Hirdetés
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Heteken belül ár/érték bajnokot avat a Poco
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Mobil flották
- Az Android 16 már nem jön a Nothing Phone (1)-re
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
Új hozzászólás Aktív témák
-
ben2
junior tag
A "proof of concept" beruházást nyilván az autógyártók fogják meglépni elsőnek, de hosszabb távon ők csak eszköz ellátói lesznek a szolgáltatás piacnak.
Szvsz a Tesla azért akar már rögtön az első körben kisbefektetőket is behúzni a robottaxi szolgáltatásba, hogy bebizonyítsa, hogy "bárki meg tudja csinálni". Ha a nagyobb kockázati befektetők azt látják, hogy Gipsz Jakab is ki tud termelni pár év alatt 120ezer dollárnyi beruházást három robottaxiból, akkor nagyobb eséllyel mozdul meg a pénz.
Ha pedig a robottaxi mainstream lesz, akkor a Tesla-nak ugyanúgy elég lesz csak egy referencia flottát fenntartania, ahogy a Google is csak Android referencia hardverként fejleszti a Pixel telefonokat. -
ddekany
veterán
A Google/Waymo, Tesla, stb nagyvállalatok teszik meg az első kockázatosabb lépéseket a még ismeretlen jogi/technikai terepen, és ha sikerül ezt a szolgáltatás felfuttatni, akkor én arra tippelek, nem fogják kiengedni a kezükből ezt a piacot másoknak. Főleg nem az USA-ban. Mert ha vannak akkorák, hogy saját erőből hatékonyan kiszolgálják az igényeket, akkor nem szorulnak egy hadsereg "middle man"-ra, akiktől csak százalékot kapnak.
-
ben2
junior tag
A saját kocsira való igény lényege, hogy ne a közlekedéshez kelljen igazítania az időbeosztását. Sokaknak azért nem alternatíva a vonat vagy a busz, mert ha nincs mondjuk a faluban, konglomerációban ütemes tömegközlekedés (értsd: min. fél óránként garantáltan indul valami), akkor:
"A busz 17:48-kor indul, a következő meg 21:27-kor, így hiába maradnék még nyolcig, már most el kell indulnom. Már ha a busz nem megy el negyed órával korábban, mert ugye a menetrend csak tájékoztató jellegű, így a legjobb, ha kiállok a megállóba 17:25-re és ott szobrozok 18:21-ig, mert ha bekap egy sorompót, akkor késni is szokott."
A robot taxi a tömegközlekedés és a saját autó előnyeit egyesít(het)i: nem kell az idődet a közlekedéshez szervezned, de nem is kell (több) saját autót fenntartanod, ami 24 órából 22-t parkol.
A saját kocsi hozzáadása a flottához szvsz az átmeneti időszakra lesz jellemző, azaz lesznek kísérletező kedvű magánbefektetők egy-két-három robottaxival, akik idővel vagy kinövik magukat vagy betagozódnak egy nagyobb flottába, amikorra a rendszer kiforrja magát és bevonzza a nagyobb tőkét.
Addigra a piac szét fog válni flottákra és saját kocsikra pont az általad is említett szempontok miatt: lesz, aki hajlandó megfizetni, hogy a kocsija személyes tér maradhasson, más meg személyszállító szolgáltatásként tekint az egészre. Ezen felül lesznek még, akik a vezetés élménye miatt tartanak fenn autót, ők idővel kiszorulnak majd a versenypályákra, vagy offroad, oldtimer stb. kb. mint a ló tartók. -
ddekany
veterán
Ha jól működik a robotaxi hálózat (azaz sok a kocsi, és jó a szoftver), akkor a kis várakozási időre való igényt ki tudja szolgálni. Azaz, nem kell a saját kocsidat lefoglalni előre, hogy reggel 8-kor tutira álljon az ajtó előtt, hanem megadod a rendszernek, valami felárért, hogy garantálja, hogy holnap 8-kor ott fog várni rád egy kocsi.
A saját kocsira való igény egy oka lehet, hogy - képletesen szólva - más ne fingja teli az ülést, csak te. De akkor meg nem dobod be flottába soha.
Persze ki lehet találni hibrid esetek, mit tudom én, csak amíg nyaralsz lepasszolod egy "taxis" cégnek, és végén kitakaríttatod. De ez már kevésbé hangzana szexin. Egy pöttyet leegyszerűsítik ezt a marketing kedvéért...
-
ben2
junior tag
Lehet olyan flotta is, amiben mondjuk egy cég birtokolja a járműpark 70%-át, a maradékot pedig magántulajok adják bele. Takarítást, szervizelést, töltést csinálja a cég a fuvardíj x%-áért, a tulajnak viszont megvan a lehetősége, hogy ha kell, akkor hazarendelje a kocsit magánhasználatra.
Továbbá lehetnek, akik mondjuk 3-4 robottaxit tartanak fenn, azokat egyedül is tudja menedzselni.
N+1 megoldás lehetséges. -
btprg
senior tag
Megszűnt az itcafe.hu domain, vagy mi?
-
paatrick
őstag
válasz
ergoGnomik #3 üzenetére
"A taxit, amibe utasként beülsz tudod vezetni?"
A taxi nem az enyém hanem a taxisé. A taxis meg tudja vezetni amikor akarja mert ott van előtte a kormány.
"És ha van a garázsban mellette kettő másik"
Nekem ez ilyen fillérbaszásnak tűnik. Ha van pénzem 3 ~20 millás kocsira akkor biztos nem fogom bárkinek odaadni egyiket se. Szerintem több vele a szívás mint a haszonNa meg elég megnézni mondjuk nálunk a törvényeket és a valóságot pl albérlet, kilakoltatás témakörben. Franc se akar pereskedni meg bíróságra járni mert valaki elcsapott egy őzet a kocsimmal.
Amerikában még faramucibb a helyzet mert ott ha jól tudom nincs még kötelező biztosítás se.
-
Medocsabi
addikt
Megnéznék itthon egy ilyen borottaxit nálunk szombat este a belvárosban, a Klauzál, Dob, Wesselényi környékén
-
ddekany
veterán
válasz
ergoGnomik #3 üzenetére
Vagy, ha működne (kb. kell "AGI" a kocsiba hogy tudjon magára vigyázni rossz indulatú emberekkel szemben is), és valóban termelő eszközzé válik, akkor ott egyéb piaci mechanizmusok is beindulnak. Egyrészt nem biztos, hogy a gyártó cég (Waymo, Tesla) ennek a szolgáltatásnak a futtatását le akarja passzolni a kisembereknek. Ha meg igen, a termelő eszközök ára gyakran jóval a nem-vállalkozó átlagember ingerküszöbe fölött van.
-
zooly
aktív tag
Amikor majd lesz belole valami, es mire eljut hozzank (ahol jelenleg meg a felugyelt fsd sem engedelyezett), addigra mar cybercab 5.0 lesz amivel te mar nem autozol, csak megy es keresi a penz, lesznek ra vallalkozasok akikhez szinten elmegy magat tolteni, takarittatni, es teszi mindezt addig amig nem akar mindenki is ebbol megelni (mint amikor mar az osszes szomszedod cryptot banyaszott). Biztosan ez a jovo, de nem a jelenleg elkepzelt/elorevetitett formaban.
-
ergoGnomik
tag
ki a franc akar olyan kocsit amit nem tud vezetni?
A taxit, amibe utasként beülsz tudod vezetni?nagyon nagy generációváltást
A kényelem nagy úr. Plusz, aki szeret valamiért vezetni, soha nem bírja megérteni, hogy az is egy munka. Amit ingyen elvégez. Megint csak üljön be egy taxiba, vitesse el magát valahová! Reméljük nem fog a végén meglepődni, hogy a taxis tartja a markát...Az megint elképzelhetetlen számomra hogy a kocsimat odaadjam
És ha van a garázsban mellette kettő másik, ezt pedig termelő befektetésként vásároltad meg? Mint az Uber, csak nem kell egész nap ott ülnöd.Persze a koncepció mosolyfakasztóan naiv, hogy emberek csak úgy vesznek egy ilyen önvezető szerkezetet, aztán kihajtják a forgalomba, hogy menj kicsi Waymo, termeld csak szorgalmasan a pénzt! Mi baj lehet belőle?
-
paatrick
őstag
Ha jól emlékszem tavaly volt pont egy nagyobb autóbérlő cég aki parkolópályára tette az elektromos járgányok kiutalását, többségében Teslákat. Túl nagy rizikó, nem mindenki tudja vezetni.
Itt a vezetés részt kivennék de mégis ki a franc akar olyan kocsit amit nem tud vezetni? Ehhez nagyon nagy generációváltást kell az emberiségben, az meg vagy 50 év.
Az megint elképzelhetetlen számomra hogy a kocsimat odaadjam mondjuk napi 5000-ért bárkinek. Inkább álljon egy helyben de tudom hogy vezetem meg mit csinálok vele.
-
ddekany
veterán
"a tulajdonosok pedig idővel pénzt kereshetnek ígérete szerint azzal, hogy taxis appban listázzák az autójukat"
Ezeket az elszállt gyerekes ötleteket... Biztos majd elengedik az emberek az egyetlen, általuk is használt, 10+ M-os autót egyedül kóricálni a város vadonjába, és hagyják, hogy minden jött-ment beleüljön. Ez céges szinten elképzelhető, ahol van egy flotta, ami csak BKV 2.0-nak van, mögötte egy állandóan figyelő személyzet a központban, rendszeres átnézés és takarítás, meg részleg aki a hatósági ügyeket intézi, mikor valaki teli hányta, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Villanyszerelés
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Bittorrent topik
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Renault, Dacia topik
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Windows 11
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- HP 200W (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm töltők + tápkábel, 928429-002
- iKing.Hu - Apple iPhone 16 - White - Használt, karcmentes
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával!
- AKCIÓ! Csere-Beszámítás! Gainward Phantom RTX 4070Ti 12GB GDDR6X Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest