Új hozzászólás Aktív témák
-
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55 #6165 üzenetére
Megnéztem egy kazal tesztet, megint az Insta360 a király.
- A beépített mikrofon szivacs zseniális
- a normál profil nincs túl HDResítve
- a low light még mindig döbbenetesBrandon Li villantotta meg leginkább a potenciált a kamerában
-
Márton
nagyúr
válasz
Khaosz55 #6114 üzenetére
Mert nem rángatjuk a kamerát, nem svenkelünk gyorsan. Egy filmben téma van, amit követünk
Akkor az nem remeg, a háttér meg el van mosódva.
SeniorTilla: részben igen. ez az egyik összetevője. Nem is olyan rossz a szemnek, mint amikor minden kép pengeéles, nem?
De miért csavarodik így minden? Vagy ez gyroflow export rossz lencse profillal?
bátor vagy így, autópálya felett.. -
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55 #6073 üzenetére
Persze, csak a megszokott AV1 bitratehez képest magasabbat kell használnod ugyanahhoz a minőséghez. 4K esetén én azt mondom 1.5-2x bitrate a h265-höz, 3.5-4x bitrate h264-hez. Mondjuk te AV1-hez is magasat használsz, nem kell azért 100Mbps fölé menni h265-el sem.
arra is figyelj hogy a 30fpses felvétel az 29.97, ennyi legyen a timeline is -
bardi
senior tag
-
bardi
senior tag
válasz
Khaosz55 #6002 üzenetére
Lefelé lóg, máshogy nem tudom beállítani a szöget, túlzottan előredőlök ahhoz, hogy felfelé állva jó legyen. Motoron viszont a sisakon van rögzítve az állán. Ott most felfelé áll, de be tudnám állítani fejjel lefelé is.
A low light stabilizationt még nem próbáltam vele. Lassan jön a biciklis idő, talán többet fogok menni és tudom majd tesztelgetni több beállítással. Motoron ez csak idő, de bringán mindig visszamászni a hegyre... -
válasz
Khaosz55 #5986 üzenetére
Igen, csak simán a DJI fiókomból megvettem. Tegnap eladtam az Action 4-et 165-ért, ez kicsit 200 felett volt 2 éves Care-rel. Király amúgy, hogy jó bele a 3-as 4-es akksija és a tartozékok is. ND filterek, tokok, stb. Látszik, hogy megy a pingpong az amcsik és a kíncsik között, ki-mit-mikor-mennyiért-hova lő be. A Hero 13-hoz nem jó semmi az elődökből, a DJI-hoz jó minden. Akinek számít, annak ez fontos szempont lehet.
-
-
-
válasz
Khaosz55 #5778 üzenetére
A hegygerinces, Hero 11-el? Azt Hyperview-ban csináltam, ebben is exportáltam a videót. Azért így, mert innen lefelé bármelyik szűkebb látószögre át tudja állítani a Quik a felvételt pár másodperc alatt, konvertálás nélkül. Szűk látószögből nem tud szélesíteni, de fordítva igen. Mindig így rögzítek, és visszaveszem ha kell.
-
válasz
Khaosz55 #5776 üzenetére
Márton: nem a filmesekre értettem, a saját rögzítésemre gondoltam, csak most visszaolvasva látom, félreérthető volt.
Khaosz: megyünk olyan gyorsan mint egy motoros. Tudunk olyan gyorsan menni, de fordulni, pörögni, stb sokkal gyorsabban. 0-100 2mp az FPV-nek. 140-150 a vége ha nincs hátszél, szélben megvolt már a 185 is. Pár méterre a föld felett. Ez már inkább a pályamotorosok sebessége. A fordulások, bukfencek nagyon gyorsak. Sokszor a fákhoz, tárgyakhoz pár 10 cm-re közel.
A 30 fps-sel rögzített anyag nekem sosem adott jó eredményt. Exportálni persze lehet 30-ban, a feldolgozott anyag jó lesz. De ha 30-ban rögzítek, akkor könnyen kuka lehet a felvétel, feljebb tenni már nem lehet. Azért 60, vagy felette.
Ki fogom vinni az X4-et az FPV aljára rögzítve, és kipróbálom a tájvideózást 8k-ban, az Aceproval is megnézem majd. Erről dobok majd fel képeket, mert érdekes látvány lesz a drón az X4-el, az biztos. Van is egy video ITT. Na így nem szabad. Érdekes ahogy szegény FPV küzd a 20 centivel feljebb helyezett súlypontjával. Azért libeg szinte folyamatosan ide-oda, elég gáz...
Addig is egy ízelítő a fiam tegnapi repkedéséből.
-
válasz
Khaosz55 #5770 üzenetére
Tehát a kamerát nem 30-ban használod. Ez a lényeg. Én sem, mert úgy nem lehet. A youtube-on rengeteg sz*r felvétel van drónnal, ahol a kép alja, ahol a sebesség látszik, szaggatott... pont ezért gáz. Van egy gyönyörű hely, szép repülés, de a szemed az alsó csíkot nézi, mert oda vonzza az agyadat a hiba. Ordas hiba, szerintem. Van aki a Mount Everstre megy fel így és én a helyében tökön szúrnám magam, amikor visszanézem a felvételt
Minden drónomra van ND és NDPL szettem vagy sima CPL is. Használom őket. De nagyon komolyan változnak ám a fényviszonyok repülés közben, a filtert meg nem lehet cserélni. Úgyhogy ez sajnos csak félmegoldás. A PL-t sem lehet irányba állítani mindig, ahogy kellene. Ez van.
Ezért a 30 fps nekem halott dolog. Sokszor próbáltam már, mindig sz*r lett a végeredmény. És még nem is FPV-n, ott meg sem próbáltam. Sima cinematic drónokon. A 30-cal készült felvételek egytől egyig a kukában kötöttek ki.
Egy alkalom van, amikor jó a 30. Naplemente, éjszaka. Őőőőőő ez már kettő
-
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55 #5745 üzenetére
Ha kap új processzort, megoldják a melegedési problémát, javul minden módban az üzemidő, gyorsul a töltés (mintha az egyik piktogram az lenne a dobozon, de még AI upscalerrel sem tudom kivenni az írást), ÉS hajlandó vagy venni előtét obit, akkor sokmindent kapsz mondjuk egy Hero 10ről váltva.
szerk: de a fizikát nem lehet árverni, neked az insta a nagyobb szenzorral jobban fog teljesíteni gyenge fényviszonyok között.
Az Action 5ről eddig szinte semmi érdemleges nem szivárgott ki, az is kap egy +10%os aksi boostot, minden más marad az eddigi infók alapján.
Mondjuk Igor, aki a fenti gopro szivárgást hozta azt vallotta, hogy az Action 5 az tegnap érkezik... csak általában a DJI termékekről megjelenés előtt pár nappal minden ki szokott szivárogni.
Nekem ugye van egy nyaraláson beázott Hero 11-em, ami bár működik, halott az első kijelző. Én motivált vagyok a váltásban, de még a végén egy másik H11 lesz...
-
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55 #5716 üzenetére
Voltam esküvőn múlt szombaton, a polgári szertartást mindig goproval is felveszem, mert konkrétan oda lehet tolni a pár arcába és nem veszik észre.
34 fok volt, extrém magas páratartalom (kamerák árnyékban!), így kiváncsi voltam mi hogy bírja:
A Hero 7 Black 4K 4:3 25fps-en stabi OFF 15 perc után adta fel a harcot, jó 10 perccel később vettem észre, akkor ráindítottam mégegyszer, 7 percet ment mielőtt megállt volna a kép (hangot vette tovább!)A Hero 11 meglepően korrektül bírta, 8:7 5.3K stabi off, 18,5 perc után adta fel a harcot, sajnos nem olyan helyre volt rakva amit könnyen elértem volna, de abban bíztam hogy a Hero 7 menti a napot ha a Hero 11 elhullik.... nem így lett.
Most szombaton Hero 7 / 8 / 11 lesz megmérettetve ugyanilyen szituációban, de a beállításokon variálni fogok.
-
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55 #5714 üzenetére
Ha csak az egyik sarok a rossz az nehéz ügy. Lőj egy fotót a legnagyobb szenzorlefedettséggel, ez valószínűleg 4:3 -as kép lesz, akkor jobban lehet vizsgálni.
Itt a torzításkorrekció is beleszól, a stabi cropja is beleszól, és csak a szenzor közepét használjuk, nem látjuk igazán a széleket. -
-
Tündike25
tag
válasz
Khaosz55 #5710 üzenetére
de így össze vissza kell nyomkodni, ráadásul ha fejemen van akkor nem is látom mit csinálok... C1, C2, C3 micsodákat hol lehet beállítani?
Illetve:
- ez tényleg ennyire melegszik? 10 perc felvétel elég nekem, de annyi menjen már azért.
- hogy tudom a lementett videók default könyvtárát beállítani a mobilon? (DCIM-be tesz mindent)
- 4:3as felbontás tényleg nincs??? -
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55 #5697 üzenetére
Nekem a sima standard tetszik a legjobban.
Úgy csinálj tesztet légyszi hogy lerakod fix helyre a kamerát és nem sétálsz körben, akkor jobban lehet látni a különbséget.
A Leica mindenhez adja a nevét jó pénzért egyébként, a Huawei telefonok és évek óta Leicaval villognak, aztán semmi természetesség a képükben.. -
-
Tündike25
tag
válasz
Khaosz55 #5681 üzenetére
Tényleg botrány, de az egész procedúra leírása is teljesen érthetetlen az átlag embernek. Emailben küldözgetek személyes adatokkal teli emailet a Fedexnek. EZT HOGY??
Mi van ha beírok valami kamu VPID számot? Enélkül a csomagot ki sem hozzák? Elvileg holnapra van beígrve jelenleg is.
Ha megkapom a csomagot, akkor is vissza kell még küldenem ezt a VPID-et?
Basszus, de bánom már hogy nem maradtam a Gopronál... Mondjuk az ottani Customer Support is egy féreg banda. -
Tündike25
tag
válasz
Khaosz55 #5677 üzenetére
Ennél a Fedexnél kevés undorítóbb cég van... Telefonszámon elérhetetlenek, egyszerűen nem tudok beszélni senkivel aki tisztázná hogy mégis mi a jóisten kell még nekik. Valami VPID számot kérnek folyamatosan amit a NAVnál váltsak ki. Botrány!! Ha lenne opció már rég visszamondtam volna ezt az egész kalváriát.
Te adtál meg VPID számot? A Fedexnél neked hogy sikerült élő emberrel beszélni? -
-
Tündike25
tag
válasz
Khaosz55 #5672 üzenetére
Köszi! Beadtam én is a papírokat, de tényleg baromi macerás, ráadásul egy csomó személyes adatot kiadsz a Fedexnek... Botrány és totál idióta ez a megoldás, ha tudom biztos nem innen vásárolok. Te kaptál visszaigazolást a Fedextől, hogy rendben minden adat? Nekem még nem küldtek semmi választ.
-
bardi
senior tag
válasz
Khaosz55 #5665 üzenetére
A stabilizátor ami ezekben van elvileg a képkockákat hasonlítja össze, amihez a több, élesebb képnek jobbnak kéne lennie pedig, egyszerűbben talál referenciapontot, mint pl az én esetemben a km óra, míg biciklin nem igazán van semmi fix, persze elhiszem, hogy neked ez a tapasztalatod, csak nekem fura a jelenlegi tudásommal. Mire van állítva a stabilizátor? Én low-ra állítottam eddig.
-
-
-
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55 #5587 üzenetére
Nincs értelme az ND-nek víz alatt, egyetlen funkciója hogy fényt vesz el, és víz alatt élből kevesebb fény van. Ha abból még elveszel, elkezdi emelni az érzékenységet a kamera, vagyis egyre erősebb a zajszűrés = egyre kevesebb a részlet. A polár hatása is erősen kérdéses.
-
-
válasz
Khaosz55 #5575 üzenetére
Ez hyperlapse felvétel, ahol fényképekből rakja össze a drón a 25 fps videót. Sajnos a videó fix 25fps-es, nem lehet állítani. 2 mpenként exponál egyet, közben mozog, itt körbe. Kicsit gyors volt a mozgás, nagy volt a sebesség, nagy volt a kör átmérője amit be kellett repülnie és ezért lett ilyen. Lassabban kellett volna mennem, de akkor nem tart ki az akksi, mindig ez a dilemma
Vagy sima 60 fps videót csinálni és azt begyorsítani hyperlapse-nek. Ezt ki fogom próbálni. Igazából fix sebességes hyperlapse-eket szoktam csinálni, naplemente, felhők, ilyesmi. Nem tudom megadja-e ugyanazt az élményt mint egy szép hyperlapse felvétel.
-
válasz
Khaosz55 #5550 üzenetére
Az Action 4 a legkisebb és legkönnyebb a trió közül. A fenti képen is látszik.
Én a gyors mozgások miatt használok ND-t a drónokon főleg, de a kamerán is ha arról van szó. Az ND/PL jön be a legjobban, mert a polarizálás miatt szebb a kép, szebbek a színek és csökken a tükröződés. Sőt, belelátni a vízbe is. Még a Mura sötétbarna vizébe is
A Balaton viszonylag tiszta vizénél nagyon látványos, tengeren még inkább.
A CPL a polárszűrő, ez nem irányított, hanem "körkörös" ha jól tudom (Circular Polar Filter). A GoProhoz állítható szögű ND/PL-eim vannak, és a drónokhoz is. Itt be kell állítani az átengedett fénysugarak szögét, irányát, hogy jó legyen az eredmény. Ezért van rajtuk tekerő.
Gyors, vagy viszonylag gyors mozgásnál a kép alja bekockásodik, még 60fps-nél is. Ezen lehet csökkenteni az ND sötétítéssel.
Az Insta lencsevédője sztem gyárilag oda van ragasztva:
Ez reccsen amikor először letekered. -
gixxergabi
senior tag
válasz
Khaosz55 #5550 üzenetére
Sztem sokan átesnek a ló túloldalára és a legsötétebbet használják, 50-nél úgy folyik a kép azt hiszed 150-el megy és sztem még a színeket is elcseszi...
De egy minimálisat én is kipróbálnék, csak ugye pont a gopro8-a "zabigyerek"
Próbálgattam motion blurt davinciben, de az felejtős...
Várom a tesztvideókat... -
válasz
Khaosz55 #5548 üzenetére
Lehet akkor azért nem láttam mert fejjel lefelé volt, na majd csekkolom
Szűrőt tettél már rá? Én vettem egy szettet, és amikor levettem a gyári lencsevédőt, reccsent egyet. Akkor engedett el a ragasztó, amivel oda volt ragasztva. Érdekes megoldás mindenesetre. Tudom, hogy a párásodásra figyelni kell, de azért hadd cseréljek már lencsevédőt, ha akarok. A szűrőket is csak így lehet feltenni.
Adok neki még esélyt, mert a felvételek minősége valóban jó. Még az FPV is elbírja, majd felviszem valamikor megint. Csak hát nehéz, és a drón akkuja jobban merül vele.
Ez most a flotta, ami saját használatban van:
-
válasz
Khaosz55 #5546 üzenetére
A DJI-é könnyen felmegy, könnyen lejön. Az Instáé nehezebb, nyomni kell, hogy bepattanjon. Motoron nem fog túlmelegedni a kamera, nekem autóban csinálta szélvédőre rögzítve belülről, timewarp közben. Az Action 4 is dolgozott már itt sokat, soha nem melegedett túl, illetve nem kapcsolt le túlmelegedés miatt.
Ja, még egy: a kijelző. Polaroid napszemcsim van, az insta kijelzője tök sötét, a gopro és a dji látható. Szóval ezek apróságok, de bosszantó apróságok. Nem akarok minden felvétellel tökörészni, arra a világ minden ideje is kevés lenne, jó ha a kamerából alapban is jó felvétel jön ki.
Sokan szidják, én is, a goprot a nemtörődömségük miatt. Nem érdekli őket, hogy pl. Windowson nem lehet videót szerkeszteni már évek óta. Pedig ez alap dolog, főleg ha van a kamerában GPS is. Az instának se tartott volna semmiből egy rendes timewarp funkciót betenni, csak programozás kérdése.
-
gixxergabi
senior tag
válasz
Khaosz55 #5525 üzenetére
Kíváncsi leszek, én csak -0,5-re vettem eddig, úgy gondoltam -1 sok.
Építő kritikát elfogadok (100/800 - low - flat)
Sajnos idő szűkében inkább csak motoroztam, pedig több nézetet is ki akartam próbálni, vittem mellkaspántot, van rögzítés lengővillán, farokidomon, és egy tapadókorongos is oldalidomra...de elengedtem -
válasz
Khaosz55 #5452 üzenetére
Én ezektől tudok megőrülni. Nem bántásnak szánom, csak ez van. Van egy csomó drónos relax videó a yutubon, de a pár másodperces ugrásokkal teliket elkapcsolom. Legalább itt ne kelljen már pörögni. A sajátjaimat is imádom visszanézni éjszakánként elejétől végéig.
Amúgy egy FPV akksi kb. 7 perc, most 11 van aktív használatban.
Köv. szint az épített long range gépek, azok mennek 20-25 perceket is. Na utána tuti nem fogok látni, ha leveszem a szemüveget
Aztán a merevszárnyú repülők. Nagyon komoly amikor elmennek 15-20km messzire, ott fel a hegyek tetején a felhők közé, repkednek pár percet és még vissza tudnak vele jönni...
-
válasz
Khaosz55 #5433 üzenetére
A sör ára engem sem érdekelt
(ha jól emlékszem annyi volt mint az Íreknél, 8 EUR 1 pint). Inni kellett, meleg volt nyár közepén. Korzika valóban gyönyörű hely, mi Szardíniáról mentünk át 1 napra Bonifacio-ba komppal, de csak gyalog. Viszont a franciák nem hazudtolták meg magukat, se angol, se német, csak a francia megy! Pedig annyira franciák azok ott az olasz gyökereikkel mint én régen. Vagy néger...
Feleségem azóta is vissza szeretne menni hosszabb időre Korzikára.
-
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55 #5429 üzenetére
Hát nagyon harmatos volt itt az Ace stabilizációja, nem kellene számítania hogy rá van e ragasztva bármi vagy sem. Viszont jó az expó, jó a részlet, jó a dinamika.
A Hero 8-at lehetett volna úgy beállítani hogy jobb legyen (jó, az ACEt is), túlexpózza a felvételt, de nincs részlet, nincs dinamika, cserébe szuper a stabi.
Valószínűleg ha az ACE 30 képkockán megy a legjobb stabival, illetve a GoPro -1EV alexpóra van állítva ISO400as limittel, mindkettő jobban teljesített volna.
Azért ettől függetlenül látszik a korkülönbség a két kamera között.
-
Geri86
csendes tag
válasz
Khaosz55 #5346 üzenetére
Kedves Tőled, hogy készítettél teszt videót. Én privát üzenetben küldtem Neked mintát arról, hogy egyik másik kamera milyen képet ad vissza. Elég lett volna, ha ott küldöd el ezt, amit ide írtál, mivel azt a többi tag nem látja, amit csak Neked mutattam. Kérdésemre nem kaptam választ Tőled, hogy akkor amit én készítettem, ott melyik - melyik kamera, de nyilván már Te is tudod, hogy a besárgult az Ace Pro 180e forintért. Írom ezt úgy, hogy a kezemben volt egymás mellett a 7-esel. Fehér ajtó előtt állva a kijelzőn fehér volt a kép, majd a felvételt elindítva sárgás lett a kijelzőn a fehér ajtó, ellenben ugyan ez a 7-esel. Alap beállításokkal mindkét kamerán.
Nekem nem jött be, az hogy jobb vagy rosszabb mindenki döntse el maga. Beltérben néztem csak mivel én csak itt szeretném használni és nekem nem jobb, így vissza is küldtem. -
jlaci74
senior tag
válasz
Khaosz55 #5276 üzenetére
Én is az Ace Proval szemezek, várok valami jó kis akciót, bár itthon elég reménytelen, nézem az EU piacot is...
Korában már dicsérted a gépet, szeretném kérdezni, hogy GPS alapú helyzet infó rögzítés ( nem tudom a pontos megnevezését) van rajta? Mintha azt olvastam volna valahol hogy iphone-al működik...
-
-
Márton
nagyúr
válasz
Khaosz55 #5172 üzenetére
tisztaban vagyok vele. van nekem is mind3: gyors vinyo: 8ms, 200MB/s, sata ssd 500 MB/s es M2 is, 2GB/seccel. De a max. 100mbites videokhoz. ami 13MB/s, eddig oltari nagy kulonsbseget nem lattam az en anyagaimmal. Kiveve ha toredezett a vinyo. de az normalis. Esetleg ha tobb sav es mindegyiket egyszerre kell olvasni, mert szamol az alsokkal is.
-
Márton
nagyúr
válasz
Khaosz55 #5170 üzenetére
és egy gyors, nem töredezett vinyóról vajon nem?
vagy egy sata ssd-ről? Ez inkább attól függ, milyen gyorsan tudja dekódolni az ibp frame-es gop struktúrát az adott editor. Vegas pl. szól is, ha túl nagy egy ilyen gop, hogy ez nem lesz editor friendly.
DV avi esetén ahova kattintottál, csak azt az egy frame-et kellett dekódolni. -
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55 #5163 üzenetére
a 4K60 még h265 esetén is beférhet 35Mbps-be. Tartom hogy a Constant Quality módot kéne próbálgatnod variable bitrate helyett, valószínűleg jelentősen lejjebb tudnál menni bitrateben.
Persze ne legyünk telhetetlenek, 4K60hoz a 35Mbps is szenzációs, régen a 1080p 50hez ez kevés volt
-
-
jlaci74
senior tag
-
válasz
Khaosz55 #5150 üzenetére
Félreérted, én nem mondtam, hogy csalódni fog benne. Azt mondtam, hogy az actionban nem fog. Az ace amúgy sem jön ki 120-ból.
Az instára én is kíváncsi vagyok, nem volt még. Az Ace Pro-t megnézném én is, meg is fogom sztem nyárig venni. Nem igazán tudom mi újat tudna nyújtani pl. az action 4-hez képest. Akciókamerának használva az action 3 és 4, a Hero 11 is nekem megfelelő. A kihajtható kijelző nem igazán hoz lázba, főleg a méret- és súlynövekedés miatt. Talán az AI működés a feldolgozás során... ez az Air 2s drónban is tetszik (a profik most ezért biztos tarkón lőnének
).
-
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55 #5051 üzenetére
Teszteld meddig tudsz lemenni méretben ahol már látszik minőség degradáció.
Én elképesztő mennyiségű tesztet végeztem a témában, de forrás függő a végeredmény.
Pl: ha akciókamera, 4K60fps, medium/high sharpness, sok mozgás, akkor konkrétan az újrakódolt végeredmény nagyobb mint a forrás anyag. Az in-camera élesítés nagyon sok "zizgést" visz a képbe, amit az encoder próbál megtartani.Emiatt van pl Márton tapasztalata a drón felvételek nagy méretével. Borzalmasan zizis a legtöbb drón képe a nem kikapcsolható élesítés miatt, még zajszűréssel kombinálva a tömörítést se lehet jelentősen csökkenteni a méretén
Ha low sharpness, zajt szűrsz, te élesítesz, akkor fele/harmada lehet a fileméret.2 frames Temporal NR, 5-ös értéken, amit szinte észre sem lehet venni, 30%ot csökkent a méreten azonos CQP beállítás mellett...
-
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55 #5046 üzenetére
Pontosan ezért mondtam hogy kísérletezz. Elvileg ugyanaz a beállítás más méretet eredményez 10 biten mint 8 biten.
Én a te már kirenderelt videódat kódoltam újra, ezért is lett kisebb, neked jobb minőségű a forrás, ergo azonos CGP beállítás magasabb méretet fog eredményezni. Nyugodtan menj le akár 26-os értékekig. Neked egyébként a 4080 már támogatja az AV1 kódolást is, ott még sokkal nagyobbat lehet rántani lefele a méreten minőségvesztés nélkül.
-
Márton
nagyúr
válasz
Khaosz55 #5040 üzenetére
I - Intra frame, teljes értékű képkocka, azonnal elérhető, nem függ a korábbi/következő képkockáktól. Ezt szeretik a videóvágó progik, mert gyorsítja az ugrálást, ha sűrűn vannak
P és B: I-t megelőző és követő képkocka, használatához előszőr dekódolni kell az I-t, hisz ahhoz képest tárolja a különbséget.
A legjobb az all-I videó lenne, amit tud is sok kamera, de a fájlméret sokszorosa az IBP formátumhoz képest. -
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55 #5035 üzenetére
Királyul néz ki.
Viszont javaslom próbálgasd kicsit a kódolási beállításokat:
Ezek Gerald Undone beállításai, nekem Macbook van, nem látom ezeket a lehetőségeket, de neked, vagy bárkinek akinek Nvidia kártyája van, érdemes lehet játszani vele, hogy kisebb filemérettel ugyanazt a minőséget kapja.
Menjünk fentről lefele:
Codec: h264, elavult, h265 a király, ha Intel GPU-d van vagy RTX 40xx, akkor AV1
Encoder: Nvidia/AMD
Resolution: felbontás
Frame rate: képkockaszám
Encoding Profile: Auto az jó, de ha youtube a cél akkor 10 bit 4:4:4 a legjobb választás, ami bár semmi mással nem kompatibilis, youtubeon látványosan jobb minőséget fog adni.
Keyframes: Automatic (ha every 8-12-16-24-re állítod akkor a már renderelt filet a videóvágó sokkal könnyebben tudja kezelni ha esetleg akarnád még tovább szerkeszteni. Automatán egyébként a képkockaszám kétszerese a jellemző)Rate Control: na ez a lényeg: Constant QP, (Constant Quality Picture) törekszik rá hogy végig ugyanazt a képminőséget kapd. Ha sok a mozgás megemeli a bitratet, ha kevés a mozgás lecsökkenti. Ez a szent grál első lépcsője a kis méretben jó minőséghez.
Preset: alig-alig számít hogy leglassabb vagy leggyorsabb
Tuning: High Quality
Two Pass Disable (lehet 265nél már nincs is)
Constant QP (I P B): itt lehet állítani a minőség vs méretet. 22-26 közötti értékek az alapbeállítások. érdemes a kísérletezést egyforma értékekkel kezdeni, pl minden 24-en.A képen látható beállítás kevésbé mozgó témánál is 60-80Mbps-t eredményez, így érdemes finomítani a beállításokon mert overkillnek érzem. A számok 0-51 között mozognak. 22 egy bevett jó érték, kb 2-4 értékenként duplázódik/feleződik a fileméret. 18 már kiemelkedő minőség 14 alatt pedig ember nem mondja meg a különbséget, de ott már 150Mbps+-ról beszélünk.
Felfele a 22-28 tartomány ami használható, 30+ már csúnyán tud blokkosodni, de ott meg már ilyen 10Mbps-nél járunk 4K-hoz.A szemléltetés kedvéért újrakódoltam kb 20-as értékkel a linkelt videódat, a fileméretem
3.29 GB lett, 37Mbs
7.28GB az eredeti, 82Mbps
A minőség különbség egy random képkockán 400% nagyításon: -
Chiller
őstag
válasz
Khaosz55 #5032 üzenetére
Lehet csak a lentiekkel összehasonlítva tűnik túlszaturáltnak.
Azt gondolom tudod, ahogy mész lejjebb, egyre kevesebb lesz a fény, és a színek is egyre inkább fakulnak/kékesednek.
Elég durva élmény, már akár 25-40 méteren is, ha viszel le lámpát és világítasz, ahogy egyszeriben a semmiből előtűnnek a színek.
-
válasz
Khaosz55 #5016 üzenetére
Köszi a tapasztalatokat! A GoPro Quik tényleg idegbaj, sosem tudtam rendesen használni. PC-n meg egyszerűen nem működik. Nem értem a gopros srácokat, miért sz*rják le ennyire a támogatást... (oké, áámerikai gondolkodás, ők az ászok) Meglesz az eredménye pár éven belül, ebben biztos vagyok. Nagyon rájuk ment a konkurencia, teljes joggal. Drónoknál a DJI már magasan nyert évekkel ezelőtt, lenyomta a goprot mint a .....
Én a DJI kamerákat (Action 3 és 4) használom mostanában, van Hero 11-em is, de ezt csak a gopro labs lehetőségei miatt tartom meg, illetve tartok meg egyet közülük. A DJI támogatása is ég-és-föld a goproéhoz képest, sokkal jobb. A hardveres-szoftveres stabilitásról és a felhasználóbarát működésről nem is beszélve.
Még várok az instával kicsit, de szeretném kipróbálni azt is.
-
-
-
Khaosz55
addikt
-
válasz
Khaosz55 #4946 üzenetére
Én síelésnél, nyaralásnál minden kártyát mentek a nap végén. 2-3- kamera van a fiaimmal, ami megy, és szeretjük vissza is nézni ,mi történt
Akkor meg már sima ügy a mentés, és másnap lehet üres kártyával kezdeni.
Tavaly volt egy olyan esetem, hogy a Hero 7-ben utángyártott akku volt, amivel a felvételeket végigvette, de kb. 1 percnél megfagyott a kép és csak a hang ment tovább. Nem minden felvételnél csinálta, utólag jöttünk rá, hogy akkor, amikor nem eredeti akksi volt benne. Természetesen nap végén vettük észre. Marha bosszantó volt, hogy elveszett egy csomó jó felvétel, többek között a 4,5 km-es családi lesiklás is. Ha csak kamerán néztem, akkor rendben volt, ha nem tekereted végig a felvételt...
-
válasz
Khaosz55 #4944 üzenetére
Nem tudom menniyre jó ötlet. Ha egy kártyán van minden felvételed, és történik vele valami, akkor buktad az egészet. Nekem a 256-os kártya bőven elég, a 64-es is az lenne. Felvétel után mentem le az anyagot a laptopra, úgyis visszanézem, nem tart semmiből lementeni. Felesleges a kárytán tárolni, és veszélyes is. Ha csak 1 helyen van, bármikor elveszhet, egy technikai hiba, akármi más miatt. Ez bármilyen érzékeny adatra érvényes
-
-
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55 #4919 üzenetére
Ha a 60fps-es homevideo lookot keresed akkor azt a 30fps sehogy sem tudta volna szállítani.
Igaza van Mártonnak, 60ban kell menni, esetleg ha tudod hogy valahol lassítani szeretnél ott fel kell kapcsolni 120-ra, vagy optical flow/twixtor.A judder fogalmát sem értem, hiszen nem úgy veszek fel mint te, nem találkozom a problémával.
-
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55 #4917 üzenetére
Amit írtam érték az kb akkora blurt rak a képre mintha 1/60 záridőt használtál volna.
24fps timeline, 60fps forráshoz 70-es blur kell hogy úgy nézzen ki mintha 1/48 záridőn mentél volna.
A 30phez 30p anyaggal a 26-os érték szintén 1/60-hoz közelíti, 24fps-nél 35 körüli a jó 30-as forrásból, de 24p forrásnál meg már 20-as érték kis elég.Túl kevés blurnak nem sok értelme van mert csak vesztesz az élességből, de darabos marad.
Hogy mennyire pontos a számolás az függ attól mennyire komplex a felvétel, hány fpsel vetted fel, mennyi a timeline fps 100fps-el felvett anyaggal 25fps timelineon tökéletes motion blurt lehet számoltatni még komplex témánál is, de még 100-as értéken sem lesz elég a mosás, 120ig kellene valahogy feltekerni.
-
Alabástrom
senior tag
válasz
Khaosz55 #4914 üzenetére
"-4K30Hz - Nagy meglepetésre nem volt durva még Motion Blur nélkül sem az interpoláció"
Ha eleve 30fps-el vetted fel, akkor (ha nem volt túl sok fény) a záridővel le tudott menni a kamera annyira, hogy már az egyes képkockákon el legyen kenődve a mozgás, ezért így sokkal folytonosabbnak tűnik, mint ha 60fps-el veszed fel és eldobálod minden második kockát.
(pl ezért is szokás ND filtert használni túl sok fény mellett. Hogy ne tegyék akadozóvá a mozgást a túl rövid záridővel felvett képkockák.) -
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55 #4914 üzenetére
30fps-nél 30fps timelineon a 26-os érték lenne jó, de elég sok képhibát generál.
Waqas Qazi-nak van egy jó oktatóvideója, ő openFX-ként rakja fel és kicsit máshogy állítja be. én is kísérletezem ezzel, mert jóval gyorsabban lehet leszámoltatni és egész jó az eredmény.Viszont nem értem milyen interpolációról beszélsz.
Azt javaslom Better, Large 60, erre Faster, small, 10-et állítasz be. Minek kérsz tanácsot egyáltalán? -
Khaosz55
addikt
válasz
Khaosz55 #4885 üzenetére
Gopro12 400 Euro + 50 euro töltősziget.
Ace Pro meg 600Euro töltőszigettel, igaz ilyenkor 2 aksi van szóval kell még egy. 3db nekem bőven elég. Nem kevés van azért árkülönbség. jelenleg GOpro8-am van namármost a 12-ben mit kapok többet? 4K120FPS 2.7K 240FPS és vízszintes stabilizálás illetve valamivel jobb képminőséget, de gondolom sötétebb helyen azzal is problémás lenne a kép.
Gopronak valamit kell csinálni jövőre, mert gondba lesznek, nagy szenzor már kell mert mindenkinek van lassan. Én úgy érzem a név megvan és ezért is kevés a fejlesztés. Jó van az úgy.
Lenne egy kérdésem: Látok promo videókat a YT és lassítás van benne. Gondolom 4K 120Fps a lassított felvétel, de a lassításáson látszik, hogy nem 2X-es hanem 4X-es. Ilyenkor 30Fps a képkocka sebesség. Hogy csinálják, hogy teljesen judder mentes a videó. Gondolom a renderelt videó nem 60FPS hanem 30FPS.
Ha én ilyet akarok csinálni judder mentesen hogy valósítom meg ? Csinálok egy 4K30FPS fő videót a lassításokhoz 4K120FPS-t használok és belassítom 4X a 120Fps részeket? A végén meg davinchibe renderelem 4K 30Fps-el ?
Azért kérdem, mert 4X lassítást akarok a lassított részeknél judder mentesen lehetőleg 4K-ban. Semelyik kamera nem tudja 4K 240FPS-t, hogy 60-ra csökkentsem a 4K képkocka számát. -
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55 #4882 üzenetére
Mondjuk az speciel beállítás kérdése. Az action 4 és az ace próbálja 1/100 zár felett tartani a záridőt ha törik ha szakad. A gopro lemegy ameddig tud, van erre egy görbe hogy számol, amit most meg nem találok. Ezt gopro labs firmwarel lehet módosítani, hogy hasonlóan viselkedjen mint a másik kettő.
az biztos hogy out of box az ace és a dji is tutibb választás.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen egeret válasszak?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen videókártyát?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bluetooth hangszórók
- Milyen TV-t vegyek?
- Víztisztító berendezések - kancsók - szűrőbetétek
- Budakeszi, Páty, Telki, Budajenő, Zsámbék, Tök, Perbál topik
- Autós topik
- További aktív témák...
- Üzleti Fujitsu Lifebook u7510 15,6" FHD IPS 2021/08. havi gyártás
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X280 - i5-G8 I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- AKCIÓ! 16GB (2x8) G.Skill Trident Z RGB 4266MHz DDR4 memória garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- HP ProBook 430 G4 Pentium 4415U (bios jelszavas)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest