Hirdetés
- Telekom mobilszolgáltatások
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A szögletes Huawei órák is lebuktak
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- FErgeteges frissítés: két rajongói mobil kapott One UI 7-et
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
SOAD19
addikt
válasz
venember83 #29389 üzenetére
Köszi!
Haverom pont ezt tette, de pár nap múlva megint nem jó. Ilyen sűrűn kellene újraállítani, gondolom, ez nem normális, ezért is kérdeztem, hogy lehet más oka?! Mindjárt megnézem mennyire feszes a bovden.
-
szki
őstag
válasz
Cathfaern #29395 üzenetére
Ha lenne elég pénzem, akkor fel is készülnék rá 10 hónap alatt
Már 130-as pulzussal tekerek 30-as átlaggal síkon, szélcsendben. Mindezt trekkinges testtartásban, 16 kg-os bicajjal, 32 mm-es bordázott gumikkal. Persze profikhoz képest nem nagy szám, de nem is vagyok profi -
válasz
ludsimon #29394 üzenetére
Az a baj, hogy a bringautak sokszor 2 személynek is keskenyek, alig van tiszta szakasz, amikor egymás mellé tudunk érni beszélni, jó lenne kicsit sűrűbben tartani a kapcsolatot. Nagyobb versenyen hogy csinálják? Ugyanígy minden eszköz nélkül, amikor épp alkalom van rá akkor beszélnek?
-
tjokai
senior tag
Milyen külső gumit ajánlanátok 26"-os kerékre, ami aszfalton sem kopik el 500km alatt és terepen is fog azért. Ballonosabb gumit szeretnék! Mondjuk 5000ft/db környékén!
-
Verseny közben ti hogy kommunikáltok a csapattárssal? Ordítozás nem legbarátibb megoldás, helyette keresek valamit.
-
szki
őstag
válasz
ludsimon #29372 üzenetére
Hm. Akkor a fixisek, és SS bicajosok hogy vannak meg középtányér, és kistányér nélkül?
(#29379) ludsimon: nem kell neked favágó izom, hisz már túl erős vagy!
Más: Eddigi bicajos pályafutásomban újabb csúcsformát értem el. Megvan a kitartás, állóképesség, erő, és gyorsaság. Képes lennék a 24 órán belüli 600 km-es tekerésre egyedül még a jelenlegi technikával is
A pénteki 2x190 km után ma tekertem 100 kilit több részletben. Semmi izomláz, és a mai tekerés(ek) után még el se fáradtam. Pedig elég meleg is volt, és azért megtapostam a trekkinget. -
GeneraL_XTX
veterán
Apropó tudom, hogy off, de nem érdekel valakit közületek az alig 1 hónapos WTB WeirWolf 26x2.1-es külső szettem? Remek kis terep gumi.
-
SOAD19
addikt
válasz
ludsimon #29381 üzenetére
Nem haragszok, csak poénból írtam.
Hogy On is legyek... Én is a váltással küszködök. Haverom múltkor beállította a hátsó váltómat, ill. adott új bovdenházat, mert a régi kuka volt már, szorult benne a bovden... Az volt a gondom a hátsó váltóval, hogy lefele, nem nagyon akaródzott váltani neki, csak, ha az alsó visszafele váltó fület kicsit túlnyomtam, rátartottam: ez a váltó kapcsolóm.
Szóval beállította normálisan, teljesen jó volt váltani, viszonylag gyorsan váltott, ahhoz képest amilyen volt. De, pár nap elteltével, megint nem vált normálisan, és már felfele se megy neki mindig.
Szerintetek mi lehet a gond?! Haverom mondta, hogy cserélni kellene a bovdent egy normálisra. Ez lehet a gond, vagy a fogaskerekek koptak el? Vagy túl brutálisan bánok a technikával, nem sajnálom a bicajt túlságosan, padkára is általában nekivezetem, nem emelem fel rá, bár nincs normális teleszkópom. Viszont váltásnál nem tekerek erősen, kicsit elveszek a nyomatékból, arra a "pillanatra" mire átvált. Mire tippelnétek ennyi infóból?Köszi!
-
GeneraL_XTX
veterán
válasz
venember83 #29385 üzenetére
Hát úgy nézem. lehet elviszem a szervízbe, párszáz forintért beállítják.
-
venember83
nagyúr
válasz
GeneraL_XTX #29384 üzenetére
Aha. Akkor állítás marad csak.
-
GeneraL_XTX
veterán
válasz
venember83 #29383 üzenetére
Normál tekerésnél sem vált le, nem lejtőn felfelé próbáltam
Az előző váltóm (Alivió) simán váltott tekerés közben is, ez a Sram X5 pedig elvileg jobb annál.
-
venember83
nagyúr
válasz
GeneraL_XTX #29382 üzenetére
Váltásnál "vedd el" a nyomatékot, csak nyugisan pörgesd. Terhelés alatt csak a felső kategóriás szettek váltanak, mondjuk azoknál sem éppen egészséges, de ez más kérdés. Mondanám, hogy engedj kicsit a bovdenből a váltókar bovdenkimeneténél található tekerőbél, de félek, hogy csak jobban elállítanád, és akkor még így se menne, vagy a többi fokozat rovására menne az átállítás.
-
GeneraL_XTX
veterán
Mit kell állítani az első váltón olyankor, amikor csak akkor vált le egyet a nagytányérról ha egy pillanatra megszakítom a tekerést? Tekerés közben csak kerreg, de amint abbahagyom utána már le is rakja.
-
ludsimon
veterán
szki:
[link]
Komoly favágó izom, ilyet én is szeretnék. -
válasz
venember83 #29376 üzenetére
És sajnos túl erős Simon barátunk. Ezen még most is fexek.
Simon - Ne tekerj annyit és akkor nem fogsz sajnálkozni, mert gyengébb leszel és használhatod a kopott tányért is!
-
ludsimon
veterán
válasz
04ahgy #29373 üzenetére
Nem szedtem ki azért.
Bent van csak rögtön dobtam fel/le nagy/kis tányérra."mert valami baja van?"
Sajnos túl erős vagyok és ugrik a lánc rajta, ezt írtam már régebben is, csak gondolom nem olvasod a topic aktivitása miatt mindig.
Elkopott a középtányér magyarul és amíg nem érkezik meg Németo.-ból addig ez van. -
ludsimon
veterán
válasz
venember83 #29366 üzenetére
Máskor is idegesíccsé' fel! Elmentem megvolt a mai adag tekerés!
Úgy hiányzott, mint ha már fél éve nem tekertem volna.Viszont még valami.
Középtányér nélkül olyan volt tekerni, mint minden fűszer nélkül grillcsirkét enni.
Nagyon durva volt, elindulás 30-as kistányéron pörgetés 20-ig.
Aztán fel elöl 2 tányért..Pedálfordulat 70, elég gáz volt, de hát ez van...
-
04ahgy
nagyúr
Csütörtök éjjel volt ez a kanyar, másodmagammal: [link].
Megjegyzések:
- indulási idő 21:20, érkezési idő 23:00.
- Az Albertirsa-Tápióbicske szakasz földút, dombos-mezős-erdős. Két helyen is őz ugrott ki pár méterrel elénk.HGyu
-
DonThomasino
veterán
Ismeri ezt az órát valaki? Megvehető?
Energetics F28
[link] -
amargo
addikt
válasz
belaazallat #29363 üzenetére
En is alberletbe vagyok, mi a macera?
-
04ahgy
nagyúr
válasz
eddie1978 #29365 üzenetére
Hmmm. Semmi komoly teleszkóp, vagy küllőzés. Vannak még merev vázas versenyzők is. Még XC-nek is gyenge lenne így 20 év távlatából, manapság. De amúgy mulatságos, mikor másodszor is felpattan ugyanaz, és ott szurkolnak neki a nézők, aztán meg mérgesen földhöz vágja a bringát.
HGyu
-
salieri.
őstag
válasz
venember83 #29366 üzenetére
-
eddie1978
senior tag
-
04ahgy
nagyúr
válasz
ludsimon #29362 üzenetére
Nem mondom, hogy csúnya, azért is nem ezt írtam. De nekem már az átlag Meridák is túl színesek, de ehhez képest egy Merida maga a visszafogott pasztell.
Én is szeretem azonban a kontrasztosságot, és tény, hogy azt felmutat a kolléga által beillesztett képen látható váz, de én feketén-fehéren látom a világot. (Ilyenem van: [link].)
HGyu
-
rétisün
veterán
válasz
venember83 #29349 üzenetére
így igaz, én is nézegettem vázakat (giantet, specit), egy alu váz is simán kerül 150-170k-ba, vagy akár többe...
-
salieri.
őstag
Gyönyörű ez a váz
-
04ahgy
nagyúr
válasz
venember83 #29355 üzenetére
Majd akkor eladja. Fejéhez vágom, hogy ne változtasson ízlést állandóan. (Mint tette eddig.)
Az utóbbi időben elhasznált (megvett, nem jött be, eladott) egy Merida nem tudom milyen trekkinget, egy Giant Iguana Discet, meg valami alap Neuzer montit. Elmondása alapján csak a legutolsóval volt baja. Hihetetlen a meggyőző ereje egyébként, egyiken sem bukott egy Ft-ot sem, mindet haszonnal adta el.
HGyu
-
ludsimon
veterán
válasz
venember83 #29349 üzenetére
Akkor félre értetted:
"Nekem csak az a gondom a műanyag bringával, hogy ha esés van és olyan mértékű akkor 200-300K kiment a kukába"
Hányszor húzzam még alá?
Nem elég egyértelmű?
Minek kell egyébként is kötözködni, mindenki értette mit írok. -
dqdb
nagyúr
válasz
belaazallat #29350 üzenetére
Lakásbiztosításban van lopás elleni biztosítási rész. Lezárt bejárati ajtó, lezárt kerékpár tárolóból ellopták a lakattal lezárt bringát. A biztosító csak a levágott lakat árát térítette.
Menj be a biztosítóhoz, és dumálj meg velük szerződésmódosítást. Nekem a lakásbiztosítás vonatkozik bizonyos összegig lakáson kívüli ingóság lopáskárának megtérítésére is (úgy mentem be, hogy márpedig nekem kell a tárolóban lévő bringára biztosítás, a rémtörténetek ellenére a biztosítók a feltételekben eléggé rugalmasak tudnak lenni, csak tudni kell, hogy mit szeretnél). Igaz, azóta is a lakásban van a bringa, mert amíg a tároló ajtaját nem cserélem le biztonsági ajtóra, addig féltem a bringát, megtérített kár ide vagy oda.Emellett a lakásbiztosítás tartalmaz eléggé nagy összegű felelősségbiztosítást is, ami kiváltotta a korábbi Magyar Kerékpárklub tagságommal járó biztosítást is, így összességében olcsóbban jöttem ki a kettő helyett egy biztosítással, mint előtte kettővel, de rosszabb feltételekkel.
-
04ahgy
nagyúr
válasz
venember83 #29352 üzenetére
Azt vette a fejébe, hogy a váz neki megfelelő lesz (kiszámoltattam vele a magasságához), súlyra is elég.
Aztán mindig, amit cserélni kell rajta a használat során, magasabb kategóriás alkatrészekre cseréli.
HGyu
-
válasz
belaazallat #29350 üzenetére
Igen, mert az összes biztosító kivétel nélkül köztörvényes csaló! A sz@rháziak mindig megtalálják a kifogást, hogy miért ne fizessenek. Bezzeg ha nem fizeted az aktuális fizetnivalódat akkor meg már egyből óbégatnak. Hogy rohadnának meg mind mint a krumpli egy zacskóban!
-
belaazallat
addikt
Lehet egyáltalán kötni rá?
Meg ha lehetne kiegészíteni egy lopáskár enyhítéssel, vagy fizetni rá lopás elleni biztosítást.Vicc amit a biztosítók művelnek: Lakásbiztosításban van lopás elleni biztosítási rész. Lezárt bejárati ajtó, lezárt kerékpár tárolóból ellopták a lakattal lezárt bringát. A biztosító csak a levágott lakat árát térítette.
-
-
ludsimon
veterán
válasz
venember83 #29344 üzenetére
Akkor félre értelmeztél.
Nem a gyengeségről beszéltem! Láttunk már itt videót mekkora hatalmas külső erőnek volt kitéve és mikor tört el.
Ki beszélt arról, hogy gyenge a szénszálas váz?
Arról beszéltem, hogy ha valakit épp úgy talál el az autó, vagy épp úgy esik akkor annyi egy 200K-s váznak, alu váz hiába mondod 50-60k-nál akkor se kerül többe.
Persze tudom nem profi versenyzők vagyunk hogy minden hónapban összetörjünk egy bringát, de az ördög sose alszik...
-
ludsimon
veterán
válasz
venember83 #29342 üzenetére
Épp elég, hogy valaki szerencsétlenül essen és megvan a baj! Cserélni, javítani nem fogják, megy a kukába, Te meg vehetsz egy újabbat amire feltehetőleg annyira fogsz vigyázni, hogy ki se viszed az utcára.
Én legalábbis biztosan.
Ezért nem is veszek ennyi pénzért vázat. Még az is sok számomra amit rétisün költött az előzőre, de még a fizethető, jó árú kategória.
De a hátamon feláll a szőr, ha belegondolok valaki rákölt 200 ezret egy vázra, összetöri és gyakorlatilag annyi az egésznek, lehet kidobni.Elég csak egy apró rossz mozdulat és megvan a baj, sose felejtsd el!
Mindig akkor történik a baleset mikor az ember a legjobban nem számít rá. -
-
ludsimon
veterán
-
sanzi89
addikt
válasz
DonThomasino #29339 üzenetére
Én is lecsapattam már párszor, de olajoztam, zsíroztam, szilikonoztam is már. Egyik se jött be, 30-40km múlva újra recseg. Esetleg a dokkoló részt ha szétszedi az ember, azt össze tudja rakni újra? Úgy csak jobban meg lehetne kenegetni minden részét.
-
-
jazzkifli
tag
Mivel rögzítitek a telefont a bringára?
-
sghc_toma
senior tag
"az acél becsúszós teleszkóp a garázsban állva felmágneseződött, és onnantól kezdve mindig előre volt neki észak
"
hehe, az szep"Részemről indulás előtt Google Maps, megnézem és megjegyzem az útvonalat, maximum ellenőrzésképpen egy-egy piros lámpánál előveszem a hátizsák térképtartó zsebéből a telefont."
mikor eloszor mentem Szhelyrol Gotthardra, en is ezt csinaltam (akkor meg nem volt meg az Edge), es pont akkor dontottem el, hogy valahogy rogzitem a vazra a galaxy-t, mert megiscsak kenyelmesebb, mint taskabol/zsebbol elokotorni.. meg igy legalabb hasznalom is valamire, nem csak porosodik a polcon -
Cathfaern
nagyúr
"Részemről indulás előtt Google Maps, megnézem és megjegyzem az útvonalat"
Dettó. Meg ma írtam egy kis papírcetlit pár problémásabb résszel, de igazából nem volt rá szükség, mert szomszédban minden nagyon szépen ki van táblázva (vannak direkt biciklis táblák, amin fent van a szomszéd pár falu, ami autósokat jó eséllyel hidegen hagyja, de biciklis tájékozódáshoz nagyon hasznos. Mondjuk mentségünkre legyen mondva, ilyet Mo-on is elég sok helyen látok, legalábbis mifelénk).Közben eszembe jutott, van egy elfekvő windows phone-os mobilon, néztem arra is van endomondo (és mennyivel jobb, mint az iOS-es... nem tudom miért hanyagolják ennyire az endosok azt az oprendszert). Elég keveset volt használva, szóval elvileg jobban kell, hogy bírja az aksija, holnap teszt, aztán lehet ideiglenesen be lesz állítva erre a célra
-
dqdb
nagyúr
válasz
sghc_toma #29331 üzenetére
jogos, ez tenyleg gaz.. mondjuk en az Edge navigaciojat csak hosszabb turaknal hasznalom, hogy lassam, nagyjabol merre is kene mennem..
Közben eszembe jutott, hogy egy ismerős a GPSMAP sorozat egyik tagjával járt úgy, hogy hiába volt benne digitális iránytű, a bringáján az acél becsúszós teleszkóp a garázsban állva felmágneseződött, és onnantól kezdve mindig előre volt neki északEzért kell venni alumínium vagy műanyag vázat, és azt karbonvillával vagy agyonkönnyített alumínium becsúszós, magnéziumlábas teleszkóppal használni
ha varosban kell GPS-eznem, akkor inkabb feltepozarazom a Galaxy S Wifi-t a vazra, es Sygic-kel navigalok..
Részemről indulás előtt Google Maps, megnézem és megjegyzem az útvonalat, maximum ellenőrzésképpen egy-egy piros lámpánál előveszem a hátizsák térképtartó zsebéből a telefont. -
sghc_toma
senior tag
Garmin oldalat nem is neztem, DC Rainmaker review-jabol tajekozodtam, mielott megrendeltem.. reszletesebb, mint a manual
"ha olyan a szituáció, hogy meg kell állnod a térképet megnézni, akkor akár 60-70 fokkal is elfordulhat a térkép a kijelzőn, mert az utolsó pillanatban összeszedett jelzaj miatt hirtelen nagyon másfelé látja északot. "
jogos, ez tenyleg gaz.. mondjuk en az Edge navigaciojat csak hosszabb turaknal hasznalom, hogy lassam, nagyjabol merre is kene mennem.. ha varosban kell GPS-eznem, akkor inkabb feltepozarazom a Galaxy S Wifi-t a vazra, es Sygic-kel navigalok.. -
Cathfaern
nagyúr
Lassan mész
Na igen, ez is egy nézőpontKm órám van, de teljesen alap, szóval nem fogok érte könnyeket hullajtani.
Nézegettem ezeket az i-gotU cuccokat, igazából nem lenne rossz, de a legalapabb is 12k, akkor meg már veszek inkább egy ilyet, váztáskában elfér (bal zsebébe úgyis csak a telefon van), kicsit univerzálisabb, és akkor nem kell töltögetni külön a trackeket...
(közben látom tvamos is bedobta ezt az ötletet, nem csak lassan megyek, hozzászólást is lassan írok)
Szóval akkor ha Garmin, akkor az Edga500 alá nem érdemes adni, thx az infót
(olyan meg jó eséllyel csak jövőre lesz, annyi mindenre tudnék költeni még a biciklire
)
(néha jól jönne, ha menetközben jelezné, hogy csörög/csörgött a hátizsák belsejében lévő telefon)
Részemről rosszabb dolgot el se tudnék képzelniÉn azért járok biciklizni, hogy senki se legyen körülöttem...
Persze tudom nem én vagyok a mérvadó ilyen téren
-
dqdb
nagyúr
válasz
sghc_toma #29326 üzenetére
A Garmin oldala hallgat a hőmérőről, akkor még jobb az 500-as
A térképpel semmi bajom nincsen, az tényleg jól használható még az erdő közepén is a turistautak.hu térképével és POI adatbázisával, megy az is, amit írtál, mint nálad, csak egy teljes funkcionalitású és kereshető turistatérkép is ott van előttem.
Csak a navigáció problémás, amikor a GPS-szel szeretnél adott POI-hoz/címre eljutni. Nem beszél, csak csipog, és a kijelzőről kell leolvasni az utasítást. Mivel ezt a funkciót általában városban használnád, ezért a veszély elkerülése érdekében lassabban mész, így a házak között egyre pontatlanabb lesz az észak érzékelése, és ha olyan a szituáció, hogy meg kell állnod a térképet megnézni, akkor akár 60-70 fokkal is elfordulhat a térkép a kijelzőn, mert az utolsó pillanatban összeszedett jelzaj miatt hirtelen nagyon másfelé látja északot. Ezért hiányolom a digitális iránytűt, erre gondolniuk kellett volna
Bár lehet, hogy a mérnökök gondoltak, csak a marketing is gondolt a 805-re
Az optimális listám végéről lemaradt, hogy "... és az 500-asnál is olcsóbban"
-
sghc_toma
senior tag
"Az Edge 800 alapvetően térképpel és hőmérővel bővebb."
homero van az 500-ban is..
illetve szerintem a navigacio is egesz jol hasznalhato annak ellenere, hogy nincs terkep - mutatja az utvonalat, poziciodat (a virtualis partneret is, ha hasznalod), az eszaki iranyt, es szol ha letersz az utvonalrol.. -
dqdb
nagyúr
válasz
Cathfaern #29321 üzenetére
az nem jó, hogy 100%-ról 80km-ra alatt 0%-ra merül a telefonom
Lassan mészGarminból az Edge 200 és az Edge 500 jöhet szóba.
Az Edge 200 egy végletekig lebutított modell, ha van már kilométerórád, akkor én egy i-gotU modellt vennék olcsóbbért útvonalrögzítésre inkább, vagy az 500-ast.
Az Edge 500 tartalmaz barometrikus magasságmérőt, így helyből pontos szintet látsz az órán. Ha a bundle változatot veszed meg (én ezt ajánlanám), akkor kapsz hozzá pulzusmérőt és egy pedálfordulatszám-mérő modult is (ez utóbbi a sebességinfó pontosítására is szolgál, jóval finomabb a felbontása a GPS-ből szedett jelnél).
Az Edge 800 alapvetően térképpel és hőmérővel bővebb. A térkép része jó, használható, de a navigáció katasztrófa a digitális iránytű hiánya miatt. A térképes részt a telefonod is tökéletes kiválthatja mobilnet nélkül is a Russa (WM) a vagy Navitel (Android) szoftverrel és megfelelő offline turistatérképpel.
Az optimális megoldás az Edge 800 tudása lenne digitális iránytűvel és a SonyEricsson LiveView funkcionalitásával ötvözve (néha jól jönne, ha menetközben jelezné, hogy csörög/csörgött a hátizsák belsejében lévő telefon).
Toomy: terepen egy ösvényt képtelen a fotó visszaadni. Nem látszik a meredekségből és a nehézségből szinte semmi. Nem hallatszik a bütykös kerék surrogása a földön és köveken.
-
válasz
Cathfaern #29321 üzenetére
Sajnos másnak a fénykép nem tudja azt vissza adni amit épp látsz, de Te felidézheted mit is láttál akkor. Én is szoktam fényképezgetni, de egy régi kis 4mp-es CANON-al. Mert a tükrösömet csak nem vinném magammal
A látvány mindig kárpótol engem is az azt megelőző szenvedésekért. -
Cathfaern
nagyúr
Köszönet
Egyébként ha már Garmin... valamit kell kell találnom, mert az nem jó, hogy 100%-ról 80km-ra alatt 0%-ra merül a telefonom. Melyik az a legolcsóbb Garmin, ami megbízhatóan alkalmas útvonal rögzítésre? Szóval nem kell kijelző, meg navigáció meg ilyenek (sebesség, pedálfordulat, barométeres magasságmérő se, bár ha később hozzá lehet ezeket rakni, az plusz pont), csak képes sok órán át folyamatosan tracket menteni?
Szerk:
Végigolvastam közben a topicot, én szerpentines (bár azért nem hajtű) kanyarban simán tartottam a 45km/h-t. Persze a sáv teljes szélességét kihasználva.Toomy:
KösziGyönyörű volt a táj az biztos, főleg hogy én nagyon szeretem a hegyeket
Amikor kiértem az erdőből a völgy elején (még mindig jó magasan) és majdnem rá lehetett látni az egész völgyre, akkor fülemen túl ért a szám
Legközelebb majd viszek fényképezőgépet van pár hely amit érdemes megörökíteni
-
válasz
rétisün #29317 üzenetére
Annyiért tényleg ajándék!
(#29318) Cathfaern - Szépet mentél és gondolom szép helyeken is. Gratulálok!
Nekem a mai szakaszomon Nyergesújfalutól Bajnáig volt egy még ismeretlen szakasz. De valami meseszép volt. Tiszta hullámvasút volt az egész, mintha Toszkánába csöppentem volna.
Ha valaki a környéken jár akár kocsival is, ne hagyja ki mert meseszép. Talán még szebb a lenyugvó nap sugaraiban. A legtetején el lehetett egészen a Pilisig látni. Arra még biztosan fogok menni. -
dqdb
nagyúr
válasz
Cathfaern #29318 üzenetére
Ha feltelepíted a Garmin BaseCamp-et, akkor az útvonalnál tudsz meredekségadatot is nézni (trackelt útvonal esetén az útvonalból adataiból veszi, szóval a Connectről exportált GPX fájlt érdemes megnyitni vele). Magyarországra ajánlott még a turistautak.hu térképe is, ez tartalmaz magasságadatokat, szóval szerkesztés közben tudsz közelítő szintdiagrammot nézni. Ausztria esetében az OpenMapsnek van ingyenes megoldása, a Garminnak Topo Österreich néven fizetős topológiai térképe van.
Néha jól tud jönni, ha előre meg lehet tervezni a szintet.
-
Cathfaern
nagyúr
Na mentem egy kicsit hosszabb kört (saját mércével, ourszágutis szekciónak ez a lazító kör
), cirka 1 évvel voltam utoljára ehhez hasonló köröm, idén max ~60km-t tekertem
Osztrák utakról továbbra is csak jókat tudok mondani, hihetetlen, hogy a legutolsó faluba vezető utak is milyen jó állapotban vannak. Egyik faluban eltereltek a főutról egy murvás útra (neem, nem útépítés miatt, hanem mert falunap (!) vagy valami olyasmi volt), nem hülyéskedek, azon jobb volt menni, mint amíg Körmendtől elértem Harasztifaluig...
Az újonnan beszerzett kulacstartó nagyon jól vizsgázott, betonstabilan tartotta végig a nyereg mögötti kulacsot, szóval aki nem gramm mániás, és szempont a biztos tartás, annak nyugodtan ajánlom, hogy ne költsön túl sokat kulacstartóra
A nap tanulsága, hogy ami a google mapson laposnak néz ki, az a valóságban nem feltétlen az... osztrák részen gondoltam a völgybe be és ki a hegyek között vezet az út, de mint kiderült nem, a hegyeken át. Kifele még nem is volt vészes, de befele kaptam egy olyan emelkedőt, hogy legkisebb áttételen se tudtam feltekerniIgaz tolni azért nem toltam, utolsó 5-10m-en jött egy kis beálló oldalra, ott leálltam, megvártam amíg a pulzusom 180+-ról lemegy használható szintre, aztán utána letekertem a maradékot is. De elég meredek volt, szó szerint
(mondjuk lehet fel tudtam volna menni, de ez a 36. km-nél volt, nem akartam kockáztatni, mert nem ismertem a további terep jó részét sem, hogy már itt kiütöm magam).
Visszafele sajnos végig északi szelet kaptam, ami az átlagnak betett(ausztriából kijövet ránéztem, akkor 23,6 volt az átlag)
Szóval végeredménynek 4 óra menetidő, 2 megállás (6-7 perc volt mindkettő). Átlagon még lehet javítani, de ismeretlen terep miatt úgyse az volt most a célAmúgy érdekességképpen, endomondo elsőre 1200m felfelét írt, azért is korrigáltam garmin connect alapján, annyit biztos nem mentem felfele
(na meg ígyis úgyis kellett korrigálni, mivel telefonom sajnos nem bírta végig)
-
salieri.
őstag
nem a lábamat pattintom be hanem a stoplit
sokat futott a pedál? engem nagyon zavar, menjen akkor a kukába?
van 505 pedálom is azzal elégedett vagyok semmi ilyen gond kb 8-10 ezer km lehet bennük -
szki
őstag
válasz
salieri. #29313 üzenetére
Nekem 505 van, és ugyanúgy előjön ez a pattanós érzés néha.
Sőt, van nyikorgás, recsegés. Abszolút nem zavar egyik se, de néha eltüntetem a zajt. 2 csillagfejű csavart kellett meghúznom, amik meglazultak. Illetve picit beszoktam kenni olajjal a stoplit fogadó részt a pedálokon.
-
salieri.
őstag
adott egy 520 as spd pedál.létezik olyan ,hogy szétnyílik az a rész amibe bepattintom a lábamat?húzom a pedált akkor mindig érzek egy pattanó érzést.
vagy nem is tudom ,hogy fogalmazzam
-
-
válasz
belaazallat #29310 üzenetére
Nem néztek ki olyan vészesen, de bagósok voltak. Pfeeeeej!
-
belaazallat
addikt
válasz
rétisün #29309 üzenetére
Outis kollégám is 40-45-tel szokott lefele közlekedni, csak ő teker, míg én csak gurulok lefele. Lefele mindig megelőzőm. Ő is hasonló súlycsoportban van Veled, de ő nem a kényelmes tempót szokta diktálni.
Szerk:
(#29308) Toomy"Látszott hogy nagyon türtőztették magukat, hogy ne törjenek ki hangos röhögésben.
"
Ha jól néztek ki, akkor simán mondhattad volna nekik, hogy hasra estél a látványuktól, ezért feljelented őket közveszélyeztetésért!
-
rétisün
veterán
válasz
belaazallat #29307 üzenetére
én se igen szoktam 40-45-nél gyorsabban ereszteni, de mondjuk én kényelmes outis vagyok
-
válasz
Gyufaaa #29306 üzenetére
Kicsit hülyén hangzik, de a nyeregcsövet szilikonzsírral be kell kenni azt hello. Nekem a nyeregcsövem egy 120km-es esős tekerés után kezdett el recsegni, de azt is a kormány felől hallottam.
(#29305) ludsimon Nekem csak az a gondom a műanyag bringával, hogy ha esés van és olyan mértékű akkor 200-300K kiment a kukába
Évente 1x szoktam esni, de akkor nagyot és látványosat. Bár a héten is volt egy kis esésem, mert Biatorbágynál kutakat sasoltam az út szélén, majd egy kisbolt mellett mentem el - mondom ez is jó lesz csak legyen már víz bennem - erős fékezés, padkára fel és ahogy kicsit döntöttem a poros részen kicsúszott az eleje és eldobtam a bringát. Persze a boltos kiscsaj kint volt a barátnőjével és végignézték a mutatványomat. Látszott hogy nagyon türtőztették magukat, hogy ne törjenek ki hangos röhögésben.
-
belaazallat
addikt
"Azért a Te súlyoddal más ám megereszteni lefelé, mint az enyémmel."
Pont ezért is van másmilyen "vas" alattam. De hiába van rajt teleszkóp, hiába van rajta ballonosabb, vastagabb gumi, lehet akármilyen sima, tiszta az út, 30-nál többel nem merek kanyarodni. Ereszkedni meg 40 fölött félek, nem vagyok hozzászokva ekkora sebességhez. De ez csak akkor jön elő, ha látom is, hogy mennyivel megyek. Múltkor 60-nal ereszkedtem le, de csak azért mert az utat néztem, és a haverokat kerestem, mert dombra felfele otthagytak(nem kicsit).
-
válasz
Gyufaaa #29303 üzenetére
Nagyon alattomosak tudnak lenni ezek a recsegő hangok. A váz össze vissza elviszi a hangokat
Én is szívtam már nyeregcsővel, nem rendesen meghúzott kerék gyors zárral, és legutóbb az ominózus csillaganyával.
De most lekopogom teljesen csituba van a járgány pedig már lassan 25K benne van.
-
válasz
belaazallat #29299 üzenetére
Nekem ma 71,8 volt a max. lejtőn lefelé a Velencei hegyről Nadap felé. Ki kellett tekernem mert kb. 100km-en keresztül kísértett a 66.6 -os max. speed bár nem vagyok babonás. És egy fekete cicus is kijött elém sík terepen, de meggondolta magát.
Azért a Te súlyoddal más ám megereszteni lefelé, mint az enyémmel.(#29292) rétisün - Most lehet, hogy nevetni fogsz, de nekem olyan snassz az 1-2óra tekerés. Ha van időm és az időjárás is kedvez akkor lemegyek a térképről is. A mai nap volt az első, hogy a 200km-es távon semmilyen fájdalom nem jelentkezett az ominózus jobb lábamnál.
(#29300) Gyufaaa - Nekem a kormányomnál az acél lemezes csillag anyának volt eltörve az egyik fele és már én is téptem a hajam. De tud recsegni a nyeregcső is. Azt nézd meg, hogy ha kiállsz és ránehezkedsz a kormányra, erősödik e!
(#29295) rétisün - Mutatós darab lesz az a váz!
Szép, nekem is tetszik.
Aktív témák
Hirdetés
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Ezentúl Indiában készülnek majd az USA-ban árusított Apple iPhone-ok
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- Melyik tápegységet vegyem?
- Filmvilág
- ASUS ROG Ally
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Nintendo Switch 2
- Üvegben nem szűköldködő GameMax mikrotorony, "lopakodó" alaplapokhoz is
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- ÁÁÁ NE NÉZD MEG! A szórakozás, és a multitasking csúcsa, Lenovo Yoga 9i //3 OLED Modell Ajánló//
- UF Lenovo Yoga 9i x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 14" -60% i7-1360P 16/1TB Iris Xe 2,8K OLED 90Hz
- Xbox Series X 1TB - 2 kontroller + 3 játék szabadon választható
- RYZEN 7 5700X / 32GB RAM / 1TB SSD / RX 6700 XT 12GB / 750W Gold Full Modular - AMD GAMER PC
- Intel i3-9100 - 24GB RAM - Samsung 980 500GB - be quite! Pure Base 500 + 1000W Táp - MSi Z390-A PRO
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 9600K 32GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD RX 5700 8GB Rampage SHIVA FSP 600W
- Xiaomi Redmi 9AT 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest