- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Yettel topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Race-Face
tag
Tök jó, Volksvagen papírautó )
No, hogy próbáljak segíteni is valamit, annak idején én is jártam így.
Nem valószínű, hogy ez megoldja a problémát, de a Corel Draw 9 javítócsomagok nélkül elég sokat hibázik, azokat mindenképpen telepítsd fel. (Igaz, főleg memóriakezelési gondjai voltak)
A ''telepíts fel újabb Corelt'' gondolom ebben az esetben nem alternetíva.
Ha tiff-ként akarod kimenteni, vész esetén jó lehet a pilóta által is említett módszer, tehát először Corelben ''Convert to bitmap'', utána az így kapott képet exportálod tiffbe.
Csak sajnos benne van a pakliban, hogy a ''Convert to bitmap'' is hibázni fog.
Nálam nem véletlenül van fent a Corel8, a Corel9 és a Corel 11 is (ebben a sorrendben upgrade-eltünk, a 10-es kimaradt). Mindegyiknek megvan a maga hibája.Kelj fel és járjunk!
-
Race-Face
tag
Pedig kell lennie egy ''Post Script - egyéni lapméret''-nek is a papírméretek között. Én régen a Linotype 630-assal küldtem le mindent, az is alapból benne van a vindózban, mióta vettünk levilágítót, a saját driverével írok ps-t (DotMate 5000p).
Érdemes azzal a driverrel ps-t írni, amit a levilágítóstúdió ad a levilágítójukhoz. Hozzánk is hoznak mindenfélével írt ps-t, de gond még nem volt. Illetve ha volt, nem amiatt... Szóval szerintem nagy gáz nem lehet, ha nem a saját driverrel írod a ps-t.
Ja, ps írásért nehogy fizess, nem ördöngősség Van néhány információ, amire szükséged van, például hogy milyen rácssűrűséggel dolgozik a nyomda, ez nálunk pl. 200 lpi, sok helyen 150, az azért néha kevés tud lenni...
A Digitart magazinban (nem reklám) volt egy cikk a ps írásról, kezdőknek. Indulásként azt is tudom ajánlani. Esetleg elküldöm mailben.Kelj fel és járjunk!
-
Race-Face
tag
A ps írásban azért tényleg van néhány buktató, pl. overprint beállítások, direkt színek beállításai, ilyesmi, de ezek csak speciális esetekben jönnek elő. Szóval ne aggódj, sikerülni fog.
A rácssűrűség nem a nyomdagép tulajdonsága, hanem az adott nyomtatási technológia (ofszet, szita) egyik jellemzője. Ha nagyítóval megnézed a filmet ott, ahol raszter van, látod, hogy különböző méretű kis pontocskák alkotják a képet. Ezek a pontok minél nagyobbak, az adott szín annál nagyob mértékben lesz jelen a nyomaton (a francba, mocsok szájbarágós ez így, de mindegy). A raszterpontok mérete változik, a távolságuk nem. A 150 lpi azt jelenti, hogy egy inchen 150 sorban vannak a raszterpontok. Ofszet nyomtatásnál általában ennyit használnak, de szerintem ez kevés, mi 200 lpi-t használunk műnyomó papíron, 175-öt ofszeten. A végtelenségig nem lehet növelni ezt sem, mert mondjuk 300 lpi-nél már olyan kicsik a pontok, hogy nagyitóval sem lehet látni (illetve csak nagyobb nagyításúval). A Drupa-n osztogattak Heidelbergék 300 lpi-s plakátokat, nagyon durva. Ilyet azért a nyomdagépek többsége nem bír...
No, elkanyarodtam. Ha megnézel egy óriásplakátot, ott ez a rácssűrűség nagyon kicsi. Közelről szabad szemmel lehet látni a raszterpontokat.
A rácssűrűséget corelben a postscript írásakor lehet beállítani. A PostScript fülön van alul egy ''screen frequency:'' lenyíló fül. Oda kell beírni a kívánt értéket. A ''default'' régen (Corel8) még 60 lpi volt, most azt hiszem 150. Onnan gondolom, hogy a régen a hozzánk került anyagok jó része 60 lpi-vel jött, aztán egyszer csak eltűntek, most már 150 az alap. Úgy látszik, sokan nem állítgatják... pedig elég fontos.
Ma esti órának vége, ha érthetetlen voltam, sorry, legközelebb nem ilyenkor állok neki magyarázniKelj fel és járjunk!
-
Race-Face
tag
nem találom a Digitartnak azt a számát, amiben a ps írásról van szó. A 3. és az 5. szám hiányzik. Pedig megvan, csak nincs meg...
Mindegy, megtanulod anélkül is.
Egyszínes romayor. Az igen... Szerintem color munkát ne oda vigyél, nem az a kategória. Keress egy helyet, ahol van négywerkes gép (mondjuk egy Heidelberg), ott beigazításkor meg tudod nézni, milyen lesz a végeredmény, még mielőtt kinyomnák. Ha nem tetszik a szín, valamennyit tudnak állítani a terhelésen, az jól szokott jönni. Plusz ha színmintád is van valamiről, négyszínnyomó gépen esetleg még ki is nyomják ugyanolyanra...
Ja, még valami, az lpi meg a dpi nem ugyanaz ám... Persze itt is van dpi. A levilágítónak is van fizikai felbontása. Ez nálunk 3600 dpi maximum. Ennek ott van jelentősége, hogy a levilágítónak különböző méretű raszterpontokat kell tudnia létrehozni. Pl. egy 1-2 %-os raszterhez olyan kicsi raszterpontok tartoznak, hogy az ember alig veszi észre még nagy nagyítás mellett is.Kelj fel és járjunk!
-
Race-Face
tag
jah, separations fül.
Ott nenyúkapiszka, csak ha tudod, mit csinálsz
Ha cmyk-ban dolgozol, jó az úgy, ahogy van. Direkt színeknél már más a helyzet.
A corel alapból a fekete elforgatási szögét állítja be az összes direkt színnek. A legtöbb esetben jó az úgy is. Konkrétan akkor, ha a színek nem egymásra nyomtatódnak. Tehát ha mondjuk van egy piros szöveged, aztán van mellette ződ szöveged, aztán valahol lejjebb egy kis rózsaszín (látod magad előtt? ugye, milyen széééép...)
Viszont ha van egy duotone képed, azok színeknek más-más szöget kell megadni, különben brrrr...Kelj fel és járjunk!
-
Race-Face
tag
Kikérheted magadnak az egyszínes romayor nevében, akkor is igaz, amit írtam.
Miszerint: csak a végén derül ki, hogy is fog kinézni az anyag. És ez elég probléma pl. visszatérő munka esetében. Elég nehéz ugyanolyanra nyomni...
Ja, még egy elég kellemetlen élmény: amikor még nem volt B/2-es méretben is 4 werkes gépünk, egy egyszínes Dominanton nyomtuk a B/3-nál nagyobb cuccokat.
10.000 db color katalógust kellett nyomni, szép meló színenként... Az első színnel nem volt gond. Még talán a másodikkal se. A harmadik már nem nagyon akart ráállni. A negyedik meg egyáltalán nem. Ugyanis a négyszeri átengedés+idő+stb alatt a papír egy kissé megnyúlt. Elvágtuk a filmet, próbáltunk utána menni a nyúlásnak, nem sok sikerrel. Apró negatív szöveg volt, és rögtön ''világított'', ha nem volt a helyén mindenki. Szívtunk vele nem keveset. A vége az lett, hogy 1 raklapnyi papírt csomagolásra használtunk el.
Azóta már van egy 5 szín+lakk B/2-es gépünk is.
Még egyszer: a romayort nem akartam szidni (dícsérni se...), a gépmestert meg pláne. Elhiszem, hogy szépen nyomtat, még azt is, hogy kinyomja úgy a color munkát, mint egy négyszínesen (csináltuk egy jó ideig mi is ezt, mint írtam), csak valamit még hozzátennék. Minimum négyszerannyi idő alatt.Kelj fel és járjunk!
-
Race-Face
tag
Nem is arról beszéltem, hogy ugyanaz lesz a szín, mint a monitoron.
Hanem van egy munkád, és egy hónap múlva utánrendelnek. 4 werkes gépen PONTOSAN ugyanolyanra ki lehet nyomni újra. 1 werkesen nem túl valószínű...
Sejtettem, hogy pénzügyek miatt dolgozik romayoron, nem hobbiból
Képzeld, a mi nyomdánk is egy romayoron kezdte.Kelj fel és járjunk!
-
Race-Face
tag
válasz Dexter68 #171 üzenetére
Mi rendszeresen visszatérő munkákat nyomunk, mondjuk 80%-ban. Például konzervcímkék, csomagolóanyagok. Gyártunk németeknek, svédeknek, akik olyan minőségi színvonalat igényelnek, amit szerintem otthon sem kapnak meg.
Nehéz volt ráállni egy ilyen szintre. Ezért az ELMÉLETI szakemberek meg fognak kövezni, de sz@rt nem érünk prooffal, denzitométerrel, akármivel. Sokszor hiába kapunk proofot, szép fényes színek vannak rajta, de ha épp matt papírra kérik a melót (vagy címkepapír, ofszet papírra már gondolni se merek...), köze nincs a nyomatnak hozzá. Ilyenkor a megrendelővel a nyomatot hagyatjuk jóvá, a proofot meg szépen elfelejtjük Utánnyomásnál a már beállított színt elég nagy pontossággal tudjuk hozni. Az egyik gépünkön nekünk is van szalagos meghajtó, ahol beállításokat lehet tárolni, de nem használjuk.
Ja, a másik probléma, a papír. A hazai papírnagykerek elfelejtenek szólni, ha átállnak egy másik gyártóra. Megkapunk két külön szállítmány papírt, azonos grammsúly, mindkettő műnyomó, de kicsit máshogy viselkedik rajta a festék, más a száradási idő. Tök jó. És ezzel a kutya nem foglalkozik.
Csak ámulnak-bámulnak, hogy a gépmestereink inkább szemre állítják be a színeket...Kelj fel és járjunk!
-
Race-Face
tag
válasz neduddki #172 üzenetére
Corel 12 nálam produkált néhány érdekes dolgot, ezért gyorsan töröltem. Még szerencse, hogy nem vettük meg... őőő... akkor hogy próbáltam ki? Ismerősnél...
Én visszamenteném 11-be, és onnan megpróbálnám kinyomni. Ha megoldódik, corel 12 a ludas. Ha nem, akkooooor... add kölcsön azt a hp 800-ast, kipróbálom, nálam megy-eKelj fel és járjunk!
-
Race-Face
tag
A distillerben elég sok beállítási lehetőség van, de ezek nem befolyásolják azt, hogy csináljon valamilyen pdf-et. Megkérdezi, hogy melyik ps-t akarod konvertálni, mi legyen a kimenő pdf fájl neve, aztán megcsinálja. Lehet állítgatni, hogy pl. a képek felbontását, tömörítését, színterét változtassa-e, a fontok beágyazását, de mindezektől függetlenül valamit csinál. Ha nem tetszik neki a pdf, akkor is dob hibaüzenetet, ami nem mindig értelmes, de odaírja a végére, hogy no pdf produced, vagy valami ilyesmi.
De elindul a % jelző csík, vagy történik valami?
A ps formátumot egyébként nem sok program tudja importálni. Nem is nagyon szokás. Vannak speciális változatai, pl. az eps, sőt a pdf is az, azokkal már a többség elboldogul valamilyen szinten.
A corel8 pl. néhány ps-t beolvas, még ha nem is túl jól, ugyanaz a ps corel9-től fölfelé már csak hibaüzenetet eredményez. Érdekes...
Szerk.: már csak az a baj, hogy a kérdés nem nekem szólt, illetve konkrétan Dexterhez szólt. Ilyenkor mi a teendő? Ha már beírtam, nem akarom kitörölni...
[Szerkesztve]Kelj fel és járjunk!
-
Race-Face
tag
Hurrá, hurrá, hurrá! Meg kell osszam veletek, mennyire mélyült Corel iránti elkötelezettségem.
Hoztak hozzánk egy anyagot nyomtatni, névjegykártyák B/3-as ívre montírozva, Corel Draw 9. PS-t írtam, levilágítottam, kinyomtattuk, jön az ügyfél, hogy az egyik névjegy háttere félig eltűnt. Megnéztem az állományt, ott látszik teljesen.
A galibát egy lens effect okozta. A kolléga egy bitmap képet tett félig átlátszóvá a transparency-vel. A drága corel színrebontás után ezt egy átlós vonal mentén szétvágta (?), attól balra színrebontotta, jobbra ''elfelejtette''. Már a preview képen is látszott. Ha bitmappé alakítottam, úgy már jó volt (eredetileg is bitmap kép volt plusz a lens effect).
Természetesen az anyagi felelősség az enyém, hiszen ''én rontottam el''. Az a vicc az egészben, hogy a corel egy saját maga által létrehozott effectet nem tud lekezelni, nem egy beimportált valamit, mert azt még valahol megérteném... (annyira azt se)
Lassan már annyit szívtam a corellel, hogy bemegyek a codrához, hogy a corel 12-t már ingyen is ideadhatnák...Kelj fel és járjunk!
-
Race-Face
tag
válasz Dexter68 #200 üzenetére
Basszus, rá is néztem, csak más, amikor az ember egy hozott anyagot világít le, és nem ismeri centiméterről centiméterre, hol minek kell lennie. Utálom, gyűlölöm!
Csak az a baj, hogy vannak emberek, akik ragaszkodnak hozzá. Egyik ügyfél már hónapok óta próbálkozik, hogy corel alatt is olyan szép árnyékolást tudjon csinálni, mint photoshopban, de nem érti meg, hogy a corel csak felrak egy szürke placsnit árnyék gyanánt, az meg, hogy mi van alatta, kit érdekel? Elég ciki, amikor egy sötét háttéren világosabb az árnyék... áááááááááááá
Megalapítom az anti-corel társaságot.
Ja, kolléga megjelenéskor megvette a Corel 12-t. Felhív, hogy nem tud ps-t írni, mert az összes plate-en ugyanaz jelenik meg, mintha kiküldené az összes színre grayscale-ben a cuccost (mindre ugyanazt). Mondom, ilyen nincs, elmegyek, megnézem, mit állít be rosszul. Elmegyek, megnézem, és tényleg. Kiderült, hogy csak a preview a szar, utána jól küldi ki. Kolléga hívja a codrát (ekkor már nem voltam ott), nézegetik, jééé, télleg. Azóta úgy használja, hogy a preview funkció nem működik rendesen.
Ez mondjuk érdekelne, hogy másnál is így van-e, mert ezt elég nagy hibának tartom ahhoz, hogy lehessen róla hallani, de még senki más nem panaszkodott...
Azon gondolkodom, állást változtatok. Nem tudom, vajon az utcaseprőknek is vannak ilyen problémái, vagy az egy nyugis munka? Végülis a szemét adott, a munkaeszköz a jól bevált, 1.0 verziójú, nem bugos... szimpatikus munka.Kelj fel és járjunk!