Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csibe1

    addikt

    válasz Zolás #21869 üzenetére

    Itt azt írják, hogy csak nemzetközi áruszállításnál kell: [link]

    "Csak a nemzetközi szállításra vonatkozik
    A furgonos szállítókra egységes szabályt alkotni azért nehéz feladat, mert ez a kategória nem egységes. Könnyen belenyúlhatunk vele a privát felhasználók világába is, hiszen nagyon sok ilyen jármű magánszemélyek üzemeltetésében működik, magáncélokra használják őket. Az EU ezért úgy határozta meg az érintett kategóriát, hogy a rendelkezések a következő járművekre és az őket üzemeltető vállalkozásokra lesznek érvényesek:

    – 3,5 tonna alatti, de 2,5 tonnánál nagyobb megengedett össztömegű jármű, amelyet

    – árufuvarozásra használnak és

    – nemzetközi fuvarozásban vesz részt.

    Tehát NEM tartozik a jövőben sem az 561-es sem a 1071-es rendelet hatálya alá a 3,5 tonna alatti furgon, ha azt

    – magánszemély saját céljaira használja

    – bármilyen vállalkozás bármilyen célra, de belföldi szállításban használja

    – bármilyen vállalkozás nem bérfuvarozásra, hanem saját céljaira használja

    – személyszállításra használják.

    A furgonos teherszállítókat érintő változás részben az eddigi szabályok kiterjesztését jelenti, de lesznek kifejezetten erre a kategóriára érvényes, új előírások is. Például ha fuvarozóként kizárólag 2,5-3,5 tonna közötti járművekkel dolgozunk, akkor fuvarozói engedélyt kell majd kiváltani, amihez egy kisebb összegű vagyoni biztosítékot is le kell tenni."

    "Vezetési és pihenőidők: csak 2026 második felétől kell betartani
    A vezetési és pihenőidőkre vonatkozó általános szabályok betartására kisáruszállítóként több év haladékot kaptunk: az 561-es rendelet előírásait a 2,5 tonnát meghaladó járművek sofőrjeinek 2026. július elsejétől kell betartani. Figyelem! Ahogy korábban írtuk, csak akkor vonatkozik ránk a rendelet, ha a nemzetközi szállítás bérmunkában vagy díjazás ellenében történik. Tehát az előírások nem vonatkoznak a belföldi, a saját számlás és a magáncélú szállításokra sem.

    Tachográf
    A tachográf használatára való kötelezettséget az 561-es rendelet állapítja meg. A 3,5 tonna alatti, nemzetközi áruszállítást végző furgonokba 2026. július elsejéig kell a menetírókat beszereltetni."

Új hozzászólás Aktív témák