Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • soma314

    tag

    válasz FecoGee #15125 üzenetére

    ez nálam az orchestration kategória. Tök jó és kényelmesen lehet kialakítani az egységes QoS policy-t minden bevont eszközön. A kérdés az, hogy melyik a nagyobb feladat/költség/idő ,egyszer kialakítani a QoS-t és eszközökön végigkonfigurálgatni, tesztelgetni.Végigmenni ezen az eljáráson amikor változtatni akarod a QoS policy-t újra.
    -vagy az eszközöket bevonni a rendszerbe, megvenni a szoftvert, megtanulni használni...
    Ez szerintem esetenként, méretenként változik.

    Én egyébként arra gondoltam, hogy az nem tipikus, hogy dinamikusan változik az üzleti folyamat igénye a hálózattal szemben. (Biztos van ilyen, nekem nem tűnik gyakorinak.)

    Például a QoS szempontjából a Youtube streaming mondjuk a SZEMET class-be sorolódik és kapja a saját bw-jét, priority-jét, drop-ját.... De ez általában mindig igaz.
    Mondjuk legyünk kreatívak és találjunk ki egy olyan vállalatot, ahol offsite mentések éjszaka mennek a serverek között. Napközben a VoIP és egyéb szokásos irodai forgalmak lesznek a prioritás, éjjel meg mondjuk SFTP.
    Ezt meg lehet csinálni úgy is, hogy nappalra van egy QoS policy és éjszaka van egy másik. Ezt ki lehet cserélni eszközökön futó scripttel, de külön controlerrel mondjuk ansible-el....
    DE meg lehet csinálni úgy is, hogy a QoS time based access list-eket használ ami alapján a GYEMANT class-be nappal nem kerül be semmi, de éjjel be kerül a szerverek közötti SFTP forgalom.

    Nálam az, hogy az eszközöket egy központi GUI-s menedzsment szoftverrel konfiguráljuk még önmagában nem SDN. Ha ilyen komplex feladatokat leegyszerűsít, ahogy a példádban írod, akkor orchestration szerintem.

Új hozzászólás Aktív témák