Hirdetés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Google Pixel topik
- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Pici telefon, óriás akksival?
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Redmi Note 14 5G - jól sikerült az alapmodell
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
válasz
rétisün #43638 üzenetére
Nekem is ez a legnagyobb gond, hogy kb 20-30at jó ha ér a bringa, egy karbon villa meg önmagában ennyi lenne.
Egyébként nem is kellene tárcsás villa, mert a tárcsát már rég leszedtem róla, a féket is bontom már, elöl nem lesz semmi, csak mivel az agy tárcsás ezért keresek olyat, különben azt is cserélni kéne. A küllők már természetesen csontra vannak húzva, szóval akkor már azt is, de akkor meg már az olcsó felnit is és már bele is ment egy 10-es a 30-at érő bringába és még mindig ugyanannyit ér vele. Vagy szerintetek növelné ez az értéket? (Nem is eladás, inkább eszmei szempontból, hogy ne a semmibe menjen a pénzem)
-
Első merev villára milyen beszerzési helyet ajánlotok? Boltoknak nem nagyon van kínálata ebből, használtat meg ki tudja hol ugrálták már szét. Gyártanak egyáltalán minőségi merev villát? Egy Tesco-s donort sem szeretnék. Nincs semmi extra elvárás, normál cro-mo is megteszi, ugrálni nem fogok vele, MTB-re menne városba egy széthulló Suntour XC-60 (tárcsás) helyére.
-
-
Sziasztok!
Vásárlást mikorra érdemes időzíteni ha újonnan szeretnék venni? Akciók tavasszal vagy nyáron várhatók? Gondolkodom egy olcsóbb (<100k) outiban, Csepel Torpedo 4*-t néztem, igaz, hogy most 200k, de volt már pontosan a feléért 99-ért is valamikor. Ebben az árkategóriában lenne jobb vétel?
-
Olcsó lakatból/láncból mit tudtok ajánlani? Mik azok amik már érnek is valamit? 35k körüli bringát védenék vele, tehát nem kell atombiztos milliókért, csak a bringa szintjének megfelelő védelmet nyújtson.
-
Ha valaki 17:45 körül outizott Erdőkertesen, és látott maga körül egy szerencsétlenkedő montist, akkor az én voltam.
Csak szélárnyékba akartam besorolni, de rosszul jött ki a lépés, elnézést ha megzavartam a tekerést.
-
-
Scwalbe Land Cruiserből a hátsót miért kell fordítva feltenni, azon kívül, hogy egy felirat mutatja?
Sokáig használtam a felirat szerint, de múltkor véletlenül fordítva ment fel, (tehát úgy mint az első) és úgy érzem, mintha könnyebben gurulna aszfalton, tapadásban nem érzek hátrányt.
-
Köszi a válaszokat, így a 3-ból összeállt a téma.
-
A bringás futárok miért járnak single speeddel?
-
-
Felújítással kapcsolatos kérdések:
Savmaratást vállalnak valahol vázra és kisebb alkatrészekre?
Szinterezés vagy festés a jobb?
-
válasz
norbee2244 #31999 üzenetére
norbee2244 & salieri.: Köszi.
Egy dolog nem derül ki belőle nekem, hogy milyen külsőt használnak?
-
Tudtok olyan oldalakat/cikkeket, ahol a Tour 2012-es bringáit vizsgálják meg vagy mutatják be? Érdekelne milyen alkatrészeket használnak, de szinte semmit nem találtam a neten. Egyedül Sagan bringájáról sikerült legalább közeli fotókat találni.
-
válasz
norbee2244 #31959 üzenetére
Rendben majd rád írok. Egyébként még csak nézelődöm, nem fix az egész.
-
válasz
norbee2244 #31955 üzenetére
Állapota/betétek állapota?
-
válasz
D.Orion #31952 üzenetére
Köszi, jó tudni azért, hogy mi szabályszerű teendő ilyenkor.
Más: V-Fékből tudtok ajánlani valami olcsó és jót? Úgy tudom 3k környéken Avid SD3 az ajánlott, de szeretném ez alatt megúszni, értelmes keretek között a lehető legolcsóbbat szeretném venni, persze sz@rt nem akarok.
-
válasz
benedekco #31947 üzenetére
Sajnálatos.
Egyébként mi a helyes eljárás, ha mondjuk meglátsz egy a leírásnak megfelelő lopott bringán tekerni valakit? Megállítod, hogy "hé te az nem lopott?" vagy követed és közben tárcsázod a rendőrséget? Esetleg a tulajt kell értesíteni, hogy gyanúsan hasonlító bringára akadtál?
-
-
Árcsökkenés a Corratec bringámon: Hirdetés itt (első találat) Garis, Deore-os, jó áron.
-
-
-
-
-
válasz
venember83 #31566 üzenetére
Kis gépészkedés: Az alumínium rugalmassági modulusa kisebb, mint a többi anyagé ezen a területen (acél, karbon), tehát azoktól elvileg rugalmasabb nem? Bár bringánál sokkal inkább nyíróerők hatnak, nem hosszirányúak, ezért a Poisson tényező lenne ide talán a jobb, ahol az alumínium magasabb értékkel bír, mint másik két társa, ez nagyobb rugalmasságra utal?
-
Eladósorba került a Corratecem.
Garis, Deore felszereltség, Lock-outos teleszkóp, de még rengeteg infó van róla a hirdetésemben: [link] (első találat bikemag, de testbike-on is megtalálható)
Irányár: 75k
-
-
Spirit of Balatonról vannak már képek valahol?
-
válasz
venember83 #31096 üzenetére
Köszi, megkeresem.
-
Valaki ért itt a DX-es lámpák szereléséhez? Egy út után az egyik lámpám beadta a kulcsot, hiába nyomogatom a gombot, meg se nyikkan, pedig sérülés nem látszik rajta, ha jól tudom víz se érte.
-
-
-
-
Land Cruiser felszerelést hogy csináljam, ha nincs gumileszedő szerszámom? Lejönni lejött mással is, de felmenni sehogy se akar.
-
-
-
válasz
04ahgy #30242 üzenetére
Land Cruiserem van a régi bringámon, a múltkori túrán úgy vettem észre, hogy mintha már a nyomástól függetlenül a futófelület nyomódna be annyira, hogy a széleken lévő tüskék hozzáérnek az aszfalthoz. 3,5 baron volt, 70kg körül vagyok.
Egyébként a Corratecen most a CST Traction van fent, annak is csak a közepe ér aszfaltot 4 baron, de mégis úgy érzem, mintha visszafogna. Érdemes lenne a régiről áttenni a Land Cruisert? Igazából amiért eddig nem tettem át, az az, hogy legutóbb amikor külsőt cseréltem, mindent legjobb tudásom szerint, nagyon odafigyelve csináltam, mégis defektet kapott az egyik belső, így azóta nem szívesen állok neki cserének.
-
Nagyon köszönöm mindenkinek a tanácsokat, igazán hasznosak lesznek.
-
-
Két kérdés a hétvégi Spirit of Balaton előtt:
1. Ti hogy védekeztek a meleg ellen?
2. Rápihenni vagy inkább ráedzeni érdemes?
-
válasz
04ahgy #30082 üzenetére
Pénz miatt. A másikat nem viszik sajnos, mélyen ár alatt pedig nem sokat érnék vele ha eladnám, "inkább megtartom" kategória, ezért meg kell hirdetnem. Ha addig lenne jelentkező a régire, és elvinnék, akkor maradhatna, mert hozna annyit a régi, hogy ne kelljen eladnom.
Persze Spiriten mindenképp végigmegyek vele.
-
-
Árazásban kérnék (sajnos) ismét segítséget. Ezért a bringáért mennyit kérhetnék?
Corratec X-Vert Motion C
Felszereltség nagyjából ennek felel meg: [link] A különbség, hogy a váltókar sima Deore, és CST C1391 Traction külsők vannak rajta. Crazybikersbe garis még 1 hónapig.
Így néz ki a saját képemen: [link]
-
BP Nyugati-Déli között mennyire járható az út MTB-vel, csomagokkal?
-
-
Gyors kérdés: Amikor annyira rázós az út, hogy a technika már nem tud csillapítani és a karokba megy minden, akkor inkább lazítani vagy feszíteni kell a karizmokon?
-
-
-
Balaton körül milyen a bringaút? Emelkedők mennyire vannak? Hosszabb egyenes szakaszok? Kb milyen tempót lehet menni ott?
-
válasz
ludsimon #29394 üzenetére
Az a baj, hogy a bringautak sokszor 2 személynek is keskenyek, alig van tiszta szakasz, amikor egymás mellé tudunk érni beszélni, jó lenne kicsit sűrűbben tartani a kapcsolatot. Nagyobb versenyen hogy csinálják? Ugyanígy minden eszköz nélkül, amikor épp alkalom van rá akkor beszélnek?
-
Verseny közben ti hogy kommunikáltok a csapattárssal? Ordítozás nem legbarátibb megoldás, helyette keresek valamit.
-
válasz
venember83 #29241 üzenetére
Nem adnám, de szükségem van arra amit érte kaphatnék, minden pénzem belement a Corratecbe, és van még 1-2 dolog amit ki kellene fizetnem.
-
-
válasz
venember83 #29235 üzenetére
Igen, ott én is olvastam, hogy szabályzatban ezt említik, hogy ilyen változással újra felkerülhet, de testbike-al mi a helyzet? Ott nem térnek ki változásra.
-
Testbike/bikemag-on engedélyezett törölni majd újra feltenni egy hirdetést, ha kb 15%-ot csökkentenék az áron?
-
-
válasz
venember83 #28890 üzenetére
Így is fel lehet fogni, de szerintem semmi égő nincs abban, hogy tervező érdemeit feltüntetik rajta, nem állítják, hogy konkrétan ezzel a vázzal volt meg a VB vagy a Giro, csak megemlítik, hogy amúgy ilyeneket is behúzott a tervező. Szerintem nincs ezzel semmi baj, legalább megtudok valamit a tervező érdemeiről is, és ők sem hitegetnek, hogy konkrétan ezzel győzött volna bárki, tiszta sor.
-
válasz
venember83 #28888 üzenetére
Ezzel nem felvágni akartam, csak kijavítani azt, hogy 3x-os VB-t írtam, mert a 3-as szám stimmelt, csak a stage rankingre és stage victory-ra, nem VB-re, semmi több.
A kérdésre válaszolva egyébként ha jól értem, akkor az IKO design team csinálta, akiknek valamilyen módon közük van a fenti eredményekhez. (nem végeztem mélyebb kutatást, így nem tudom pontosan milyen formában)
-
válasz
venember83 #28828 üzenetére
-
válasz
venember83 #28828 üzenetére
Most fejből nem tudom, de egy rakás eredmény fel van ott sorolva, emlékeim szerint 3x-os VB-t írnak.
-
válasz
venember83 #28814 üzenetére
Ezek szerint világbajnok vagyok.
Nem az én képem sajnos, de jobbra fent látszik a vázamon a minta.
[link]
-
Keszthely környékén ismertek olcsó és megbízható bringás szállást? Balaton kör egyetlen megállójához keresek helyet. Nem feltétlenül Keszthely muszáj, csak valahol nyugati saroknál, mivel keletről indulunk északi parton haladva.
-
Meméék állították be a probléma ismeretében, így valószínű én nem tudnék náluk jobbat. Hasonlót mondott ő is az előkészített lánckerékről, csak akkor nem értettem, új volt nekem, hogy ilyen is van. (mármint, hogy nincs előkészítve)
Ez az én bringám, náluk vettem, használtként érkezett hozzájuk:
Hajtómű Corratec, (vagy Zzyzx) elemekből épül fel, ennél többet nem tudok róla. Fogszámot délután tudom megnézni.
-
(#28303) Erre valaki? Lehet igaz?
-
válasz
hoffman_ #28301 üzenetére
Ha már váltóról van szó, egy kérdés:
A Deore váltós bringámon elöl 3-asból 2-esbe nehezen megy le a váltó, kb 2-3-4 mp-ig csak kerreg a lánc az átdobó kereten, de nem mozdul lefelé, van amikor még egyszer rá kell nyomni, de akkor már kettőt ugrik. Meméék erre azt mondták Crazybikersben, hogy a hajtókar vagy a lánckerék előkészítetlen ezért nem akar lemenni, de nem nagyon értem ezt a dolgot, hiszen az 5-8 éves másik bringámon valami teljesen alap shimano első váltó van és szinte pöccre lemegy.
-
válasz
venember83 #28251 üzenetére
Mi lett az utódja? Ha újat kellene vennem, akkor tudjam merre nézelődjek.
-
válasz
venember83 #28245 üzenetére
Igen, jól érted, ha azonos lenne a csavar állás, akkor az egyik már teljesen a felnin futna. Még ránézek a bowdenre, de ha az sem oldja meg, akkor bolt vagy nem tudom.
Az új féktestek neked megoldották a dolgot?
-
Következő a helyzet. Van ismét egy V-fékem amivel gond van. Alaphelyzetben mindkét test a külsőhöz képest azonos távolságra van, de a felnitől az egyik kb 2cm-re van úgy, hogy állítócsavar szinte kitekerve teljesen, a másik meg 1-2mm-re teljesen betekert csavarral. Felnit csekkoltam, az is középen van. Ha behúzom a fékkart a 2centis bejárja rendesen, de az 1-2 mm-es alig akar mozogni, akkor is az mozog kevesebbet ha lazítok a bowdenen és mindkettő távolabb kerül.
[link] Itt van kép a fékről. (és az egész bringáról további képek) Már nem tudok mire gondolni, az egészet szétszedtem, újrakentem, csak a bowdenhez nem nyúltam. Az okozhat ilyet ha már régi, hogy ferdén húzza a féket, vagy nem engedi vissza rendesen vagy ilyesmi? Vagy a féktestben található fémrúd gyengülhetett el, ami visszahúzza? (képen látni)
-
válasz
venember83 #28017 üzenetére
Köszi a választ. Holnap kipróbálom.
Bal fékkart nehezebb húzni mint a jobbat, talán lassabban is megy vissza kicsit, úgy láttam a bowdenen valami beszáradt zsír van, erre bowdencsere lenne a megoldás, vagy WD40-et kellene bevetnem ismét?
-
Kicsavarhatom teljesen a V-fék állítócsavarjait? (kivenném) Nem fog kiugrani a rugó úgy, hogy nem tudom visszatenni, vagy ilyesmi?
-
válasz
salieri. #27989 üzenetére
Zsírozás előtt használtam csak (és le is töröltem a zsírozandó felületekről), plusz ugye a rugóhoz fújtam be egy kicsit, ahová mást amúgy esélyem sincs eljuttatni.
Tehát mit kellene használnom, mit csinálhatnék még, hogy az állítócsavar tegye a dolgát? Mi lehet még a hiba?
-
-
válasz
venember83 #27884 üzenetére
Leszedtem a karokat, nem láttam a pillanatot amikor lejött sajnos, így nem tudom, azonos lyukban voltak-e, de visszatettem mindkettőt a középsőbe biztos ami biztos. Alatta csont száraz volt, az első karok nehezen is jöttek le emiatt, de jó alaposan megtísztítva és bezsírozva tettem vissza őket, plusz a rugó és fékbetétcsavarok is kaptak egy kis WD40-et (azok is be voltak állva). Az első karoknál úgy tűnik működik a dolog, állítócsavar ki vagy beviszi ha kell, de a hátsónál továbbra sem mozdul alaphelyzetben, talán csak minimálisan. Hozzá kell tennem, hogy az állítócsavarokon is ugyanaz a szennyeződés van, mint ami a beállt karok alatt volt, lehet, hogy oda is kéne egy kis WD40?
Feltehetőleg azért vannak ennyire beállva ezek a dolgok, mert a tengerentúlról érkezhetett a bringa, minden apróbb helyen rozsda foltok vannak (csavarok, stb) , amit sós tengeri levegő okozhatott, mivel eső károkat nem fedeztem fel rajta. Ennek fényében mire érdemes még ránézni amit károsíthatott a levegő? (Persze nem biztos, de erre utalnak leginkább a dolgok)
-
válasz
venember83 #27884 üzenetére
Tudom, hogy elvileg az lenne a szerepe, de nem csinálja. A csavar is elég nehezen tekeredik, a rugó is kattog amikor ráhúzom, lehet hogy ott van valami gond?
-
válasz
venember83 #27862 üzenetére
Értem.
Még egy V fékes kérdés. A bal oldali fékbetét nagyon közel van a felnihez, a jobb meg 2-3x annyira van, sokkal többet mozog. Hogy állíthatnám egyenlő távolságra őket? Állítócsavar nem viszi őket sehova, csak húzásnál húzza jobban vagy kevésbé.
Egyébként ez már a Corratec X-Vert Motion bringa, megvettem.
-
Ha V-féknél félrekoptak a betétek, akkor reszeljek le belőle, vagy próbáljam meg úgy beállítani, hogy normálisba visszakopjon?
-
-
-
Hogyan cseréljek markolatot szakszerűen? Csak úgy nem akarom lerángatni, nehogy megsérüljön valami, más módszert pedig nem ismerek sajnos.
-
válasz
venember83 #27482 üzenetére
Köszönöm.
-
Erről a Corratec bringáról mi a véleményetek? Jó áron tudnék hozzájutni.
-
-
Mi lehet a ludas ha bizonyos fokozatokban (főleg közép 3-4 körül) megcsúszik a pedál/hajtás egy pillanatra minden fordulatnál? Végfokozatok környékén meg teljesen stabil? (1-6)
Még mindig a 6 fokozatos bringáról van szó, tartaléknak újítom fel.
-
-
6 fokozatos hátsó váltóhoz lehet használni 7 vagy 8 fokozatos kart? Van egy 6 sebességes bringa, amin nagyon gány a váltókar, de a jobb fajta karok mind 7 vagy 8 fokozatosak.
-
-
válasz
hoffman_ #27148 üzenetére
Tudom, lockout-ot már töröltem is szinte a tervből, telót meg szinte nem is nézem mi van rajta, ebben az 50-60k-s rétegben szinte egykutya mind, minimális különbségek vannak. Most már inkább a váltóra fókuszálok, abból el lehet kapni jobbakat is olcsón. Mondjuk az a vicc, hogy Deore-Deore XT már 65k körül is van, azt gondolná az ember, hogy akkor Alivio megvan 55-50-ből, de nem. 80-100 körül vannak, még kevesebb van belőlük mint Deore-ból.
-
válasz
hoffman_ #27099 üzenetére
Egyébként létezik 100 alatt ez az összeállítás: Genesis Element
-
-
50k-ért milyen mtb-t vennétek?
Nézegettem testbike-on és bikemag-en is, de nem sikerült megfelelő állapot-tudás-ár kombót összehozni.
Amire vadásztam:
20" körüli váz (185-190cm magas vagyok kb)
Duplafalú felnik
Deore váltó
Lock-outos első teló -
-
-
Eladnám a bringámat, tudnátok segíteni az árazásban? Szubjektíven nem nagyon tudtam belőni az árát.
Galéria a képre kattintva:
Amit tudni kell róla:
2011 Szeptember környékén nagy generálon volt Crazybikersben, (azóta max 100km ment bele)
Amit kapott:
-Új bowdenek
-Új első-hátsó fékbetétek
-Új hátsó lánckerék
-Szétszedve és újrakenve első teleszkóp, kormányrúd, pedálok, stb minden ami a nagy generálhoz tartozikSR Suntour XC 60 teló
Octane One tárcsa a fékben (? -a többi része valami OEM)
Contineltal belső
Schwalbe Land Cruiser külső
Kona markolatProblémák:
-Az első lánckeréken nehézkes a váltás, 2-esben jó, de 3-asba ritkán megy fel, az állító csavarok pedig nem nagyon állítanak rajta. (elkophattak?)
-Jobb pedál nyikorog
-Váz alján egy helyen lepattogott a festék, ott rozsdás
-Ülés szakadtErre tudnátok mondani egy árat így egészben, és egyet Kona markolat és Schwable Land Cruiser nélkül? (helyükre valami alap cuccok mennének)
Nagyon megköszönném a segítséget.
-
Adott egy Schwalbe Land Cruiser külső és egy Continental belső. Hány bar lenne az ideális csak aszfaltra? Kb 70kg körül vagyok.
-
-
-
Sziasztok!
Mátra-Börzsöny környékén vannak ehhez hasonló csak lightosabb utak? [link] [link] Azért lightosabbat keresek, mert ilyen igénybevétel mellett 2 perc alatt szétszedné a bringámat a pálya, de jó lenne valami elnyújtott kanyarokkal tűzdelt, lágy lejtős erdei/szép tájas pályán menni a betondzsungel mellett, főleg, hogy itt a tavasz.
Aktív témák
Hirdetés
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Villanyszerelés
- Elemlámpa, zseblámpa
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Ömlenek majd az iPhone-ok az indiai futószalagokról
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Linux Mint
- Kábelrejtő, "prizmás" miditorony az In Win berkeiből
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Parfüm topik
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Ducky Shine 5 RGB Brown switch
- Macbook Pro 14" M4 Pro 12/16 mag - 2025 gyártás, 24 GB, 1 TERA, 100% - Apple garancia, magyar (48)
- Macbook Pro 16" M4 Pro 14/20 mag - 2025 gyártás, 24 GB, 1 TERA, 100% - Apple garancia, magyar (45)
- Lian Li, 14600KF, 3/4 konfig, VGA, memória, SSD nélkül
- DELL OptiPlex 5055 SFF / Ryzen 5 PRO 2400G / NVME M.2 / DDR4 / USB 3.1 / több db / számla
- Xbox Ultimate előfizetések
- AKCIÓ! ASUS MAXIMUS VIII HERO Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- AMD Csúcskategória! Számítógép Munkára vagy játékra! R9 7950X3D / RX 9070XT / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Getac S410 i5-6300u, G3: i5-8365u, G4: i5-1145G7
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest