Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Aryes #15 üzenetére

    Úgy kezdődik, hogy az analóg műszereknél is elvárás az, hogy hőingadozást, rázkódást elviseljék, tehát nem olyan a műszerfaluk, mint egy autóban lévő műszerblokk.
    Ráadásul ezek egyenként cserélhető, ellenőrizendő, karbantartandó műszerek, tehát piszok sok munkát adnak a karbantartó személyzetnek. Mérvadónak érdemes még egyszer megnézni egy F-15C műszerfalát, ott van a műszerek egyekénti rögzítésére a négy-négy csavar...

    A close-up view of an F-15 Eagle aircraft instrument panel. : r/cockpits

    A vadászgépekben használt kijelző nem olyan, mint ami az asztalodon van, ezektől is elvárás a valódi MIL-STDN szabvány szerint rázó- hőhatás-, stb. teszteken való megfelelés (nem úgy, mint a marketingből PC alkatrészekre rácuppantott "jaj, átment *valamilyen* szabvány szerinti teszten az alkatrészünk, innen kezdve ez katonai szintű elektronika... hát nagyon nem az...).

    És most vegyük hozzá a tömeget, ami ugye eléggé kritikus pont - na e téren is oltári nagy előnyben van egy LCD kijelző a sok apró analóg műszerhez képest...

    Szóval ismét: nem véletlen, hogy kb. mindenki lecseréli az analóg műszereket a repülőgépekben. Ja, amúgy nem csak a vadászgépekben, de még a kereskedelmi utasszállítókban is...
    Ez egy, amúgy a konzervativizmusáról ismert Boeing gyár 787 repülőgép műszerfala, zéró analóg műszerrel...:

    A look inside the Boeing 787 Dreamliner flight deck - The Points Guy

Új hozzászólás Aktív témák