Hirdetés
- Yettel topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- One mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kihívót kap a Red Magic?
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Nyugdíjas
nagyúr
válasz
hoffman_ #27038 üzenetére
Én két hete hétvégén "nyitottam szervizt"
Megálltunk italt vételezni asszonypajtással, aztán láttam, hogy egy srác ott szentségel a defektjével, próbálja kiszedni a kereket,de nem volt jó a kulcsa. Mondtam neki, hogy kő-é egy 15-ös kulcs?
Aztán kivette a kereket, elkezdte leszedni a külsőt kézzel... Mondom, osztán leszedőt adjak-e?Utána már csak azt kérdeztem, hogy gondolom a pótbelsőmet is elővehetem egyúttal...
-
50k-ért milyen mtb-t vennétek?
Nézegettem testbike-on és bikemag-en is, de nem sikerült megfelelő állapot-tudás-ár kombót összehozni.
Amire vadásztam:
20" körüli váz (185-190cm magas vagyok kb)
Duplafalú felnik
Deore váltó
Lock-outos első teló -
Cathfaern
nagyúr
válasz
belaazallat #27047 üzenetére
Ejha, most nézem, ez szép kör volt
Ideje lesz nekem is rágyúrni(csak lenne több időm hét közben, hétvégére szinte mindig bejön valami
)
salieri.:
"Most tapasztalom,hogy a terep jóval jobban kiveszi az energiát, mint mikor országútival mentem anno."
Azért nem mindegy mennyivel és mennyit mész országútonEgy 25-ös átlagot tartva 50-60km-t menni tényleg esélyesebb, hogy kevésbé fárasztó, mint a terep. De azért 30+ átlaggal, 100+ km mellett...
-
dqdb
nagyúr
válasz
csabi94 #27089 üzenetére
Na de ahol tényleg gyorsan mész, az nem terep, hanem csak földút
Beszólás nélkül: menjél sokat nyáron, a mászásokhoz is, a lejtőkhöz is kell a gyakorlás és a tapasztalat
Tényleg, nem kéne majd terepen is talit csapni így, mint PH!-sok?
Budapesten szokott lenni nightride formájában néha, valamint egyéb közös tekerés is, mert páran eléggé közel lakunk egymáshoz. -
szki
őstag
válasz
fpeter07 #27022 üzenetére
Na ez már frankó! Csak hajrá!
Inni pediglen kell! Sokat!
Bicajon jól lehet szállítani a kulacsokat, de én futva eddig nem vittem magammal inni, és így max 2 órát bírok futni. Bár ma nagyon kiizzadtam mindent egy terep félmaratonon#27030) csabi94: Így van nehéz bringával, és vastag gumikkal tekerni az igazi a 100-300 km-ket
Pláne sok emelkedős aszfalton
Illetve az állóképességet országúti tekerésen megszerzed, és utána a terepen mindenkit lealázol(#27031) rt06: Én még a lerobbant autósoktól is meg szoktam kérdezni, hogy tudok-e segíteni.
1x volt hogy nem álltam meg: dec. 31.-én tekertem Pécsre (180 km), és a 45. km-nél egy lerobbant Zsiga mellett színes-bőrűek álldogáltak. Épp emelkedő volt, és nem tudtam száguldani, ezért volt idejük megszólítani: "Te figye má, ha jössz visszafelé, akkor hozhatná benzint Kanizsárú". Mivel csak másnap tekertem arra, ezért nem vállaltam a feladatot
Amúgy tavaly Siófokon gyalogosok segítettek ki minket pumpával, amikor rétisün defektet kapott a 2. Balaton körünknél.#27047) belaazallat: Na ez szép tekerés!
Hát az a Kaposvárról körbe a Balaton nagy erőpróba lenne! Persze képes vagy rá, de kell egy útitárs oda már!
Mindig is mondtam, hogy országúton csakis a szél lehet ellenfél (és persze a tükörjég télen) -
csabi94
őstag
válasz
salieri. #27078 üzenetére
Na azért annál gyorsabban szoktam menni, lehet, hogy csak Zozó barátomhoz képest vagyok lassú. Ki kéne magamat próbálni.
Ja és a videóban a lefelék nincsenek gyorsítva.
-
válasz
raczger #27080 üzenetére
Csodálom is a mountisokat. Jó nagy adrenalin bomba lehet egy technikás részen lezúzni max. gázon. Én sem merném tolni neki ami kifér a csövön. Bár nyilván ez is csak rengeteg gyakorlás edzés és tapasztalat kérdése.
(#27047) belaazallat Gratulálok! Ilyen időjárási körülmények között, ezt letekerni... Le a kalappal!
Süni - Te is nagyot mentél ma, annyi kihagyás után... ráadásul Te is kaptad rendesen a szelet és a durva sugárzást is.. Szép volt!
Én ma csak pörgettem lazán, de úgy megizzadtam mintha toltam volna neki. Nagyon kemény volt ez a nap hőmérséklet ügyileg. Kikészítik alapból az embert ezek a naponta változó szélsőséges hőingadozások.
-
dqdb
nagyúr
válasz
raczger #27077 üzenetére
Megnéztem: Szilvásvárad rövidtávon lefelé 10 km-en 10 percet adtam olyannak, akivel a legutolsó emelkedőre együtt tekertem fel, és én még átlagos lejtőzőnek sem számítok (meg is kellett állnom a köves rettenet közepén egy percre, mert karral nem bírtam). Többen megelőztek, de ennek ellenére sokat jöttem előre helyezésben. Oké, ez a mezőny utolsó harmada az időket számítva, itt nagyobb különbségek lehetnek, mint az elején.
Ha én a dózerúton tudok és merek 40 felett menni, akkor nem nehéz az élmezőnyt elképzelni.
fpeter07: én az elmúlt 1 évben többször mentem terepen 40 km/h felett, mint aszfalton
Így utólag tracklogból a 29,7 km/h-s sebesség a lejtő azon szakaszán, ahol ökölnyi kövekkel volt teleszórva az út, kicsit meredeknek tűnik
-
fpeter07
veterán
válasz
raczger #27077 üzenetére
Nekem nem kell ezt magyarázni. Tavalyi maratonon 48-as első tányérom volt és sehol nem voltam vele... Képzelem mi lesz majd (ha meglesz tartva idén is) 42-vel. ^^ Nembaj cserébe felfelé gyorsabb leszek, remélhetőleg.
(#27078) salieri.: Nekem 40 felett van a csúcssebességem erdőben, de inkább megyek lassabban és óvatosan. Versenyen erre úgy sincs lehetőségem.
-
raczger
őstag
válasz
salieri. #27078 üzenetére
Döntően bárhol eldőlhet, főleg egy rövid távnál. Sőt, ott lefelé sem lehet pihenni, lefelé is tekerni kell! De a legkegyetlenebb általában a befutó. Többet lehet a lefelékben kapni, mint gondolnátok. Haverom is pár év után jött rá, hogy a lefelékre kell rágyúrnia, mert amit fölfelé kiépít előnyt, azt lefelé elveszíti.
A 32 az elég lassú ha egy köves vagy sima dózerúton mész (persze az a lényeg, hogy biztonságban érezd magad lefele!). Az eleje olyan helyeken 50-60 között megy, gondolj bele, fele annyi idő alatt letudnak egy-egy lejtős szakaszt is akár. Az ösvény az más téma, ott vannak lassú, technikás részek is. -
Vasinger!
nagyúr
válasz
Doki-HUN1978 #27076 üzenetére
Lefelé sem mindegy, hogyan mész:KATT
-
raczger
őstag
válasz
Doki-HUN1978 #27076 üzenetére
Nagyon is sok minden dől el lefelé is, ugyanúgy, mint fölfelé.Egy-egy hosszabb lejtőn maratonon egy kicsit lassabbal szemben 5 perc különbség is lehet, felfelé is sok ez a differencia, nem biztos, hogy a másik visszahozhatja.
-
hoffman_
nagyúr
válasz
ludsimon #27074 üzenetére
Áh, nekem az outizás szerintem ki fog maradni... Városba marad ez a cirkáló, a másik meg hegyre megy, de azt össztelósnak szeretném, és még messze is van - abba hiába rakok vékonygumit, sokat nem segítene
Marad a hegy és tereptúra, az kicsit lassabb, de jobban szeretem
-
SOAD19
addikt
válasz
rétisün #27067 üzenetére
"de már álltam meg defektet szerelő outis kollégánál, boldogul-e (igen) illetve tőlem is kérdezték már meg, minden okés-e, pedig csak müzlit enni álltam meg."
Melyik országban volt ez?!
Nem jellemző a magyar emberekre, ez a nagyfokú segítőkészség, de lehet a bicajosok között nagyobb arányban fellelhető, a segítőkészebb emberkék?!
-
rétisün
veterán
ja, ha már segítségnyújtásról volt szó, tőlem ma kértek (volna) pumpát, csak sajna az autószelephez nem jó a pumpám, így nem tudtam segíteni.
de már álltam meg defektet szerelő outis kollégánál, boldogul-e (igen) illetve tőlem is kérdezték már meg, minden okés-e, pedig csak müzlit enni álltam meg.
mod: a mai teljesítményem alalpján tuti nem tudtam volna tartani a tempót tegnap a velence körözőkkel, szóval már nemi is bánom, hogy nem tudtam menni beégni
-
csabi94
őstag
válasz
Doki-HUN1978 #27064 üzenetére
Ez azért van, mert terepen nem vagyok még elég gyakorlott.
Voltam sokszor olyan sráccal a Vértesben, aki 10 éve nyomja, és elképesztő, hogy hogy megindul lefele, én meg csak fosok, és attól félek, hogy ez versenyeken nagyon kevés lenne. Egyébként meg azért is van, mert pont így jött ki.
És terepen felfele nagyon hamar végem van, országutat jobban bírom még így montival is. Gondolkoztam már rajta, hogy akkor mért nem outim van, de rá akarok állni a montira is, és a kettőt együtt csinálni, szóval kell a monti. Főleg így, hogy sikerült egy Wenson Master vázat venni, nem adnám a világért se. -
Doki-HUN1978
senior tag
válasz
csabi94 #27026 üzenetére
Csak azért gondoltam, mert főleg országúti versenyekre mész. (legalább is ezekről tudok)
Vagy így adsz előnyt a többieknek mi?!
Országúti versenyre montival mész, maratonokon meg outival csapatsz...(#27028) Toomy: Igen, valóban példa értékű amit nyomat a srác azzal a mountain bike-kal.
Néhány km után kilehelném a lelkem ilyen tempó mellett.
-
hoffman_
nagyúr
válasz
csabi94 #27061 üzenetére
Hihi, itt futottam még tavaly júliusban a vizsgafutást, minekután a küzdelmeknél elszakadt a térdem
Ide járok 10+ éve edzőtáborozni, legtutibb hely
- lenne, ha befejeznék a két éve ott senyvedő partszakaszt...
Jók a képek
Én még nem is gratuláltam a Velencei tekerőknek, pedig fél szemmel követtem az eseményeket
-
csabi94
őstag
Feltöltöttem a tegnapi képeket, + csináltam pár fotót a bicóról, hogy látszódjon, hogy tekertünk esőben is.
Ja meg persze letakarítgattam egy kicsit, vannak olyan képek is.
LINK -
belaazallat
addikt
válasz
rétisün #27050 üzenetére
Ha a szél nincs, meg lett volna a 190km.
Idén még el akarok odáig jutni, hogy le Fonyódig, onnan Balaton kör, majd vissza haza. De ehhez növelni kell mind a távot, mind az átlagsebességet. Többet kell tekernem, a hétvégi tekerések kevésnek bizonyulnak.#27057) Cathfaern
Nekem még a 120kilómmal sikerült fejre állnom egy tektro MT14-es V-fék segítségével
-
SOAD19
addikt
válasz
Vasinger! #27054 üzenetére
Biztos nem ez a probléma Nálad, biztos ellenőrizted a dolgot, de azért megemlítem, hátha.
Nem az van Nálad, mint ami nálam is volt, hogy a fékbetét kopott el, és ennek hatására max.-ra behúzva a fékkart se tudta megfogni a tárcsát?! Igaz nekem mechanikus van, Neked feltehetően hidraulikus, de gondolom ott is van fékbetét, amit lehet állítani a kopást kompenzálandóan. -
hoffman_
nagyúr
válasz
Vasinger! #27054 üzenetére
Igen-igen, sry, te váltottál a Stöckli-ről, ha jól emlékszem. Hát, ha 70 kiló vagy, akkor a 203-as tárcsa az gránátvető egy légy ellen. Ott a fékeddel lesz valami baj. Ha ingyen cserélnek, az tök jó, csak ha nem átütőtengelyed van, akkor a teleszkópod annyira nem biztos, hogy szeretni fogja...
-
Vasinger!
nagyúr
válasz
hoffman_ #27051 üzenetére
Igen, 203-at akartam írni, csak melléböktem.
Szerintem is elégnek kéne lennie a 180-asnak, az előző bringámon 203-as van, tehát nagyjából tudom, hogy mire számíthatok.
Valószínűleg nem ez lesz a baj, de ha ingyen rádobnak egy 203-ast nem veszíthetek vele semmit.
Nem XC, hanem AM gépem van. Cube AMS 125.
venember83:
Érzem a célzást, de mint írtam, kb ha 20-szal megyek síkon akkor is nehezen állítja meg a 70 kilómat, ami szerintem nem normális, hegyen meg igencsak veszélyes lenne. Továbbá egy XT fék nem igen összehasonlítható a Formula K18-cal. Nem egy árkategória.
(#27055) hoffman_
Nem átütős, de a boltosok mondták, hogy nem fogja csavarni a telót, bőven vállalható még rá ez a méret.
-
hoffman_
nagyúr
Szerintetek 90-95kg súlyhoz ezt(egy az egyben) meg merjem csinálni a papuccsal?
-
venember83
nagyúr
válasz
Vasinger! #27049 üzenetére
[flame]Szerencsére nekem a százhatvanas is elég még előre is, biztos rosszul csinálok valamit. Előző Juicy7-tel és mostani XT fékkel is. Pedig bitang lassú vagyok lefelé, közel nulla bringakezelési technikával, ezt tanúsíthatják a zánkai csapattársak, illetve a zánkai pálya egyetlen komolyabb lefeléjén lévő jobb oldali (nem politikai értelemben!!!) fák, bár azok nem tudnak beszélni... Sőt, a szilvásváradi középtávon is végigmentem ezekkel a fékekkel, néha beragadva mások mögé, akik túlontúl sokat fékeztek.[/flame]
-
rétisün
veterán
válasz
belaazallat #27047 üzenetére
gratula, a 140 km nem semmi
nem tudtam elindulni időben, majdnem 3/4 2 volt, mire összekaptam magam, lett volna fél 4, 3/4 4 mire keszthelyre érek.
illetve a szél miatt sem a keszthelyi túrát választottam (hazafelé kellett volna megküzdenem a széllel, sztem akkor most ott heverne a bicaj valahol az árokba, én meg stoppal jöttem volna)
volt egy útvonal, amit már régóta tervzeztem, pont ilyen déli-délnyugati szélhez, így inkább azt tekertem le.mondjuk az első ~40 km-en azt hittem ott pusztulok meg, olyan széllökéseket kaptam néha. mondjuk utána már jó volt, de hát pont azért lett így tervezve ilyen szélhez
-
Vasinger!
nagyúr
Valami nagyon nincs rendben első fékemmel, nem fog.
Szerencsére gari van még a bicóra Meméhez, jövőhéten elviszem hozzá. Lehet hogy rárakatok egy 202-es tárcsát, mert úgy érzem elkél az ha hegyre fogok menni és egy fékbetétet is fogok cseréltetni, ha az lenne a probléma forrás. Múltkor le kellett csiszolni a betétet, mert be volt égve, akkor egy ideig jó volt, de már megint ugyanaz. Szerintem nem én égettem meg, hanem az előző tulaj, mert nem voltam olyan helyen aminek következtében beégett volna.
-
belaazallat
addikt
Nem rég értem vissza Keszthelyről. Szél- Béla 1:0
A reggelre beígért 9km/órás szél helyett, kaptam egy 20+ km/órásat. Fonyódig oldalt, hátulról oldalt fújt. Fonyód-Balatonszentgyörgy full pofa szél. 20km/óra sebességet alig tudtam megtartani.
Keszthelyre érve a szél rákapcsolt. Baromi jó volt Fonyódig hátszélben tekerni. Fonyódtól csak Lengyeltótiig jutottam, oldalszelem volt, ami nem is lett volna probléma, ha nem lettek volna baromi nagy széllökése, volt hogy 1,5 métert odébb pakolt. Egy hülye 140-nel repesztett el mellettem kb 30cm-re. ekkor döntöttem úgy hogy inkább hazajövök vonattal.Így is lett 140km.
Szerk:
rétisün
Jól döntöttél, hogy nem jöttél le Keszthelyre! -
rétisün
veterán
válasz
deicide #27023 üzenetére
deicide nickkel angela gossow avatar ?
vagy átadta a benton bácsi a mikrofont angelának?
-
asuspc96
senior tag
válasz
venember83 #27041 üzenetére
áh hova sietnék ? ha lenne 200k a seggem alatt, jól meggondolnám, mit hova teszek...
utolsó hét a suliból és nem lejár a bérletem ?
nem veszek vagy 4k-ért bérletet....lehet már most belekezdek a túrábavisszatérve a DH-hoz, az átlagsebesség nagyjából bringáktól függetlenül azonos ?
asuspc96
-
asuspc96
senior tag
Helló!
egy downhill bringa mennyire alkalmazkodik a városi közlekedéshez ?
mennyire rugalmas egy váz (nem a váz, hanem a rugókkal kölcsönhatásban) ?várom a tapasztalatokat,
asuspc96
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Adott egy Csepel Túra kerékpár, amihez belsőt szeretnék vásárolni, a mostaniakkal az a baj, hogy 1 hét után leeresztenek... Én ezt néztem ki. Ti milyen márkát tudnátok javasolni, melyik webshopból érdemes vásárolni? Debreceni vagyok, amennyiben itt is van valami jó kerékpárbolt - jó árakkal, akkor ne habozzatok az elérhetőségeiket leírni!!
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv.
-
hoffman_
nagyúr
válasz
Cyberpunk #27037 üzenetére
Alapvetően nem leszek képmutató, én se vagyok a segítőkészség mintapéldája, mert az emberek undorítóak. De ha ilyen magától értetődő a helyzet, valaki bringával szív, vagy beesik a bokorba, vagy 20 forint apró hiányzik a pénztárnál, akkor nincs kérdés. De a hányásában fetrengő alkesz-csövest még csak le se fogom sajnálni.
-
hoffman_
nagyúr
Na de itt mindenki bringás, még szép, hogy így gondolkodnak. Ők nem a plebs, nem az átlag-gyalogos.
Amúgy ma jövök haza, épp elgurultam a ház előtt, hogy meg tudjak fordulni, mikor szúrtam a szemem sarkából egy formát a bokorban/földön, meg egy másikat, aki guggol. Öcsémet felküldtem a kajával, én meg megnéztem mi a szitu. Kiderült, hogy a bácsika a szomszéd sarokról jött a kocsmából, csontrészegen, és hát az utca(erős emelkedő) első 10 méterét sikerült abszolválnia, utána esett is el, meg be a bokorba(elég nagyot, ahogy utólag elnéztem). A másik fickó pedig szerintem arra járt csak, a párjával, mert az utca alján ott volt a kocsi, a hölggyel az anyósülésen. Félre állt azonnal, és megnézte, hogy mit tud segíteni. Én is nyilván, bár sokat már nem tudtam tenni, "megelőztek", utcabeliként csak azt tudtam kb mondani, hogy hány házzal feljebb kell menni, mikor kiderült a cím. A lényeg az, hogy azért van itt mentalitás, de ha ugyanez a belvárosban van, nem hiszem, hogy 10-ből akár 1 ember is megáll.
-
rt06
veterán
akkor megnyugodtam, nem velem van a baj
merthogy az iment vagy 30 mentek el mellettem (igaz egy reszuk gyalogosan) szo nelkul, mikozben en a fejreallitott biciklim kozeleben konyekig olajosan/retkesen vakargattam a fejemsanzi89:
szerszam volt nalam: mindig van a taskamban ket csavarhuzoi (egy laposfeju es egy philips), egy imbuszkulcskeszlet, legalabb egy sniccer, nemi szigeteloszalag es egy csomag kotegelo, akar biciklivel vagyok, akar nem
amiben segitsegemre lehetett volna barki, hogy segit megkeresni a hatso lancfeszito egyik alatetjet -
rt06
veterán
ti mit csinaltok, ha tekertek mondjuk a toltesen, egyedul, vagy egy haverotokkal, es lattok valakit, aki biciklije a feje tetejen all, o meg mellette vakargatja a fejet, mikozben konyekig olajos/retkes a keze?
-
dqdb
nagyúr
válasz
GeneraL_XTX #27027 üzenetére
Alkatrész vásárlása nélkül nem. Csak csökkenteni lehet a magasságát úgy, hogy pár hézagolót a kormányszár fölé raksz át, vagy negatívba fordítod a kormányszárat.
De biztosan nem törik meg a csuklód? Ugyanis ha nem törik meg, akkor pontosan azt a részt nem nyomja a kormány, ahol könnyű az ereket elszorítani a zsibbadás kialakulásához. Menjél 2-3 km-t anélkül, hogy foglalkoznál a kezeddel, aztán nézzél le rá. Ha nem így áll, akkor szerintem először markolatot vegyél.
-
válasz
Doki-HUN1978 #27007 üzenetére
Mert úgy túl könnyű lenne Neki
Hihetetlen hogy mit bír művelni azzal a monstrummal az aszfalton
-
csabi94
őstag
válasz
Doki-HUN1978 #27007 üzenetére
Egyszerű. Nincs rá pénzem.
A montival lehet országutizni, de fordítva nem lehet, ezért van egyenlőre montim. Amint nyári munkából összeszedek annyit amennyiből egy jobb outit lehet venni, országútival fogok menni.
A monti marad mindenképp, hiszen itt lakok a Vértes lábánál, és azt is nagyon szeretem. -
dqdb
nagyúr
válasz
GeneraL_XTX #27021 üzenetére
Az ülés szintje XC esetén kissé magasabban szokott lenni, mint a kormány. Ennél magasabbra már nem tudod állítani, mert minden hézagoló a kormányszár alatt van. Vagy nagyobb emelkedésű kormányszár kell (ez a legelterjedtebb 6 fokosnak tűnik, az állítható borzalmat kerüld el), vagy riser kormány.
Nehéz összehozni az ideális geometriát, de nem lehetetlen. Maximum drága
deicide: az új avatarodról hirtelenjében ez a videó ugrott be
sanzi89: trekkingre jó (oda maximum a súlya miatt nem ajánlanám), de XC-nél nem túl egészséges, ha egy lejtőn nem bírja a terhelést egy olyan forgáspont, amire nincsen szükség.
-
fpeter07
veterán
Új rekordom van: 4 óra (10mp) alatt ~73 km.
18-as átlaggal. Rettentő meleg volt és erőt sem igazán éreztem magamban. Az oldalszél és a dombok nagyon kifárasztottak. Már a 30. km-nél éreztem, hogy az emelkedők szenvedősek lesznek. Ha valami hegyvidéki tájon lettem volna, szeretem megettek volna a medvék.
Decathlonos gélt kipróbáltam. Nagyjából olyan érzésem volt, mintha egy kanál mézet ettem volna meg. Mindenesetre nem irigylem a versenyzőket, fene enne naponta ilyeneket. A Giant bar-os müzliszeret viszont meglepően jó volt. (Topicban linkelték nem is olyan régen)
Elég sok időt töltöttem vízvadászással. 4 kulacs víz mellé még elfért volna egy ötödik is.Félek belegondolni, mi lesz 35 fokban. Hiába lesz erdőben árnyék majd, szél annál kevesebb.
-
GeneraL_XTX
veterán
Most hazafelé próbálgattam, sajnos ez egyenes tartás se segít.Kesztyűt természetesen hordok
Ahogy én éreztem talán az lehet a baj, hogy rossz az egyensúly, magasabban van az ülés szintje mint a kormányé és lehetséges hogy oda esik a súlypont és azért nyomja folyamatosan a kezemet, mert súlyosabb darab vagyok.
Megpróbáltam emelni a kormányrúdon, de nem sikerült, ezen lehet egyáltalán magasságot állítani? Ha igen hogyan? Ha kicsavartam azt a középső csavart a belsejében van valami fém bigyó, de semmi más.
-
szki
őstag
Ja lemaradt, hogy a szarvval együtt ergonomikus markolat is felkerült nálam. Tehát a többféle fogás, és az ergonomia miatt kesztyűt nem használok.
A zsibbadás egyénfüggő. Rövid távon tényleg nem szabadna előjönnie a topictársnakNem túl sokat, de szoktam montizni is merevvázas montival a szőlőhegyeken. Zivatarok által kimosott, és autók által huplisra járt, kavicsos lejtőn csak úgy ugrál-bugrál a kormány a kezemben lefelé
-
dqdb
nagyúr
válasz
GeneraL_XTX #27010 üzenetére
Először is, ha nem használsz most kesztyűt, mindenképpen szerezzél be, terepen nem árt a plusz védelem, valamint a stabil kormányfogásban is segít (egyrészt tapad a kormányhoz, másrészt a kényes területeken párnázottak általában, hogy ne szorítsd el az ereket).
A legelső és legolcsóbb lépés a megoldás felé az, amit venember83 írt, állítsd be jól a fékkarokat, és úgy fogd a kormányt, hogy a csuklód ne törjön meg.
Ha ez nem segít, vagy képtelen vagy betartani, akkor a következő szint az ergonomikus markolat. Ha nem tetszik a speciális alakú külső (szerintem riser kormányon eléggé bután mutat a szarvhoz hasonlóan, de ez csak személyes vélemény), akkor tudomásom szerint csak az Ergon gyárt, és ő is csak sok pénzért olyan ergonomikus markolatot, ami ugyan nem annak néz ki, de saját tapasztalat alapján is tökéletesen működik (GA1-L és GE1).
Ha ez sem segít, akkor a kormányhoz (vagy a kormányszárhoz) kell nyúlni, de ehhez már neked kell érezned a problémát: túl széles, túl keskeny, túlságosan nyújtózni kell hozzá. Nekem például hiába volt egyik vázon tökéletes az 580 mm széles kormány, a másik vázon cserélni kellett 640 mm szélesre és egyben emeltre, mert keskenynek bizonyult.
szki: a kormányszarv erre a problémára pont nem megoldás. Ha mászásnál kell segítség, akkor jó. Ha hosszútávon zsibbad el a kéz, akkor jó lehet fogásváltásra (feltéve ha a terep lehetővé teszi ezt), de rövidtávú zsibbadás ellen nem jó, mert az már városban előjöhet, ott pedig a szarv markolászása és ezzel a fékezési reakcióidő növelése nem egy életbiztosítás.
Egy pocsék minőségű aszfaltos út maximum egy jobb minőségű földút szintjét hozza, ahol szintén lehet 30+ km/h környékén tekerni, és amire én nem mondanám, hogy túlságosan rázna még lockolt teleszkóp mellett is. Ennél csak rosszabb tereppel találkozik az ember, szóval országútból nem igazán tudsz terepes következtetést levonni. Még a macskaköves út sincsen a közelében egy tempósabb és köves lejtőnek rázás terén, és itt most XC lejtőzésre gondolok, nem DH-ra. Amúgy ilyenkor terepen nem a tenyered zsibbad el, hanem edzettségtől függően az alkar fogy el, és egyszerűen nem bírod tartani magad egy idő után.
-
válasz
Vasinger! #27017 üzenetére
Igen, azért is írtam, ha a tó körözés ma lett volna még a féltáv is kérdéses lett volna számomra
A mentősöknek biztos sok dolguk lesz ma
Tényleg beteg ez az időjárás. Ez már nem csak a szegény idősek szervezetét viseli meg hanem bizony mindenkiét. Naponta 20fok különbség
-
A mai időben nem bírtam volna végig az biztos!
Milyen kicsi a világ. Ma is belebotlottam Imibe. 40-es körömön voltam laza 24-es átlag pörgetéssel és a kémények mellet úgy elrepesztett mellettem, mintha én csak álltam volnaTekert a komphoz, de nem azért hogy odaérjen, mert volt még ideje bőven, hanem hogy a tegnap viccnek szánt 38-as átlagot behúzza ma.
Azért a kompnál elkaptam, de csak azért mert megállt. Én azon a kb 1-1.5km-en nem tudtam, 36 fölé taposni magam
(#27016) Zebu - Tényleg brutális! Ez már a kemény nyár
-
-
szki
őstag
válasz
ludsimon #27002 üzenetére
Jó idő van, de a szél brutális. Ma nehezebb lett volna 300+ km-t tekernetek
Viszont ilyenkor lehet jókat montizni az erdős hegyoldalon, vagy terepfutni a fák árnyékban.#27010) GeneraL_XTX: Nem tudom, milyen bicaj. De lehet egy kormányszarv felszerelése sokat javítana a helyzeten. Nálam megoldotta a problémát, és azóta kesztyű nélkül tekerek. Igaz, hogy nem terepen, de a pocsék aszfalton is rezeghet a kormány rendesen 30+ tempónál...
-
Zirowe
nagyúr
válasz
venember83 #27006 üzenetére
Ok, kösz, majd kipróbálom.
Más: nemrég szereztem be egy dh bicót is, és járok haverokkal normafára.
Ők rég óta tolják, ismernek minden zugot, viszont nem mindig érünk rá ugyanakkor, ezért néha egyedül megyek, viszont egyrészt nem láttam még az összes pályát, másrészt könnyen felejtek, ezért érdeklődnék, hogy nincs-e esetleg vmi oldal vagy térkép a pályák felsorolásával? -
venember83
nagyúr
válasz
GeneraL_XTX #27010 üzenetére
Valószínűleg rossz szögben fogod a kormányt. Fontos, hogy a csuklód ne legyen megtörve, ahogy fogod a kormányt, tehát az alkarod és a kézfejed egy vonalban legyen. Ez ügyben fékkarok és váltókarok helyzetén változtass, valószínűleg ez okozza a nem megfelelő fogást.
-
GeneraL_XTX
veterán
Srácok kène egy kis help.
Azt vettem észre az új bicón, hogy már rövidtávon is megfájdul majd elzsibbad a kezem ott, ahol ránehezedek a kormányra. Ilyen probléma a régin nem volt, pedig a kormyány is ugyan az a modell, ami azon volt (Bike+ Rising)
Mi okozhatja ezt? Milyen beállítással orvosolható szerintetek?
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
rétisün #26998 üzenetére
Na pont a szétszedés az amit szeretnék elkerülni, mert azt se tudom hogy nyúljak hozzá, illetve jó eséllyel szerszámom sincs
(és gondolom a kép is szétszedett állapotban segítene csak)
Ami biztos, hogy az itt található Omni 777-esről van szó, mert a későbbiekben a 777-est már nem Omni-nak hívja az RST, viszont ezen még ott virít a felirat: [link] -
zoltanz
nagyúr
Verenykerékpár készűlt valamikor még fa felnivel is (nagyon könnyűek voltak):
-
Doki-HUN1978
senior tag
Gratulálok én is a Velence kerülőknek!
(Csabi, te miért nem országútival mész?)
-
Zirowe
nagyúr
válasz
venember83 #27004 üzenetére
És ez vajon tartósabb megoldással fog szolgálni, mint a pillanatragasztó?
-
Zirowe
nagyúr
Sziasztok, haver összerakott nekem egy bringát városi használatra, viszont van egy kis problémája: a bal hajtókar középső csavarja folyamatosan kicsavarodik.
Azt mondta nekem, hogy sajnos ez ilyen, nem lehet vele mit kezdeni, legyen nálam mindig megfelelő imbusz és húzzam meg, amit rendre be is tartok, viszont idegesítő.
Tanácsolta azt is, hogy a csavart kenjem be pillanatragasztóval és úgy tekerjem be, ezt meg is csináltam, és kb 1-1,5hónapig tartotta is magát, aztán megint elkezdte a kicsavarodást.Nem tudtok erre vmi jobb és tartósabb házi praktikát?
-
ludsimon
veterán
Átgondolva, örülök neki, hogy nem 30 fokba tekertünk!!!
Klikk 30 fok körüli lesz ma a hőmérséklet.
Így is megittam 3,5 - 4 litert, úgy szerintem lett volna 6-8 liter is. -
D.Orion
veterán
Lusta vagyok megkeresni így megkérdem:
Lakott területen kívül jó látási viszonyok mellett a KRESZ szerint mivel kell felvérteznem magam és a kerékpárt, hogy ha nem kerékpár úton haladok? Lámpa + láthatósági mellény, azt ennyi?
Aktív témák
Hirdetés
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Yettel topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Tőzsde és gazdaság
- Idővel bárkinek lehet saját Waymo robottaxija
- Tényleg megbüntette az Apple-t és a Metát az EU, jön a megtorlás?
- 14 GB/s-mal olvasó, DRAM-os SSD az ADATA palettájáról
- Építő/felújító topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
- ASUS Dual 4070 OC 12GB GDDR6X - Garanciális 2027 januárig
- B W PS PX8 jó áron eladó
- ÁÁÁ NE NÉZD MEG! A szórakozás, és a multitasking csúcsa, Lenovo Yoga 9i //3 OLED Modell Ajánló//
- UF Lenovo Yoga 9i x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 14" -60% i7-1360P 16/1TB Iris Xe 2,8K OLED 90Hz
- Xbox Series X 1TB - 2 kontroller + 3 játék szabadon választható
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF+2SFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H730 RAID v ZFS
- AKCIÓ! ASUS TUF Gaming FX707VI GAMER notebook - i7 13620H 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB W11
- Csere-Beszámítás! Számítógép játékra! R5 5500 / RX 5700XT / 32GB DDR4 / 256GB SSD + 1TB HDD
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest