- Milyen okostelefont vegyek?
- One mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Magisk
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #3687 üzenetére
Megvolt a teszt. Az akku szar. Nem tartja a feszt, eleve 42-ről lepörög 40.4-re,
amint lehúzom a töltőt (miután zöld persze). Terhelve gyorsan lemegy 36-ra...
Ezen pár kilométert bír, ha megállok, feljebb megy (elég szokatlan mértékben):
nagyjából 7.5 km után fosta össze magát, így a céghez éppen behoz, és vége!Konkrétan láttam, ahogy bezuhant a fesz 30 alá, és elhalványult a kijelző: gari.
-
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #3685 üzenetére
Ha már itt tartunk, a piros címke elvileg garivesztés, mégis küldtek neked
új akkut: megpróbálkozzak ilyesmivel én is?Még ha nem is akkuhibás,
tudjuk, hogy jól jöhet (pl. két motoros projekt), ha mást nem, el lehet adni.Ma elmegyek egy tesztkörre, remélem nem lesz vele baj, de ha igen, gari.
-
DigitXT
félisten
Az első mondat igaz (ezt használtan vettem). A második viszont nem, mivel eddig
ezzel semmi bajom nem volt, pedig mentem már vele ~300 km-t: nyilván korábban
ázott be, az amúgy korrekt első tulajnál, de nem azért adta el, mert szar lett volna.
A kijelzős vacakolás, korábbi kikacsolásos történetek egy másik rollerrel történtek,
ami tök új volt. Én mentem vele vizes úton, az első nap. (Nem esőben, vizes úton.)Reménykedem, hogy ilyen banális hiba (mint féklámpa kábel szakadás) okozhatta
a mostani kikapcsolós játékot, tapasztaltam már, hogy érzékeny az elektronika.
Pl. gondoltam, hogy majd a kék vezetékre rakom a telefontöltést, hogy csak akkor
menjen, ha be van kapcsolva a roller, de nem lehet, mivel ha ráterhelek a kékre, az
egész kikapcsol: az valószínűleg csak jelzés céllal van, és nem nagyon terhelhető. -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #3677 üzenetére
Hát most néztem, hogy tényleg tök lyukas az a szar, de mint mondtam volt:
nálam nem kapott vizet, s elnézve a csavarok állapotát (rozsda hegyekben!)
régebben kaphatta... Ennek ellenére az a gyári szigetelés elvált, ahogy írod,
és nem maradt semmi belőle: majd kinyomom szilóval, ha késznek ítélem...
Most azon gondolkodom, hogy lehetséges-e, hogy a féklámpa kábel zárlata
miatt kapcsolt ki? Egyelőre leszedtem a törött sárhányót, majd letesztelem.Videóban annyi látszik (kézben tartott telefonnal nem sikerült jobban), hogy
36V-nál elindulok, 1-esen gurulok esik a fesz, 35-nél egyszerűen kikapcsol.Korábban ilyet nem csinált: mikor elment az összes rásegítés (29V), akkor
is aktív maradt a vezérlés. Mérte a sebességet, működött a lámpa és a fék:
ez kísértetiesen emlékeztet az előző S1-emre, ami random kikapcsolgatott.Szerk: amikor először kapcsolt ki, majdnem meghasaltam a kormányt, tök
meglepett, hogy elment a kraft. Amikor lenéztem 29V-ot láttam eltűnni. Kb.
kizárt, hogy tényleg annyi maradt volna az akkuban. Ezért gondoltam arra,
hogy akkor valami szétmehetett benne, hiszen vissza se tudtam kapcsolni.
Aztán később mégis sikerült, így arra gondoltam, hogy ez vmi kontakthiba?
Viszont alig egy saroknyira vitt el, s ezt később kétszer eljátszotta, az utsó
esetről készült a videó. (A kettő között lábbal küldtem, meg villamosoztam.)Szerk2: ez most kicsit OFF a Kugoo témához, de vki "lerakott" egy Lime-ot:
Ekkor még vidáman haladtam, nem sejtettem, hogy mindjárt megáll alattam. -
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Megnyekkent alattam ez a f.stalicska.
Azt hittem, szétesett az akku,
olyan zörgős hangja lett... De egyszer még sikerült visszakapcsolni: 36V
Szóval nem az akku, de lehet, hogy elengedte magát a táp kábel. Persze
az ember nem jár csavarhúzóval, szóval nincs mit tenni: lábbal hajtható!Ilyenkor jövök rá, hogy egy Dualtron Spider-rel ez azért bajosabb lenne...
Szerk: az alacsony trepni, meg a leengedhető kormány ilyenkor előny. -
DigitXT
félisten
válasz
Darellus92 #3662 üzenetére
Várjuk szeretettel!
-
DigitXT
félisten
válasz
Darellus92 #3660 üzenetére
Ránézésre ez jó vas: hátsó fék, gumikerekek, minden, mi szem-szájnak ingere...
Szerk: köszi a spanyol videót, meg is nézem. Azért egy mikrofont használhatott
volna, elnyomja a hangját a szél. (Pár szót makogok = nyelvgyakorlásnak jó.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Darellus92 #3658 üzenetére
Azért azon is érdemes elgondolkodni, hogy mennyire fasza az egykerekezés
2 méteres testmagasság és a nyakadba akasztott 20+ kg-os táska mellett...
Még ha nem is esnél el vele, nem hiszem, hogy kényelmes lenne úgy gurulni.
(Oké hátizsák, akkor legalább oldalra nem húz, de én az ilyet csomagtartóba
tenném, a motoron.Annyira azért nem vagyok zöld, talán linkeltem már.
)
ON: mire esett a választás? Olyan magasság mellé nem árt vmi nagyobb vas.
-
DigitXT
félisten
válasz
Darellus92 #3656 üzenetére
Csak így tovább! Ha rollerre akarsz állni, célszerű bemenni (jócskán) 100 alá,
mert nem csak az kérdés, hogy kettétörik-e alattad, hanem: mennyire megy?
És minél nehezebb vagy, annál szarabbul: durvábban számít, mint gondolnád.És persze minél inkább erőlködik, annál gyorsabban merül: szerintem ezek a
kis hordozható "játékrollerek" felejtősek. Valós 130 kg terhelésre legalább vmi
duplamotoros (20-30 kg önsúly amibe nagy akku is fér) batárra lenne szükség.
Vagy persze otthon hagyni a 20 kilós táskát. (Esetleg 50 ccm robogót venni?)MÁS: engem ma meglepett a kis vas. Lefelé 30-nál még tolt ki 5A-t, mondom,
ez hülye, hova akar gyorsulni. Úgy néz ki, most értette meg, hogy 40 a limit...
Ne kérdezzétek, hogy miért. Mindenesetre zabál, mint állat, de gyorsabb is.
Holnap, ha jó idő lesz, csinálok egy teljes GPS mérést, és összehasonlítom...
Az biztos, hogy most nem menne el annyi km-t, mint a másik motorral.
(Persze közben kb. háromszor meghalhatok, mert olyan féktávjaim vannak.)
-
DigitXT
félisten
Arra van ötleted, hogy hogy lehetne komplett szétszedés nélkül egy próbát tenni
a Pro motorral, hátha nem ment el benne semmi, csak a csatlakozó olvadt le?
Konkrétan a csatlakozó rendbetételén gondolkodok, és egy gyors* próbán...*: nem gondoltam volna, hogy sürgős lesz, de nagyon hiányzik a normális fékerő.
(Ami, nem győzöm hangsúlyozni még mindig rohadt kevés rendes fékhez képest,
de a gyári motor gyári vezérlő kombója botrányosan gyenge fékhatást mutat...)
Szerk: itt értekeztem arról, hogy mennyire (nem) lehet megállni a Kútvölgyi lejtőn.
Emlékszem, mikor elhoztam a rollert, ugyanitt még nehezebbnek tűnt lelassítani.Szerk2: ezért IS lenne jó a duplamotoros megoldás, mert úgy dupla a fékhatás is.
-
DigitXT
félisten
Igen, igen, ugyanaz a roller volt, vezérlőt ki se bontottam, csak beledobtam a
Pro motort, és használtam élvezettel tegnapig (csendesebb volt, jobban vette
az úthibákat). És sokkal jobban fékezett.Csak rögtön nem vettem észre,
mert időbe telt rájönni/megszokni, fordítva viszont rögtön feltűnt, hogy így nem
tudok a megszokott módon lassítani a sima motorral... Ma is ugyanaz a roller,
ugyanaz a hátsó traktus* és az eredeti vezérlő. (A motorok lettek cserélve.)
*: mert ugye bekerült hátra pneumatikus kerék, szóval abszolút hibrid gép volt.
-
DigitXT
félisten
Waze nem tudom, mit nyomtam véletlenül, de kitörölte az egész HSZ-em.
Akkor csak címszavakban még egyszer:
- nincs Pro vezérlőm (amit ki akartam próbálni, szar volt, és elfüstölt durván)
- sima S1-em van, de még a régi kiadás, 15A-es vezérlővel (=jobban megy!)
- ebbe raktam pár hete a Pro motort, amit
* kalibrálni kellett, mert alámért (mind megtett távban, mind sebességben)
* sokkal jobb fékhatás jellemzett: ez nem rögtön tűnt fel, de fordítva rögtön!
* kicsit kisebb volt a végsebessége (cserébe mérhetően kevesebbet evett)
Szerk: 20-30 méter előnyre tettem szert magamhoz képest a Lágymányosi
hídon, GPS szerint, kb. 1 km/h-val gyorsabb haladás okán, persze ez lehet,
hogy csak hátszél miatt, így nem vonok le messzemenő következtetéseket.- nem tudom, hol van az a fékező ellenállat, de ha a vezérlőben, akkor ez a
tipp mellé ment, lásd első pont, sose próbáltam menet közben Pro vezérlőt.+1: az első S1-em, ami új volt így 11A-es hasonlóan szarul fékezett a hídon.
A mostani meg a Pro motorral tényleg harap (Pro vezérlővel nem próbáltam).Persze "harap": köze nincs még így sem egy igazi rendes fékhez, de sokkal
rövidebb a féktáv. És még a János kórház mellett is képes volt lelassítani, de
pl. a mélygarázsba is biztonságos tempóval lehet vele ereszkedni, míg az S1
motorral NEM: így nagyon meglódul, hiába satulsz kegyetlenül. Ezek tények.
(A Pro motorral kis tempónál, éles kanyarban ráfékezve biza lehet perecelni.) -
DigitXT
félisten
Hát gyerekek, hogy mennyire ótvar a sima S1 motor a Pro-hoz képest, durva!
Az első és legfontosabb különbség a fékerőben van. Lágymányosiról lefelé, a
kis fánál ha elkezdek fékezni, a Pro motorral röhögve megálltam... ennél meg
virtuális kurvaanyázás, hátsó fék használata, gyors kanyarvétel megkísérlése,
végül a rollerről való leugrás lett. Emlékszem, hogy a fenyőnél kezdve fékezni
eljátszottam már ezt korábban, szóval tudtam, hogy az már késő, viszont azt
is kipróbáltam valamikor a Pro-val, az még onnan is kellően lelassult. De nem
csak nagy tempónál zavaró + életveszélyes a különbség, hanem egész lassú
haladásnál is, sokkal kisebbeket fékez, pl. nem is kottyan be a kormány, ami
önmagában jó, csak éppen azt jelenti, hogy nem fogta meg annyira a kereket.Na, most hogy megköpködtem a fékhatást, nézzük a fogyasztást! Hát sokkal
több, mint a Pro motorral: látom a kijelzőn, hogy 2-3 amperrel többet bekér.
Ugyanazon útvonalon, ugyanúgy hajtva: 1V-tal kevesebb maradt az akkuban...Ja és a mélygarázs lehajtón se lehet vele biztonságosan lelassítani... RÖHEJ!
Szóval ha láttok Pro vs. sima S1 videót, amiben csak a gumit, meg az akkuját
emelik ki különbségnek, hát gondoljatok arra, hogy egy Pro motor, egy 15A-es
vezérlővel SOKKAL jobban használható cucc... De persze a Pro-k már 11A-es
vezérlővel jöttek, ott lehet nem igaz ez (nem tudom, van-e köze a fékhatáshoz).Szerk: és akkor azt nem is mondtam, hogy visszajött a "villamos hang" is...
Ebben nem vagyok 100% biztos, de a Pro motor még halkabb is volt: szuper...Dr.Zoo: köszi, megnézem!
Szerk2: ezeket az áramokat látva azon is elgondolkodtam, hogy nem húztam-e
meg túlságosan a kerék rögzítő csavarokat, nincs-e valami extra súrlódás. Csak
nem valószínű, mert felemelve a kereket, rendellenes hang nélkül pörgött 35-ig... -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #3618 üzenetére
Az fasza, mert akkor nem 2K a bukta. Hanem 22K. Taps, tök ügyes vagyok.
Szerk: ellenberger akkor lehet, hogy IntelliSense mindkét árult motorja halott?
Még az új is, hiszen kipróbálta a régi ECU-val, aztán az új is motorhibát jelzett.Szerk2: mondjuk nem a Hall szenzorok vezetékén volt a túláram, az látszik.
-
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #3616 üzenetére
Hát ja, ez tényeg szar, max a csatlakozóit tudom majd használni, moddinghoz.
Kivéve persze azt, ami megolvadt... Elfelejtetettem kikapcsolni a rollert, amikor
megpróbáltam rádugni a motort: mi baj lehetne? Lett... Sebaj: "tanulópénz".Szerk: ha ki lett volna kapcsolva, akkor nem ott kezd olvadni, hanem esetleg a
túláramot érzékeli a BMS és levág a francba, vagy nemt'om... most már ez van. -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #3607 üzenetére
Na, megvolt a hibás ECU tesztje. Valóban hibás, sőt, zárlatos. Felszállt a füst.
Volt kis riadalom, izzó fém a kézben, meg ilyenek. Utána néztem, hogy bizony a
NYÁK vízkáros... ilyen fehér lerakódás látszik rajta, nyilván rövidre van zárva rajta
ez meg az, de nem teljesen halott, mert kommunikál a kijelzővel, s mondja ugye
a motorhibát (amikor nincs rádugva a motor!), meg a saját öndiagnosztika hibáját.Én voltam a f*sz, hogy megpróbáltam rádugni a motort. Lett belőle csimm-bumm.
Most úgy néz ki, hogy visszaálltam a sima S1 motorra. A Pro meg kábel cserés.
És remélem, hogy csak a kábel ment szarrá, és bármi más áramkör benne nem.Egyelőre jegelem a kétmotoros projektet, mert kéne egy jó ECU, magában ~7K,
ráadásul ezek már csak 11A-esek, nem tudna mindkét motor a maxon dolgozni.Illusztrációnak, így néz ki, amikor a lehúzott motor miatt motorhibát jelez. Adott
három bit értelmezése pedig ki van fejtve: a kijelzőn a decimális érték látszik.Szerk: a Pro motor egyik fázisának kábele konkrétan megolvadt kb. fél mp alatt.
(Erről valahogy eszembejut, mikor Linus akkut épített, és volt néhány pukkanás.
Valójában rohadt veszélyes tud lenni egy ilyen Li-Ion akku. Van benne kraft, na.)Szerk: jelige, mi baj lehetne?
-
DigitXT
félisten
Ez elektromosokra is vonatkozik? Nem igazán sport, de tekerjen a leopárd...
Lazán kapcsolódik: ma durván elhúztam egy Inokim OXO mellett.Mert tolták.Szerk: egykerekűnél miért van kiemelve, hogy elektromos? Lábbal hajtós is van?
Emléxem a 80-as években volt egynépszerűCommodore-os játék: gyalogkakukk. -
DigitXT
félisten
Volt egy kis gumifüstölés, de úgy néz ki, megvan az áramerősség byte-ja.
@6A:
Szerk: ráadásul a kijelzett értéket átlagolja. Pl. 3A után azt veszi, hogy 5A, akkor
egy ideig kiírja, hogy 4A, csak utána áll át 5-re a gyári display. Ahogy hirtelen gáz
elvételnél, amikor rögtön 0 lesz az áramfelvétel, több értékben kamuvisszaszámol:
a tartott 6->0 után azonnal jön egy 3, majd egy 1, és csak utána a nullás érték.Szerk2: sajnos nem vettem észre a videókészítés közben, hogy amikor váltottam
3-as fokozatra elszaladt az M5Stack inputja (zavar az erőben, LOL), így a csutka
gázon felvett 10A (utána lett kicsit égett szag) nem a helyén látszik, de attól még:
Természetesen a fokozatkijelzés is el van csúszva, zölddel látszik a gáz helyén...Ez a teszt amúgy azt mutatja, hogy nem a 200-as max. érték korlátozza a gépet,
hogy 11A vagy 15A maximum teljesítményen üzemeljen, valószínűleg az ECU az.
Ugye megérkezett hozzám a Pro ECU (elvileg hibás), max. 11A-es. Holnap teszt! -
DigitXT
félisten
Ha menet közben szeretnél videót csinálni, tudok kölcsönadni akciókamerát,
mellkaspánttal... én is úgy vettem fel, hogy menet közben random kikapcsol.
(Azon kívül, hogy a kijelző is szar volt, a kikapcsolás volt a nagyobb para.)
-
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #3581 üzenetére
Nézd meg, mennyiért kapható egy adott alkatrész újonnan, szállítással együtt,
kanyarítsál le belőle egy tisztességes összeget, és hirdesd meg annyiért.
Ha vki keres bármit, megveheti újan "x" pénzért, használtan csakis olcsóbban,
új árában minek kockáztasson? (Az új ára fölötti árazást végképp nem értem.)Olyan a világon nincs, hogy a teljes összeg visszakerül hozzád egy újonnan vett
termék használtként (sőt hibásként) való eladásával, kivéve az ilyen szerencsés
eseteket, amikor pár "hibás" alkatrész is eladható végül, hibátlanként, jó drágán,
pedig szó nélkül le volt gariztatva, mert elvileg rossz. (De le se volt tesztelve.)
Meg esetleg azokat az eseteket, mikor az alkatrész külön túlzottan drága, ezért
darabonként (több embertől sok idő alatt) több zseton szedhető be (ha kivárod).Szerk: pl. nekem eltört a sárhányóm, a Pro kerék meg szimplán érdekel, milyen
különbség van a simához képest. Mondjuk elvinném a komplett hátsó traktust,
kivéve a teleszkópot, mert azt minek. Ilyen árakat látok Alin, licitálj alá priviben:Szerk2: a durva élet, 300 Ft a dollár? Már megint jobban teljesít a gazdaság???
Venezuelánál. -
DigitXT
félisten
Elengedném én, de sajnos tényleg megnyertem a "hibás" ECU-t.
Így majd kiderül, hogy hibás-e jeligére... Legalább tesztelem a kütyümet.
Már beszereztem USB-s tápot. Csak még nem volt érkezésem tesztelni.
Mindenesetre barátja 36V-os tápfesz, s két szabvány USB kimenete van.
Egyik tölti az M5Stack-et, a másikról meg akár a telefonomat is tudnám:
aztán persze nem jutok el vele sehova, mert elfogy a kraft az akkuból.Szerk: főleg ha bekerül hátra a második motor.
De ott meg az is lehet,
hogy a gyári BMS kapcsol le mindent, ha 2 motor egyszerre "rántja meg"
az akkut: ezért bosszantó a KCH-s akku: 30A-t tud, de a BMS csak 15ALátom a jövőt, ha fel akarok menni a hegyre kell a második akku is...
-
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #3576 üzenetére
több alkatrész eladás, több értékelés a vaterán
Ez is egy szempont. Ha nem bánod, akkor megkommentálom az alkatrészeket.
Ha bánod, akkor is. (Tolnám a pénzt a nyereményért, ha kapnék számlaszámot,
bár az tisztább lenne ha bankkártyával kifizethetném az automatánál, de sebaj.)- Kugoo S1 Pro motor nem volt gányolva
De ugye esőt kapott, azóta lehet, hogy gatya. Használt, de drágább, mint az új.
Az ominózus beázás óta nem láttuk működni, miközben a fél rollert kicserélted.- Kugoo S1 motor (új) nem volt gányolva
Igen, de ha rohadt nagy peched van, attól még lehet DOA. Nem láttad működni.
Persze ha garival adod, reális lehet az új ár feléért mondjuk valami moddernek...
Más ki venné meg, ha mindenkinek garis, s ha makkan postáznak újat, ingyen?- ECU új - nem volt gányolva
Ki tudja, hogyan sikerült a csere, elszakadt-e a vezetéke? Nem láttad működni.
A megvásárolt zsákbamacskámmal is úgy van, hogy belenézhettél, ki tudja?
Csavarokon vannak kopásnyomok. Nemt'm, mit kereshettél benne. Talán vizet?- Display új - nem volt gányolva
Próbáltad beszerelni, miközben vhogy leszakadt az egyik Hall szenzor összes
kábele, nem láttad, hogy működtetné a rollert... Feltehetőleg jó: nem bontatlan.Akkumulátor: ki lett bontva, ennyi.
Szét lett vágva, így sérülhettek volna a BMS vezetékei: egyértelműen gányolt...
(Szerintem persze működik, de már ránézésre sem egy patika gyári cumó így.)Váz: Leszámítva azt az egyébként cserélhető részt érintetlen
Azt az egy-két esést leszámítva persze, teljesen olyan mint az új...- Hátsókerék szintén érintetlen.
Na ez az egy, amit el is hiszek. Ha eladod, tedd fel Vaterára. De ne új ár felett,
mert ahhoz palimadarat kellene találnod, hogy egyáltalán elkezdődjön a licit. -
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #3574 üzenetére
tehát a bal oldal hibátlan
Ezt amúgy miből állapítottad meg? Kézrátétellel? Vagy esetleg kimérted, milyen
jeleket küld ki a vezérlő az ECU felé, ha nyomogatod a fékkart? Ha 0-255 közötti
számokat láttál, akkor mondhatod rá, hogy hibátlan. Addig csak találgatsz. Ha a
fék visszajelző lámpa felvillan, akkor valószínűleg működik. És ha fogja a motort,
akkor szintén, de azt, hogy lineáris jeleket ad ki magából, vagy összevissza, azt
ránézésre nem tudhatod. Gondolom a gáz még mindig szar (amúgy átrakhatnád
a széttépett szenzor helyére a másikat teszt okán a kis fehér műanyag csatival):
ott is ha megmoccanna a motor, nem biztos, hogy adagolható lenne a gáz, ha a
szenzor nincs rendesen a helyén, így nem megfelelő feszültséget ad (lineárisan).Szerk a másikra: "-elvárják a vevőtől, hogy majd ő szerelgeti, tesztelgeti"
Ez tényleg fura, de mivel nincs helyben képviseletük, csak a távgyógyítás megy,
de legalább nem kérdezősködnek sokat, s küldik a csere alkatrészt, amit aztán
lehet árulni Vaterán drágáért...Ha úgy tetszik ez is egy szempont. Miért nem
küldted vissza egészet, ha előre tudtad, hogy nem fogod tudni otthon kicserélni,
bármit küldenek? Nekem vissza lett küldve kompletten (lengyel raktár), és kész.
Ha alkatrészt kérsz, alkatrészt küldenek, az neked ugye semmibe se kerül. Ha
visszaküldöd, küldenek komplett újat, ám a postázás kifelé neked pénzbe kerül:
a választás a tiéd. Meg ugye akkor ki is derül, hogy mennyi baja van, s csak az
ázás volt-e, szóval ez az elején volt opció, nem a balesetes szerelgetés után. -
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #3568 üzenetére
Az a noname fos gyártó minden hibás alkatrész helyett küldött vadiújat szó nélkül,
sőt, még ahelyett is, ami helyett nem járt volna, mert végig hibátlan volt, csak nem
tudtad tesztelni. De elhitték, hogy az a hibás. Ebből csinálsz pénzt, de azért most
is fikázod őket, nem értem miért: ha elküldtek volna a vérbe, akkor megértenélek...
Arról lássuk be, hogy nem a kínai tehet, ha otthon szanaszét téped a kábeleket.Ui: azért nem kell senkinek a "hibátlan" alkatrész, mert nálad ezt nem lehet tudni,
és főleg azért, mert az új ár fölött árulod, nem kell rá várni felkiáltással. Ha tényleg
bontatlan cuccok lennének, akkor lenne realitása ennek a felülárazásnak, de mivel
videók hosszú sorában bizonyítod, hogy gányoltál velük és nem jutottál sikerre, én
se merném ezekután megvenni, hogy bizisten hibátlan, csak nálam nem működik.
Az akkuval is így vagyok, hogy "valszeg" hibátlan, ezért 15K-ért olcsó*, de 20K-ért
már nem kezdek licitálni, mert mégiscsak szét lett vágva, és össze van celluxozva.*: ha mégis szar lenne, még cellánként is megér annyit, kvázi pótalkatrésznek.
-
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #3568 üzenetére
Így van, azért nem akartam ide beírni, mert picit lehülyézlek benne, aztán
menet közben elgondolkodtam, hogy esetleg én vagyok a hülye...
S persze nem akartam szaporítani a szót, meg ismét lefikázni a videóidat,
úgyis ismered a véleményem. A lényegét fél perc alatt meg lehetett fogni,
de tényleg kurva drámai volt 7 és fél percben ragozni, hogy melegíted LOL.Ui: én vállalom, ha valamit nem tudok: elsőre pl. azt hittem potméter, azaz
valóban lövésem sincs milyen "legó elemek" vannak. Nekem még működik.
(A hídon majd akkor megyek át, ha odaértem. De egy széttépett kábelt én
is felismerek. És szerintem bárki, aki azt a fotót meglátja. Szép "baleset".) -
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #3558 üzenetére
Hát ez nem beázott... Most komolyan kitépted a gáz/fékkarból a vezetéket?
Szerk: ugye nem azt akarod mondani, hogy megkaptad az új kijelzőt, és ahelyett,
hogy lekaparod azt a kis ragasztást a NYÁK-ról, kihúzod a gáz/fék csatiját, és az
újba bedugod, megfogtad a kábelt, és kitépted a gáz/fékkarból? Az eszem megáll. -
DigitXT
félisten
válasz
Darellus92 #3556 üzenetére
Főleg, hogy közben a selfie-botot is pörgeti. Kéne ilyen bakiparádé, amikor lecsap pár járókelőt.
-
-
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #3551 üzenetére
Közel sem biztos, hogy kapott hozzá új gázkart... Amúgy szerintem poti...
Három vezetékes. Fordítva bedugni nem nagyon lehet a csati formája okán,
de ha lehetne, akkor is működnie kellene, max. inverz mód: simán lehet sz.r,
ha belegondolunk az kapja elsőre a legnagyobb vizet, szigetelve ugye nincs.Szerk: nem tudja közvetlenül rádugni, a kormányban lévő kábel apa-apa...
Viszont egy multiméterrel 1 perc alatt végig méri az összes vezetéket (van-e
szakadás, vagy rövidzárlat). De azt most megmondom, hogy a piros+fekete
hibátlan kell legyen, mert különben be se kapcsolna. Ha már befékez, akkor
biztosan jó a kék is. A fehér és a zöld kérdés, de azon nem ment nagy áram,
kizárt, hogy átégett volna. 5V soros kommunikáció megy rajtuk, előbb megy
tönkre a chip, ha vhogy rákerül a 36V, mint hogy a kábel elkezd melegedni. -
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #3549 üzenetére
A gázt adó mechanizmus egy potméter. Multiméterrel simán kimérhető.
Vezeték szakadás/átégés a kormányban nem valószínű, nem arra megy
a nagy áram, ami ilyet csinálna. Ha a potméter jó és a kijelződ új, ki kéne
jönni a fehér vezetéken a vezérlő jeleknek. Arra a sima multiméter kevés:
pontosan csak szkóppal lát az ember, vagy a kütyümet kéne ráakasztani.Próbáltad amúgy betolni? Néha nekem is csinálja, hogy nem elsőre indul.
Nem azért, mert úgy van beállítva, passz, miért. Ritkán, de előfordul: picit
meglököm, aztán elkapja. Hibajelzés nincs? Fék működik? Féklámpa jó? -
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #3547 üzenetére
Ebből arra következtethetünk, hogy nem működik?
Pedig most már
mindent kicseréltél, akkor jónak kéne lennie... Erre az esetre mondtam,
ill. nem mondtam, mert nem akartam már tovább ragozni, hogy mérés.Szerk: a gariban kapott akkuval mi a helyzet? Csak a vágottat találom.
-
DigitXT
félisten
Beugrottam a "hibridemmel" a Lidl-be: így kényelmesen szállítható.
Viszont picit hűvösebb időben, ami sétálósan simán pulóveres, hááát...
Sok az a 20+ km/h (menet)szél. Egy dzseki legalább kellene, ilyenkor.
Esetleg egy kesztyű is: motoron mindig hordok, értelemszerűen...Az akku fogjuk rá, bírta (47-es villamossal pariban voltam a Fehérvárin).
Felszállhattam volna rá, de összességében lassabb lett volna.Szerk: amúgy mire kijöttem a boltból 36.3-ra kúszott vissza. Ez még
baráti ahhoz képest, mennyire merült az akadós csapágyazással.
(Persze torzítja a képet, hogy az elején jó 1 km hegynek lefelé volt...) -
DigitXT
félisten
Két kérdés az esethez: a taxin nincs fék? A robogós meg vak? És miért gondolja,
hogy körülnézés nélkül áttolja még az ezerrel érkező taxis előtt? Azon sincs fék?
Érdekes kérdés, hogy miért hívják rollernek ezeket az "elektromos robogókat".
Lehet, ez sem pontos megfogalmazás, de nekem inkább tűnnek annak... A roller
kicsi, könnyű, és jellemzően állni kell rajta. Persze az óvodában is nagyon menő
volt az üléses roller, nem is igen lehetett hozzájutni, olyan népszerű volt, de na...Megjegyzem, ez gyalogosként is ugyanígy átment volna rajta, lehet, hogy telefont
nyomkodott, fel se nézett: azért nagyon csúnya gázolás, amihez két hülye kellett.
Én gyalog se lépek le egy ilyen ezerrel érkező autó elé, hiába van elsőbbségem... -
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #3510 üzenetére
Tudnék én is tovább licitálni, de lássuk be: ha csak a csatlakozók jók belőle,
akkor az az 1K pont annyi, amit ér. A végén még jön rá 900 Ft posta, szóval
pénzkidobás 1500 Ft fölött. (Azért nyomtam egy 1500-at, mert rámondtam,
egye-fene, max. annyi, legfeljebb drágább lesz a másiknak. És így is lett...)
Amúgy jogos... ha én azt mondom, hogy alkatrésznek veszek egy komplett
rollert, aminek nagy része szinte biztos hibátlan, másik része meg pl. garis,
akkor valószínűleg más is ugyanerre a következtetésre jut... tehát nem 50K
lett volna a vége. Viszont a magasabb áron egyre kevésbé jó üzlet, a végén
meg ott tartunk, hogy új árban van, és még a baja sem tisztázott, hehe...Ahhoz meg nagyon hülyének kell lenni. Szóval örülök, hogy lezárul a dolog,
kész lesz, és tényleg sok baleset- és eső-mentes km-t kívánok hozzá. -
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #3508 üzenetére
Mondom, a jó cserkész.
De amúgy ahogy vette a töltést, minden működött,
biztos voltam benne, hogy nem az akku hibás abban, hogy a motor nem indul.Ellenberger teljesen jogtalanul/inkorrekten húztad le a gyártót egy új akkuval:
ezt persze lehet zseniális üzleti érzéknek mondani, meg jó magyar átb.szós
mentalitásnak is... amivel akkor lesz IGAZÁN baj, ha pl. Dorian fórumtársnak
TÉNYLEG beszart az akkuja, de majd nem kap gariban, csak ha visszaküldi
bevizsgálásra, mert lépten-nyomon azt tapasztalja a gyártó, hogy kamugaris
akkukat a Vaterán árulják 25K-ért. Persze egy fecske nem csinál nyarat. Bár
az is igaz, hogy egy bolond meg százat csinál. (Ha nem nézném le a dolgot,
úgy szereznék akkut, hogy kimegyek az esőbe egy körre, aztán beáztatom.)De mivel van a világon olyan dolog, hogy becsület (ezzel most újat mondtam,
gondolom), inkább dolgozok még pár napot, és megveszem korrekten...
Ui: azért bevizsgálásnak nem mondanék egy feszmérést: azt a roller is tudta.
Sokkal inkább egy terheléses tesztet, meg egy kapacitásmérést. Ja hogy az
nincs ingyen, mert nem azonnali a válasz, hanem várni kell rá picit... ez ilyen. -
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #3497 üzenetére
használhatom ismételten szeretett rollerem
Nyehehe.Akkor kellett volna lenyomni, amikor 50K-ért volt fent kompletten.
Annyit megért volna alkatrésznek is, de új áron nyomni a hibásat azért meredek.
Mindenesetre van rá sansz, hogy a végén tényleg működni fog. Ki kell használni
amíg még jó idő van, most még meg lehet hajtani. Télen nem lesz tapadás, LOL. -
DigitXT
félisten
válasz
zoltanz #3448 üzenetére
Ahogy az előttem szóló írta: az egy motoros kerék, sose fog így* pörögni.
Amúgy próbálj meg ráállni a lemezjátszóra 120 kilóval, és gurulni vele.
Kerestem a specifikációt, hogy mit mászik meg a roller. Azt írják 15 fokot.
WTF? Még ha azt mondanák, hogy 15%-os emelkedőt (az csak ~8,5 fok),
de szerintem annyit közel sem. Max. egy 30 kg-os gyerekkel a nyakában:
én most 83.5 kg-mal mérlegeltem, és 4%-on simán felvisz, 6%-on meghal.
(A mélygarázs kijáratot nem is akarom kiszámolni, de ott is inkább tolom.)*: ennél amúgy tudna jobban is, de már nem tökéletes az új csapágy sem.
Szerk: mondjuk a Kútvölgyi lejtő eleje több mint 6%, a közepe felé enyhül.
Az eleje valahogy úgy néz ki, hogy 25 méter emelkedő 290 méteren.
Az 8,6% és közel 5 fok. Na, azon max. két motorral, és két akkuval, LOL! -
DigitXT
félisten
Guglizgattam kicsit (Kugoo témában), és az a "beszerezhetetlen"
Pro motor most csak 110EUR, Lengyelországból ingyen postával.Kis srác vicces volt: ez egy S1?* Bizonytalan volt szerintem, mert
az első kereke Pro.Amúgy felvitt a Kútvölgyi úton: akkugyilkos!
Kijelzőn végig 14A, sebesség 14-15 km/h kalibrálva... (A Kútvölgyi
lejtő picit brutálisabb, ott meg se próbáltam felkaptatni vele...)
550 méteren 35 méter szint, nem pite. Ugyanez 900 méteren: oké.*: mondtam neki, hogy az.
A "hogy megy" kérdésre a válaszom:
elég jól, bár kicsit nehéz vagyok hozzá.És felfújható kerekem van.Szerk: gondolkodom, hogy cserélem a hátsó villát Pro-ra. Esetleg
kipróbálom a Pro kerekét. Annál nem kéne hézagolgatni, ha végül
a felfújható kerék menne a helyére: jó lenne a gyári tengelyre is.
Mondjuk ha nem nagy előrelépés, akkor pénzkidobás érte 26EUR.Szerk2: sehogy nem akart 30 km/h fölé gyorsulni gázzal, pedig a
Kútvölgyi lejtőn lefelé megeresztettem. Nosza, hagytam kigurulni,
mindjárt megnőtt a tempó. Utána viszont megállni nem igen akart.
Kénytelen voltam használni a hátsó féket is: volt rá bőven időm.
Másik kis srác meg nyomott egy taknyost gördeszkával, de utána
hajtotta tovább kb. 21 km/h-val. Legközelebb a síneknél ugrasson!
Apropó, észrevettem, hogy "nagyobb ugratásoknál" (fenét: átlépsz
vmi úthibát) hajlamos kikapcsolni a tempomat... Jó tudni róla, mert
ha hirtelen lassulás van, az ember esetleg belehasal a kormányba,
habár a valamin fennakadást az ilyen torpanás nem tudja überelni.) -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #3433 üzenetére
Faragtam egy kicsit szélesebb tengelyt, így egész vállalhatóan pörög:
holnap kíváncsi leszek, jobban megy-e, mint ma (arra számítok, igen)!
MÁS: a kalibráció csak a kijelzett sebességet (+a tévesen mért távot!)
csökkenti, az áramkorlát nem nő tőle sajnos: majd ránézek, ennél mit
beszélget a vezérlő a kormánnyal. Remélem nem törik el a tengelyem.
Messze nem lett tökéletes, egy 12-es cső-tengelybe flexeltem bele.Mindenesetre a csapágyat kicsit amortizáltam megint: szerelői bakival.
Ennek hangja hallható a videón: szerencsére akadásról még szó nincs.
(Konkrétan rosszul támasztottam, ahogy a szoruló tengelyt kiütöttem.) -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #3429 üzenetére
Hát, kb. 2 km/h lassabb mindenhol + több áramot vesz fel = nem az igazi...
Jó, hát ez közismert a pneumatikus kerekekről. De ez extrában szorul is.
Most már valahogy csak bele kellene oktrojálni a sima motort hátra.Jah, az óra csal felfelé 1-2 km/h-t, távot meg rendesen fölé méri. GPS 2.45
km-nél ez már 2.7-nél tartott (sok pirosat kaptam, ráértem nézegetni).
7.1 km helyett a végén meg hozta a szokásos 7.7 km-t. (Érdekes, mivel a
sima kerékkel jóval pontosabb volt: lehet, más picit a Pro kerék átmérője?)10% körüli csalás mind távban, mint sebességben: ezt át fogom állítani.
Szerk: visszakerestem a 7.1-re, hát a 11A-es jóval kevésbé szívta az akkut
(ami persze logikus, mert valamit valamiért).Dupla motorhoz dupla akku jó. -
DigitXT
félisten
Csókolom, ez még a roller topik?
ON: beraktam az SKF csapágyat. Álomszép
forgást mutatott a kerék. Addig, míg rá nem húztam a villát...Kicsit fogja. Oké,
tudom, hogy nem pont belevaló kereket használok, de azért na: a semminél jobb.
Holnap teszt. Kíváncsi vagyok, mennyivel megy fel a Lágymányosira, s mennyire
merül le, mire beérek a céghez. Referenciának a mai gyári kerekes eredmény ez:Szerk: ugyanitt érdekelhet bontott Kugoo S1 Pro villa, és hátsó kerék is.
Bejött nekem a lyuggatott első, bátrabban dobom fel a padkára, kevésbé üt fel... -
DigitXT
félisten
Én elektromost használok, lábbal hajtás esetén, főleg melegben brutálisan le
lehet izzadni... Nem tartom egészséges testmozgásnak a rossz levegőn való
erőlködést: melóhelyre beérve még csak-csak, ha van zuhanyzó. De hazafelé
a buszra felszállni halál izzadtan, hát az ember a háta közepére kívánja.
(Meg gondolom az utastársak is azt az "ájert". Lásd még sportoló = 30 olf)
Heti 4-5 edzés megvan: nekem a roller legyen kényelmes és gyors. Nem kell,
hogy izzasztó sporteszköz legyen: simán közlekedési eszköz, és jó buli...OFF-ba teszem, mert nem biztos, hogy segít a véleményem... de gondoltam,
megosztom. Ha az ember nem úgy készül, hogy a cégnél zuhanyozik, akkor
igen kellemetlen tud lenni, ha meglepi az elektromos rollere egy lemerüléssel.Tempó tekintetében nyilván egy arra kihegyezett könnyű, és jól guruló valamit
sokkal könnyebb hajtani, mint a relatíve nehéz, szarabbul guruló elektromost,
mindenesetre a gyalog tempónál még úgy is kb. 2x gyorsabb voltam.
Ergo a Google gyalogos útvonaltervének a fele elegendő, kényelmesen, de ha
elektromossal megy az ember és felgyorsul 25-27 km/h környékére, harmada.
(Nyilván az átlagsebesség számít, megfognak a lámpák, nem végig nyelezed.)Szerk: ahogy írod, az adott táv kb. 5 km, és gyalog ezt 1 órára tervezi. Igaz is,
mivel a Kugoo is 5 km/h körül szokott írni, ha tolom: ha hajtom 10-12 simán.
Gondolom egy jobban gurulóval meg lehet a 15-18-is, úgy lehet ~20 perc az út. -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #3410 üzenetére
Persze, nem maga a kerék zörög, csak attól zörög az egész roller.
Meg amikor beleverődik nagyobb úthibákba, iszonyat nagyot csattan!
És mellesleg olyankor meg is lassítja a rollert, ezeket a gumikerék pl.
sokkal simábban kezelte. Viszont! Ennyit tesz, hogy nem szorul: egy
18 km-es karikát végig hármason taposva simán bírt! Csak a legvégén
kellett picit rásegíteni. (Vica versa még a legvégén is segített a motor).Jó, mondjuk abban a 18 km-ben nem vagyok biztos. Elvileg a Google
szerint 8 km lett volna a csapágyboltba: a roller mért 9-et. (37V - 34p)
Vissza kb. ugyanannyi lett volna az út: nem pontosan, mert visszafelé
kevesebb flikk-flakkot csináltam... Népligetnél konkrétan lementem az
aluljáróba, nem bumszliztam körbe a bicikliúton, mint odafelé. Félúton
visszafelé még bőven virgonc volt! Csak 2-3 km/h-val csökkent a vége.
Meg persze lassan romlott a gyorsulás is, ám nem zavaró mértékben:
tegnap ilyen távon már teljes lemerülés és leizzadós lábbal hajtás volt.A végén kicsit hirtelen halt le, de még hajtott (terhelt) 30V alatt: akkor
van végleg kakukk, ha a nyugalmi fesz megy 30V alá, na ott van vége.A csapágy viszont annyira nem tetszik: lehet benéztem a típust, mert
nem akartam 5K-t kiadni darabjáért, na ezen viszont pl. nincs porvédő.
Azért remélem még így is tovább fogja bírni, mint a 700 Ft-os kínai. -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #3406 üzenetére
Sajnos nem egzakt az összehasonlítás, mert egyszerre próbáltam ki az új motort
és vettem ki a beakadós hátsó kerekemet. Viszont kevesebbet fogyaszt, az tuti...
(Hogy ez mennyire a jobban guruló hátsó érdeme, az más kérdés.) Hangja is más.
Azért is voltam kíváncsi a Pro motorra, mert néha kicsit rezonált a sima... Ez nem
csinálja, teljesen jól lehet vele menni, csak hiányzik a hátuljának a stabilitása...Ui: ugyanitt érdekelne használt akku pakk értelmes áron, dupla-motoros teszthez.
(Nem, szétvágott majd összecelluxozott, beázott, nem garis, ennek ellenére az új
árában nem érdekel. Az modding célból ilyen 15K-t megér. De többet nem...)
-
DigitXT
félisten
Na, ma bejöttem a Pro motoros, 15A-es "sima" S1-gyel. Nagyon hasít.
Mondjuk azt a csörgés-zörgést, amit a hátsó kerék produkál nem kívánom
senkinek. Vissza kellett raknom a gyárit, mert a pneumatikushoz használt
csapágy sajnos berágódott, így eléggé lerontotta a hatótávomat. Az a vicc,
hogy teljesítményben nem lehetett észrevenni: egyszerűen többet fogyaszt.Lágymányosira felfelé 22 km/h-val felvitt, új rekord, és ekkor már csak 13A-t
adott neki, nem is 14-et... Viszont távban többet mért, mint a sima motorral,
szóval elképzelhető, hogy ez most egy "optimistább" érték volt, nem valós...Az aktuális sebesség viszont visszahat az áramkorlátra = nem ment maxon.
Támadt egy ötletem... Ha meghülyítem a vezérlőt a sebesség kalibrálásával,
lehet, kinyomna 14A-t végsebességen is. Kíváncsi vagyok, mennyit menne...Szerk: eszembe jutott, hogy ránézzek: 504 km van benne, 330-cal vettem,
azaz 174-nél tartok még csak. A legjobb élmények (zaj + tapadás) eddig a
felfújhatós hátsó kerékkel értek, szóval lövök hozzá egy csapágyat mielőbb.
30x12x8-as elvileg. Kinyomta a zsírt, sérültek voltak a golyók, és a pálya is. -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #3352 üzenetére
első körben hátul a pneumatikus marad...
Teljesen véletlenül megforgattam kézzel a hátsó kereket. Hát akad rendesen.
Menet közben semmit nem érzeni belőle, de sanszos, hogy a csapágy nem
nagyon bírta a kiképzést. Oké, hogy csak 700 Ft, de akkor is gáz. Franc se
akar újra szívni vele. Vmi komolyabb csapágyat kéne hozzá lőni / erősebbet.Ez meg is magyarázza, hogy miért merül le nagyon hamar (15 km se jön ki).
-
DigitXT
félisten
válasz
gergo7311 #3351 üzenetére
Hát én is lábbal hajtottam a Kugoo-t kb. az utolsó kilométeren: rettentő
optimista módon elindultam 37.5V-ról. A Lágymányosi felhajtó kinyírta,
drasztikusan lassult, fesz leesett, a hídon már erősen rá kellett segíteni.Soroksárin meg teljesen elment a hajtás 29.5V-on. Fék, minden maradt,
csak hajtani már nem akart. Vicces volt, mikor 3A kb. 10 km/h-nál csak
a súrlódási veszteségek ellensúlyozására volt elegendő. De hát ilyen.
Sokat zabál, éjjel tölteni kellett volna. Kíváncsi leszek a Pro motorra.Még az is lehet, hogy hibrid lesz, elől hagyományos kerék, hátul a Pro...
Persze ez a jövő zenéje, első körben hátul a pneumatikus marad... -
DigitXT
félisten
Ma 39V-ról indultam: azt hittem, bőven jó vagyok, hát félúton, 34V-on már
érezhetően lassabb volt. Hamarabb csökkenti a max. áramot, így ugye a
végsebesség is kevesebb. (Azért 17-18-cal megvolt a Lágymányosi, mert
annyira visszalassulva még adja a 14A-t... használható, de tölteni kell.)
Sík úton ilyenkor már inkább csak 23-24-re gyorsult, de ez van...
-
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #3272 üzenetére
Hehe, hát van üzleti érzéked: írtam, hogy 15K-ért még olcsó is az akkupakk,
feltéve, hogy hibátlan (s ha a szétvágás közben ha nem sérült, annak néz ki).
Erre mi változott? Lekerült a 15K-s a videóval, és lett belőle 20K képekkel.Kíváncsi vagyok, mit szólt volna a Vatera, ha benyom rá a 15K-s kezdőlicitet.
Akkor is le lehet venni, és felrakni 5K-val drágábban? Mindegy, hagyjuk. -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #3267 üzenetére
Azért mert az ingyen motort el lehet adni 25-30-ért, vagy ha pofátlanabb, akkor a
a Geekbuyingos új áron akár 40-45-ért is: az meg már egy fél roller (árban).Szerk: nem mindenki akar 700W-os összekerékhajtású S1-et építeni: két embert
tudok, aki igen, és mindkettőnek egy garis/eladott motor lesz az építési alapja. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
#07746304 #3252 üzenetére
Szerintem ha ezt nekiállsz szétgányolni cellákra, a töredékét fogja érni.
Abban semmi röhejes nincs, hogy nem tudsz egyszerre sok cellát venni...
Fosnak a szállítók, van rá szabályozás is, x db fölött nem viszi repülő, stb.
Azért ezek nem játékszerek: egy rossz mozdulat a szikével, és ég a pakk.
Ha érdekel az ilyen gányolás, nos a MHV csatornán láttam egy "vicceset",
amikor konkrétan kigyulladt a szétszedés alatt álló laptop akkupakk. -
DigitXT
félisten
válasz
attiati #3245 üzenetére
Szerintem a MOL-nak nincs köze a Lime-hoz.
Amúgy ott lehet lerakni, ahol
a térképe nem tiltja (máshol csak büntetés fejében, ill. néha még ott is büntet,
ahol alapvetően nem tiltja, csak szar a GPS, és azt hiszi, mégis). Ill. ha olyan
helyen rakták le, mert lemerült, akár arrébb is tolhatta már valaki vicces kedvű.A Margitsziget konkrétan tiltott zóna (most nézem), ha valakinek ott sikerült a
bérlést lezárnia (inkább lemerülésre tippelek), arra biztos ráfizetett... -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #3247 üzenetére
Erről valahogy eszembe jut az a vicc, amikor a "redneck" felhívja a segélyhívót...
Két New Jersey-i elmegy az erdőbe vadászni. Egyszer csak egyikük összeesik, és nem mozdul többet, nem is lélegzik. A társa gyorsan felhívja a mentőket:
– Az erdőben vadásztunk, amikor a társam összeesett. Úgy tűnik, meghalt. Mit csináljak?
Mire a segélyvonal ügyeletese:
– Először is győződjön meg róla, hogy tényleg meghalt.
A telefonban rövid szünet, majd az ügyeletes egy puskadörrenést hall. Ezután megint a vadász szól bele a telefonba:
– Oké, és most?ON: mit tudtunk meg a videóból? Az akku cellák típusát. Ez (szvsz) örvendetes, csak nyugodtan bele lehetett volna írni a leírásba is, vagy akár ide a fórumra, annak lett volna még haszna is. Az 5 percnyi szikés/zenés szerencsétlenkedésnek kevesebb.
(Tényleg, ez már majdnem olyan, mint a tankos/romantikus...
) Ha meg sikerült elvágni a BMS vezetékeit, akkor tényleg használhatatlan lesz az akkupakk. Pontosabban forrasztgatni kell, hogy megint működjön (videót, videót: füstölős/égőset). Mondjuk beletekerve: nem sikerült! Hasznos az a "mázlifaktor".
Ja, és: szemre hibátlan, korróziónak nyoma sincs, a szigetelés nem (volt) sérült, kapocsfeszültsége a töltés után volt (töltést vette rendesen), ha azóta önkisülése nincs, és a BMS nem lett zárlatos, akkor valószínűleg kutya baja... nem volt, amíg szét nem lett vágva.
Kis szerencsével még most is használható: javaslok egy multimétert, azzal legalább kapocsfeszültség mérhető. Műterheléssel a leadott max. áram, vagy hosszabb távon a kapacitás is kimérhető. Szinte biztos, hogy kutya baja nem volt a műtét előtt. Szóval ez megint egy szomorú történet lesz...
Szerk: főnököm sztorija a tranzisztor tesztelésről...
- Honnan tudod meg, egy tranzisztorról, hogy jó?
- ???
- Rákötsz 220-at, és ha felrobban, akkor jó volt! -
DigitXT
félisten
válasz
stellaz #3222 üzenetére
Ácsi, én semmit nem állítottam a roller légellenállásáról! Arról se, hogy mennyit
lehetne nyerni a lábszőröm borotválásával.Ellenberger azt feszegettem, hogy
ezeknek a rollereknek a vezérlése messze nem olyan szögegyszerű, hogy csak
a gördülési ellenállás, vagy a légellenállás állítsa be a végsebességüket, sőt! Én
inkább azt állítom, hogy ez első körben a fogyasztásra (hatótávra) lesz hatással,
amíg adott limiten belül a vezérlőelektronika kompenzálja a nagyobb terhelést pl.
ugye a jóval nagyobb ellenállású felfújható kerék használatát (lásd méréseim).Ill. még azt állítottam, hogy B-L-A-C-K azért pontosan 37 km/h-val jött le azon a
lejtőn, mert végig nyélgázon volt, és hiába gurult volna lendületből sokkal többet
is a roller alatta (nem a légellenállás fogta meg, ezt elhiheted), ha a motor illetve
a motor folyamatos vezérlése nem hagyta. Vajon miért forog üresen 36-ot? -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #3218 üzenetére
Megnéztem a videót, ezen az látszik, hogy végig nyélgázon lejössz egy lejtőn, és
hogy, hogy nem stabil 37 km/h a kijelzett max. sebességed. Próbáld ki, ahogy én
írtam: "rálendülsz" 37-tel, majd lelövöd a tempomatot. Rögtön tovább fog gyorsulni.
És utána, ha megint rányomsz a gázra, akkor lassulni fog... (Én is teszteltem ám,
csak éppen nincs videóm róla. Vagyis még nincs. Ha valakit érdekel, csinálhatok.) -
DigitXT
félisten
Tegyél rá egy pneumatikus hátsó gumit, és láss csodát, volt zörgés nincs zörgés! Mondjuk a Pro-nak gyárilag sokkal jobb kereke van hátul, mint a sima S1-nek, de az a hátsó kerék tényleg iszonyatosan tud kerepelni a térköveken, meg csattogni az úthibákon: ezen hatás töredékére csökken felfújható hátsó használatával...
Cserébe nyilván a kockázat, hogy defekted lehet, ha belemész valami szúrósba...
Viszont a dolognak az a része, hogy azért nem ajánlott, mert sokkal lassabb lesz a roller tőle nem igaz. Ahogy az előző HSZ-ekben éppen kitárgyaltuk, ha nagyobb ellenállás első körben inkább a fogyasztás nő meg, ameddig a vezrélőprogram úgy gondolja, hogy ez kompenzálható. Ha ez az apróság nem zavar, a menetdinamika nem változik, a menetkomfort viszont ég és föld. Gyárilag zörgős szarból prémium. Itt most kicsit szarkasztikusan értve a prémiumot, de ha már a Lime annak volt itt titulálva pár hónapja, megkockáztatom, hogy ugyanazt az élményt tudja így...
GPS-es ellenőrzésnél ne hagyatkozz a tárolt max. sebességre, mert az lehet egy sima kiugrás, egyszeri mérési hiba. A menet közben mért 1-2 km/h pontosabb, ha ez hosszú távon tartott tempó, akkor pláne. Jó esetben a GPS is beáll, meg Kugoo órája is fix értékre, abból kiszámolható a tévedés, s korrigálható a szervizmenüben, ha érdekel az ilyesmi. A távolságmérés elmászhat tőle, azzal érdemes számolni... De amúgy nálam abban is van kis különbség a GPS/Google Térkép/Kugoo közt.
Ha egy mérésed van, tudod, az mennyi. Ha kettő, akkor nem lehetsz biztos benne.
-
DigitXT
félisten
válasz
stellaz #3213 üzenetére
Azért ennyire nagyvonalúan nem kellene eltekinteni az egyik legfontosabbtól, még pedig a vezérlőprogramról. Nem úgy működik, hogy kivezérli a max. teljesítményt, ameddig csak bír forogni a motor... Az aktuális sebességtől függően változtatja az áramkorlátot, tehát soha nem fog úgy gyorsulni, hogy csutkán, majd hirtelen beáll.
A lejtőn elérhető végsebesség megint érdekes kérdés! Tegyük fel, hogy szabadon futó módban vagy: simán megy 40 fölé, ha nagy lejtő, nem egészséges, de megy! Mi történik, ha ekkor gázt adsz? Fékhatást tapasztasz. Miért? Mert az adott max. frekin kivezérelve a 3 fázisú BLDC motort nem követi le az aktuális sebességedet, kiesik a szinkronból, így lassít, nem is kicsit!
Persze nem muszáj életveszélyes helyzetbe keveredni a teszthez: elég ha 1-es fokozatban, amiben mondjuk 12 km/h fölé nem megy saját erőből (mert olyan alacsony az áramkorlát és sebességkorlát) megszalajtod 20 km/h környékére. Próbáld ki, fékezni fog gázra is. Megfordítva, ha nem szabadonfutó módban "nyélgázt" tartasz egy lejtőn, a végsebességed erősen függ az aktuális vezérléstől, hiszen adott tempó fölött inkább lassít, mint gyorsít.
-
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #3198 üzenetére
Na, megnéztem neked. 36 km/h. De inkább 35-ön stabil. (A limit 40-en.)
berobi78: örülök, hogy másokat is annyira szórakoztat, mint engem...
Szeretek tesztelni, mérni. Van egy 400-as robogóm, ami 9 másodpercen
belül tudta a 0-100-at, de most vmiért 10 mp fölött van. Zavar. De kibírom!
(Pontosabban nézem, hogy mi mehetett félre, elkopott a hajtás, ilyesmi.)Viszont: Lágymányosi hídon hiába mész kilóhuszat, a végén ott a lámpa,
annyira gyorsan nem tudsz (vagyis nem egészséges ~130 fölött?) menni,
hogy az előző zöldet érd el, ergo amivel gyorsabb vagy, a nyert időt mind
elbukod a pirosnál: a 125-ös csettegővel is ugyanannyi idő alatt értem be.
De engedtessék meg nekem, hogy jobban élvezzem az erősebb gépet.Ami viszont lényeges, ha sokkal lassabb vagy (50-60!), az már azt jelenti,
hogy a zöld lekettyen, mire odaérsz, s az legalább 1-2 perc időveszteség:
ha átlagsebességet akarsz optimalizálni, ismerned kell a lámpaprogramot.Mi köze ennek a rollerekhez? Nagyjából annyi, hogy amikor perceket tart
fel egy piros lámpa, esetleg számíthat, hogy 1-2 km/h-val gyorsabb, mert
az pont annyi időelőnyt jelent, hogy eléred a zöldedet. (Önmagában röhej,
kicsi különbség, gyakorlatban meg adott szituban ennyit számíthat.)
De amúgy ahogy B-L-A-C-K írta, annyira nem kell ám komolyan venni, ez
egyfajta hobbi, ahogy nekem a motorozás/motorszerelés is az: most picit
átnyergeltem rollerre, de ha úgy jön ki, hogy elköltözöm, el kell majd adni,
mert tök jó, hogy most sík terepen lakok, emelkedőn nem fog felmenni.
(Ha csak nem kap hátra is egy motort, meg vmi extra akksit, akkor talán.) -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #3198 üzenetére
Mondjuk ennyit a GPS pontosságáról: 2 különböző alkalom, és 4-6 km/h-val állok.
Persze, ha jó a vétel, akkor nem rossz, főleg tartott tempót verifikálni, de ha rossz
vétel van, vagy esetleg a pillanatnyi sebesség érdekel, akkor annyira nem jó.Messze nem olyan egyértelmű, hogy egyik roller 2 km/h-val gyorsabb, ezért azzal
gyorsabban érek be dolgozni: valójában eléggé mázlifaktoros (lámpák, feltartások).
Persze azt nem mondom, hogy a kisebb végsebesség előny, csak a lámpáknál ha
sz.rul jön ki, akkor perceket buksz, míg tempókülönbségben csak másodperceket.
De ha a tempókülönbséggel elérted az előző zöldet, abból lehetnek akár percek is. -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #3196 üzenetére
Ez a WTF: 1-es fokozat (levettem 50%-ra, hogy gyalogos tempóra kényelmes
legyen, és ne legyen túl érzékeny a gáz!), tempomat, 12 km/h fix.Helyett...
Kipörgés: erősen fesztől függ. (Most 36V-on csak 30-ig, de amikor hazaértem
még több volt az akkuban, akkor 33-ig. Szerintem állítgatja a speed limitet.)
Szerk: vagy egyszerűen csak ez a módja, ahogy a brushless DC motor müxik.teljesen feltöltve értettem
Akkor azt majd holnap. -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #3190 üzenetére
Kollégámnak tegnap volt: üvegszilánk... Viszont feldobott egy komplett új
hátsót, így ma is kényelmesen begurult. Habár a féket nem állította be, így
egy kicsit szolidabban tolta. Mivel közel lakik, együtt gurultunk haza: játék
a Kugoo, tudom. De jó játék.Korrekt így, de kéne rá egy mechanikus fék.
Viszont az M365-re fillérekért kapható minden, felni tárcsafékkel, stb.Amúgy lehet abban valami, hogy visszaveszi a teljesítményt, csak nem túl
feltűnően, legalábbis nekem, akinek még elég kevés a tapasztalata. Direkt
megnyomtam lejtőn, végsebesség teszt, de most 25 fölé nem gyorsult. Az
áramerőssegen is látszott, hogy picit takarékosabb módban van... Viszont
úgy gondolom, hogy ennyi belefér, és attól még nem lesz lomha szar. LOL! -
DigitXT
félisten
Ez szerintem már szoftver kérdése, a régi lehet, hogy agresszívebb volt (az
ára: motor melegedés, akku "nem kímélése"). Mindenesetre, nekem pl. óra
30-at annak ellenére soha nem ment (kivéve lejtő), hogy még régi, "15A-es".
Egy gyári M365-öt azért lehagyok hosszú távon, van 1-2 km/h előnyöm...Szerk: persze kalibráció kérdése is. Nekem "elég közel" van a kijelzett érték
a GPS-szel mérthez, nem bánom, hogy nem megy "óra 30"-at csak 28-at.
Konkrétan ugye írtam, hogy "19 km/h"-val vitt fel a Lágymányosira, hát annyi:
Még az sem kizárható, hogy alámér. (Majd rárakom a kormányra a kamerát.)
Lásd a grafikonon, hogy szép lassan csökkent le a sebesség 19-re.Szerk: amúgy nem csalás, nem ámítás, 28 km/h-t az új, felfújhatós keréken,
GPS által megerősítve. És lehet, hogy csak 27-et kijelezve? Majd kalibrálom. -
DigitXT
félisten
válasz
B-L-A-C-K #3184 üzenetére
Akkor az lehet, hogy még erősebb volt. Nekem 14 a max.
(Az előzőn meg 11 volt. Már ameddig látszott, nyehehe...)
Szerk: amúgy éjjel elfelejtettem töltőre rakni. 36V-tal indultam,
volna, de egy fél órácskát azért töltőn volt, amíg reggeliztem...
Simán behozott, még csak elgyengülést sem mutatott, 33V-ig
ment le kb. (Hazafelé lesz egy M365-ös csapatás, lehet, hogy
most bevállalja a kolléga a cserét valahol a kihalt bicikliúton...) -
DigitXT
félisten
Mondjuk ez nem is egzakt mérés, csak ha elhisszük a kijelzett áramerősséget.
Ha elhisszük, nekem 15A-t még soha semmilyen körülmények közt nem mutatott, a 42V meg gyakorlatilag azonnal esik, így (szerintem) abszolút csúcsban is 600W alatt marad... na nem mintha az nem lenne jóval több, mint a névleges 350W.
Amúgy sík haladásnál is van különbség, mert az áramerősséget sebesség-függően veszi vissza, s ha pl. nagyobb ellenállású hátsó kereket szerelsz fel (mint én), attól alapvetően nem lassabb lesz, hanem adott sebességnél többet fog fogyasztani. De tartja, ahogy tudja, akár 10-20%-kal nagyobb áramkorlát mellett: ne kérdezd mi van a szoftverében, fogalmam sincs, csak a kijelzőn látottak alapján tippeltem a dolgot!
Amit viszont egzakt módon össze tudtam hasonlítani (GPS), az a 11A-es vezérlő + gyári kerék, és 15A-es (14?) vezérlő + pneumatikus kerék... Utóbbi jobban gyorsul, több a vége is, a "hegymászó" képességeikben meg egyformák: nyilván a "legjobb" a 15A + gyári kerék, ha csak a gyorsulást nézzük, esetleg végsebességet is, nade kényelemben a pneumatikus egyszerűen verhetetlen. Én soha nem rakom vissza a gyári kereket, csak defekt esetén, vagy eladáskor, ha a vevő ragaszkodik hozzá.
-
DigitXT
félisten
válasz
CHIPman #3166 üzenetére
Szerintem a tuningolt M365 jóval erősebb, mint a korlátozott S1... Szinte biztos.
Mondjuk nagyon számít a pilóta súlya, ha gyorsulásról van szó, vagy emelkedik.A 15A-es S1 kb. úgy gyorsul +20 kg teherrel, mint a "sima" M365 (végseb. több).
Persze pilótacsere esetén fordulna a kocka, de erre kollégám nem volt hajlandó,
mert az S1-en nincs fék. Összességében lehet, hogy jobb választás az M365.
(A Kugoo akkor kezd igazán kényelmes lenni, ha felszenvedsz* rá pneumatikus
kereket. Ez az M365-höz alapból jár, ráadásul annak eleve nagyobb kereke van.)*: a kényelmesen bepattintható e-twow kerék továbbra is tömör gumi, csak jobb
a gyári Kugoo-nál. Rendeltem olyat én is, de heteket kellett volna rá várni sajnos. -
DigitXT
félisten
válasz
CHIPman #3162 üzenetére
Ahogy előttem írták, a motor névleges (!) teljesítménye nem változott. Sőt, ez
csak szoftveres korlátozás (vagy az akku, vagy a motor kímélése érdekében):
ha kiszámolod, így is bőven 350W fölött teljesít a motor, rövidebb ideig! De ez
nagymértékű melegedéssel jár, így hosszú távon káros lehet, ezért korlátoz...36V fesz mellett bekajált 14A az 500W, és ezt kipréseli magából, amikor kell,
pl. a Lágymányosi hídra felfelé a bicikliút kanyarjában 19 km/h-ás tempónál.
Ez amúgy 1 km/h-val lassabb, mint korábban: nyilván az új felfújható kerekem
az oka. De annyira hihetetlen finoman gurul a gyárihoz képest, ennyit megér...
Látom a kijelzőn, hogy több energia kell, hogy fenn tartsa a tempót, így tudom,
hogy hamarabb le fog merülni, de végeredményben nem zavar, ANNYIVAL jobb.
(Azaz gyárival az adott tempónál már jobban csökken a fogyasztás, mint most,
viszont kompenzálja a nagyobb gördülési ellenállást = csak a hatótáv csökken.)29-et nem ment, de 28-at igen, mindjárt megnézem, ez GPS szerint mennyi.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI Mavic Air 2 Fly More szett Friss vásárlás, aktív DJI Care, újszerű állapot (AZ ÁR ALKUDHATÓ)
- DJI Mavic 3 Pro RC - drón szett új állapotban - 2 akkuval
- DJI AVATA 2 Fly More Combo 1 akku - drón szett DJI Goggles N3 FPV szemüveggel
- DJI Air 3 Fly More Combo RC2 drón - garancia 2026.08-ig
- DJI Air 2s drón szett megkímélt állapotban, kofferrel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 12 Pro Max 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Lenovo Thinkpad L14 Gen 4 -14"FHD IPS - i5-1335U - 8GB - 256GB - Win11 - 2 év garancia - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest