Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • stellaz

    veterán

    válasz Wine #2627 üzenetére

    Egyetértek veled, de pár dologban mégsem.

    A gyalogosokon azért nincs védőfelszerelés és felelősségbiztosítás, mert nincs járművük és gyalogosan nehéz másban véletlenül komoly kárt tenni, illetve az alapjogokkal és a normál életvitellel sem igen össze egyeztethető egy efféle korlátozás. Alapvetően járdán csak gyalogos közlekedhet, illetve a gyalogost semmilyen módon nem lehet zavarni járművel.

    És a kerékpárt sem lehet járdán használni, csak ha más lehetőség nincsen és akkor is a gyalogosok zavarása nélkül, max 10 km/h-val. Értsd, ha van út a járda mellett, akkor nem mehetsz a járdán, csak ha mondjuk ki van rakva az útra a kerékpárral behajtani tilos, mert így csak a járda marad kerékpár út hiányában.

    Az elektromos rollereknek semmi keresnivalójuk a járdán, hiszen önálló haladásra és "korlátlanul" nagy sebességre képesek, ezért semmiképpen sem számítanak gyalogosnak, de az igazi probléma, hogy az úttestre vagy a kerékpár útra a műszaki követelmények meghatározása nélkül pedig alkalmatlanok, így a jelenlegi KRESZbe kb. beilleszthetetlenek. Tehát gyakorlatilag kimeríti a jármű fogalmát, így járdára elvileg nem lehet(ne) vinni, de mivel nem teljesíti a járművekre vonatkozó műszaki előírásokat sem (segédmotor vagy akár a kerékpár), ezért forgalomban sem vehet részt.

    Innen van a káosz szerintem.

    És érdemben rendeződni a helyzet akkor fog, ha lesz valami egységes szabályozás uniós szinten, hogy a gyártóknak kb. egységes műszaki követelményeknek kelljen megfelelniük, ne országonként másnak.

  • stellaz

    veterán

    válasz Wine #2611 üzenetére

    Az elektromos kerékpár ebben az esetben inkább a villany robogót takarja.

  • #07746304

    törölt tag

    válasz Wine #2611 üzenetére

    Már vártam ,hogy mikor tömik be a srácok (kedves, - ha a pénzről van szó telhetetlen - állami vezetőink eme költségvetési hiányosságot. Számoltak, és arra jutottak, hogy várhatóan ennek hatására be fog esni az ilyen járművek eladása (azért a kereskedők arcát is megnézném), de egy ilyen 220-320 000 Ft közötti robogón az ÁFA összege közelében sincs a jogsi díjának (persze annak is csak egy része, meg a vizsga díja az államé) meg ugye a legtöbb ermber úgy fog dönteni, ha már mindenre kell jogsi, akkor nem ilyet vesz, hanem egy drágább benzinest, ami megint csupa haszon, hiszen még több az a 27%-os Áfa részesedés, plusz még itatni is kell a benzinkúton, az is csupa haszon az államnak, és akkor már mindenre vonatkozik a kötelező (szintén rendszeres bevétel), Bukósisak stb... szóval ki van ez találva. Az utakra meg ugyanúgy nem fognak költeni :) Ja a következő a roller lesz. Egyébként jó ez a cikk, és külön köszönöm Esztikének, hogy felhívta rá a figyelmemet, így a rendőrjárőrt legközelebb nem oktatom ki, mert pl nem is lesz legközelebb, meg ugye egyszer már megtettem, és immáron elvileg sem lenne alapom rá. Mondjuk bukósisak van, roller van. Esélyes, hogy váltok elektromosról majd benzinesre... legalább a hatótáv nem 30 km lesz :D Igaz még ez nem biztos, csak mérlegelem.

  • zoltanz

    nagyúr

    válasz Wine #2575 üzenetére

    Mondjuk index nem lenne rossz, sokszor nem tudom elengedni a kormányt, kézzel jelezni.

  • B-L-A-C-K

    titán

    válasz Wine #2569 üzenetére

    Én azt vettem észre ha normálisan mész, értem ezt az alatt bicikli úton nem 30-cal hanem 20-szal, járdán szintén óvatosan akkor nincs semmi. Ha már elkezded izomból tolni bicikliket előzgetni, kacskaringózni, gyalogosra nem figyelni azt nem szeretik, persze ez érthető.

    Mióta megvan a nagy én inkább az utat választom, persze ez itt sokaknak nem jó, mert kugooval én se ott mentem, de ott teljesen más, kocsisok is sokkal toleránsabbak, persze úgy hogy tudok haladni a forgalommal, mikor kocsit előzök meg megy a meglepődés...:)

  • stellaz

    veterán

    válasz Wine #2555 üzenetére

    Itt nem csak arról van szó, hogy egyesek hogyan mennek, hanem, hogy pl egy kerékpárost meg lehet (meg is szoktak néha) bírságolni vagy felelősségre lehet vonni járdán való haladásért és/vagy 10 km/h-nál nagyobb sebesség miatt, addig egy elektromos rollert jelenleg nem lehet, akkor sem, ha 30-al megy rajta. Integethetsz a rendőrnek is elvileg. Ezt éppen a szabályozatlanságból fakad.

    Kerékpár úton is lényeges az irányjelzés, hiszen ha lassítasz kanyarodáshoz, akkor téged simán előzhetnek. Ha ezt felismered és jobbra lehúzódsz és elsőbbségadás után fordulsz balra, az teljesen ok, de ez megint nincs leírva szabályként (kerékpárnál volt is ilyen, főúton nem lehetett balra fordulni), ha baleset van, sérülés, akkor lesz ez igazán fontos.

    A két fék megléte is azért fontos lenne, mert most olyan fék van rajta, amilyet megveszel. Ha dupla tárcsa + motorfék akkor az, ha csak egy használhatatlan hátsó lábfék, akkor az. Miközben a végsebességük nincs törvényesen limitálva, magyarán ha megy 40-et és csak egy darab dörzsi fék van rajta, akkor jelenleg az is szabályos. Ha pedig az letörik menet közben, akkor nincs másik. Kerékpáron volt több olyan esetem mikor eltört a fékkar, szakadt a fékbovden vagy leszakadt a fékpofa. Ezért kell két, független fék. Ha pl. a xiaomi M365-ön kezedben marad a fékkar, akkor sem motorféked, sem tárcsaféked nem lesz.

    Amíg ezeket nem rendezik, addig nem lehet komolyan vehető járművekről beszélni, marad a káosz és a szabályozatlanság, ami csak addig nem okoz jelentősebb problémát, míg nem lesz belőle sok használó, vele arányosan pedig sok ökör használó.

    Ezért egyszerűbb a tiltás, mert járműként való elfogadáshoz kezelni kellene akár a fenti problémákat is, ami nem kis meló vélhetően.

  • BITBOYS

    addikt

    válasz Wine #2548 üzenetére

    Ó basszus, indul a matek [link]
    A legelső poszt azonnal kiemeli a rollereket. Miért nem tud az emberiség szocializálódni?

  • TomMusic

    őstag

    válasz Wine #2545 üzenetére

    Biztos velem van a baj, de én meg már lassan megőrülök a végtelen lassú vánszorgástól. Szinte akármivel megyek, az emberek csigatempóban mennek, és tartják fel a haladni kívánókat. Főleg gyalog. Hát az valami kabaré..
    Szóval végre lenne egy kompakt eszköz (az e-roller) nekünk, haladni akaró embereknek, de hát a lassú emberek miatt nem lehet.
    Én letettem az e-rollerről. Nem nagyon lehet bevinni a boltokba, ami teljesítménybe jó lenne annak sokallom az árát, és lehet ki is tiltják egyre több helyről. :(
    Mát hónapok óta azon agyalok, milyen közlekedési eszközt válasszak (főleg munkába járásra). Ha lehet kerülném a füstös technikát, mert azoknak még több nyűgje van + egészen egészségpusztító. Elektromos robogón gondolkodtam (SuperSoco), de Budapesten 2 keréken kocsik között eléggé félteném az életem..

  • BITBOYS

    addikt

    válasz Wine #2546 üzenetére

    ...és a városotok főterén nyilvánosan elégetteti a sátáni rollered :D

    mod: ...sőt, ha most jelenne meg a Carmageddon azonnal beleraknám az elektromos rollert is bónuszként :D

  • DigitXT

    félisten

    válasz Wine #2543 üzenetére

    Azért nem az a fényes sima, van rajta valami mintázat, de halottnak a csók.:D
    A közepe valóban sima, és nedves úton oldaltartása... Na, az nem nagyon van.

  • stellaz

    veterán

    válasz Wine #2534 üzenetére

    A pedelec emberi erővel hajtott, csak van rásegítés egy fix sebességig (talán 25 km/h). Magától az nem megy.

    Ami igen, az az ebike, de szerintem az már segédmotor kategória.
    Legalábbis a németeknél.

  • DigitXT

    félisten

    válasz Wine #2525 üzenetére

    Nos, én boltban 3 helyen voltam rollerrel. Az első ~500 méterrel a vásárlás után:
    gondoltam letámasztom kint, 1 percig se leszek bent, pici üzlet, szemem rajta!
    De mondta az eladó, hogy nyugodtan hozzam be... Kérdezte, milyen, mert ő is
    szeretne venni vmit. (Sokat nem tudtam segíteni, ilyen sok tapasztalattal, LOL.)

    Második a Duna Házban a SPAR, ki van írva, hogy hagyd az őrnél... Így tettem,
    majd eszegettem kicsit a padon ülve (alattam a roller), erre leszakadt az ég...:D
    Megvártam, míg eláll: nagy mázli, hogy nem 10 perccel korábban indultam neki,
    mert akkor rendesen elkapott volna, így viszont eső nem érte a gépezetet. Csak
    vizes út volt 12 km-en keresztül, amit zokszó nélkül teljesített, le is fotóztam itt.

    Harmadik bolt meg már másnap volt, ahogy írtam, OBI. Nem tudom, ott mertem
    volna-e hagyni, akármilyen lakattal... Eleve mit lakatolsz rajta? A hátsó kereket?
    99KHUF volt a vas, szóval azért fájt volna arra kimenni, hogy már nincs ott, mert
    vki felkapta és elsétált vele: azért ez nem 200 kg, hogy elég rá egy tárcsafékzár.

    A fenti kép 26-án készült, ekkor még örömbódogság, 0 napos / hibátlan rollerrel.
    Csomagtartóba nagyon simán fért (Peugeot 307), de ritka lesz, hogy oda rakom.

    Szerk: este feltöltöttem, a töltő szépen zöldre váltott, lehúztam, másnap 42.4V
    akkufesszel indulok, minden szép, minden jó, és 1 km után kikapcs, és kijelző
    kakukk. (Azért fura, mert semmi előzménye nem volt, ami utalt volna bármilyen
    hibára: ha még kapott is volna vizet vhol lent, másnapra inkább kiszárad, nem?)

  • DigitXT

    félisten

    válasz Wine #2527 üzenetére

    Hát nagyjából fogalmam sincs.:D Nem sokat kerekeztem Pöstön.:D Amit mégis
    azt meg évekkel ezelőtt, szóval az már nem releváns tapasztalat: rollerezni még
    kevesebbet rollereztem, kb. 20 km Lime, meg ugyanennyi Kugoo S1. És slussz.

    Igen, használtam már a felfestett kerékpársávot, rendben is van, csak a Lime 22
    km/h-ás vánszorgását (ami a járdán bőven sok) oda kevésnek éreztem: a Kugoo
    ebben sokkal jobban teljesített (amíg meg nem makkant a második napon).:R

    zoltanz: nagyon rossz embertől kérdezed.:D Még 3 napja sem vagyok rollertulaj.
    Nem igazán volt még szükség karbantartásra, összesen két nap használat után.
    Ill. amire meg lenne, az nem ilyen karbantartás jellegű, hanem vmi "elektronikai"
    hibakeresés lenne. 1000 km, te jó ég: én tartok vagy 20-nál, de már nem tudom
    megnézni, mert azt se mutatja. Viszont amíg 3 utam volt, fejből is összeírom.:DDD

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés