Hirdetés

Hirdetés

Aktív témák

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Napfénysüti #9188 üzenetére

    Grammokat? Nem.

    Azonban itt nem grammokról van szó sokszor, hanem 40-50 dkg-okról, vagy még többről, és nem extrém módon kikönnyített, csillagászati árú alkatrészekre kell gondolni (tehát semmi XX, X0, XTR, Dura-Ace és hasonlók, azok tényleg a versenyzőknek készülnek). A súly csökkenése sokszor csak mellékhatása a fejlesztésnek, egy jobb minőségű alkatrész általában könnyebb, merevebb, tartósabb, mint az olcsóbb.

    Elhasználod az Alivio hajtásodat, és XT-t raksz fel helyette, máris -30-40 dkg környékén vagy. Lecseréled a Suntour XCx/Dart teleszkópodat egy nagyságrendekkel szebben mozgó (akár használt) Reconra/Rebára, és 80-100 dkg környéke lejön a bringáról. Veszel a régi komfortos nyereg helyett egy sportosabb darabot, -20 dkg, és még ekkor sem mentél rá igazán a súlycsökkentésre, csak vettél egy jó nyerget. Új kerékszett, -70-80 dkg simán összejöhet.

    Könnyű a bringám? Igen. Lesz még könnyebb? Igen, ha a hajtás cserére szorul, lemegy 11 kg-ra. Tudnám azon túl is csökkenteni a súlyát? Igen, nemrég összeszámoltam, közel 1 kg mínusz elérhető X0, XX, XTR és karbon kormány nélkül is, de ekkor a kényelem teljesen feláldozásra kerülne, ami számomra fontos tényező, szóval nem fogom. Jó, hogy könnyű a bringa? Igen, a lépcsőházban felfelé cipelve határozottan jobb :) Terepen ilyen hatványozottan nem érzem, de ott is valószínűleg kijön. A jobb váz, jobb külső, jobb kerekek, jobb nyeregcső, jobb teleszkóp ott is érzékelhető, ha ennek súlycsökkenés a mellékhatása, akkor nem zavar.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

Aktív témák