Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mikk2000

    őstag

    válasz HUNited #89808 üzenetére

    Nem igazán lehet követni hogy mit szeretnél. Az látszik hogy találtál egy multimétert, elkezdted tekergetni, aztán rájöttél hogy lehet aksin ellenállást mérni, erre írták neked hogy ezt felejtsd el... mivel az ellenállás mérés pont úgy működik hogy feszt ad a multiméter és méri az áramot, tehát ha te ezt egy feszre rakod... adtál a szarnak egy pofont.

    Van 6 db aksid. Az egyiket kisebb kapacitásúnak jelzi az intelligens töltő. Attól hogy te elkezdesz feszültséget ellenállásként méregetni, meg esőtáncot járni, meg írni a ph-ra, attól még az aksi technikai paraméterei nem változnak.

    Szerintem a töltő által kijelzett kapacitást fogadd el mint az aksi terhelhetőségét, egy aksinál ez a fő paraméter. Esetleg annyit megtehetsz hogy nyomsz egy refresh-t arra az 1600mA-es aksira ha a töltőd tud olyat, hátha "megjavul". Amúgy meg érdemes a pakkból kivenni, mivel így a többiek terhelhetőségét is lerontja, és ugyanattól a gyártótól helyettesíteni egy másik hasonló paraméterű aksival. Szerintem túlbonyolítod a kérdést.

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz HUNited #89808 üzenetére

    Leginkább nincs sok haszna ezzel szórakozni, de elvben egy ellenállással rá kell terhelni az akkura, mint ahogy a multiméter elemtesztere is lényegében ezt csinálja, illetve az előző rajz is szemlélteti.

    A terheléssel létrehozunk valamennyi áramot, ne legyen túl sok vagy túl kevés. Pontosan mérni kell az áramot és az akku kapcsain a feszültséget. Utóbbit terhelés nélkül is.

    Ha ismerjük az áram, a terhelőellenállás és a kétféle feszültség értékét, abból az Ohm-törvény alapján számolható a belső ellenállás.

    Egyébként:
    Ah / h = A
    Tehát az említett terhelés 130 mA.

    A kivehető Ah-mennyiség függ a terhelőáram nagyságától is, épp a belső ellenálláson képződő veszteség, illetve feszültségesés miatt, mint a linkelt példa is mutatta:

Új hozzászólás Aktív témák