- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
ph A gyártó Super sorozatú, 12, valamint 16 GB VRAM-mal ellátott megoldásai a szabadba nyomják a meleg levegőt.
-
Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
it Gyümölcsöző az Xpeng kutatás-fejlesztési részlegének munkája, a Volkswagennel való együttműködés. Az Xpeng négyes szintű önvezetésre és olcsó önvezető EV-kre készül.
-
Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
ma Kínában más néven már startoltak, az európai árak magasabbak, de elviselhetők.
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz Dorian #30326 üzenetére
Már tegnap is be akartam írni, de most már tényleg fontos: nem ugyanarról beszélünk. Abból indult a beszélgetés, hogy az ember SEMMIT sem csinál gyakorlatilag, csak sorozatozik egész nap. Most meg már ott tartunk, hogy nem baj az, ha nem rokkan bele az ember a melóba. Senki sem mondta, hogy bele kell rokkanni.
-
Dr. Akula
félisten
válasz Dorian #30348 üzenetére
Az nem tud versenyezni a BKV bérlettel. A különbözet meg inkább legyen rajta a számlámon. Hogy nem olyan kényelmes mint egy autóban ülni? Lehet, de nem is kerül annyiba, és ha a maradékot megkapom kp-ban, akkor inkább elviselem a tömegnyomort. Időt úgyse spórolok, kocsival is ugyannyit ülök a dugóban, az egyedüli nyereség a kényelem, bár az is csak relatív, mert a BKV-n meg alszol egy kicsit amíg más vezet, a kocsiban ezt se tudod megtenni. Parkolójegyet fizetik? Azt se? Akkor máris többe kerül az autós buli, annyival is csökken a fizetésem.
Persze ha direkt keresünk, lehet olyan esetet találni, ahol a kocsinak nincs alternatívája (2 falu között, ahol se vonat, se busz nem jár), de ott meg valószínűleg munkahely se lesz ahova be kéne járni, tehát minek kéne hozzá autó? Max a vegyesbolti eladónak.
Szóval sima munkába járáshoz ez felesleges luxus, jobban jársz ha a fizetésed lesz ennyivel több.
#30350tototos: Ebből a korlátlan benzinkártya ami a feláldozott fizetésnövelés úgy 99%-át megéri, az hogy milyen autóba tankolsz (Skodri / Audi), már olyan mindegy. A legjobb autó a cégautó. Mert nem te fizeted. Ha mégis, azzal az értelmét veszíti el.
[ Szerkesztve ]
-
#41635072
törölt tag
válasz Dorian #30357 üzenetére
Sosem értettem, miért hasonlítják az bkvt a kocsihoz, igazából nincs is értelme ilyen érvekkel szemben állni. Ennyi erővel akkor a adja el mindenki a hűtőjét, meg a TV-t mert az is csak viszi a pénzt és luxus…
Komolyan, aki ilyet mond az sosem volt bp-en kívül? Nem vesz soha pl bútort amit haza kell cipelni? Nem kell kiugrania vidékre, külföldre, reptérre? Szeret zötykölődni a lepukkant bkvn 20 átszállással? Hajrá… Egy ésszerű kocsi nem visz el sok pénzt. -
Dr. Akula
félisten
válasz Dorian #30357 üzenetére
"Nem minden a pénz."
Viszont a kérdés az volt hogy megér-e 200k fizetéslevonást a céges autó, szóval most épp az.
#30358Tel Elek: "Sosem értettem, miért hasonlítják az bkvt a kocsihoz"
Mert mindkettő elvisz A-ból B-be? Igen, kényelmesebb az autó. Viszont drágább is. De ha szerinted nem lehet összehasonlítani, akkor X kocsit se az Y-al...
"Komolyan, aki ilyet mond az sosem volt bp-en kívül?"
Tele az IC ingázókkal, ők is jöhetnének kocsival, mégse teszik. Miért? Mert osztottak-szoroztak, és a 700 Ft-os benzinnél (vagy dízel) olcsóbb a MÁV bérlet.
"Nem kell kiugrania vidékre, külföldre, reptérre?"
Nem. Nem mindenki területi képviselő / kamionos. A többség csak naponta bejár melóba, az autójában 4 ülésből 3 üres.
"Szeret zötykölődni a lepukkant bkvn 20 átszállással?"
Nem, de 700 Ft-os áron tankolni mégannyira se. Parkolójegyet fizetni pláne nem. Fél - 1 millás szervizeket (check engine, kettős tömegű, ...) mégannyira se. Az autó ma már többnyire luxus. +200k fizetés pedig igen jól jön, ha 7x áron kell fizetni a gázszámlát. Persze van akinek a nyomtatóból jön a pénz, tökmindegy mi mennyibe kerül, de ez nem az átlag, nem ebből kéne kiindulni.
-
Dr. Akula
félisten
válasz Dorian #30370 üzenetére
Ahogy írtad: Ez csak a te nézőpontod. Persze lehet hogy valakinek a kényelmesség megér ennyit, de az se általánosabb érvényű igazság, mint akinek nem. Főleg ha nincs miből finanszírozni.
#30373sutszi: Leírtam: keresztül egész Budapesten. 50 km naponta. Heti 5 nap, bár szerintem ez tökmindegy.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
válasz Dorian #30391 üzenetére
Én anno olvastam, hogy max 6-8 havi fizetésig lenne érdemes csak kocsit vásárolni, aki afölött vesz az túlköltekezik. Hát ha ezt tartanánk, akkor nem nagyon fogynának itthon az új autók. Nekem még belefért a 6 hónapba 2,5 éve az új kocsi.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Dr. Akula
félisten
válasz Dorian #30404 üzenetére
Én az RTX 4090-et is meg tudom fizetni, akkor ez is létszükséglet... Pont mint neked az autó.
"Próbáld elképzelni, h nem mindenki egyforma és nem mindenki pont olyan, mint te."
Ez neked se ment, el nem tudod képzelni hogy lehet kocsi nélkül is wc-re járni. Én nem mondtam hogy ne vegyél autót, csak azt hogy az bizony nem létszükséglet. És hogy visszakanyarodjunk a kiindulási témához: 200k HUF vagy céges verda, pénz mindig jól jön, mindenre elkölthető, neked akár autóra is, másnak viszont lehet hogy a 7x árú gázszámlát kifizetni fontosabb lesz mint autóval járni melózni a fűtetlen otthonból, miután kikapcsolták nemfizetés miatt. Mert a rezsi az autóval ellentétben alapvető szükséglet.
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Akula
félisten
válasz Dorian #30406 üzenetére
Tessék a szalmabábod, amit nyilván nem te írtál...
-
veterán
válasz Dorian #30504 üzenetére
mondjuk ennek mi értelme?
Tapsi: nem hinném, csak kicsit kell utána olvasni, tökjó dízeleket gyártanak, nem hiszem, hogy nagyon nehéz lenne eladni. a skoda mellett nekem pl. citroenek, ds-ek vannak még terítéken
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
#31733248
törölt tag
válasz Dorian #30742 üzenetére
Inkább úgy fogalmaznék, hogy egyes ágazatokban fordul. Az állam eleve elvon a piacról durván 6 ezer milliárd forintnyi megrendelést, a kedvező kamatkörnyezet is elmúlt már, emiatt a lakásépítési teljesítmény visszaesik. Akit ez érint, annál valóban fordul a trend, különösen az alacsonyan képzettek lesznek bajban - közülük azonban sokaknak még az építőipari segédmunka is bonyolult. Nem akarok ezzel offolni, de horror sztorik vannak.
-
#41635072
törölt tag
válasz Dorian #30878 üzenetére
Elég közel van afrika, és rengetegen dolgoznak ott onnan. Hiába van spanyol fennhatóság alatt. Mikor ott voltunk világosan elmondták, hogy önállóan eszünkbe se jusson kolbászolni, kocsikázni a turista gócpontoktól messzebb.
kovsol: az időeltolódás pont jobb lenne kelet felé, mert este tudnék dolgozni, törzsidőm szerencsére nem nagyon van, vagy elég ha minimálisan belelógok a CET-be pár egyeztetés erejéig.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Dorian #30887 üzenetére
errol en sem hallottam, de van ismeros akinek van kint biznisze, illetve ahogy a uk kollegaktol hallottam kifejezetten ho paradicsom lett a britek szamara: olcso es jo az ido, imadjak egy kollega most ket honapot pl del-afrikabol dolgozik, kelloen egzotikus es meg idoeltolodas sincs.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
nagyúr
válasz Dorian #31055 üzenetére
Komolyan kerdezem, amikor mondjuk elojon egy olyan problema, hogy mittudomen, hogy kellene utemezni kulonbozo hosszusagu feladatokat egy clusteren, akkor ... ilyenkor alljon fel a fejleszto, es dobja el a billentyuzetet, hogy keremszepen, ez nem ram tartozik?
Vagy hogy ertelmezel egy profiling eredmenyt, ha alap statisztikai koncepciok nincsenek meg?
En ugy latom, hogy tonna olyan munka van az iparban, amihez jol jon a valszam/statisztika, es persze lehet nyavajogni, hogy engem ez nem erdekel, de nyilvan ezekert is fizetnek jol.
while (!sleep) sheep++;
-
gyépés
aktív tag
-
#90032896
törölt tag
válasz Dorian #33427 üzenetére
Bocs, én csak olvasgatok itt phn, de egy másik fórumtémában nem azt írtad, hogy a feleséged kapott egy lakást, a házat meg egy az egyben az ő örökségéből vette? Két ingyen ingatlannal, meg gondolom te is kaptál kis támogatást a tiédhez, mások sem pörögnének a fizun.
Ja meg a múltkor még nettó 400-at írtál valahova, most hirtelen ennyire nőtt cégen belül a fizud?[ Szerkesztve ]
-
n00n
őstag
-
addikt
válasz Dorian #33467 üzenetére
Egyrészt ez nincs így, másrészt sokkal jobb a tk. Mi Dél-Budán lakunk a fonódó vonalán, rengeteg kertesház is van. Belváros 20 perc alatt elérhető a 2-percenként közlekedő villamossal. Én nem is a távolságra hegyezném ki a dolgot, inkább a tk. kapcsolatokra. Abban pedig az agglo jelentős része nagyon gyenge. Ráadásul a HÉV önmagában egy szociokulturális sokk.
Szerintem ez lényegtelen is. Ha aggloba költözöl, akkor azt vállalod, hogy a kölyök 18 éves koráig neked autóval kell hordoznod mindenfelé, mert nincs normális tk. Tudom, te majd biztosan nem...dehogynem.
#33466tboy93
Még mindig ott tartunk, hogy nem akarsz kompromisszumot kötni az életkörülményeiddel kapcsolatban, és ezt a városban élők fizetik meg. Az emisszióddal, a dugóval, amit generálsz, az autók által elfoglalt hellyel. Erre mondom, hogy ennek lesz vége, mert szépen ki lesznek szorítva ezek az emberek az utcákról. Sőt, már út sem lesz abban a formában, mint jelenleg. Most nem konkrétan rólad van szó, hanem egy jelenségről. Amikor a Rákóczi út 2x1 sávos lesz csak, a Hungária szintén, akkor nem fogsz tudni bejönni, vagy csak nagyon drágán.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Dorian #33470 üzenetére
A cs.haz vs. tarsashazi lakas nem ugyanaz a kategoria, es nem csak az atlagos meret miatt -- pl. bizonyos megoldasok kb. nincsenek ami cs.haznal megoldhato (pl. szurkeviz/esoviz felhasznalas, e-auto toltes es sajat napelem kombinacio), vagy hogy alkalmazkodni kell pl. lakason beluli(!) zajszinttel is, stb. - en korabban mikor a mostanit epitettuk, akkor ugy gondoltam hogy idos korunkra visszakoltozunk tarsashazba, mert ott a lakasajtonal megszunik a megoldando feladatok sora, es a nagy nepsuruseg miatt minden kozel van. Ma mar azt latom, hogy nyugdijbiztositasnak jobb a tenyleg eloremutato szinvonalu epitkezes (pl. gepi szelloztetes es azzal futes). Optimalis esetben egy betondzsungel szomszedsagaban, az ilyen telek nem eleg madarfuttyos cimmel keveseknek tetszik cs.hazhoz - nekem pont jo... masok a szempontok.
-
addikt
válasz Dorian #33470 üzenetére
Nem annyira van ez messze, lásd az idézett cikket, meg a Lánchíd esetét. És nálunk prio szempont a telekvásárlásnál a tömegközlekedési kapcsolat, hogy ne kelljen autózni. Most bringával járok mindenhova a városban.
Inkább csak azt akartam ebből kihozni, hogy ezzel mindenki kezdjen el kalkulálni, aki a jövőbeli lakhatásán gondolkodik, mert a globál trend elég egyértelmű.
-
Revolit
senior tag
válasz Dorian #33530 üzenetére
Akkor nem kell kocsit venni, foleg nem Budapesten es kornyeken, ahogy irtad. Es foleg nem a kormot okado bontoszokevenyeket, ahol meg a kocsiban ulve is, ha nem kapcsoltad at idoben belso keringetesre akkor fulladozol bent...
Ugye, ha van penz majomra...
Szerintem ha valaki nem tud fenntartani tisztessegel egy autot, ne vegyen. Nekunk se volt autonk, felnott koromban lett, amikor en tudtam venni magamnak. Amit varosban a legeslegritkabb esetben hasznalok...
Szoval van autom, es ami azt illeti tamogatom az autosuldozest!szerk.: Ja, es nem, nem a kozteruleten tarolom az automat, mert az nekem jar!
[ Szerkesztve ]
-
n00n
őstag
válasz Dorian #33532 üzenetére
Én napi szinten autózok, de támogatnék egy dugódíjat. Túl sok autó van az utakon, mert túlságosan olcsó autózni jelenleg. Sokkal jobb lenne, ha többen választanák ez miatt az alternatív megoldásokat, ami magával hozná, hogy azok színvonala is nőne. Akinek pedig szüksége van arra a luxusra, az megfizeti. Lehet én is így tennék, nem tudom. De a jelenlegi helyzet tarthatatlan. Nem ennyi autóra lett kitalálva egyik város közlekedése sem.
-
nyunyu
félisten
válasz Dorian #33535 üzenetére
Én például kifejezetten örülök neki, hogy kitiltották a kocsikat a Lánchídról, mert így 10 perccel rövidült a Krisztina tér-Nyugati melóba járásom. (16/216/105/210/178 Deákig, onnan 9/72)
Már csak a rolleresek, meg a bicajosok tartják fent a buszokat, mert nem lehet őket biztonságosan előzni a szűk sáv+szembeforgalom miatt.
BTW, kocsim sosem volt, mióta 25 éve Budára költöztem.
[ Szerkesztve ]
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
addikt
-
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Parfüm topik
- Házimozi belépő szinten
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Stellar Blade
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
- Üzletből, garanciával, Macbook Air Retina 13" 2020, 8GBRAM 256GB SSD magyar bill
- Lenovo ThinkStation P330 Workstation: 3D tervezésre (CAD), videó vágásra, animációk készítésére(DCC)
- ASUS ROG STRIX RTX 3070 8GB
- Eladó ASUS ROG STRIX SCAR II GL704G kishibás gamer notebook
- ÚJ! // ÁR ALATT! // Edifier S3000 MK II // Muziker garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs