- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Yettel topik
- Sony Xperia 1 VII - Látod-e, esteledik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- iPhone topik
- Honor 400 Pro - Gép a képben
- Poco X3 NFC - minden, ami kell
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
Hirdetés
-
Mobilarena
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Jellemzően minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő kilencedik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de ritkán előfordulhat, hogy a 15. napig vagy még tovább kell várnod. Ilyen esetekben érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást arról, hogy a vásárlásod sikertelen volt. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
jano_77
nagyúr
válasz
szkorhetz #16971 üzenetére
Sziasztok, szia!
Nem régen vagyok CURVE tulaj és nagyjából elégedetten használom, de az utóbbi napokban többször fordult elő, hogy elsőre nem fogadta el a fizetésnél a kártyát, ismételnem kellett! Most hétvégén pl a Bauhausban fizettem és elsőre hibát (074 ha jól emlékszem) jelzett az önkiszolgáló pénztárgép, oda jött segítőkészen a személyzet és egy kártyával törölte a hibát, majd kérte, hogy érintsem újra a kártyát az érzékelőhöz. Megtörtént és sikeres lett a fizetés. Minden fasza gondoltam, volt már ilyen. Otthon vettem észre, hogy a bankomnál viszont az első próbálkozás is sikeresként lett könyvelve, így gyakorlatilag duplán fizettem ki a terméket.
Erre gyakran kell számítani mert ha igen, akkor inkább hanyagolom a jövőben a kártya használatát - már csak amiatt is, mert gyakorlatilag azért rendeltem csak meg, mert egy olyan órát néztem ki, amit csak ezzel tudtam volna használni érintéses fizetésre, de végül nem azt vettem meg, hanem egy Galaxy Watch 6-ot, amivel viszont tudom használni a rendes kártyámat is.Azt szeretném még megkérdezni, hogy a GBit mit jelent, többször futottam bele a fórum olvasásakor az utóbbi hozzászólásoknál.
-
Oliverda
félisten
válasz
szkorhetz #16971 üzenetére
Valószínűleg itt is az lesz a gond, mint néhány másik magyar banknál: túl nagy a késleltetés a bank fizetési rendszere és a Curve között, ami miatt gyakran időtúllépésbe fut tranzakció (074-es hiba). A probléma elsősorban az OTP-s terminálokkal jön elő, ráadásul valamilyen okból egyes helyeken (pl. Spar, Lidl) gyakrabban. Talán utóbbi, terheltebb üzletekben gyakoribb a késleltetésprobléma.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
szkorhetz #16971 üzenetére
ha csak zarolasban van, akkor sajnos a cetelemnel kell reklamalnod. ha pedig a curve-tol kapott tranzakcio azonositoval nem tudod veluk kiszedetni manualisan, akkor bizony 30 nap utan fog csak lejarni naluk. nekem egyebkent mindig az volt a tapasztalatom, hogy cetelem hitelkartyaval kb. hasznalhatatlan a curve
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- ASUS Z97-AR - i5 4670 - 8GB DDR3 - 120GB SSD - 500GB HDD
- AAM számla - Mini PC / SFF / MT / TWR - Brand gépek - HP / DELL / Lenovo - több db, 1 év garancia
- Garanciális Gamer Számítógép, PC (GTX 1070 8GB, I7-7700, 16GB RAM, SDD) Beszámítás Posta ok (32)
- iPhone 11 128GB fekete, gyárilag független, újszerű karcmentes állapot, 87% akku, legjobb ár!
- iPhone 12 128GB FEHÉR, gyárilag független, újszerű karcmentes állapot, 94% akku, doboz, legjobb ár!
- HP EliteBook 835 G7 AMD Ryzen 5 4650U
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5600X / RTX 3070Ti / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- PS4 Slim 11.00 GoldHEN 500GB - Telepített játékokkal
- ÚJ Lenovo LOQ 15IRX9 - QHD 165Hz - i7-13650HX - 16GB - 1TB - RTX 4060 - Win11 - 3 év garancia - HUN
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 1st - i7-6G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD I HDMI I W10 I CAM I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest