Hirdetés
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- A kameraszenzor és az aksi is nőtt a Nubia Z70S Ultrában
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz
DemonDani #9874 üzenetére
Az agyak Altus/Acera szintűek, szóval még rosszabb. Az átlagvevő azt látja, hogy hú, Shimano váltó, király a bringa. A kicsit műveltebb azt, hogy hú, XT váltó, király a bringa, közben pedig ezer sebből vérzik. Mostanában nem igazán láttam XT felszereltségen alatt olyan bringát, amire egy szettből került fel az összes alkatrész. Általában mindenki parasztvakításként rárak 2 kategóriával nagyobb hátsó váltót, drága külsőt, a hajtóművön és az agyakon pedig elspórolja ezeknek a felesleges felárát. Kivételt képez néhány ésszel összerakott SLX-XT mix, csak azok már a 300 ezres kategóriában vannak. Próbálj meg full Deore vagy full Alivio bringát venni, nem fog sikerülni sajnos.
(#9876) Vasinger!: dehogy akarok én bringát venni, főleg a mostaninál gyengébbre cserélni
Tippem szerint Meme érdeme az, hogy egységes lett a bringád felszereltsége, nem a Haibike műve.
-
dqdb
nagyúr
[link] ez a link még jól jöhet a váltótartó fül témakörben
-
dqdb
nagyúr
Az alkatrésznek váltótartó fül a pontos neve. Hívd fel a Bikefunt, hol tudsz szerezni, melyik típus jó rá.
A tavalyi eszméletlenül sáros 24 óráson törtek sorban a váltótartó fülek, azóta tudom a nevét. Egyébként az alkatrész elvégezte a feladatát: nem a vázad és nem a váltód ment tönkre, bár ez most túlságosan nem dob fel.
-
dqdb
nagyúr
válasz
Vasinger! #9812 üzenetére
Ha már ciki kérdésnél tartunk Fullyra ciki km órát rakni?
Igen, az. Ha már olyan burzsuj vagy, hogy fullyra futja, az a minimum, hogy GPS-t raksz rá, nem holmi kilométerórátKicsit komolyabban: rendes, minőségi vezeték nélkülit vegyél rá, ne analóg, hanem digitális átvitelűt, így egyszer kell rá pénzt kiadnod. Ez Sigma esetén a 9-es végű sorozatot jelenti, Cateye, Ciclosport és VDO ajánlott még. A funkciókat neked kell kitalálnod, szerintem a barometrikus magasságmérő hasznos, a pedálfordulatszám-mérőre nem igazán van szükséged, a pulzusmérő szintén jó dolog.
Nekem hardtail bringán van a csengő, teljesen ráhúzva és enyhén befordítva a váltókar fölé. Így nem foglal extra helyet, és nem is annyira feltűnő.
-
dqdb
nagyúr
válasz
Vasinger! #9807 üzenetére
Nekem olyan csengőm van, ami általában akkor sem cseng, ha én akarom. Egyszer akartam használni, nem jött össze
A kérdésedre a válasz: DT Swiss 240-es aggyal szerelt hátsó kerék kell neked. Igaz, hogy drága, nem is kicsit, cserébe eszméletlenül jó, és a DT speciális kalapácsmechanikája miatt a racsni olyan hangos, hogy azonnal ugranak szét előttem az emberek. Néha még akkor is, amikor nem akarok előre menni
Ma volt oldalszembeszél, szembeszél, oldalszembeszél, oldalszél, kevés szélcsend, majd végül szembeszél, hátszél egy másodpercnyi sem
8zabi: na, külsőre pont ilyen a csengőm, csak nincsen rajta BBB logó. Tényleg nem szólal meg magától macskakövön sem, ezt tudom igazolni
-
dqdb
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #9738 üzenetére
Szerintem arra gondolt, hogy a Deore szintűnek tűnő felszereltségbe becsúszott pár kellemetlen meglepetés fontosabb helyeken: Altus/Acera szintű kerékagyak, Alivio hajtómű és Alivio tárcsafékek (a 445/446 típust konkrétan még csak szidni hallottam).
-
dqdb
nagyúr
válasz
venember83 #9679 üzenetére
Tegnap hozzájutottam az automata fényképezőgépek előtti korszakban használt fénymérőhöz. Nagyon szép, sohasem használt finommechanikai műremek. Többek között szépen be lehet állítani, milyen érzékenységű filmet használsz, és kidobja az optimális időzítési beállításokat. Ha rájövök, hogyan lehetne ezt lámpák fényerejének összehasonlítására használni, akkor majd rendezhetünk kinek nagyobb versenyt
-
dqdb
nagyúr
válasz
N.GÁBOR #9643 üzenetére
Lehet, hogy rosszul gondolom, de ha a tetőn van, akkor az összes légáramlás és minden egyéb éri a bringát, míg ha hátul, akkor némileg védettek a bringák.
Addig igaz ez, amíg valaki hátulról beléd nem koccan ...Ha aktuális lenne, tetőre szerelhetőt választanék (abból is a sokat ajánlgatott és bevált Thulét). Igaz, hogy megdobja a fogyasztást, de a bringa nem lóg ki oldalra semennyit (hátul sanszos tud lenni), akár négyet is fel lehet pakolni megfelelő mennyiségű sínnel, nincsen probléma a rendszámtáblával/világítással, hozzá lehet férni a csomagtartóhoz.
Ha ötajtós autód van és a hátsó ülések teljesen ledönthetőek, akkor budget megoldásként némi műanyagfólia és gumipók segítségével két bringát simán be lehet pakolni hátulra.
-
dqdb
nagyúr
válasz
hoffman_ #9611 üzenetére
Nos, igen, sajnos ez van. Ráadásul az egyetemek környéke a bringalopással leginkább fertőzött helyek, szóval nincsen mit tenni. Én két zárral operálok. Az ismert helyekre, ahol alapvetően biztonságban van a bringa, vagy maximum 1-2 percre hagyom ott, a 150 mm-es (tehát kicsi) és 726 grammos (tehát nagyon könnyű) Abus Granit Futura 64-et viszem magammal, ez simán befér a hátizsákom palacktároló oldalzsebében. A kevésbé biztonságos helyekre egy Abus Bordo Granit X-Plus is utazik. Ez utóbbival, bár a kialakítása miatt jobbnak tűnik, általában nehezebben tudom lezárni a bringát, mint a mini lakattal. Most nem adom össze a két lakat árát (egyik sem magyarországi beszerzés), tudom ennyiből már bringaszerűséget is lehet venni. Korábban egy Abus Granit X-Plus 54-et használtam a Bordo mellett, de ez túl nagy volt cipelni (a tartójával együtt nem fért el az első háromszögben), ezt elajándékoztam, és ehelyett szereztem be a Futurát.
(#9596) Misály: Kezdjuk ott hogy fixist nem engedunk forgalomba
Nem akartam ennyire direkten fogalmazni, de egyetértek veled. -
dqdb
nagyúr
haveromnak ilyen van, azt mondta a boltban ezt ajánlották neki a 300 e-s bicajához
Haverod sürgősen szerezzen be másik lakatot, és keressen másik bringaboltot is egyúttal.Budapesten kint a folyosón tárolnám.
Ezt határozottan nem ajánlom, maximum akkor, ha a folyosót külön vasajtó védi. Saját tapasztalat: zárt lépcsőház, kétfajta zárral védett saját tároló, bringa benne szintén lezárva egy Abus Bordo 6500-zal, mégis elvitték.Az ajánlott belépőszint az említett Citadel, árban az alatt csak vicc van, nem lakat. Érdemes a két lakat mellé egy sodronyt is beszerezni a kerekekre, hogy többféle vágószerszámmal lehessen csak a bringádat elvinni. Szerintem egy jobb Abus/Kryptonite U-lakat és egy biztonsági lánc+lakat párossal jársz a legjobban. Az előbbivel városban is tudsz lakatolni, az utóbbit bedobod az előszobába, ha elmész a bringával.
Most lehet, hogy hülyeségnek tűnik, de ha gyorszáras a nyeregcső, akkor én azt bevinném magammal a lakásba.
-
dqdb
nagyúr
Kezdő fixis a Millenárison gyakoroljon inkább, ne forgalomban
(#9549) DemonDani: szabadtéri sport, az időjárás és a pálya állapota nem állandó, így simán előfordulhat. Mivel nem egy futamban mentek (és már futamon belül is sokat változhatnak a körülmények), ezért az időket nem érdemes összehasonlítani. Az is elképzelhető, hogy nem teljesen egyezett meg a junior és elit pálya.
-
dqdb
nagyúr
válasz
Napfénysüti #9542 üzenetére
Találkoztam már ilyen modellel az interneten, de meg nem mondom, ki gyártotta, mikor és hol futottam bele. Mindenféle régi érdekességek között szerepelt a paralelogramma felépítésű első villával együtt. Gondolom nem csak gazdasági oka van, hogy mindenki a ma elterjedt megoldást alkalmazza.
Fordítva beszerelt teleszkóppal ellenben már többször találkoztunk, meglehetősen mókásan néznek ki
-
dqdb
nagyúr
válasz
venember83 #9504 üzenetére
Igen, a pörköléses epilálás az első gondolataim egyike volt
Aztán felmerült bennem, hogy mennyire jól lehet ezzel láncot szaggatni, mert egy fixi lábféknél hirtelenebb és erősebb rántással indul valószínűleg a fékezés. Milyen "jót" tehet a láncnak és a hajtóműnek (és a fékútnak), hogy nemcsak a hajtás, hanem a fékezés erejét is nekik kell átvinni, és ez utóbbi ugyebár jóval intenzívebb, mint az előbbi. Az is kérdés, hogy mennyire lehet a hajtóművet hajtogatni, ami a féktárcsa oldalirányú mozgását és súrlódását is beveszi az egyenletbe.
Bikemag fórumon találtam még két gyöngyszemet, ezt helyből lehetne a There, I Fixed It blogra küldeni
Hülye galambot már találtam el villavállal, egy másik lefejelése centimétereken múlott, kerültem ki vészfékkel csigát kanyarban, de ez mindegyiknél durvább állatos baleset.
-
dqdb
nagyúr
Ezek után nekem ne mondja senki, h "balkáni" vagyok.
Szóval Toscana is a Balkánon van-------------------------
Ajánlom mindenki figyelmébe a GeoSetter nevű ingyenes programot, amivel fotókat lehet utólag geokódolni. Igencsak hasznos tulajdonsága, ha pontos a fényképezőgép órája, és rögzítettél tracket, akkor képes GPX alapján végigmenni az összes fotón.
-
dqdb
nagyúr
válasz
belaazallat #9445 üzenetére
A GPS-nek a működési jellegből adódóan (mintavételi pontok egyenesekkel összekötve) enyhén alá kell majd mérnie az órádhoz képest.
-
dqdb
nagyúr
válasz
rétisün #9423 üzenetére
Na ez az, több mint egy hét még hátravan belőle. Ennyit egy profi versenyző teker, ha a náluk emlegetett évi 30000 km-t havi bontásban nézzük.
Ha jól sejtem, cseppet "sem" voltál feltűnő a traktorgumis tömegben országútival és koskormánnyal
na, majd ha nem leszel velem, hogy diktáld a tempót
de hazafelé tényleg jól jöttünk, nem vagyok én ehhez hozzászokva -
dqdb
nagyúr
válasz
rétisün #9417 üzenetére
Kategória negyedikek éppen, és végignézve a 19 órás adatokat, az összetettben sem állhatnak rosszul
Az időközben webre felkerült képekből jól veszem ki, hogy az eső nem esett délután, és bár van sár, de csak arra jó, hogy összekoszoljon mindent, és messze nem annyira vészes, mint tavaly?
Holnap is tart még a verseny, így simán újra tudod rögzíteni a tracket
-
dqdb
nagyúr
Sajnos csak a kimondottan ivóhátizsákokhoz szokott járni víztartály, itt meg kell elégedned a tartály fogadására szolgáló megfelelő méretű és alakú zsebbel, valamint a csőkivezetéssel, és a tépőzáras csőrögzítéssel a pánton.
Az is jó megoldás lehet, hogy a Decathlonban veszel egy olcsó ivóhátizsákot, és a tartályát hosszú túrákra átrakod ebbe a hátizsákba, rövid körökre pedig visszarakod. Tavaly 500 forint különbség volt a víztartály és a ivóhátizsák között, sajnos az idei évre felment a hátizsák ára, pedig erre a kombinációra pályáztam én is.
-
dqdb
nagyúr
Nos, ahogyan leírtam, a funkcionalitása rendben van, nekem egy 25 literes hátizsák bőven elég víztartállyal 1 napos túrához, valamint munkahelyre laptophordásra. Az ára sajnos a konkurenciának is körülbelül ennyi, egy jó minőségű mezzel most azért egy kicsit barátibbnak nevezhető. A Vaude minőségéről jókat olvastam, de nincsen vele személyes tapasztalatom.
Az ajánlat jónak tűnik, de vakon ne rendeld be, nézd meg élőben is, hogy nem kicsi-e, nem túl nagy-e. Ha megveszed, én ajánlom víztartály mielőbbi beszerzését is (nem biztos, hogy a sajátját, mert az drága lehet, de a Decathlonban érdemes körülnézned).
-
dqdb
nagyúr
Bár gondolom, te a Vaude Bike Alpin 25-re gondoltál, de a Deuter Trans Alpine 25 nagyon jó hátizsák
A hát felőli oldal kialakítása miatt én a Vent modellt ajánlanám, az hasonlít az említett Deuterhez. Ott kis alumínium téglalapokból álló sáv érintkezik a háttal, és biztosít nagyon jó szellőzést, nem izzad szét alatta a hátam. Idén nyáron városban a szintén jó Dicota laptophátizsákom helyett is ezt használom, pedig ebben nincsen kimondottan laptop számára kialakított rész, cserébe a víztartály zsebe tökéletesen megtart egy 14,1"-es darabot.
A funkciólistája alapján tökéletes bringás hátizsák, megvan benne minden hasznos apróság, mint (a személyes vélemények a Deuterről szólnak):
* alsó nagy méretű zseb, nekem ide mennek a szerszámok
* ivótartály támogatása, vegyél minél előbb, nem olcsó, de hatalmas találmány, másik apróság, ami úgy látom, itt is megvan, a cső tépőzáras rögzíthetősége a vállpántra
* esővédő, ez sötétben is jó, a rikító zöld szín helyből feltűnő, de a fényvisszaverő csíkokkal együtt alkot nyerő párost
* sok rekesz
* térképtartó, amit térkép céljára sosem használtam, cserébe itt utazik a telefonom (nem ezzel rögzítek útvonalat), mert könnyű elővenni
* oldalsó hálós zseb, az egyik oldalon túrán a keletkező szemetet tárolom (zacskó, szalvéta, csokipapír), városban a mini U-lakat pont befér ide (Abus Granit Futura 64/120 HB 150), de fél literes kulacsot/palackot is bele lehet rakni
* a csípőövön zseb, az enyémen hálós, a müzliszeleteket ide tárazom be, könnyű elővenni innen (telefontárolásra nem jó az izzadás miatt)
* sisaktartó, ami biztosan jó sisak tárolására is, én még csak egy pár kereket applikáltam fel a hátizsákra veleHosszú túrákon jól jöhet egy ilyen rögzítésére, csak ne lenne ez a napelemes csoda ilyen extrém drága.
----------------------
Minden 24 órásnak hajrá!
-
dqdb
nagyúr
Tekerés közben még nem oldott ki, csak túl könnyen kilépek belőle ha akarok
Nos, én a helyedben nem változtatnék rajta. Amikor kell, tart, amikor nem kell, azonnal old, ideális beállításnak neveznémAmúgy a járástól kopik rendesen.
Ha 2 méternél többet sétálsz benne, akkor inkább SPD szettet kellett volna venned, a montis cipők sokkal jobban bírják a járást (nem tudom, az SPD-SL és/vagy Look kínálatban létezik-e hagyományos gumitalpú cipő). Ja, és mellesleg nem úgy mész a cipővel, mint akinek tele van a naciStoplivédőt mennyire érdemes használni? Jó cucc?
Nem tudom sajnos. -
dqdb
nagyúr
Egy teljesen általános kérdés: a Bontrager márka nagy általánosságban milyen minőségi szintet képvisel? Semmit sem kívánok tőlük venni, csak eléggé sűrűn összefutok a nevükkel, és semmit sem tudok róluk.
-
dqdb
nagyúr
válasz
venember83 #9312 üzenetére
Na de ahhoz gyorsan kellene mennie
Szerintem inkább lenne második, minthogy elvegyük tőle a legkényelmesebb címet
-
dqdb
nagyúr
válasz
N.GÁBOR #9307 üzenetére
Ha levágod, természetesen az is lehet megoldás. De nem olyan könnyű tapétavágóval szép egyenesre vágni a vastag gumimarkolatot. Ha vágsz, akkor nem árt majd kormányvégdugó a kormányba.
Az erőteljesebben hajlított kormány (mint amit linkeltem) és szarv néz ki szerintem együtt bután, maga a szarv nem. És szerintem, szóval erőteljesen szubjektív. A szarv emelkedőn felfelé jön igazán jól, de természetesen tekerés közben bármikor lehetővé teszi a fogásváltást.
-
dqdb
nagyúr
válasz
N.GÁBOR #9286 üzenetére
ha tényleg nagy lenne a bringa, akkor vagy egy rövidebb stucni lesz a megoldás
Vagy egy hajlítottabb, nagyobb emelkedésű kormány is lehet megoldás (a triálbringa ne tévesszen meg, hirtelenjében ezt a képet találtam). Azt hozzátenném, hogy ezeken a hajlított kormányokon szerintem a szarv irtózatosan hülyén mutat, de ez pusztán személyes vélemény.Úgy nézem, hogy a Meridára csak akkor tudsz szarvat felszerelni, ha a markolatot is lecseréled nyitott végűre. A Scottról nem tudok nyilatkozni, nem látszik eléggé a kormány vége.
A helyes kéztartás elérésében (főleg, ha zsibbad a tenyér egy idő után) segíthet az ergonomikus markolat, ami a kézfejet a megfelelő helyen alátámasztja, és helyes szögbe kényszeríti azt. A biztos kormányfogásban a kesztyű is sokat tud segíteni (én hosszú ujjasat használok nyáron is), cserébe a kézfejem láthatóan fehérebb szép átmenet nélküli kontraszttal, pedig már 2 hete kesztyű nélkül közlekedem a városban
-
dqdb
nagyúr
de még nem találtam meg az igazit és noszogatva se vagyok
És ezt a barátnőd is tudjaN.GÁBOR: szép bringák. A fehér markolatra és fehér nyeregre különösen vigyázzál, rengeteget fogsz miattuk mérgelődni, mert sajnos nagyon hamar koszolódnak.
A furcsa kéztartás nekem is feltűnt, olyan érzésem volt, mintha nagy lenne barátnődnek a váz, vagy nem hajol előre annyira, amennyire egy cross bringán kellene. Az a lényeg, hogy ne legyen teljes kinyújtva egyik keze sem, kicsit be kell hajlítania a könyökét. Helyes nyeregmagasságnál álló helyzetben a nyeregben ülve a cipő orra ér le, tekerés közben amikor a pedál legalsó fázisban van, akkor a térd pont nincsen kinyújtva.
Másik apróság a pedállal kapcsolatos: ne talpközéppel nyomja a pedált, hanem a lábujjak alatti párnázott területtel (nehéz hozzászokni, tudatosság kell hozzá, én is sokat bajlódtam vele, de az SPD megoldja a problémát
).
-
dqdb
nagyúr
Valamit "tudnak", ha náluk kevesebb, mint feleannyiba kerül egy váz (499 USD), mint a gyártó honlapján (1050 USD). Szerintem kerüld el őket jó messzire.
belaazallat: Nem azért veszek meg egy új alkatrészt mert könnyebb, hanem mert jobb. Az egy mellékhatás, hogy néhány jobb termék könnyebb.
Nos, ebben az esetben nem értem, hogy mi a problémád, mert én ugyanezt írtam le. A rugós nyeregcsőre, valamint az állítható kormányszárra mindig meg fogod kapni, hogy nehéz, mert az, és teljesen feleslegesen nehezített (és a mechanika miatt bonyolított), mint egy hagyományos darab, ráadásul drágább is.A topikban drágább bringával rendelkezők közül szerintem egyikünk sem olyan, hogy bement a boltba, és megvette adott gyártó aktuális évi modelljét, mert úgy tényleg drága
Lehet vásárolni használtan komplett bringát/alkatrészt, lehet vásárolni kifutó modellt, lehet vásárolni külföldről nagyon akciós alkatrészt, lehet vásárolni szétbontott bringából új alkatrészt, és úgy már nem annyira drága, ha sok mindenből az eredeti ár 40-50%-át fizeted ki.
-
dqdb
nagyúr
válasz
Napfénysüti #9188 üzenetére
Grammokat? Nem.
Azonban itt nem grammokról van szó sokszor, hanem 40-50 dkg-okról, vagy még többről, és nem extrém módon kikönnyített, csillagászati árú alkatrészekre kell gondolni (tehát semmi XX, X0, XTR, Dura-Ace és hasonlók, azok tényleg a versenyzőknek készülnek). A súly csökkenése sokszor csak mellékhatása a fejlesztésnek, egy jobb minőségű alkatrész általában könnyebb, merevebb, tartósabb, mint az olcsóbb.
Elhasználod az Alivio hajtásodat, és XT-t raksz fel helyette, máris -30-40 dkg környékén vagy. Lecseréled a Suntour XCx/Dart teleszkópodat egy nagyságrendekkel szebben mozgó (akár használt) Reconra/Rebára, és 80-100 dkg környéke lejön a bringáról. Veszel a régi komfortos nyereg helyett egy sportosabb darabot, -20 dkg, és még ekkor sem mentél rá igazán a súlycsökkentésre, csak vettél egy jó nyerget. Új kerékszett, -70-80 dkg simán összejöhet.
Könnyű a bringám? Igen. Lesz még könnyebb? Igen, ha a hajtás cserére szorul, lemegy 11 kg-ra. Tudnám azon túl is csökkenteni a súlyát? Igen, nemrég összeszámoltam, közel 1 kg mínusz elérhető X0, XX, XTR és karbon kormány nélkül is, de ekkor a kényelem teljesen feláldozásra kerülne, ami számomra fontos tényező, szóval nem fogom. Jó, hogy könnyű a bringa? Igen, a lépcsőházban felfelé cipelve határozottan jobb
Terepen ilyen hatványozottan nem érzem, de ott is valószínűleg kijön. A jobb váz, jobb külső, jobb kerekek, jobb nyeregcső, jobb teleszkóp ott is érzékelhető, ha ennek súlycsökkenés a mellékhatása, akkor nem zavar.
-
dqdb
nagyúr
válasz
venember83 #9169 üzenetére
Miért, szégyen, hogy egyetértesz a mondandómmal?
előző hozzászólását meg lájkolom. Úristen, lőjetek le, hova jutottam, hogy ilyet írok.
EzértAriadne: Nagyon beindult mindenki, hogy így utat törtem a maratonok világába azért hova fejlődik már a világ, hogy nekem kellett itt a legtökösebbnek lennem.
belaazallat: Vagy a megoldás megint abban van, hogy 127kg súly alatt másképp viselkedik a technika?
Én a 127 kg-ra tippelnék.Amikor emelkedőn elfelejtem lockolni a telót, akkor észre veszem a "pogozást". Max 1cm-t mozog a villa.
Tud az többet síkon is mozogni, ha eléggé érzékenyre van beállítva. De nem az amplitúdó a lényeg, hanem maga a mozgás. Én például szeretek nagy nyomatékkal tekerni, amin az SPD még javított, ezért párszor már zártam le a telót síkon is, mert éreztem, hogy rugózik alattam a bringa eleje.no meg ott a plusz súly is
A te súlyodra vonatkozottEzeket az alkatrészeket alapvetően az átlag 60-70 kg-s bringásra tervezik, ilyen terhelés közelében ideális a mozgási karakterisztika. Sok keréknél, teleszkópnál megadják, maximum mennyit bír. A DTSwiss diétás versenytelóit például maximum 80 kg-ra méretezte korábban (bár ahogyan nézem, fejlesztettek, mert már 95 kg ez a a limit).
Xantomas: Men In Black-et játszol? Nekem class 2-es vonalkódolvasóba sikerült véletlenül belenézni (fejlesztettem, és a lézer bekapcsolva maradt ...), feledhetetlen élmény volt perceken keresztül foltokat látni.
-
dqdb
nagyúr
válasz
Napfénysüti #9151 üzenetére
A hozzászólás számát nem néztem
Szóval az, amit Ariadne leírt. A sima rugós addig jó, amíg nem kopik ki, utána csak bosszúságot okoz, és felesleges súlyt cipelsz onnantól kezdve. A paralelogramma kialakítású még nehezebb, az jobban bírja, de drága, és annyiért bőven kapsz egy jobb minőségű alumínium nyeregcsövet némi hátrahajlással, és az is képes azt a komfortszintet hozni.
Másik apróság, hogy a tekerésbe fektetett energiád eléggé jelentős része a nyereg rugójában fog elveszni. Már sík terepen is észre lehet venni, hogy pogózik alattad a bringa, emelkedőn pedig hatványozottan büntet: nehéz, ezért több energia kell a mászáshoz, de a befektetett energia jelentős részét a hajtás helyett a rugós nyeregcső nyeli el, és még ráadásul pogózol is miatta, ami zavaró.
Az állítható nyeregcső már más terület, és az finom darab
Bár az nem utazási kényelemről szól, hanem arról, hogy AM felhasználásnál ne kelljen minden lejtő és emelkedő előtt megállni, és a nyeregmagasságot a terephez igazítani.
(#9154) Ariadne: Sosem cserélnék le alkatrészt olyanra, amivel aztán félteném használni, hiszen pont azért cserélem le, mert használni akarom, hogy még jobb legyen!
PontosanJa és ne gondold, hogy milliomos bármelyikünk is, aki itt van a topikban, csak sok más dolog helyett a bringára költjük minden pénzünket.
Igen, és a legtöbben már megfelelő végzettségekkel sok éve dolgozunk, így egy diák számára elérhetetlennek tűnő dolgok kicsit közelebb vannak számunkra. -
dqdb
nagyúr
válasz
Napfénysüti #9148 üzenetére
Körülbelül annyi volt, hogy egyikünknek sem jön be a mostani állapotában. Aztán Xantomas szidta a telefonján a böngészőt kicsit, látod a szoftver bosszúját a topikban
-
dqdb
nagyúr
válasz
Vasinger! #9124 üzenetére
Ha jól tudom, akkor nem az övé eladó, hanem a Probike-ban régóta vár egy másik ilyen színű váz egy őrültreLassú vagyok.Egy iszonyú jó maraton váz egyébként...
Ha jó benne a BrainVenember sajnos nem járt ilyen jól.
Igen, ezért írtam, mert hiába nagyon jó váz, használtan lutri lehet, és aki mellényúl, annak igen mélyre kell nyúlnia utána -
dqdb
nagyúr
válasz
XP NINJA #9120 üzenetére
Nem a szokásos 5 mm-es gyorszárral rögzül, hanem egy masszívabb, az erőhatásoknak jobban ellenálló 12/15/20 mm-es tengellyel. Nagyobb rugóút esetén szokták alkalmazni, AM, FR és DH felhasználás esetén. Megfelelő kerékagy kell hozzá, különben nem tudod használni. A hátsó kerék is lehet átütőtengelyes, ezt a váznak kell támogatnia.
-
dqdb
nagyúr
válasz
Ariadne #9117 üzenetére
A videón pontosan nulla darab fullyt számoltam meg. Ilyen terepen és a maratonhoz képest rövid XCO távon úgy tűnik a plusz kilókkal szemben a karbon kiütéssel győz.
(#9119) fpeter07:
Euro One-Cube Csömör
Focus-MIG Team
Magellan-Kőbánya TC
X2S-KONA TEAM
Merida Maraton Team-CST
LTV Merida Racing
KTM-Erste Leasing
SINTESI BIKE NAGY SE
KSI Schwinn-Csepel SE -
dqdb
nagyúr
[link]
Ha harmadennyibe kerülne, akkor nem gondolkoznék a megrendelésén, így drágállom. Nagyon jó ötlet, hogy a bringás hátizsákok sisaktartójába is lehet rögzíteni a csatokkal.szki: szépen nyomod, jövő hétre 1000 km a cél?
-
dqdb
nagyúr
válasz
Frenky89 #9088 üzenetére
Az AA és AAA méretek elemeknél léteznek 1,5 V feszültségszinttel, és NiMH akkumulátoroknál 1,2 V feszültségszinttel. A 14500 és 18650 lítiumion akkukat takar 3,7 V feszültségszinttel, ezeket szeretik más méretűre gyártani, nehogy rossz eszközbe rakd be őket.
AA: 13,5-14,5 mm-es átmérő, 50,5 mm-es hossz
AAA: 10,5 mm-es átmérő, 44,5 mm-es hossz
14500: 14 mm-es átmérő, 50 mm-es hossz
18650: 18 mm-es átmérő, 65 mm-es hosszAzaz az AA és 14500 méretre közel megegyezik, de nem lehet őket tetszőlegesen felcserélni az eltérő feszültségszint miatt.
A papíron 800, gyakorlatban 450-500 lumen tökéletesen elég arra, hogy az erdő közepén egy sziklás lejtőn simán legyere, azaz szinte bárhol megállja a helyét (MC-E ledes lámpáról van szó). A 230 lumenről majd később tudok nyilatkozni, ha majd kipróbáltam éjszaka a frissen érkezett kisebbik lámpámat, de ezt városi használatra szánom.
Vasinger!: részemről 178 cm és a 17-es váz tökéletesen passzol. Ne a méretezést nézd, hanem a felsőcső hosszát mérd le (kormánycsapágy közepe és nyeregcső közepe közötti vízszintes távolság), és lepődj meg, mert meg fogsz. 20"-as Cube LTD-nél ez az adat kisebb, mint a 18"-as Kona Cinder Cone-nál.
fpeter07: ne bánd a hirdetést, nem rossz, de szerintem egy kicsit túl van árazva az a bringa. És nem piros
-
dqdb
nagyúr
válasz
belaazallat #9072 üzenetére
Ha külföldről nem szívesen rendelsz, akkor vagy hivatalos boltban kell megvenned például a Fenix lámpákat drágán, vagy az eBay "nepperekre" vagy utalva, te tudod.
A csomagért az ár korrektnek tűnik (feltéve, ha az akku és a töltő is benne van, ha csak a lámpa, akkor drága), de kérdés a LED típusa. Városba simán elegendő ez a lámpa, többet ér, mint a hagyományos bringás darabok.
Én a helyedben nem vásárolnám meg egyetlen akkuval, mert a 60-80 perc üzemidő városon belül is kevés tud lenni.
-
dqdb
nagyúr
válasz
Napfénysüti #9067 üzenetére
Ha már itt tartunk: MTB-hoz milyen viszonylag kényelmesebb nyergeket ajánlotok amik azért nem csillagászati árban vannak?
Ezt az utat neked és fenekednek kell bejárniaMielőtt még bármit vásárolnál, rakjál rá a nyeregre egy vízmértéket, hogy teljesen vízszintes-e (szemmel nem jó, kell a vízmérték). Ha nem igazítsd meg. 50 km után nézd meg, vízszintes-e még mindig a vízszintes. Ha nem, akkor vagy nincsen eléggé meghúzva a nyereg rögzítőcsavarja, vagy a nyeregcsővel is kell kezdeni valamit (mint nálam).
Ha a nyereg vízszintes, akkor igazából az első fontos lépés az, hogy rágyere, miért kényelmetlen, hol nyom-dörzsöl. Ha megvan, akkor ennek ismeretében már tudatosabban lehet keresgélni. Üljél rá ismerősök bringájára, milyen azokon a nyereg. Ha a combodat dörzsöli, keskenyebb nyereg kell. Ha ingyen és kéretlen prosztatamasszázsban van részed, akkor középen mélyített vagy lyukas nyereg kell neked. Ha az ülőfelület túl kemény, akkor szivacsos helyett géles a nyerő.
5-10e környékén vannak jó minőségű nyergek. Nézz körül például a WTB és a Fizik kínálatában, mindkettőé eléggé széles, és árban nem csak elszállt modelljeik vannak. Ha vásároltál, és még mindig kényelmetlen, akkor az szívás, ilyenkor van egy eladásra váró nyerged, és egy nagyobb kiadásod, ismerem a szituációt
Ekkor árban is feljebb kell lépni, és például a Specialized BG (Body Geometry) vagy a Selle SMP "olcsó" nyergei között érdemes nézelődni, ezek tervezésénél az anatómia elsődleges szempont volt.
Még egy tanács a végére: 200+ km után (lehetőleg egy 50+ km-es túrát is közbeiktatva) mondjál csak véleményt a nyeregről, kell ennyi idő az egymáshoz idomulásra.
belaazallat: a DX-en meg fogod találni az összes hirdetett lámpát (Trustfire Protected akku, a töltő is fent van, a bringás tartó szintén, a lámpa is a klasszikus DX-es kinézetű), de az ára a plusz közvetítő ellenére nem tűnik rossznak. Valószínűleg annyit tud, mint a Tamoo által linkelt darab, azaz aszfalton a puszta közepén is elegendő ~20 km/h-ig, városban főleg, de terepen kevés.
-
dqdb
nagyúr
A linket egy részének a végére bekerült pár felesleges space, mindegyik él a %20-ak törölgetése után ...
(#9064) Tamoo: ebben az esetben ennyi "előfeltétellel" tényleg 18650 a helyes irány, szerintem teljesen jó az általad linkelt lámpa ennyiért. Ami fényben többet tud, az 2-2,5× ennyibe kerül. Legyen fémből a külseje (pipa), ne savazzák a véleményeknél (pipa), tudjon 2 módot (nincsen pipa). Ez utóbbi üzemidő növelésére-akku kímélésére jó, de ha van megfelelő mennyiségű tartalékakku az útra, akkor a több mód csak idegesítő (az én lámpámon 8 van, amiből kettőt használok, a mid > high váltás egy gombnyomás, a high > mid hét, közben van 3 villogó és 2 stroboszkóp mód ...).
-
dqdb
nagyúr
Ha 18650-es lámpát veszel, akkor ezt a tartót ajánlom. A két oldalán az ív nem egyforma, 25.4-es kormány esetén a kisebb ív megy a kormányra. 31.8-as OS kormány esetén a nagyobbik ív megy a kormányra, és a kormányszárhoz minél közelebb, a vastagabb részre kell rögzítened, így bírja a terepet is. Eléggé kényelmetlen szerelgetése, mert nem egyszerű a tépőzárat stabilra rögzíteni, de csak ez tartja meg a lámpa nagy súlyát (ez kevés hozzá, felraktam a kormányra, felemeltem az első kereket, megráztam a bringát, és "lekonyult"). Én városba beszereztem külön lámpát, ami 14500-as akkuval megy.
Ha ezt a töltőt rendeled meg, akkor kell hozzá átalakító. Ha elosztót használsz, állandóra telepítve ez a legkényelmesebb és legkevesebb helyet foglaló megoldás.
Én ilyen akkukat használok, négyet vettem belőle, egy mindig a lámpában van, egy a táskámban, a másik kettő bevetésre vár (hosszabb útra mindegyik utazna).
Ha nem nightride-ra szeretnél menni, csak sötétben helyben közlekedni, akkor a hibrid AA/14500 lámpákat ajánlanám, most jött meg egy ilyen a fenti linkelt tartóval, és 2×2 ilyen akkuval (töltőm volt korábbról).
Friss tapasztalat: rendelés 06.28-n, postázás 07.02-n, tracking szerint 07.07-n érte a vámhivatalba (a tracking oldal félreérthető, valószínűleg a kínai, és nem a magyar oldalon), ma csöngetett a postás.
-
dqdb
nagyúr
Grat!
Bár a kerékpár utak minőségét inkább hagyjuk. Ahol tehettem inkább közúton mentem, mert a bringaút virsligumikkal életveszély!
Helyből Dunakeszinél ezzel volt érdemes kezdeni a Pálya utcánál, az montival még járható. Igyekeztem minél kevesebb bringautat bevinni a javasolt útvonalba, és azokból is a jobb minőségűeket. Vagy ahol pocsék a bringaút (például Berlini utcai szakasz), ott az úttesten nem nagy a forgalom (csak ezt elfelejtettem javasolni előre).Ezért is küldtelek a Bajcsytól nyugatra, és nem az ottani bringaúton, valamint ezért nem vezettelek a Duna parti bringaútra az Erzsébet-hídtól északra, különben folyamatosan csuklottam volna kora reggel
Út közben ittam egy fél lityis Vitarade-et, 0.5 víz, 0.5 gyümölcslé. Plusz 6 müzliszeletet lecsúsztattam. Indulásnál fél liter vizet ittam + 1 csokit ettem és 2 banánt.
Nekem kevésnek tűnik a folyadékbevitel kicsit. -
dqdb
nagyúr
De anno sokat foglalkoztam a táplálkozással, és kiderült nem vagyok borjú.
Persze ettől más még igyon bátran tejet/kefirt, ha akar!
Tudom, ez filozófia kérdése. De én előbb mondanék le mondjuk az alkoholról, mint a sajt-kefir-tej trió bármelyik tagjáról. Ja, várjunk csak, ez már most is igazSzükségem van minden agysejtemre, persze ettől más meg igyon bátran alkoholt, ha akar! Ha javasolhatnám, inkább az etil fajtából
Ariadne: "A kerékpár teljesen darabokban van és nincs hozzá szerelési útmutató!"
Ha nem jár hozzá magyar nyelvű felhasználási útmutató sem (ami az én értelmezésem szerint egy darabokban lévő bringa esetén az összeszerelést is tartalmazza), akkor az legutolsó információim alapján nem hozható Magyarországon forgalomba. Jól sejtem? Mellesleg az egész oldalon nem találtam cégnevet, egyedül egy adószámból lehet visszafelé keresgetni (és találni).Rhino666: ennyiért jó használt bringát is nehéz találni. Mivel ezen minden PV elem megtalálható (Shimano váltó, tárcsafék- és teleszkóputánzat), gondolj bele, ezek felárát a többi komponensen meg kellett spórolni.
(#9039) Ariadne: az a karbon tandem nagyon ott van
-
dqdb
nagyúr
A mentsd le szöveg alatt linkelt HTML oldalt mentsd el fájlként, később azt bármikor meg tudod nyitni a böngésződben. Tessék GPX, de ez sem az igazi, néhol légvonalban vezeti az utat.
Amúgy az hogy lehet, hogy a GPs még 50mkm/h-t míg a km órám 43 fölött nem mért ma semmit? Hol van az igazság?
Az igazság az órádnál van, ha jól állítottad be a kerékméretet. Ha nem, akkor oda az igazságfpeter07: Sokan tolták ott, ami meglepetés volt, hogy női versenyző is nyeregben le tudta menni.
Csak ismételni tudom, amit már többször leírtam: sose becsüld alá a bringást kinézete/neme alapján, nagy meglepetések érhetnek. A nagyon meredek emelkedők egy részénél nem az a kérdés, hogy fel tud-e menni erőből, hanem az, hogy fel tud-e menni technikából, mert sokszor a nyers erő kevés, például a folyton elemelkedő első kerékkel kell valamit kezdeni. A másik ilyenkor felmerülő kérdés, hiába tudna felmenni az illető: tolni gyorsabb, vagy tekerni?Mondjuk nem tudom, hogyan lehet erre edzeni.
Állóképesség és technikai tudás kérdése az egész. Az előbbihez is kell tekerni terepen nem keveset, de az utóbbihoz rengeteget. Csak "ennyi" a recept, lehet utánuk csinálni -
dqdb
nagyúr
Az útvonal az UVH-ig jó, virsligumival is szépen tekerhető. Én nem mennék a rakparton, onnan ráadásul jóval a Clark Ádám tér előtt tudsz feljönni, az Alagúton tilos bringával átmenni, és az útvonaladból nem marad ki a hegymászás sem. Én erre mennék:
[link] (ideiglenesen elérhető csak a link, mert MapSource-ból bikemap.net-be importáláskor szétesett, és így tudtam megoldani, mentsd le magadnak).
Belvárosban ott küldelek bringaútra, ahol jó minőségű és nincsen forgalom, amúgy kisebb forgalmú utcákat választottam. Egyedül a Külső Szilágyi út a kakukktojás, azt nem ismerem, a sín túloldalán szoktam menni.
-
dqdb
nagyúr
Az ajánlott útvonal egész jó, egyetlen kellemetlensége, hogy felvisz a hegyre Budaörs felé (körúton másik irányban tekeréssel, majd Kelenföld felőli megközelítéssel lehetne ezt elkerülni). A kritikus szakaszokon (= jelentős forgalom) van általában bringaút, szerintem erre menjél. Budapesten keresztül csak olyan útvonalat tudok rajzolni személyes preferenciák alapján, ami hosszabb ennél. Hajnali 5-6 közötti indulással a forgalommal sem lesz problémád, mert 7-re túljutsz a fővároson.
-
dqdb
nagyúr
Hol érsz be Budapestre, és hol távoznál? Haladósra vagy nézelődősre tervezed az átjutást? Gyors legyen, vagy nyugis?
Bár 5-6 körül csak nincs tele turistákkal
Hajnalban talán, de ne vedd biztosra ... Ha ilyenkor mennél, akkor szabadabban lehet útvonalat tervezni, mert szinte nulla forgalom van. -
dqdb
nagyúr
válasz
Ariadne #8892 üzenetére
Most pusztán kíváncsiságból a hétvégi pangásban végigtekertem a hídon Buda -> Pest irányban. A járda, azaz a majdani gyalog- és kerékpárút használhatatlan a turistáktól. Az úttest aszfaltja tökéletes (még), de nem lehet eléggé a szélén menni, mert a szélső 20 cm emelkedik. Így garantáltan feltartod a mögötted haladó autókat, mert ők nem bírnak előzni, annyira keskenyek a sávok. Szóval én ezután is bringával használhatatlannak tekintem a Margit-hidat, és a szomszédosakat választom, ha át kell mennem a túloldalra.
Már sokadszorra jártam úgy, hogy bringás cuccban kijövök a boltból (ami nálam rövidnadrág és mez, tehát semmi cicanadrág), felbontom az imént vásárolt kefirt, és megiszom az utcán a bringa mellett álldogálva, miközben a járókelők közül többen úgy néznek rám, mint egy marslakóra. Mi ezzel szerintetek a probléma
Ha csavaros kifli lenne a kezemben, akkor nem keltenék ekkora megdöbbenést
Tényleg nem értem, ilyen melegben nekem a jéghideg kaukázusi kefir a legjobb szomjoltó. Any ideas?
-
dqdb
nagyúr
Friss emlékeim vannak, egyszer bőven elegendő volt oda-vissza az a szakasz, Csepel nem lopta be magát a szívembe, és még finoman fogalmaztam (és gyalogoltam bele a lelkedbe
). Az úttesten sem jó, mert rengeteg tonnás teherautók nyomják padlógázzal, és "járdán" sem (nehéz járdának nevezni azt az aszfaltizét, mert olyan keskeny, hogy egy gyalogos alig fér el rajta ...), mert ott az elszáguldó dobozok menetszele csavargatta a kormányt a kezemben. Az első komment no comment, de a többi sem jobb
venember83: meg előző este egy kis babgulyás?
-
dqdb
nagyúr
válasz
INMOTEP #8882 üzenetére
Egy tárcsafék drágább, mint egy azonos kategóriás V-fék, annak a felárát valahol biztosan elspórolták a bringán. 1-2 éves 12x ezer forintos bringát vadonatúj 12x ezer forintos bringára cserélni szerintem a legnagyobb hülyeség. Előre nem lépsz (az ebben az árkategóriában felszerelt mechanikus Promax tárcsafék ne zavarjon meg a tisztánlátásban), csak a pénzt költöd.
Teasüti: röhögni fogsz, de már hirdettek bringát női tulajjal
visszakeresek, hátha meglesz.
-
dqdb
nagyúr
válasz
Ariadne #8874 üzenetére
Azt a kérdést azért nehéz megválaszolni egy topikban, hogy neked szükséged van-e újabb bicóra.
Ha történetesen bringaboltos vagy a közelében, akkor nemINMOTEP: ha méretben megfelel a mostani, akkor ezt az árkategóriát teljesen felesleges cserélni 1-2 évvel frissebb új modellre, mert felszereltségben nem jutsz előre egy milliméternyit sem, cserébe 30-40%-ot elbuksz az új és a régi közötti árrésen. Vagy annak van értelme, hogy szépen lassan alkatrészenként a gyenge pontokat felfejleszted, vagy az új áráért veszel egy kategóriákkal jobb használtat, vagy összegyűjtesz még pénzt, és a 200+ kategóriából veszel egy újat. A fenti három esetet kivéve felesleges pénzköltésről beszélhetünk, mert az új bringa is olyan, mint az új autó: amint
beleráültél, helyből buktál legalább 30%-ot az árából. -
dqdb
nagyúr
válasz
venember83 #8868 üzenetére
Mint írtam, kb. a legjobb cucc az Epicen.
Ha ennyire nem jön be, akkor bejelentkeznék nulla pénzért a Rebára és XT hajtásraPróbálkozz a bringa tulajdonosánál, neki tudnia kell.
Ahogyan elnézem az adatlapot, az Epic tulaja ez utóbbit még nem szerelte fel, ezért könnyebb lesz odaajándékozni nekemZebu: a legtöbb marokszerszám teljesen fémből van, egyedül a gumileszedőket szokták műanyagból gyártani (okkal és nem spórolásból). A linkelt IceToolz is teljesen fémből van, csak a két oldallapjára szereltek a fém föle extra műanyag borítást.
Tamoo: én is először
Arra gyanakszom, hogy ez egy kifutott darab lehet, és a hasonlóság miatt sanszos, hogy BBB. Semmi márkajelzés nincsen rajta felszerelt állapotban látható helyen.
-
dqdb
nagyúr
válasz
Ariadne #8864 üzenetére
Majdnem jól rémlett akkor, csak nem venember83-ra emlékeztem
Amúgy szerintem a választékot nézve egyáltalán nincsen elszállt ára, ha az érthetetlen árú karbon modellekhez viszonyítunk, akkor meglehetősen olcsó.
Valaki be tudná azonosítani a kulacstartót erről a bringáról? Végignéztem 2 nagyobb webshopot, de nem találtam meg.
rétisün: a kulacstartó gramm-mánia a legérthetetlenebb dolog. Küzdesz, hogy lefaragj pár grammot a tömegéből, majd belevágod a fél-háromnegyed literes kulacsot tele vízzel
-
dqdb
nagyúr
válasz
Napfénysüti #8857 üzenetére
Kiesik, nehéz kivenni vagy zörög, esetleg mindhárom egyszerre
Az enyémmel a koszolódástól eltekintve meg vagyok elégedve, fehér műanyag alapú, a lista egyik tétele sem igaz rá, cserébe szép fehérre esélytelen lemosni (más színben jó lehet). Ha sikerül beazonosítani, akkor megírom a típusát (Meme a halomban álló leszerelt kulacstartókból kibányászta ezt, és megkérdezte, hogy jó lesz-e).
Valamelyik Speci kulacstartót dicsérték emlékeim szerint, próbálj meg az eggyel ezelőtti archív fórumban rákeresni, mintha Ariadne és/vagy tekeyagd említette volna a pontos típusát.
(#8859) amargo: jelentkezem, de olyan időpontra tervezd, amikor nem a strandon szeretne dögleni a fél ország, különben Budapestről Velencéig esélytelen vonattal lejutni még kora reggel is ...
-
dqdb
nagyúr
válasz
Cathfaern #8850 üzenetére
Beszélhetnénk róla sokat, a videó mindent elárul.
Napfénysüti: alapból egy Scott marokszerszámmal járkálok, de most az utóbbi időben szakaszosan bekövetkezekett nyereg-nyeregcső-markolat-pedál kvartett cseréje miatt nálam van egy komplett imbuszkészlet a két legnagyobb, és bringán nem használt kulcs kivételével, mert ezzel mégiscsak könnyebb finomhangolni útközben. Ha már jónak ítélem meg a beállításokat, akkor ismét elég lesz a marokszerszám tűzoltásra.
Műhelypumpából ezt ajánlom, tökéletesen teszi nálam a dolgát (bár a B+-szal sincsen valószínűleg semmi probléma). A gumileszedő jó, csak akkor vegyél fémet, ha eltörted külső cseréjekor az összes műanyagot, különben felesleges (a fém karcolja a felnit, könnyebb kinyírni vele beszereléskor a belsőt, cserébe van olyan szerencsétlen felni-külső együttállás, amikor a műanyaggal esélyed sincsen). A láncvillavédőnél arra vigyázzál, hogy többféle méretű van a láncvilla átmérőjétől függően (átmérő, nem hossz), nehogy kicsit vásároljál. A neoprén jó, időnként illik mosni, a sötétszürke lenne belőle az ideális szín
Nekem piros van, de a feketén is meglátszik a kosz. Marokszerszámból van egy ehhez hasonló IceToolz-om, de egy Scottot szoktam cipelni, mert azt kényelmesebb használni (vacilláltam az IceToolz megrendelésén, végül úgy döntöttem, hogy nem vásárolom meg, inkább a közeli RideBike-ban a Scottot, csak a kosárból elfelejtettem kivenni
). Kulacstartóból van szerencsésebb kialakítású, de másra bízom a linkelést.
Cathfaern: ott érdemes sisakot venni, ahol tudsz megfelelő venni. Nincs mit a segítségért
Komolyabban szólva: KaraDani végigjárta Budapest összes nagyobb bringaboltját az ideális sisakot keresve (jól áll a fején és jól néz ki), eléggé magas összeggel indult neki a túráknak, hogy ez ne korlátozza, mégis a Decathlonban kötött ki végül a megcélzott összes harmadát elköltve, mert ott talált legjobban illeszkedő darabot.
-
dqdb
nagyúr
válasz
Xantomas #8838 üzenetére
Szép az a bicaj, városban sem lenne rossz, de virsli közeli gumival már nem lenne az igazi. Az arányok nem stimmelnének, bár jó kis ballonos Big Apple-lel meggondolandó. Nem kicsit kerekedtek el akkor a szemeid, hidd el
Friss, büszke, ropogós 29er tulajdonos előtt helyből szentségtörést követek el a harmadik-negyedik mondatommal
-
dqdb
nagyúr
válasz
Napfénysüti #8834 üzenetére
Szegény barátnőm meg annyira aggódott hogy utánam jött kocsival később.
Saját szervizkocsi, ezt nevezemMenjél terepre, és muszáj lesz neki bringával utánad menni
Sisakot vegyél.
SOAD19: alacsony vagy valószínűleg egy 29er-hez, és gyenge is. Városban körülbelül az előnyeinek 0%-át használnád ki, cserébe a divatfelárat ki kellene érte fizetni. Ha csak városban közlekedsz, akkor egy merev villás cross/egysebi a te bringád.
Amikor először láttam Xantomas 29-es Superiorját, akkor ránézve megjegyeztem, milyen szép merev villás városi bringát lehetne építeni ebből a vázból. Az arckifejezését fényképezni kellett volna
A szememnek a montis geometria tetszik igazán, de egy ilyen hibrid csak jól nézne ki, a célnak nem lenne ideális. Még szerencse, hogy a Bad Boy-t látva is csöpög a nyálam
-
dqdb
nagyúr
válasz
INMOTEP #8799 üzenetére
Nem jó, neked montid van 26"-os kerékkel, az pedig egy 28"-as trekking teleszkóp. A 63 mm-es rugóút tipikusan trekkingre utal, ami ilyen, azt további utánanézés nélkül elvetheted.
sanan:
MTB: Tourney > Altus > Acera > Alivio > Deore > SLX > XT > XTR (a Saint DH/FR vonalon a speciális célterület miatt kissé kilóg, az XT és XTR közé pozicionálják típusszám alapján)
trekking: Tourney > Altus > Acera > Alivio > Deore > Deore LX > XT
országút: 2200 > Sora > Tiagra > 105 > Ultegra > Dura-AceDuplán lassú vagyok ...
-
dqdb
nagyúr
válasz
venember83 #8793 üzenetére
Azt kifelejtetted, hogy lényegesen ( ) nehezebb a tárcsafékrendszer.
Jogos, valamit hiányoltam a listáról, ez volt az. Cserébe könnyebb és szebb/festett felnid lehet a fékfelület hiánya miattKönnyű, ennyi szinthez meg bőven elég, tehát montinál sem létkérdés, de azért jobb.
Mondja ezt egy szintén tárcsafékesazonban tárcsánál a felniben óhatatlanul megjelenő nyolcasokkal se kell többet foglalkozni igazándiból
Csak a tárcsában megjelenő enyhe nyolcasokkal kellMisály: árban lehet, hogy egyformára ki lehet hozni, de nyűglődésben nem. Minden frissen fűzött kerék igényel utógondozást, míg a tárcsával csak a cicergés miatt anyázol
Nekem amúgy másfél tárcsa kijönne egy felni árából, és ekkor a fűzést még nem is számoltam.
venember83: Misály: Ne fékezz annyit.
Bizonyítsd be a fának, hogy te vagy az erősebb -
dqdb
nagyúr
Ha Hayes Stroker Ryde, akkor az egy alap hidraulikus tárcsafék, ha Trail, akkor már jobb.
Szerintem a hidraulikus tárcsafék előnyei:
1. időjárás-független (nagy esőben vizes pofákkal úgy nyikorog, hogy 3 utcával arrébb is hallják, hogy jössz, de fog, maximum 10-20%-kal nő csak a fékút).
2. jobban adagolható, az egy ujjas fék maga a királyság
3. jobban fog (Deore LX 160 mm-es tárcsával és az Avid Elixir 5 185 mm-es tárcsával nagyon megveri a régi Deore V-fékemet)
4. olcsóbb tárcsát cserélni, mint felnit
5. egyre kevésbé kapsz olyan teleszkópot, amin van V-fék tüske, és az újabb vázak jelentős részére is esélytelen felszerelni V-féketHidraulikus tárcsafék hátrányai:
1. évi kötelező szerviz
2. otthoni körülmények között nehezebb szerelni
3. a tárcsa be tud rezonálni, a már megint cicereg az a rohadt tárcsa gyakori beszédtéma tud lenni
4. típustól függően drága tud lenni a fékpofa, például Magurába valót aranyáron mérik
5. drágább egy középkategóriás tárcsafék, mint egy felső kategóriás V-fék, cserébe jobb is, szóval ez nem biztos, hogy hátrányÉn a leendő városi bringámat az első három pont miatt (és mert azt várom el egy féktől, ha meghúzom, azonnal harapjon) tárcsafékesre fogom építeni/olyat választok (Cannondale Bad Boy, Merida S-Presso). Montin soha nem térnék vissza V-fékre.
-
dqdb
nagyúr
Szép bringa, könnyű bringa, kilátás is van, de miért csak mellette pózolsz, és nem rajta?
Ezután várjuk a 100+ kilométeres túrabeszámolókat, az outi birtoklása kötelezettségekkel jár
A nyereg biztosan jól áll? Kényelmes így? A képek alapján nem vízszintes, kicsit hátrafelé billen, erre az lecserélt nyeregcsövem miatt nagyon ráállt a szemem.
tekeyagd: a karbon nyeregcső a szkandium vázon sokat javított kényelemben, főleg a kis amplitúdójú, de nagy "frekvenciájú" egyenetlenségeknél, mint a macskakő. Még nem ültem karbonvázas bringán, de ha már egy csődarab ennyit tud, el tudom képzelni, mi mindent kimozog annak a hátulja.
-
dqdb
nagyúr
válasz
Ariadne #8713 üzenetére
7502 m szint
a többi szám nem érdekes, ez itt a lényeg, és ez szép nagyMa délután tekertem a városban, még a menetszél is égetett ... Remélem holnap estére kellemes lesz a klíma a félig nightride-ra.
Vasinger!: próbáld ki előbb az a Rebát, és nem akarod utána a Manitou-t
Ha az a Giant felszereltsége, amit linkeltél, és jó állapotú, akkor az egy főnyeremény.
-
dqdb
nagyúr
Próbálj megállni 50km/h-ról folyamatos gyenge fékezéssel illetve 2-3szakaszos "majdnem satuzással" ugyan azon a távon. Aztán fogd meg a tárcsát és kiderül hogy valami hiba van a képletben.
A hiba a fránya linearitás feltételezésében van, ami sajnos csak a legritkább esetekben igaz fizikai folyamatoknál.Amúgy jól emlékszem, hogy a Mátrában te már sütöttél tárcsát?
grabber: Súlyra is fontos,mert hába van nekem mtb vázam,országútra képeztem ki és így 12KG csak.
Gonosz leszek, alumínium hardtail montinál egyáltalán nem számít kevésnek a 12 kgHol és mennyire szeretnél látni a lámpáddal, illetve milyen üzemidőt vársz el tőle? A linkelt DX900-as lámpa az a kategória, amivel 4-5 órán keresztül lehet a legmagasabb fokozaton világítani, és ezen fokozaton simán lehet terepen (tényleg terepen, azaz erdei ösvényen/sziklás út) 25 km/h környéki tempót tartani.
-
dqdb
nagyúr
válasz
venember83 #8669 üzenetére
Arra nem sikerült rájönni, hogy ez most komoly, vagy poén, hajlok az utóbbira.
-
dqdb
nagyúr
válasz
Teasüti #8662 üzenetére
venember83: A lyuggatás pedig csökkenti a fékerőt, cserébe gyorsabban hűl a tárcsa. Valamit valamiért.
Az sem elhanyagolandó, hogy egy 185-ös Cleansweep G3 ennyire lyuggatva is 200 gramm, gondolj bele, milyen dög nehéz lenne tömören. És hidd el, nem semmi fékerőt lehet elérni egy ilyen tárcsával.Fékezéskor rengeteg hő termelődik, annak gyorsan távoznia kell, nehogy megszűnjön a fékhatás. A Shimano 2012-es XT fékjein már külön hűtőbordák is vannak a féktesten, bár nem tudom, ez mennyire szükséges valójában, és mennyire szükséges a marketing szerint
-
dqdb
nagyúr
válasz
N.GÁBOR #8652 üzenetére
Lehet, hogy igazad van és a kellékek tényleg többet számítanak, bár azért talán mégis van abban valami, hogy a váz az alap.
Van egy olyan felszereltségi szint, ameddig a váz különbözősége - ami ebben a kategóriában amúgy eléggé hasonló geometriát jelent mindenkinél - sem tudja elfedni a ráaggatott alkatrészek minőségbeli különbségét. Ha elértél felszereltségben egy kellően magas szintet, ahonnan már csak nüanszokat tudsz felfelé lépni aranyáron, akkor jön előtérbe a váz, mint differenciáló tényező. De ez a szint nem az általad korábban említett összeg szintjén mozog sajnos, hanem jóval magasabban.Hiába pakolsz rá egy hi-end karbonvázra - szélsőséges példa - Tourney-Altus szintű cuccokat, a végeredmény borzalmas lesz, mert nem azt fogod érezni menetközben, hogy hű, de jó a vázad, hanem azt, hogy már belehajlik a lánctányér tekeréskor az első váltóba, már megint elállítódott a hátsó váltó, és recseg-ropog alattad az egész konstrukció. Ha egy átlagos alumíniumvázra pakoltál volna Deore szintet, akkor használhatóságban jobban jártál volna, valamint súlyban is könnyebb lenne.
Amúgy a tavalyi-idei modellekre a Kelly's néha borzalmas alkatrész-összeállítást képes felpakolni. Néhány nagyobb névvel (XT hátsó váltó a tipikus PV példa) eladhatóbbá teszik a bringát a nem hozzáértőknek, közben ott spórolnak, ahol lehet, de nem kellene (gyenge kerékagyak). Most nem keresek vissza a topikban, de pár hónapja volt szó olyan 2011-es modelljükről, ahol Altus-Acera-Alivio-Deore-SLX-XT szettekből is volt alkatrész ugyanazon a
karácsonyfánbringán .. -
dqdb
nagyúr
De nem érzem úgy, hogy lassan közlekednék.
Már kezdtem úgy érezni, hogy sokat gyorsultam lefelé, aztán mentem veledSzóval te igen erős ellenérv vagy az igazán gyorsan csak össztelóssal lehet menni terepen elmélet ellen
Vasinger!: szintén egy szavazat a Giant mellett, akár a karbon változat, akár nem. Az alkatrészlista impozáns, ha nincsen nagyon leamortizálva, akkor megtudod, miért emlegettük, milyen sokat jelent a jó teló
-
dqdb
nagyúr
válasz
Napfénysüti #8630 üzenetére
A hely is csak pénz kérdése.
Nos, igen. Nekem a számításaim szerint többe fog kerülni két bringa megfelelő védelmű elhelyezésének biztosítása, mint maga a második bringa(#8634) Napfénysüti: "csak" egy van, volt egy rövid időszak, amikor kettő volt, de annak a "megszakadása" óta tudom, hogy kettő ismét csak akkor lesz, ha meg tudom védeni őket.
-
dqdb
nagyúr
válasz
rétisün #8623 üzenetére
ez éppen dicséret akart lenni, nem panaszkodás.....
Minden tracker abból tud gazdálkodni, amit a GPS-től kap. Ha nincsen, vagy problémás a jel, akkor a legjobb program is felsül.Futóknál szoktam látni olyan megoldást, hogy tépőzárral bicepszre rögzítik a telefont/futóórát. Ilyen tartó nincsen a telefonodhoz? Ezzel valószínűleg a van jel-nincs jel probléma végleg megszűnne.
Napfénysüti: Pénz kérdése.
Vagy hely kérdése, vagy mindkettőé. Néha úgy érzem, jó lenne egy ütős városi rohangálós bringa, de amíg nem fér el, addig marad a monti all-terrain alkalmazása.Ariadne: a
KonaSpeciKelly's Klubról beszélsz?Az pedig nem csak a kelly'snél van úgy, hogy egymás után 2-3 évben is azonos vázak vannak, kicsit más festéssel, ehhez csak körül kell nézni...
A 2008-as és 2009-es Kona Kula Supreme váz csak festésben tért el, a 2010-esben a félintegrált kormánycsapágy és a direkt PM fékfelfogatás változott, na meg a festés. Mégsem szokták ezt a Konának felhozni, hogy az egyik legkedveltebb versenyvázukon nem módosítottak 3 egymás utáni évben szinte semmit.Spam123: hardtail legyen, ennyiért össztelóson csak pogóznál a kétes minőségű és hatékonyságú rugóstag miatt.
-
dqdb
nagyúr
válasz
venember83 #8620 üzenetére
A kijelentésedből kimaradt a városi rohangálós SS, úgy teljes igazán a kép
rétisün: te és szki kivételek vagytok ezen a téren, sokkal többet tekertek, mint amennyit beszéltek
De ha beszéltek, akkor minden második mondat a tracker problémáiról szól, hogy mégis beszóljak kicsit
-
dqdb
nagyúr
válasz
Napfénysüti #8616 üzenetére
Nem, az outisok itt össze-vissza beszélnek bringázás helyett, a montisok pedig az erdőt járják ezalatt
Amúgy a topik törzstagjai között erőteljes montis fölény van az utóbbi napokban tapasztalható hozzászólások ellenére, télen rétisün szinte csak egyedül "védte" a virsligumi mundérját.
-
dqdb
nagyúr
válasz
N.GÁBOR #8585 üzenetére
Egyébként igen, valamiért az él bennem, hogy a montik alapára barátságosabb mint a versenybringáké, de ez persze nem feltétlenül van így.
Ez azért alakulhatott ki benned, mert a mountain bike-nak tűnő kerékpár tényleg olcsóbb, mint egy országúti. Azokat a modelleket értem ezalatt, amik aszfaltos felhasználásra tökéletesek, de terepre már nem túl jó ötlet kivinni őket, mert azt az igénybevételt már nem bírnák az alkatrészeik.Egy azonos kategóriájú alkatrészekkel szerelt( például XT vs. Ultegra, vagy SLX vs. 105), minőségi mountain bike (alumínium vázzal) és egy országúti (alumíniumvázzal, alu- vagy karbonvillávval) közül általában az MTB a drágább a hidraulikus tárcsafék és a teleszkóp miatt (cserébe az outi könnyebb
). Meg lehet figyelni, hogy adott áron az országútiból legtöbbször teljes szettet kapsz, míg MTB-ből ugyanazért az árért nem teljes az azonos kategóriás szett, a kerékagyon vagy a féken szeretnek spórolni. Ha az MTB netalán össztelós, akkor szinte biztosan az győz árban. A karbon/Dura-Ace/XTR vonalat most hagyjuk, ott ki-ki "küzdelem" van a minél jobban ürülő pénztárcáért.
-
dqdb
nagyúr
Csúnyán visszeres a lába.
Az általad linkelt oldal szerint a kialakulásának nincsen konkrét oka, hosszan tartó állás, terhesség és öröklött hajlam közrejátszhat ebben. Az első a bringázással kapcsolatba hozható, az utolsót ki tudja, a középső "valószínűleg" nem
Maga a visszér arról szól, hogy az erekben található billentyűk szelepként akadályozzák még a vér visszafolyását, de ezek a problémás szakaszon nem működnek megfelelően. Még van egy bekezdés a kezelési módokról, kettő a felismerésről, és a legvégén megemlítik, hogy bár a tünetmentes visszereket nem muszáj kezelni (csak rondán néznek ki), de egyeseknél fekély is kialakulhat belőle.
Aktív témák
Hirdetés
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Nők, nőügyek (18+)
- Yettel topik
- ASUS routerek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- A kameraszenzor és az aksi is nőtt a Nubia Z70S Ultrában
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- IPhone 15 Pro max 256GB gyári független 2026.11.09. Apple jótállás
- FÓLIÁS! LG UltraFine 32UN88A-W Ergo IPS Monitor! 3840x2160
- FÓLIÁS! LG UltraGear 27GS85Q-B Gamer IPS Monitor! 2560x1440 / 200Hz / 1ms / FreeSync
- Thinkpad T14 Gen4 14" FHD+ IPS i7-1355U 16GB DDR5 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Spirit of Gamer ELITE K70 Gaming Billentyűzet
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 PRO 1TB fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest