- iPhone topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Gyorsabb és drágább - kezünkben a Samsung Galaxy S23
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mobil flották
- Yettel topik
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
válasz
EQMontoya #17997 üzenetére
Igen, hosszabb előzésnél van, hogy kell egy váltás, de az már a maximális gyorsulás kihasználásakor szükséges csak. Amúgy 80-nál kényelmesen előzhetsz négyesben, 2000-es fordulattól, nem kell hármasba váltani, csak ha sokat akarsz fogyasztani és kevés az előzési szakasz.
-
Burt1793
veterán
válasz
EQMontoya #17994 üzenetére
Ne aggódj, tudom ezeket a képleteket.
Azért is írtam, hogy a hétköznapokban jóval jobban használható az 1.6-os tdi... esetleg ha végigolvasnád, amit írok. Na mindegy, mert ti meg nem próbáltatok a hétköznapokban tdi-t rendesen, ezért nem fogjátok ezt megérteni. Engem nem is érdekel, csak kicsit fura, hogy ennyire leszóljátok.
-
Burt1793
veterán
válasz
Declare #17989 üzenetére
Szerintem sajnos inkább neked kéne leülnöd. Nem azt mondtam, hogy 1400-as fordulatnál le kell padlózni. Több ismerősöm próbálta vezetni pl ezt a dízel mazda6-ost, a nehéz kuplung és a máshol lévő fogáspont miatt többször is lefullasztották, miközben elindítva indítómotorral nem fulladt le.
Na mindegy, egy szót szól az ember és rögtön megy a parasztozás, ügyes vagy.
(#17991) Skillet: Nem vagyok dízelpárti, de szeretem a dízelt is. Van itthon egy benzines szívó 1.4-es japán autó, 10 éves, sokszor jobb vezetni, főleg azért, mert nem olyan erős, lehet forgatni, váltogatni, v-tec motor, szereti is, összességében jobb vezetni, annak ellenére, hogy egy egyhatos dízel tényleg könnyen lenyomja a hétköznapokban.
-
Burt1793
veterán
válasz
Declare #17973 üzenetére
Hülyeség, már bocs. Az, hogy benzineshez szoktál, ezért a dízelt le tudod fullasztani, más kérdés.
2.2-es dízel mazda6-ot egy hölgy ismerős egyesben elindította, úgy, hogy be volt húzva a kézifék és elindult... szerencsére nem volt előtte semmi.
Az, hogy mi mikor indul meg eléggé viszonylagos, 3 literes tdi-hez képest gyenge az egyhatos és a kétliteres is, de amúgy egy egyhat dízel összehasonlíthatatlanul jobban megy egy 1.4 benzinnél, a dupla akkora és sokkal nagyobb fordulatszám tartományban elérhető nyomaték miatt. A mostani 150 lovas vw dízel 1200at bírja kényelmesen, ha sebességet kell tartani, 1400-tól már nem ijed meg a padlótól se (max hatodikban), 1600-tól lehet vele előzni is, 2000-től bőven lehet vele lendületesen előzni, 3000-től elcsavarja a kormányt olyat megy 4000ig. Sajna elsőkerekes.
Gondolom az egyhatos is ugyanez, csak kicsit gyengébb. -
-
Burt1793
veterán
válasz
SzlobiG #17812 üzenetére
Szóval mivel több embertől is hallottad, hogy neki érzésre kevesebb káros anyagot bocsát ki az autója kiiktatott részecskeszűrővel, ezért már be mered írni ide, buzdítva másokat is?
Persze mindenki tudja, hogy nálunk sokan ügyeskednek ilyenekkel, de szerintem akkor sem szabad leírni egy fórumba. -
Burt1793
veterán
válasz
EQMontoya #17690 üzenetére
A prius úgy működik, hogy az atkinson motor meghatározott fordulatszámokon tud pörögni (legjobb hatásfokú fordulatokon (spórolós, töltős, gyorsítós)), tehát, ha mész 50-nel és üres az aksi, akkor kicsit magasabb fordulaton pörög a motor és közben töltődik az aksi. Tud olyat is, hogy alapjárat környékén forog és a villanymotor hajt. Mindenféle opció van, a motorok (asszem összesen van vagy 4) össze vannak kötve.
-
Burt1793
veterán
Dízeles fogyasztás lassan közlekedve, de amint dinamikusabbra kellene venni a dolgot megnő a fogyasztás, elfogy a szusz az aksiból. Városban tényleg a hibrid a jobb, de nagyon kevés embernek van pénze új autóra és sajnos nálunk 6 millióból használt autót vesznek nagyobb presztízzsel, nem egy undorító belsejű (gagyi műanyagok, nulla ergonómia) alsó középkategóriás autót.
A csúszó kuplung nem zavaró, vezettem multitronic audit 2 literes tdi-vel
és van nagyrobogóm cvt-vel.
(#17590) EQMontoya: Ezt a "láthatóan"-t hogyan érted? A benzines honda civic kipufogóján több korom van, mint a 2 literes 150 lovas tdi vw-n.
-
Burt1793
veterán
válasz
AMD Power #17575 üzenetére
Az 1.7d isuzu motort a 2 literes 150 lovas vw motorral összevetve lenne más eredmény szerinted? Biztos kevesebb káros anyagot bocsát ki a vw motor. Amúgy a családban van egy ilyen idei motoros vw, azért dízel, mert országúton és autópályán van használva, város kb 10% (Bp.), összesített átlag (idén, 7 hónap alatt ment bele szűk 40 ezer kilométer) 5,2l/100km úgy, hogy nincs tojás a tulaj lába alatt, mindenhol a trafi által mért értéken megy vele vagy gyorsabban és elég dinamikusan. Egy hasonló teljesítményszintű 1.4 150 lovas tsi jóval gyengébb a kevesebb nyomaték miatt és ugyanilyen használattal 8-9 litert fogyasztana. 200 ezer km-ig garanciás az autó, ott lesz lecserélve, addig simán többszörösen visszahozza azt az elhanyagolható felárat.
Persze az is igaz, hogy vannak, akik nem ilyen felhasználásra veszik a dízelt, de erre ez az ajánlott, jóval nagyobb a hatásfok, nem véletlenül van a teherautókban is ilyen motor. -
Burt1793
veterán
50-nél 50 az majdnem alapjárat.
A 4-est épphogy elbírja, ha nagyon kell menni, 3-ba vissza kell rakni. (Mai vw dízel 2.0 150 le), ötöst 64-től fogad, de nem szívesen, ki is írja, ha belassulsz, hogy "válts vissza paraszt"
(#16940) SzlobiG: Fura, én is sokszor kihagyom az ötöst, ha nagyobbat gyorsítok és 3ezerig elforgatom a 4-est, akkor az már 115 környéke és akkor mehet 6-ba, országúton az pont kényelmes, fogyasztás meg 4 liter 115-nél hatodikban, csak fékezni ne kelljen.
-
Burt1793
veterán
válasz
Mágus2 #16824 üzenetére
Utána is van egy széria A4-A6-ból, ami hátulról ugyanaz (szedán), asszem az előző, de már ráncfelvarrott A6 (kb 2010-es) ugyanúgy néz ki, mint az A4.
De most a mercinél is sikerült egy ilyet elkövetni a C és S Klasséval.(#16826) [rvilike]: Ez a prémium szentháromság egy fél kategóriával el van tolva kb.
-
Burt1793
veterán
válasz
roberto211 #16642 üzenetére
Ha minden hibádat kifizeted és mellette fizeted a biztosítást (persze az kötelező), annak nincs értelme. Szerencsédre az astra se mai darab.
-
Burt1793
veterán
válasz
AMD Power #16614 üzenetére
Drága? Nálunk az 5 km/h-val menő robogóra rányitották az ajtót és a motor "eldőlt", semmi baja nem volt, elrepedt pár elem és az egyik fékkar letört, 280 ezer forint volt a javítás a márkaszervizben (persze az autós biztosítója fizette).
(#16620) joamilestoné: 110-es autópálya és alacsony fogyasztás rendben, de ilyenkor nem 150 lovas autóról beszélünk, vagy kipörgetted rendesen 3500-ig az 1,2,3,4-et minden második gyorsításnál?
-
Burt1793
veterán
Ez B6-os passatm ugye? Csoda, hogy van benne valami, a mostani már magától fékez, kanyarodik stb, kérj egy újat.
(#16506) hurenzon: Miért? Bevallotta roberto, hogy ő volt a hibás. Városban 10 km-enként kitolja az orrát valaki eléd, ez van, nem szabad elbambulni. De nincs gond, mert viseli a következményeket.
Elém a minap kanyarodott ki egy mami itt, elnézte a kötelező haladási irányt. Én alulról jöttem a Szépjuhászné úton felfelé, kanyarodtam volna Bkeszi felé, de Budakeszi felől az én sávomban kanyarodott le a már említett 60-70 éves mami. Én vészfékeztem, kicsit visszatolattam, mert ő gurult tovább, intett egyet és elment.
Persze nem ütköztünk, nagyjából 20-szal mentem.
-
Burt1793
veterán
válasz
roberto211 #16079 üzenetére
Nem értem ezt a bevásárlókp. parkoló fóbiát. Ha valami karbonkarosszériás autód lenne, azt mondanám, hogy ok, de így... Én mindig beállok a kocsik közé, egyik autón se volt eddig egy karc sem. A magas szegely viszont be tud tenni, főleg azért, mert ha nem lóg rá a kocsi orra, nagyon kilóg a segge...
-
Burt1793
veterán
válasz
roberto211 #15764 üzenetére
Mazda 6 és swift nagyon nem egy kategória, a pár tiezedes gyorsulásbeli különbség nem számít semmit.
-
Burt1793
veterán
Igen, a 8-as úton szórják a 70-es táblákat a kereszteződésekbe, amúgy jogosan, így legalább kicsit lassítanak, nem könnyű egy 110-zel menő autótömegbe becsatlakozni. Sokszor is mérnek, érdemes valami Trafihuntert vagy hasonlót indítani. Én még nem kaptam meg a büntetést, remélem nem is fogom, amúgy hogy-hogy színes? Emailben jött vagy így kiküldik? Végülis jó lesz emlékbe...
-
Burt1793
veterán
válasz
EQMontoya #15513 üzenetére
Persze, nem kell reklámozni, de egy üres m6-oson azért nem életveszély 210-zel menni egy modern autóval, ennél sokkal veszélyesebb a szerpentin.
(#15514) Skillet: Oké, gondoltam, hogy nem tetszik mindenkinek, sőt a nők nagy része utálja a motorozást elöl és hátul is... A gyorsulás, a nagy kanyarsebesség sokkal olcsóbb motorral és ez adja az élményt. Egy 2-5 milliós motorral olyat tud menni egy gyakorlottabb ember, mint egy 20+ milliós autóval. Emellett ott van a szabadság, ellenben ott van a nagyobb veszély. Ja és egyszer azért próbálj ki valami komolyabb motort is.
-
Burt1793
veterán
Huhh az jó, gps szerint nézem mindig a sebességet, vissza is néztem az útra vetített maxot, 159 volt, szóval akkor 30 rugó a max. Tényleg olyan idegesítő, hogy kb 2-3 km-t mentem gyorsabban, előtte 130-cal mentem és hát utána is vörös fejjel.
Amúgy 3%-ot csal az órám, tehát a 153 az óra szerint max 158.
-
Burt1793
veterán
válasz
Skillet #15385 üzenetére
Ha beülnél mondjuk egy hetes golfba, amiben egy 2 literes 150 lovas alap dízel van (passatban van jóval nagyobb teljesítményszint is) valszeg megváltozna a véleményed a dízelekről. Olyan fogyasztási adatokat olvasol le a kijelzőről, hogy nyitva marad a szád. Egyáltalán nem hangos, nem csak bent, de kívül sem. A turbós benzinesek is kormolnak már annyit, mint egy ilyen dízel. A dízel motor (~25-30%) hatásfoka jóval nagyobb, mint az otto motoré (~15%). Nem véletlenül dízel az összes teherautó. A magasabb motorhang a nagyobb nyomásváltozás miatt van, ami a nagy hatásfokot eredményezi, de mondom még egyszer, bent tényleg hangtalan és kint is csak nagy emelkedőkön nő meg egy kicsit a hangja, de ott egy benzines se csendes (sőt...), csak más a hangszín.
-
Burt1793
veterán
válasz
Skillet #15290 üzenetére
A tompított lakott területen kívül nem csak kötelező, de életet is menthet. Persze ha van nappali menetfényed, akkor nem szóltam (ehhez az is hozzátartozik, hogy pl egy hosszabb alagútban váltson az autó magától tompítottra, mivel nappal az ilyen kocsikon hátul nem világít a helyzetjelző).
Amikor a kanyarodó sávon vagy, lehet, hogy nem kötelező már indexelni, azaz kötelező haladási irányú utakon lehet, hogy nem kell, én csak akkor szoktam, ha sokan vannak az utakon, meg attól is függ, milyen a kereszteződés.
Nem olvastam most végig a topikot, de az álló lámpánál való fékezéshez annyit, hogy elvileg kötelező, illetve, hogy már a golfokban is van ilyen hold funkció az elektronikus automata kézifék mellett. Szóval az autó fékez magától állás közben, a féklámpa valszeg ég, a motor áll, üresben vagy. Ez így normális 2015-ben. -
Burt1793
veterán
válasz
AMD Power #14834 üzenetére
Igen, nem kéne túl sokat gondolkodni, ha választani kéne, nagyon szép kívülről a volvo, de az audi is rendben van, belül viszont sokkal jobbnak hat a Q7-es. A motorról ne is beszéljünk... A volvo hivatalos fogyasztási adatain jót lehet mosolyogni, az meg, hogy a v6-os motor kevesebbet fogyaszt hasonló körülmények között, nagyon kellemes "meglepetés", remélem ezt azok is látják, akik turbóval akarják kitölteni a motorteret.
-
Burt1793
veterán
válasz
parandroid #14630 üzenetére
Bő 25 ezer km ment bele kevesebb, mint fél év alatt. Nem ilyen állatok az emberek. Az előző mazdákon se volt ilyen sérülés, pedig mindegyik 4 évig volt nálunk újkorától.
-
Burt1793
veterán
Igen, szerintem szólni kéne, hogy töröljék a cikket, amíg nem látják sokan. Van pár dolog, ami kedvez a népnek és azt is tönkre akarja tenni a cikk. Nem azt mondom, hogy szabad gyorsan hajtani, főleg sűrűn lakott területen nem, de igenis legyen elnéző a rendszer, be lehet nézni az 50-et egy üres utcán a mai turbós autókkal...
-
Burt1793
veterán
Kár a cikkért, nem tudom miért élt vissza a "hírnevével", valszeg nem tetszik neki, hogy mindenki gyorsabban megy, mert már mindenki tudja ezt és így most lehet, hogy be fognak szigorítani...
A stílusa a másik amit nem bírok, értem én, hogy irónia van benne, meg laza az egész, de akkor is szar.
A városi amúgy pont jó ott, ahol nem veszélyes, ötösben elgurul 68-cal a tádé, fogyasztás meg a béka segge alatt marad.
-
Burt1793
veterán
válasz
szőröscica #14368 üzenetére
De nem a motor miatt, az okos mérnökök tudják, hogy le kell szabályozni 250-nél, ezért a legnagyobb teljesítményhez lövik be a hatodikban a vmax-ot. Így legalább jobban gyorsul 250-ig.
-
Burt1793
veterán
válasz
szőröscica #14354 üzenetére
Nem szar az az 540i, csak nincs rajta turbó.
A fogyasztást nem tudom hogyan sikerült idekeverni, de a szívó 1.4 opel nem tud 6 liter felett fogyasztani a maximális teljesítmény leadása mellett, szóval igazad van. -
Burt1793
veterán
válasz
Skillet #14344 üzenetére
Igen, a végsebesség függ a váltó áttételtől, a homlokfelülettől, légellenállási tényezőtől, levegő sűrűségétől, teljesítménytől. Szóval már csak a fizika törvényei miatt sem tud egy 60 lovas astra 200-zal menni. Persze nem tudom a pontos adatait az autónak, de 60 ló nem elég 200 km/h-hoz egy ilyen formájú autóban. A galanttal meg mérd meg a gps szerinti százat tempomattal és nézz rá az órára, ne lepődj meg, ha közelebb lesz a mutató a 120-hoz. Én sem akarok vitázni, csak rá szeretnék jönni, hogy milyen féket kell még kiengednem, hogy ne tudjon annyival menni egy 60 lovas astra, mint egy mazda 6-os.
-
Burt1793
veterán
válasz
Skillet #14332 üzenetére
De ugye gps-szel stabilan mérted azt a 240-et a galanttal?
2.2-es csipszes mazda 6 kombi (gh) jó 180 lóval (eredeti 163, ez a biztos, de azért csipsszel érezhetően jobban ment) gps szerint verte alulról a 240-et, az óra 260-at mutatott szinte, ehhez képest egy antik galant megy kettőnegyvenet?Az ilyen 90 ló, 210 km/h, 4 személlyel haver mesélte jó vicc volt, felnevettem. Igaz, a mazdikában nem tudom hányan ültünk, de most az a +- 1 km/h nem számít, ilyenkor a légellenállás számít... Mint az új bugattinál, 420-nál fogyaszt percenként 30 litert.
420-at nem tud a haver 320d-je?
Ha a 90 lovas autó annyit tud mint egy 320d, akkor a havernak többet kell behazudnia a kocsmában.
-
Burt1793
veterán
válasz
Skillet #14261 üzenetére
Nekem meg az ilyen hszek ütik ki a biztosítékot, rendes gyerek vagy, de nevelési ceélzattal X5öst alázol és 60 lóval egy astrában mész 200-at, amikor az az autó gyárilag ennek a háromnegyedét tudja... És mindezt ide kiírod álszenten?
Ezzel a fórumozókat szeretnéd hülyének nézni az én olvasatomban.
A mi 1.6-os H astránk ment 180-at rendesen mérve és az biztos több ló volt, persze folyamatosan, nem 10%os lejtőn... Bár ez már régen vót. -
Burt1793
veterán
válasz
deicide #14196 üzenetére
Ez melyik opel? Astra? Hogyhogy Opelt vettél amúgy?
Nem járok sűrűn a sima 7-esen, mivel ott az autópálya, de arra is figyelj, hogy most párzanak a vadak, ezért tele vannak az utak esténként. Meglátsz egyet közeledni és megijedsz, aztán annyi a megérezhetetlen 250-nek, kis kormánymozdulat és hirtelen: "Aztaqva mennyivel megyünk" lesz. -
Burt1793
veterán
válasz
roberto211 #14165 üzenetére
Egyszer ültem ilyen swiftben (2 méter magas vagyok), derékszögben lehajtott fejjel is hozzáért a nyakam a tetőhöz. Szóval ez az autó tényleg nem öt személyes, de mondom, nagyon ritkán akar öt ekkora állat együtt utazni. Jó eséllyel soha.
50 kilós szösziből meg 6 darab is befér egy kombiba kényelmesen, hát még ha elég hajlékonyak.
(#14166) EQMontoya: Polo Classicot S-max-hoz és Touranhoz hasonlítasz?
-
Burt1793
veterán
válasz
EQMontoya #14149 üzenetére
Ez hülyeség, ott van a vw golf sportsvan, touran, ford c-max, s-max, citroen c4 picasso stb-stb. Ezekben kényelmesen el lehet férni öten is hosszú úton is, de a tisztességes kombik se olyan vészesek, bár öt darab 90+-os állat tényleg nem fér el bennük kényelmesen, de ők csak részegen utaznak együtt.
-
Burt1793
veterán
válasz
EQMontoya #14138 üzenetére
Biztos nagyon jó egy ilyen batár, ahhoz, hogy erre válaszoljak kéne egy pár hétre...
Így látatlanba én is azt mondom, hogy inkább egy A7-es ugyanúgy felszerelve, mint a Q7 (persze az A7-be 4 férnek be nehezen, a Q7-be meg heten). Amúgy hátulról jó a Q7, engem az zavar a legjobban, hogy elölről és hátulról nem nagyon tudom megkülönböztetni az új Q5-től vagy Q3-tól, viszont legalább van a Q7-esben egy normál hengerszámú motor, nem egy agyonkompresszorozott-turbózott sor négyes van az orrában. Valószínűleg már ez eldöntené, hogy mit vennék.Újautós-szervizes témához: A 30 ezres kötelező szervizet azért sem sűríti be a tulaj, ha nem kötelező, mert egy ilyen akció kellemes 100 ezer forintba kelül a márkaszervizben (gari miatt muszáj oda vinni). Szóval ezért is olyan olcsó az autó a gariidő végén, nehogy már az első tulajnak kelljen a gatyáját rákölteni az autójára, hogy a második megvegye harmadáron és használhassa hibátlanul tovább...
-
Burt1793
veterán
válasz
runner 125 #14135 üzenetére
Westendben ki van állítva egy példány, ott körbe lehet szaglászni, tényleg nem rossz, Q7-eshez volt szerencsém a napokban, külsőre egyik se gyönyörű, de azért a Volvo szebb szerintem.
-
Burt1793
veterán
válasz
roberto211 #14007 üzenetére
Az ütközést azért meg lehet érezni, de persze az is lehet, hogy ütköztetek, de ijedtségedben nem vetted észre és a swift lököse kimozogta az ütközést a fiat-é meg kicsit összekarcolódott, nem olyan puha műanyag.
-
Burt1793
veterán
válasz
bitpork #13643 üzenetére
Azért azt láttad, hogy a sebességmutató a tuaregben ottmaradt 100 km/h környékén? Durva ütközés lehetett, ez egy kompakt autót eltüntetett volna, ezt legalább még fel lehet ismerni. Mellesleg a gyerek simán túlélte volna, ha bekötötte volna magát. Vajon nem volt benne "alvásérzékelő"? Még a Golfban is van, pedig ez is csak egy kicsit megtoldott comfortline...
Ilyenkor hogy tartják az apában a lelket?(#13662) roberto211: Jó eséllyel sose hallod meg a háromhengeres csettegőt.
-
Burt1793
veterán
válasz
szőröscica #13502 üzenetére
Igen, az M1-et sűrűn használom, az M3-at meg nagyon ritkán, azok kapaszkodósávok ott?
-
Burt1793
veterán
válasz
szőröscica #13498 üzenetére
A kapaszkodósávba 160-nal azért már nem kell kimenni, kamionok rendesen el tudják cseszni az aszfaltot ott és nem hiszem, hogy el akar menni melletted egymás mellett egy autó mondjuk 180-nal, illetve 200-zal... Főleg akkor, ha olyan üres az autópálya, hogy ki tudsz menni a kapaszkodóba.
Meg persze szabály szerint, a kapaszkodósávra nem vonatkozik a jobbratarts.
Az aztec hihetetlen, én beleszerettem a Breaking Bad során...Persze nagyon adja, amikor megveszik a két izomautót. [link]
-
Burt1793
veterán
válasz
SzlobiG #13032 üzenetére
Najó, de a Németországból behozott 300k km-t futott A6-os, 5er-eket láttad, nem? Nem a 2010 utáni példányok rohadnak le, no para. Csak ugye a magyar prémium autót akar, ha nem is újonnan, de használtan mindenképpen.
Mi amikor fullosan leterhelve (3 bicikli a vonóhorgon, 2 a tetőn), tele csomaggal, 5 emberrel mentünk melegben, dugóban szerpentinen, akkor se moccant meg soha egyik mazda6-os vízhőfokmutatója sem felfelé. Viszont a csapatban lévő ugyanannyit futott volvok (s60) kérték a pihenőt, úgy látszik náluk nincs ilyen hőség.Persze volt olyan is Dél-Olaszországban, hogy utánfutóval, telepakolva, kompon járatás után egy kisebb szerpentinen felfelé leállította a klímát az autó.
-
Burt1793
veterán
Turbó nélkül is keveset fogyaszt a dízel, jóval jobb a hatásfoka.
Ha azt vesszük, hogy kihasználjuk egy 2 literes 150 lovas tdi és egy 1.6-os turbós benzines autó teljesítményét (nagyjából ugyanazt tudják teljesítményben), a dízel fog fogyasztani vegyesben 7 litert, a benyás ugyanígy 12-t (gyorsítgatós, szabálytalan tempóval).
Ezek tények.
Ahogy az is, hogy a 2 ltieres 150 lovas bluemotion vw golf 5-5,2 literrel jár el úgy, hogy dinamikusan megy vele az ember.
A suzuki, mazda új benzines motorjai viszont elvileg keveset fogyasztanak, persze nem mennek úgy, mint egy tádé, de legalább valós az alacsony fogyasztás, nem csak mese. -
Burt1793
veterán
2018/2020ig biztos nem, nagyon sok a dízel új autó és nagyon leviszi az árukat egy ilyen. Gondolom lesz egy 4-5 évnyi türelmi idő, máshogyan ezt nem lehet megcsinálni.
Illetve ott van az is, hogy egy mai modern dízel autó kétharmadannyi szén-dioxidot, szén-monoxidot nyom ki kilométerenként, mint egy modern benzines, mivel kevesebbet fogyaszt. -
Burt1793
veterán
válasz
F_Zolee #12989 üzenetére
Még nem történt meg a dolog, tovább menne a tulaj, de nem sokkal, így nem akar matricát venni, hanem megy az 1-es úton. Köszi szépen, akkor az 56-os km-ig szabad, minden világos.
Már akartam kérdezni, hogy biztos van ilyen térkép "hülyéknek", avagy olyanoknak, akik biztosra akarnak menni. -
Burt1793
veterán
Hogy is van ez? A megyematrica a szomszédos megye első lehajtójáig érvényes?
Családban az egyik autón Pest és Fejér megye éves matrica van, az M1-esen Budapesttől Győr felé az 56-os km-nél lévő lehajtónál kell csak lemenni? Jól értelmezem? Aki biztosan tud erről infót segítene? Csak azért kérdezem, mert több km-en keresztül Komárom-Esztergom megyében vagyunk már az 56-os km kőnél. -
Burt1793
veterán
válasz
roberto211 #12955 üzenetére
Életkorfüggő a díj, lehet, hogy te még nagyon fiatal vagy.
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
válasz
roberto211 #12751 üzenetére
A szélső sávban is lehet gyorsan menni, feltéve, hogy nem tötymörögnek lassan a középsőben.
A volvot tényleg nagyon leszólta Pista... én a videón keresztül jobban átláttam a rendszert, mint ő ott.
Enyhén szólva túlzás volt, amit művelt, de nem gond, nem kell készpénznek venni, amit mondanak.
-
Burt1793
veterán
válasz
parandroid #12641 üzenetére
Ha összeütközik két autó, akkor ugyanannyi energiát veszt el az egyik, mint amennyit kap a másik (nagyjából). Ha a BMW is negyed felületén kapta az ütést, akkor a thalia is (persze az keskenyebb...
). De igen, igazad van, szerintem mindenki X5-ösben akar ütközni, de ez egyértelmű. Láttam hasonló baleseteket, X5-ös kontra valami régi autó, kanyarban. Csaj sminkelt az X5-ösben, áttért a másik oldalra. Az X5-össel fel tudtak állni a trailerre, hűtővize folyt el kb, a másik autó szarrá tört, helikopterrel vitték el a tulajt.
-
Burt1793
veterán
Ma majdnem egy csúnya baleset tanúja voltam. M7-es Bp felé, Fehérvár után, 3 sávon szakasz.
Egy régi swiftes csóka kb 125-tel ment a legbelső sávban, én utolértem 130-cal, de nem ment lejjebb, pedig sokszor üresek voltak a jobb oldali sávok (kb 2 km-en keresztül követtem, de már előtte is ott ment...). Mivel tele volt biciklikkel és emberekkel az autó, levettem 120-ra a tempomatot és kiálltam jobbra. Ekkor jelent meg egy B7-es paszuly, kicsit gyorsan. Amikor a suzi mögé ért közvetlenül, dudált és feltolta a refit, kicsit szlalomozgatott, de nem érdekelte a swiftest a mutatvány. A passatos megunta, kirántotta a kormányt jobbra, hogy megelőzze, de hirtelen jött egy astrás mögötte, aki látva a jelentet, nem lassított, jobbról előzött is volna rögtön. A passatos miatt két sávot sorolt jobbra, igen ám, de pont volt egy felhajtó és egy autó a gyorsító sávból átment a jobb legszélsőbe, így az astrás gyerek kiment a gyorsító sávba. Mindezt mindenki gyorsan és hirtelen mozdulatokkal tette, szép látvány volt... szerencsére mindketten tapasztaltak voltak, így nem lett gond. -
Burt1793
veterán
válasz
fi:zi'k #12616 üzenetére
A faceliftes 6osnak már ugyanolyan táblamozija van, mint a 3-asnak, de nem lóg ki annyira és nem is néz ki olyan rosszul. A mercikben nekem a szellőző rostélyok sem tetszenek. Szerencsére az E és S osztályok nem így néznek ki. Külsőben meg az idegesít, hogy a C és S összekeverhető tükörből nézve, C elől nem húzódom le, de egy S elől muszáj.
-
Burt1793
veterán
Ez mondjuk igaz, engem az zavar a legjobban, hogy akkor se folyamatos a nagy erő, amikor kipörget az ember egy fokozatot rendesen (amíg tart a nyomaték-lóerő maximum), majd vált egyet felfele jó gyorsan és ott is van egy pár tizedmásodpercnyi gyengébb gyorsulás. Nem tudom, hogy ez DSG váltós lepadlózásnál hogyan van megoldva.
-
Burt1793
veterán
válasz
tomiii. #12266 üzenetére
Egy C merci is alul kormányzott egy gyors tempójú kanyarban, hiába hátsókerekes, az eleje jóval nehezebb. Amúgy nem arra értettem, hogy praktikusabb, hanem arra, hogy kisebb tud lenni a kocsi orra a keresztbe berakott motor miatt FWD-nél. Én tegnap letudtam az uccsó vizsgát.
Szerk.: Bocs, most látom, hogy te is ezt gondolod, csak azt a részét a kommentednek nem nekem címezted, így első körben nem olvastam el...
-
Burt1793
veterán
válasz
tomiii. #12261 üzenetére
Igen, ez van... (de azt ne mondd, hogy most tudtad meg, hogy első kerék hajtással szerelik ezeket?!
) Van benne valami elektronikus differenciálzár, nem pörögnek ki annyira kanyarban a kerekek, de emelkedőn, vagy fordulaton lepadlózva eléggé el tudja veszteni a tapadást. Arról ne is beszéljünk, hogy eco gumi van rajta, kicsit talán jobb lesz, ha ezek elkopnak.
-
Burt1793
veterán
válasz
tomiii. #12259 üzenetére
Hidd el nekem 100 alatt tökéletesen dinamikus 2000-es fordulaton illetve alatta. Ha 0-100-at csinálsz, akkor van értelme 2500 fölé vinni. Amúgy csak az első gumikat koptatod.
Itt van egy elnagyolt diagram (nem is jó, mert a golfban 340 nm-t tud), ha éppen "versenyzik" az ember, akkor 3800-ig ki kell forgatni, amúgy nagyon dinamikus 2500 alatt is. -
Burt1793
veterán
válasz
tomiii. #12257 üzenetére
Nem gond, nem sértődtem meg
, csak írtam, hogy rendesen is lehet őket használni.
Amúgy nekem sem tetszett eleinte ez az alacsony fordulat, de meg lehet szokni, az autó is sokkal csendesebb.
2500-as fordulatra sosincs kb szükség, csak 100 feletti előzésekkor országúton, olyankor megpakolva jobban bírja 5ösben, vagy esetleg 4-esben. Nem csoda, hogy a szülőknek nem tetszett, ahogy vezet a hölgy. Nem olyan könnyű váltogatni, ha nem érzi az ember az autót, a turbólyuk sem kicsi, 80nál visszarakod 4-esbe, lepadlózod és van 1 másodperc, amíg nem lódul meg eszeveszettül, szóval, ha kicsi az előzési hely, már a kanyarban le kell padlózni, ha meg jönnek szembe le kell fékezni. Ilyen ez, nem egy ferrari.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude E6520 - i5-2GEN I 6GB I 320GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Gari!
- Realme 7i 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- AKCIÓ! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest