- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- iPhone topik
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Motorola Moto Tag - nyomom, követ
Új hozzászólás Aktív témák
-
stellaz
veterán
Egyetértek veled, de pár dologban mégsem.
A gyalogosokon azért nincs védőfelszerelés és felelősségbiztosítás, mert nincs járművük és gyalogosan nehéz másban véletlenül komoly kárt tenni, illetve az alapjogokkal és a normál életvitellel sem igen össze egyeztethető egy efféle korlátozás. Alapvetően járdán csak gyalogos közlekedhet, illetve a gyalogost semmilyen módon nem lehet zavarni járművel.
És a kerékpárt sem lehet járdán használni, csak ha más lehetőség nincsen és akkor is a gyalogosok zavarása nélkül, max 10 km/h-val. Értsd, ha van út a járda mellett, akkor nem mehetsz a járdán, csak ha mondjuk ki van rakva az útra a kerékpárral behajtani tilos, mert így csak a járda marad kerékpár út hiányában.
Az elektromos rollereknek semmi keresnivalójuk a járdán, hiszen önálló haladásra és "korlátlanul" nagy sebességre képesek, ezért semmiképpen sem számítanak gyalogosnak, de az igazi probléma, hogy az úttestre vagy a kerékpár útra a műszaki követelmények meghatározása nélkül pedig alkalmatlanok, így a jelenlegi KRESZbe kb. beilleszthetetlenek. Tehát gyakorlatilag kimeríti a jármű fogalmát, így járdára elvileg nem lehet(ne) vinni, de mivel nem teljesíti a járművekre vonatkozó műszaki előírásokat sem (segédmotor vagy akár a kerékpár), ezért forgalomban sem vehet részt.
Innen van a káosz szerintem.
És érdemben rendeződni a helyzet akkor fog, ha lesz valami egységes szabályozás uniós szinten, hogy a gyártóknak kb. egységes műszaki követelményeknek kelljen megfelelniük, ne országonként másnak.
-
#07746304
törölt tag
Már vártam ,hogy mikor tömik be a srácok (kedves, - ha a pénzről van szó telhetetlen - állami vezetőink eme költségvetési hiányosságot. Számoltak, és arra jutottak, hogy várhatóan ennek hatására be fog esni az ilyen járművek eladása (azért a kereskedők arcát is megnézném), de egy ilyen 220-320 000 Ft közötti robogón az ÁFA összege közelében sincs a jogsi díjának (persze annak is csak egy része, meg a vizsga díja az államé) meg ugye a legtöbb ermber úgy fog dönteni, ha már mindenre kell jogsi, akkor nem ilyet vesz, hanem egy drágább benzinest, ami megint csupa haszon, hiszen még több az a 27%-os Áfa részesedés, plusz még itatni is kell a benzinkúton, az is csupa haszon az államnak, és akkor már mindenre vonatkozik a kötelező (szintén rendszeres bevétel), Bukósisak stb... szóval ki van ez találva. Az utakra meg ugyanúgy nem fognak költeni
Ja a következő a roller lesz. Egyébként jó ez a cikk, és külön köszönöm Esztikének, hogy felhívta rá a figyelmemet, így a rendőrjárőrt legközelebb nem oktatom ki, mert pl nem is lesz legközelebb, meg ugye egyszer már megtettem, és immáron elvileg sem lenne alapom rá. Mondjuk bukósisak van, roller van. Esélyes, hogy váltok elektromosról majd benzinesre... legalább a hatótáv nem 30 km lesz
Igaz még ez nem biztos, csak mérlegelem.
-
B-L-A-C-K
titán
Én azt vettem észre ha normálisan mész, értem ezt az alatt bicikli úton nem 30-cal hanem 20-szal, járdán szintén óvatosan akkor nincs semmi. Ha már elkezded izomból tolni bicikliket előzgetni, kacskaringózni, gyalogosra nem figyelni azt nem szeretik, persze ez érthető.
Mióta megvan a nagy én inkább az utat választom, persze ez itt sokaknak nem jó, mert kugooval én se ott mentem, de ott teljesen más, kocsisok is sokkal toleránsabbak, persze úgy hogy tudok haladni a forgalommal, mikor kocsit előzök meg megy a meglepődés...
-
stellaz
veterán
Itt nem csak arról van szó, hogy egyesek hogyan mennek, hanem, hogy pl egy kerékpárost meg lehet (meg is szoktak néha) bírságolni vagy felelősségre lehet vonni járdán való haladásért és/vagy 10 km/h-nál nagyobb sebesség miatt, addig egy elektromos rollert jelenleg nem lehet, akkor sem, ha 30-al megy rajta. Integethetsz a rendőrnek is elvileg. Ezt éppen a szabályozatlanságból fakad.
Kerékpár úton is lényeges az irányjelzés, hiszen ha lassítasz kanyarodáshoz, akkor téged simán előzhetnek. Ha ezt felismered és jobbra lehúzódsz és elsőbbségadás után fordulsz balra, az teljesen ok, de ez megint nincs leírva szabályként (kerékpárnál volt is ilyen, főúton nem lehetett balra fordulni), ha baleset van, sérülés, akkor lesz ez igazán fontos.
A két fék megléte is azért fontos lenne, mert most olyan fék van rajta, amilyet megveszel. Ha dupla tárcsa + motorfék akkor az, ha csak egy használhatatlan hátsó lábfék, akkor az. Miközben a végsebességük nincs törvényesen limitálva, magyarán ha megy 40-et és csak egy darab dörzsi fék van rajta, akkor jelenleg az is szabályos. Ha pedig az letörik menet közben, akkor nincs másik. Kerékpáron volt több olyan esetem mikor eltört a fékkar, szakadt a fékbovden vagy leszakadt a fékpofa. Ezért kell két, független fék. Ha pl. a xiaomi M365-ön kezedben marad a fékkar, akkor sem motorféked, sem tárcsaféked nem lesz.
Amíg ezeket nem rendezik, addig nem lehet komolyan vehető járművekről beszélni, marad a káosz és a szabályozatlanság, ami csak addig nem okoz jelentősebb problémát, míg nem lesz belőle sok használó, vele arányosan pedig sok ökör használó.
Ezért egyszerűbb a tiltás, mert járműként való elfogadáshoz kezelni kellene akár a fenti problémákat is, ami nem kis meló vélhetően.
-
TomMusic
őstag
Biztos velem van a baj, de én meg már lassan megőrülök a végtelen lassú vánszorgástól. Szinte akármivel megyek, az emberek csigatempóban mennek, és tartják fel a haladni kívánókat. Főleg gyalog. Hát az valami kabaré..
Szóval végre lenne egy kompakt eszköz (az e-roller) nekünk, haladni akaró embereknek, de hát a lassú emberek miatt nem lehet.
Én letettem az e-rollerről. Nem nagyon lehet bevinni a boltokba, ami teljesítménybe jó lenne annak sokallom az árát, és lehet ki is tiltják egyre több helyről.
Mát hónapok óta azon agyalok, milyen közlekedési eszközt válasszak (főleg munkába járásra). Ha lehet kerülném a füstös technikát, mert azoknak még több nyűgje van + egészen egészségpusztító. Elektromos robogón gondolkodtam (SuperSoco), de Budapesten 2 keréken kocsik között eléggé félteném az életem.. -
DigitXT
félisten
Nos, én boltban 3 helyen voltam rollerrel. Az első ~500 méterrel a vásárlás után:
gondoltam letámasztom kint, 1 percig se leszek bent, pici üzlet, szemem rajta!
De mondta az eladó, hogy nyugodtan hozzam be... Kérdezte, milyen, mert ő is
szeretne venni vmit. (Sokat nem tudtam segíteni, ilyen sok tapasztalattal, LOL.)Második a Duna Házban a SPAR, ki van írva, hogy hagyd az őrnél... Így tettem,
majd eszegettem kicsit a padon ülve (alattam a roller), erre leszakadt az ég...
Megvártam, míg eláll: nagy mázli, hogy nem 10 perccel korábban indultam neki,
mert akkor rendesen elkapott volna, így viszont eső nem érte a gépezetet. Csak
vizes út volt 12 km-en keresztül, amit zokszó nélkül teljesített, le is fotóztam itt.Harmadik bolt meg már másnap volt, ahogy írtam, OBI. Nem tudom, ott mertem
volna-e hagyni, akármilyen lakattal... Eleve mit lakatolsz rajta? A hátsó kereket?
99KHUF volt a vas, szóval azért fájt volna arra kimenni, hogy már nincs ott, mert
vki felkapta és elsétált vele: azért ez nem 200 kg, hogy elég rá egy tárcsafékzár.
A fenti kép 26-án készült, ekkor még örömbódogság, 0 napos / hibátlan rollerrel.
Csomagtartóba nagyon simán fért (Peugeot 307), de ritka lesz, hogy oda rakom.Szerk: este feltöltöttem, a töltő szépen zöldre váltott, lehúztam, másnap 42.4V
akkufesszel indulok, minden szép, minden jó, és 1 km után kikapcs, és kijelző
kakukk. (Azért fura, mert semmi előzménye nem volt, ami utalt volna bármilyen
hibára: ha még kapott is volna vizet vhol lent, másnapra inkább kiszárad, nem?) -
DigitXT
félisten
Hát nagyjából fogalmam sincs.
Nem sokat kerekeztem Pöstön.
Amit mégis
azt meg évekkel ezelőtt, szóval az már nem releváns tapasztalat: rollerezni még
kevesebbet rollereztem, kb. 20 km Lime, meg ugyanennyi Kugoo S1. És slussz.Igen, használtam már a felfestett kerékpársávot, rendben is van, csak a Lime 22
km/h-ás vánszorgását (ami a járdán bőven sok) oda kevésnek éreztem: a Kugoo
ebben sokkal jobban teljesített (amíg meg nem makkant a második napon).zoltanz: nagyon rossz embertől kérdezed.
Még 3 napja sem vagyok rollertulaj.
Nem igazán volt még szükség karbantartásra, összesen két nap használat után.
Ill. amire meg lenne, az nem ilyen karbantartás jellegű, hanem vmi "elektronikai"
hibakeresés lenne. 1000 km, te jó ég: én tartok vagy 20-nál, de már nem tudom
megnézni, mert azt se mutatja. Viszont amíg 3 utam volt, fejből is összeírom.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Billentyűzet magyarosítás magyarítás lézerrel is! 10-15ezer közötti áron! Óriási betűkészeletünk van
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezeskonzol extra játékokkal garanciával hibátlan működés
- AKCIÓ! ASUS PRO WS W790E-SAGE SE alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 12 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI SUPRIM X RTX 4080 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged