Hirdetés
- One mobilszolgáltatások
- Netfone
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Végre bemutatkozott a Google Pixel 4a
- Hosszú bejegyzésben érvel a Nothing az UFS 2.2 mellett
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Új hozzászólás Aktív témák
-
lazoltan
csendes tag
válasz
otto14 #21898 üzenetére
Tartanynal mennyi idő általában egy lefejtés/töltés?
Nekem a Silonal többek között az sem tetszett, hogy akár 2-3 órán keresztül is járatod az autót lefejtés közben, addig meg ott ülsz a zajban.
Konkrétan a hűtővel is a zaj a problémám, elege egyre rosszabbul alszom a kamionban. Szerencsére én megvagyok azzal amit csinálok)Találd meg ami számodra nemcsak élhető, de szereted is, mert biztosan van olyan hely.
-
otto14
őstag
válasz
Di Natale #21894 üzenetére
Jó a tartályozás (oké, tartány
). Korábban ponyváson voltam én is, heti 1-2 árukötözős fuvarunk volt a 10-12 ből, másként mindig palettes áru. 70%ban mi rakodtunk, ami a legnagyobb királyság a mozgás miatt. Minden napra megvolt minimum a 10k lépésem, itt inkább 6k az átlag, de sokkal kevesebbnek érződik, mert sehova sem kell menni. Fizikai munka az sokkal könnyebb, mint egy lécelés - árukötözés. Ami a nem jó, hogy kémiai dolgokat is viszünk, amik veszélyesek, az egészségre is, és szerintem szépen lassan így - úgy bekerül a szervezetbe, hiába a védő felszerelés. Egy lélegzetvétel is túl sok, naponta, hetente. De amúgy oké. És tuti nyáron is sokkal tűrhetőbb, mint egy ponyvázás. (Egészségi okokra megoldás egy élelmiszer tartály, ha van a környékeden olyan cég)
Hűtőzés is vagány lenne nekem is, ha csend lenne. Silót nem tudom, de szentLacinak van videója róla. [link] (remélem ez a siló
)
Amúgy van még billencs, fa szállítás, élő állat, daruzás, autó mentés, vagy szerintem a kórházakba oxigén szállítás újból külön mesterség. Mentőzni is szívesen mennék. Vagy 1es, vagy 7es osztály, konténer ha kerül erre fele. Vagy túl méret, de az éjjeles szokott lenni.
Lehet válogatni
Most fordult be egy üzemanyagos kocsi, és eszembe jutott valami. A múltkor a csepeli Mol telepről hoztam üzemanyag adalékot. Mesélték, hogy a budapesti üzemanyag hordás elég stresszes, nehéz a forgalom is, és sokan cserélődnek is 1-2 év után. Azt szerintem szeretném, miután meglenne a helyismeretem az első 1-2-3 hónap után.
-
válasz
Di Natale #21894 üzenetére
En egyfolytaban azt csinalom.
Mar annak is orulok, ha a tetot nem kell elhuzni a ket oldal melle…
Ma kaptam egy osztrak cimet, nem eleg, hogy 4.5tonna (nem nagyon megyunk 20 alatt), de eleg volt egy oldalt bontani, es kotni sem kellett.
Azt hittem bepisilek az oromtol
Ja, mert itt a 14-16 spani is alap.
Azt meg egy kezemen meg tudom szamolni, hogy rampas rakodasom mennyi volt az elmult ket evben (korhazi szarakodast leszamitva)
Kozben meg beszelek masokkal, 6-8 eve azzal a pottal dolgoznak, a jobb oldala berohadt, a balt sem gyakran nyitjak, tetot fogalmuk nincs hogyan kell kiemelni, mert mindig rampan rakjak oket. -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #21894 üzenetére
Én egy év után színpad szállítást akartam csinálni. Koncertek dögivel, mivel se kutyám, se macskám nem volt nem zavart volna a hosszú távollét. Semmi kosz, semmi rakodás, nem kell hűtés fokra figyelni, nincs ponyvázás, sem ADR.
Sajnos, akkor kezdőként még utópia volt. Aztán, még az üveg szállítás tetszett volna.
Minden másnak megvannak a hátrányai. -
otto14
őstag
Reggel 8:30 -ra megérkeztem a lerakóhoz. Várni kellett, aztán nem volt hely a tartályukban, aztán megint várni kellett. Gondoltam, hogy délután már Magyarországon a felrakónál pihenőzök, de közel sem. Csak 17 órakor tudtam eljönni.. Kaptam is egy másik fuvart (kollégával elcseréltették), Kelet-Szlovákia - Románia, úgyhogy ebből most nem lesz nagy kaland. Kimosattam a tartályt, és most értem a Ro-Hu határhoz. Leparkoltam, reggel majd folytatom.
-
lazoltan
csendes tag
válasz
otto14 #21885 üzenetére
Az a német szerintem, de már lehet, hogy tudja az olaszt is, nem kizárt.
Tudod kártyával fizetni az útdíjat de elég drága, legtöbb helyen automata van. Ha nem sikerül, elrakod a jegyet és online a cég tudja rendezni, csak jelezd nekik azonnal.Ha van viacard az autóhoz akkor azzal tudod rendezni szintén
-
HoTaZo
addikt
válasz
otto14 #21876 üzenetére
Szlovén autópályán (ezen az útvonalon) nincs ADR tilalom. Előzni csak a kapaszkodó sávos (3 sávos) szakaszokon engedett.
Ljubljana előtt Likovicanál van még számottevő parkolóval rendelkező kút van. Utána már cinkes lesz megállni főleg, ha kifogod a ljubljanai dugót. 22-06 óra közt tilos tranzit a keresztül menni a H3-as belvárosi pályán! Az elkerülő sem sokkal hosszabb. Google térképen érdemes nézni, hogy melyik útvonal gyorsabb, ha reggel 6 és este 10 között mennél át Ljubljanánál. -
-
lazoltan
csendes tag
válasz
otto14 #21876 üzenetére
Én úgy szoktam, hogy 5 után csak akkor lépek be kifelé menet, ha elérek a frami shelles fizetősbe, ott most épp van 2 nagyobb parkoló is. Fram (Race) előtt még rá tudsz próbálni a muraszombati vagy a grabonos-i nagyobb parkolókra, ott esélyes még 7-8 körül is a hely, mert tényleg nagyok. A frami után délután 4-5-től én esélytelennek veszem.
Ljubljana után az A1-rol vagy egyenes mész tovább Sezana felé, vagy a H4-en Gorozia felé. Itt szokott tiltás lenni ha nagy a szél, előtte írja fenyujsagon. Van, hogy azt írja: Frigo, Cerada (tarpaulin, ponyvas) up to 8t, tehát 8t alatt tiltja, akkor 8t felett értelemszerűen mehetsz arra.
Van még fizetős parkoló Ajdovscina mellett a kamionos Shell kút mellett, 6euro, csak 1 vagy 2 eurossal tudsz bemenni, papírpénzt nem fogad el, ezután a határon van fizetős parkoló, este 8-ig szokott hely lenni.
Ha atersz esetleg Olaszországba, Palmanovanal van ipari park ahol kb bármikor van hely.
Szlovéniában és igazából az olasz Gonars parkoló után az A4-en én sosem számolom ki az időm, mert fullon vannak a parkolók napközben is.. lutri, elvileg Olaszországban engedik az sos-ben a parkolást, de az A4-en én nem próbálkoznék ezzel, egyfelől nem kényelmes, másfelől meg nem hiányzik a hatóság..
-
-
otto14
őstag
Az a szó járja, hogy a jövő héten lesz egy olasz kamyarom. [kép] Még nem jártam arra fele, mit érdemes tudni? Próbáltam visszakeresni a topikban Szlovéniát. Csak kijelölt parkolóhelyen állthatok, de mást nem találtam. Látom, hogy van a szakaszon jópár alagút, tudtok valamelyiknél ADR tiltásról? Előzni lehet?
A felrakótól Ljubljana 700km, ott vagy előtte állnék meg. Este lehet szabad helyet találni?
-
Azert ezen a gorog palyan vannak erdekessegek es kifejezetten eletveszelyes gyongyszemek
-
csibe1
addikt
Itt azt írják, hogy csak nemzetközi áruszállításnál kell: [link]
"Csak a nemzetközi szállításra vonatkozik
A furgonos szállítókra egységes szabályt alkotni azért nehéz feladat, mert ez a kategória nem egységes. Könnyen belenyúlhatunk vele a privát felhasználók világába is, hiszen nagyon sok ilyen jármű magánszemélyek üzemeltetésében működik, magáncélokra használják őket. Az EU ezért úgy határozta meg az érintett kategóriát, hogy a rendelkezések a következő járművekre és az őket üzemeltető vállalkozásokra lesznek érvényesek:– 3,5 tonna alatti, de 2,5 tonnánál nagyobb megengedett össztömegű jármű, amelyet
– árufuvarozásra használnak és
– nemzetközi fuvarozásban vesz részt.
Tehát NEM tartozik a jövőben sem az 561-es sem a 1071-es rendelet hatálya alá a 3,5 tonna alatti furgon, ha azt
– magánszemély saját céljaira használja
– bármilyen vállalkozás bármilyen célra, de belföldi szállításban használja
– bármilyen vállalkozás nem bérfuvarozásra, hanem saját céljaira használja
– személyszállításra használják.
A furgonos teherszállítókat érintő változás részben az eddigi szabályok kiterjesztését jelenti, de lesznek kifejezetten erre a kategóriára érvényes, új előírások is. Például ha fuvarozóként kizárólag 2,5-3,5 tonna közötti járművekkel dolgozunk, akkor fuvarozói engedélyt kell majd kiváltani, amihez egy kisebb összegű vagyoni biztosítékot is le kell tenni."
"Vezetési és pihenőidők: csak 2026 második felétől kell betartani
A vezetési és pihenőidőkre vonatkozó általános szabályok betartására kisáruszállítóként több év haladékot kaptunk: az 561-es rendelet előírásait a 2,5 tonnát meghaladó járművek sofőrjeinek 2026. július elsejétől kell betartani. Figyelem! Ahogy korábban írtuk, csak akkor vonatkozik ránk a rendelet, ha a nemzetközi szállítás bérmunkában vagy díjazás ellenében történik. Tehát az előírások nem vonatkoznak a belföldi, a saját számlás és a magáncélú szállításokra sem.Tachográf
A tachográf használatára való kötelezettséget az 561-es rendelet állapítja meg. A 3,5 tonna alatti, nemzetközi áruszállítást végző furgonokba 2026. július elsejéig kell a menetírókat beszereltetni." -
-
Zolás
addikt
Nem járunk olaszba, így nagy meglepetésemre jött egy angol-olasz meló. Már indulás előtt baj volt vele, a lerakón előtte alig akartak leszedni, majdnem elkéstem a rakodást. Aztán a 33 raklap helyett 3! lett, 400kg, de sebaj, legalább jól fogok haladni. A Sivep kontroll alig hat óra volt, ráérek ott is állni egy fél napot, mit számít. Tegnap leértem a Kufsteini határra, nagyon jól haladtam. Ma természetesen nem jön össze, már másfél órája állok a Brenner előtt, mert valaki lerobbant az olasz fizetőkapu előtt, és mentik.
A múlt hetem szervízzel indult, megrakták előre a kamiont, és ügyesen otthagyták szakadt levegő kábellel. Az is három óra volt, éljen a scania prémium szerviz. Kezd tele lenni a pöttyös, lassan olyat rúgok bele, elrepül a holdig... -
Ez kincset er
-
Di Natale
senior tag
Gondolom Ti is sűrített levegő pisztollyal takarítjátok a fülkét. Szerintem nem túl hatékony, mert a port csak felveri. Esetleg akkumulátoros porszívó? Már azon agyalok, hogy beszerzek egyet.
-
Di Natale
senior tag
válasz
otto14 #21852 üzenetére
Akkor jól sikerült a hétvége felvezető.
Wiesbadennél volt a lerakóm. Délután kettőkor leszedtek és ott aludtam a cégnél. Egy kilométerre volt egy Aldi, odasétáltam és bevásároltam. Sajnos nagyon sok bevándorló volt. Még H betűs rendszámokat is láttam parkolni. Echte német a pénztároson kívül nem nagyon volt. -
otto14
őstag
Ma délelőtt megérkeztem a felrakóhoz, és kiderült, hogy holnap reggelig várnom kell. Fogtam magam, és 2 óra tömegközlekedéssel meg a parkolóból egy sofőrrel bementünk Hamburgba csatangolni 😀 [szemléltető kép] Gyönyörű a város, minden ilyen kirándulás kinyitja a szemem, hogy nem a balkán a világ közepe. Finom volt az ebéd és a desszert is, csak nem gondoltuk, hogy haza felé lekéssük a váltó buszt, így taxizni is kellett egy picit.
-
HoTaZo
addikt
Én direkt csak a telefonon engedem szólni, a "hangrendszerre" (BT hangszóró
) a zene vagy a rádió megy ki és widgeten megy, ha kivennének, akkor csak hosszan rányomok és máris tudom kikapcsolni.
Sajnos, mindig be kell tudni tartani a követési távolságot, így magyarázta a rendőrnő az utolsó levelében. -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #21846 üzenetére
Nincs mit.
Sokan használják, szerencsére.
Persze elsődlegesen a szabályokat kell betartani, de ez az osztrák éjszakai 60-as korlátozás már túlzás. Azt még megértem, hogy egyes lakott területen tilos az éjszakai teherforgalom, de az autópályán ilyen korlátozás már túlzás. Igaz, elérték, hogy sokan inkább leállnak és még gyérebb az éjszakai forgalom. -
lazoltan
csendes tag
-
válasz
HoTaZo #21844 üzenetére
Anno amikor nemeteztem mindig ment a dashcam. Tobbszor volt, hogy szemelyauto megelozott, majd elkezdett lassitani, meres utan meg gyorsitani. Mindig elmentettem a felvetelt, ha kuldenek a levelet, akkor felteszem youtube-ra privat videokent (igy latszik, hogy megnezte-e valaki
), es kuldtem volna a fellebbezest.
-
válasz
Di Natale #21846 üzenetére
Erdemes osszerakni az auto hangrendszerevel, es a riasztasokon kivul minden hangot letiltani miutan az egyszer haromezret kifizetted erte.
Nemet, osztrak, svajci elegge buntet erte, premiumban azonban screenlock mellett is figyel es riaszt, viszont ha megallit a rendor akkor tutira nem fogja hallani, hogy traffis appot futtatsz. -
otto14
őstag
Köszi mindenkinek a válaszokat
-
HoTaZo
addikt
Egyszer, Németországban belefutottam egy követési távolság mérésbe, előtte előzött be egy türelmetlen, ő persze még időben befékezett, én közel kerültem hozzá (~40m), villant. Később jött a papír, fellebbeztem, küldtek DVD -t, ahol az előzés már nem látszott, csak a másik sebesség csökkenése és az én közeledésem. Pár levél váltás után tudatták velem, hogy nem fogadják el a fellebbezésemet, s örüljek, hogy nem vették figyelembe, hogy ADR-rel voltam. Megköszöntem és utáltam a pénzt.
-
HoTaZo
addikt
válasz
otto14 #21840 üzenetére
Hát..., ha rajtakapták, akkor lehet gond. De bevallom, én is előztem , ha nagyon kellett (83-mal cammogó litván pl.) . Francia rendőrt kérdeztem, hogy mennyinél húzza össze a szemöldökét, azt mondta, hogy folyamatos 85 fölött. Így aztán Franciaországban 85-tel mentem ADR-rel.
-
lazoltan
csendes tag
válasz
otto14 #21840 üzenetére
A V-diagramot kinyomtatva kaphatsz, igen, ha a kártyát, autót letölti akkor pedig szép grafikonon látja, hogy mikor mennyivel mentél. A VDO tachonal nem tud V-diagramot nyomtatni de gépen látja ha akarja.
Úgy látom a héten mindenki szépen hasított. Én hétfő 11-kor indultam és fordultam egy Győr-Milano-Bp-Győrt-t, 2140km, 3 rakodas, nagy szerencsém volt, csak Milanonal volt egy kis torlódás, ezerből egy alkalom, a hétre még van egy műszaknyi időm, de remélem nem találnak ki semmit
-
otto14
őstag
válasz
Di Natale #21838 üzenetére
Nekem is 9:45 a mai vezetésem. Ugyan az a fuvarom volt, mint a múltkor (közben 2 hétig szabad voltam). Most nem 17 órási, hanem 18 órási volt az időablakom. 5:31kor indultam a D1 -ből, hogy ugye a 15 órás munkaidőbe férjen bele a rakodás is. A múltkori 7 óra környéki prágai tranzit helyett ez most 8 óra környéki lett, és 35 perccel volt több a menetidőm.
A CamSam szuper Németországban (habár illegális), de ahogy HoTaZo írja, Ausztriában is működik. Én az ingyenes verziót használom, és még sosem fogott meg a trafi.
Egyébként: ha ADR áruval 90zek, rendőri ellenőrzésnél kaphatok gyorshajtási büntetést?
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #21838 üzenetére
Camsam , kikerülni nem tudod, csak lelassítani a kameráknál. S, figyelni az alkalmazás jelzéseit, ha a kamerák közt kint van a hatóság és már valaki bejelölte a jelenlétüket, na meg te is figyelj árgus szemekkel!
Nekem a Camsam Plus fut állandóan, az fizetős, de "nem egy ökör ára", ahogy Somatom írná. -
Di Natale
senior tag
10 óra kivezetve. Holnap éjjeli 2-kor indulok Linztől Suben irányába. Van ötletetek hogyan kerüljem ki a trafikat?
-
-
HoTaZo
addikt
válasz
lazoltan #21826 üzenetére
Patronos gázon, forraló kanna, a leggyorsabb. Termoszt teletöltöm, abból a kannába, mire összerakom az instant kávémat már meleg annyira, hogy tölthettem a csészébe, míg megiszom a kávémat fel is forr, kitöltöm és kihűl a kanna. S, van 3 további adag forró -meleg-langyos vizem, de ez már a termosz és a kávék közti időkön múlik.
-
válasz
otto14 #21831 üzenetére
Jobb otletem nincs mint az, hogy ruhazz be egy jo inverterre.
Anno vettem egy 1200-as ivt-t mai napig mukodik, 23voltnal lekapcsol, 10evig alkatresz-ellatas garancias, stb.
3-4 napnyi fizetes, es kitarul a vilag[link]
Kell hozza egy haromezer forintos minosegi eloszto, aminek a dugoja parhuzamos a kabellel. Vagy venni kell egy normalis dugot, levagni az elosztorol a sajatjat, es racsavarozni a kabelre.
2 perces munka.
elosztot meg ketoldalas ragasztoval felrakod az anyosules oldalara.
En vettem ra 700 forintert egy kettizedes digis feszmerot, a 24v betapra rakotottem, raragasztottam a kijelzot az inverterre, es az akksi feszultsegmeresem is megvolt -
otto14
őstag
-
lazoltan
csendes tag
Vízforralóból ki milyet használ? Tudom, másodlagos a kinézet de olyan elrakhatatlan, ocsmány vizforralokat kapni, amiket nincs kedvem pakolgatni , pláne nézegetni.
Még tán ez néz ki normalisan
Usdc-s turmixom van aliról de a vízforraló nagy teljesítményű, nem kockázatok Ákos cuccokkal -
HoTaZo
addikt
Egy percet sem aggódtam miatta. Este elküldtem az irányítómnak a képeket, leírtam, hogy miként történt, aztán lefeküdtem, aludtam egy jót.
A második lerakónak mutattam a képet, mielőtt felnyitottuk volna, de ő sem problémázott, csinált képeket, elküldte, akinek kellett, aztán leszedték a magukét. A további kettőnél sem volt gond. Gondolom, majd cseszegetik a horvát GLS -t miatta. Legyen az ő bajuk. -
válasz
HoTaZo #21823 üzenetére
Ez nem a Te problemad. Oldjak meg ok. Ha se a felrakon, se a lerakon nincs annyi eszuk, hogy jeloljek mekkora a kupac, akkor igy jartak
En el szoktam engedni ezeket. En is vittem postat, nekem is szedtek le rosszul, utana engem hivogatott mindenki mikozben laptopoztam a fulkeben.
“Sorry mate, I can not do anything to solve this issue, communication is blocked, and I’m nothing more than a common driver”
Aztan azert par ora alatt megoldottak -
HoTaZo
addikt
válasz
KAMELOT #21822 üzenetére
Ritkán van ilyen. Ez a 2. alkalom, hogy ide jövök. Egy utca van, ahol bejöhetünk, az összes többi ide vezető utcán 5,5t-ás korlátozás van. De, ez nem is lenne gond, itt az emberek hozzáállásával, a kommunikáció hiányával van gond. Nincs rálátásod, hogy mit csinálnak, ezek meg szedik szét a raklapokat ész nélkül.
-
KAMELOT
titán
válasz
HoTaZo #21821 üzenetére
Komoly fuvarok
Régebben mi is hordtunk postát, de csak 1 fel 1 lerakó.
DE-AT posta volt. Este felrakó, reggel lerakó.
A hűtött áru hordása is ilyen.
1 fel 3-4 le
Csak ott pontosan tudod melyik paletta hova megy.
Most is ilyen van. 4 lerakó
1 ma, 3 holnap. Biciklizés az egész!
2 lerakó ők raknak le.
2 meg magamnak kell 4-4 paletta. -
HoTaZo
addikt
Sziasztok!
'97 óta ilyet még nem láttam! 1 felrakó, 4 lerakó, az elsőt még ma le is kellett raknom. GLS, ezek este, éjszaka dolgoznak, kapok rámpát, futószalagon küldik be a dobozokat. Egy idő után kezdett gyanús lenni, hogy eléggé elől vannak. Rakodókkal képtelenség kommunikálni, annyira zárt a rámpa. Amikor felszabadult a szomszédos rámpa, akkor tudtam beszélni egy rakodóval, mondván neki, hogy nehogy mindent leszedjenek, mert van még 3 címem. Válasz: Don't worry!
Hát csesszék meg! Íme az eredmény: [kép]
Aztán csak hümmögtek, menjek az irodába!
Hát, kaptak egy szép költeményt, amit nehezen, de lepecsételtek. A többi meg legyen az irodisták dolga! -
Di Natale
senior tag
Pontosan nem tudom megmondani. Érzésre szűkebbek lettek a ruhák és pocakos lettem.
-
Di Natale
senior tag
Ha már két napra kint ragadtam Mosonba, akkor gondoltam sétálok egyet a városban. 10 km össze is jött. Azért látszik, hogy elvagyok szokva a mozgástól. Belföldön fogytam a napi 3-4 rakodásoktól. A 4 hónap nemzetközi alatt meg csak híztam. Eszek… vezetek… eszek!
-
-
Di Natale
senior tag
A legrosszabb rémálmom vált valóra. Hegyeshalomnál van a lerakó, ott közölték, hogy hétfő reggel szednek le. Úgy hogy Mosonban kell hétvégéznem. Az opció lehet, hogy délig kalapácsra lököm a tachográfot és így nem lesz 45-ös a pihenő?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Update 03.21. Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- Samsung Galaxy A33 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HPE Apollo 4200 Gen9 132TB+400GB rack szerver - E5-2620v4, 128GB RAM, 2x25G NET, 4GB RAID/ZFS, ÁFÁS
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B365M i5 8400 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 6GB Rampage Shiva Zalman 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest