- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
- A HMD visszalép az USA piacáról
- A kínai gyártók 3D arcazonosítással kísérleteznek
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Google Pixel topik
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Új hozzászólás Aktív témák
-
Celithrandi
addikt
-
Celithrandi
addikt
-
PuMbA
titán
Kodi-val sokkal kevésbé akad nálam, mint MPC-BE-vel, tehát a probléma valszeg ott lesz, amit írtam, hogy 50fps-t 60Hz-en lejátszani nem tud minden lejátszó helyesen. Nem egyértelmű elosztani az 50-et 60 fele
Például egy 4K TV beépített lejátszójával megnézve valószínűleg nem fogsz látni akadozást, mint PC monitoron, de ajánlom a 60fps-t. Az nem ütközik a monitorok frissítési frekvenciájával, de az is megoldás, ha a monitor frissítési frekvenciáját kell átraknod 50-nel oszthatóvá.
-
zodo
nagyúr
Néma csöndbe pl. erdőben a madárcsicsergés mellett lehet behallatszik.
Nem szoktam fényképezőgéppel videót készíteni mert beépített mikrofon igaz egész jó de biztos nem a legmegfelelőbb, inkább a telóra bízom.
Pl. zenés táncos eseményt vettem fel abba semmilyen fókuszálás hangot nem hallani.
Viszont az EF 70-200 f4 IS objektívem jóval hangosabb, na arra simán mondanám hogy traktor hangú. -
JohnyBlue
addikt
Én személy szerint jobb szeretem a közepesen gyors, rövid sorozatokat és csak simán expo gombot használok és természetesen servo... nem is értem a one shot gondolatod hiszen valaki mindig mozog ( fotózandó alany, alanyok plusz közben én szinte folyamatos mozgásban vagyok). Az AF case pedig a stílusomnak megfelően van átállítva.
Ez a back button dolog nekem nem jött be.
-
duni84
aktív tag
én is ezért írtam, hogy mindegyikről számszerűsített eredményt kell nézni, nem fórum véleményeket. ráadásul a kérdező szemlátomást kirándulni és gombászni vinné, nem motorversenyt fotózni, ezért is írtam a mpixel számra, hogy azt bizony kiszolgálják a véleményed ellenére. "szemfókusszal" érdekességként teszteltem még a ef70-200 II 2.8 is obival eos 3-on kb 10 éve. ugyan az valóban "csak 7fps" volt, de így sem kellett kukázni képeket. habár picit fáj az ember szíve, amikor a tekercs filmet 3 másodperc alatt ledarálja
azért valljuk be, hogy az emberek 99%-a nem azt csinálja, hogy lő egy 100 képes sorozatot pár másodperc alatt és bízik a technikában, hanem meglövi azt a párat, amelyiket szeretné. elvégre szenzoron fókuszálva elsőre is be fog találni.
egy rf 50mm 1.8-at én is vettem kíváncsiságból pár hete, mert konkrétan egy vacsora árából megvolt, de valóban nem hasonlítanám AF sebességben a rendes usm/hsm motoros obikhoz. de hétköznapokra még ezek az stm motorok is bőven elegek. kutyát/gyereket/lovat/autót is tudnak követni. főleg az ilyen könnyű objektívekben. -
JohnyBlue
addikt
Igaz én csak mindenféle villódzó reflektor fényénél fotózok zenekarokat miközben hátulról ledfal támad és az egészet persze teletolják füstel miközben annyi a fény a zenészen aki úgy ugrál mint egy vérhast kapott pocok hogy 1.4-és 1/400 körül repkednek a 12.800 ak és betalál a sorozat
-
-
Joco_77
senior tag
Akkor röviden és tömören....ahogy elnézem a fentiek alapján az egyetlen igazi előrelépés minőség (fényerő, élesség stb)/ átfogás terén ez a set ezzel az objektívvel így:
[link]
Az R8 pár dolog miatt kiesik ugyanis.
Hát akkor várok, vagy marad minden így. Nem kritikus végülis. Esetleg más gyártónál szétnézni de az meg már nem ez a topic.
Segítségedet / segítségeteket köszönöm. Egyelőre maradok akkor ennél a kites obis megoldásnál, legalább nem nehéz cipelni -
-
Az élességgel nem láttam problémát, a sarokban a bokeh pattern volt csak fura nekem.
Nekem nem volt még lehetőségem egymás mellett az RF és EF 70-200-at kipróbálni, de a tesztek szerint nincs óriási különbség nincs köztük. Legalábbis nem akkora, mint ahogy a Canon propaganda azt hangoztatja. Ellenben az árkülönbség nagyon is érezhető…
-
-
-
-
Igen, ez a gyanú felmerült.Sem megcáfolni, sem megerősíteni nem tudom egyelőre, mert még nem sikerült reprodukálnom azóta jól láthatóan ezt a jelenséget. A kéményes kép viszont Picturemaker-től arra utal, hogy ez nem forró levegő okozta probléma lesz, hanem feldolgozás/pattern kezelés környékén valami.
Ha publikus a tesztképed, akkor szívesen megnézném!
-
hito
nagyúr
Nem tudom, egyszerűen nem tetszik a produktum. Kemény színek, ostoba fajta élesítés. Nem az éleket emeli ki, hanem a klasszik gagyi élesítést használja, amit kb. a mobilok is. Nem tudom ezt igazán jól elmagyarázni, még a Pana is kulturáltabb ebben a témában. De majd még kísérletezek, mert lehet hogy nálam van a hiba
-
Ez egy jó ötlet, csak kell találnom olyat helyet, ahol fixen tudom reprodukálni. Az eredeti kép egy rendezvényen készült, elég messze, így ott nem tudom újra kipróbálni sajnos.
Köszi a tapasztalatokat szintén! Ha esetleg van minta, amit meg tudnál osztani, az segítene a reprodukálásban, hogy nálad milyen felületen/körülmények között jött elő.
-
tirszin
senior tag
Igen, de a zajoska R7 nekem pl. sosem volt szimpatikus. Inkább 5D 3-at vettem anno az 1D mellé.
A tele gyújtótávról:
Ha motoron ülök, vagy egy bringaversenyen lábról fotózok, nálam pl. egy 50-150mm gyújtótáv lenne használhatóbb (ami sajnos nem létezik). De a legjobb egy 35-150mm lenne, ami szintén nincs a palettában.
Szóval a 200mm még fullframe-en is feleslegesen sok általában, de a 70mm pedig sokszor nagyon szűk. Így marad, hogy két vázat cipelsz magadon.A 24-70 vagy 17-40 a másik, de az ritkán kell.
-
tirszin
senior tag
Igen, lassú az R ilyesmire.
Amikor svenkeltem vele a motorosokat, akkora black szünetek vannak a keresőben, hogy szinte leheteteln volt rendesen követni a mozgásukat. Nem tudtam tartani a kompozíciót. Hol túl előre sikerült komponálni, hol a kép jobb szélére.
Amikor felfogtam, hogy rossz helyre sikerült a kompozíció, mindig rángatások lettek belőle, hogy korrigáljak. Szóval még a svenk sem sikerült vele.
Valamennyire meg lehet szokni, hogy ilyen kevés infó alapján komponálsz, de nagy szenvedés az biztos!
Én inkább eldatam, az R6-al 2x könnyebb dolgozni. -
Laby
őstag
R7-ről indultam, aztán lebeszélt, hogy akármit mondanak a tesztek meg a leírások élesben egyáltalán nem volt vele jó tapasztalata. Sokkal alkalmasabbnak érzi az 5D Mark III-t. Eléggé király képeket készít, nagy eseményeken, látva a képeit tanácsosnak gondolnám elfogadni a tanácsait. Így elkezdtem 5D Mark III-ket nézegetni, de közben olvastam, hogy az EOS R gyakorlatilag 5D4 MILC köntösben. Úgy éreztem, akkor lehet hogy most megjöttem. Nem tudom mitől nem sportgép, ha az AF elvileg jóval jobb is, mint az 5D4-ben, szenzora ugyan az, akkor mitől lesz valami alkalmasabb sportfotóra?
FPS-ben vannak jobbak, de nem a legfontosabb szempontom, hogy ezt a speckót kimaxoljam.Kicsit kezdek begolyózni, hogy ahány ember, ahány teszt, ahány videó, annyi féle különböző vélemény, és mindenki nagyon határozottan állít egymásnak teljesen ellentmondó dolgokat, és akkor próbáljak okosan dönteni...
-
tirszin
senior tag
A mechanikus zárral sajnos lassú a követése az R6-nak. Az elktronikussal sokkal kevésbé csúszik le a témáról. A fociban van pénz bőven, ott megfizetik, hogy plusz órákat bíbelődj a sok felesleges kép leválogatásával. (Ha a focimeccsre gondoltál.) Egyébként én is kb. 2000 db nyers képpel jövök haza egy kerékpárversenyről. Ha 20 fps-el eregetném az expókat, ez lenne 8...10000!
Ezért inkább single shotban használom.
@p_adam
Igen, ez hasznos fejlesztés. Már 5 fps-nek is nagyon örülnék. Az 1D-ken sem használtam gyorsabbat, mert felesleges a bringához vagy a motorosokhoz. Nyilván van 40 fps és felette felhsználási mód, ha pl. törik egy üveg, stb. De az más, mert ott nem 1000 szituációt kell megörökíteni. -
tvamos
nagyúr
"Azért nem exponál, mert nem tud fókuszálni
Mi értelme exponálni, ha nem lesz fókuszban a kép?"
Nyilvan kello modon fokuszban van, en latom, hogy nekem az megfelel. Csak valami miatt o azt gondolja, hogy nem.
"A fókusz beállításoknál beállíthatod, hogy akkor is exponáljon, ha nem talált fókuszt."
Igen, valahogy ezt nem tallom... -
-
tirszin
senior tag
De nem állíthatom fix 1/1000-re vagy 2000-re, mert ha elborul az ég közben, fel fogja vinni az ISO-t túl magasra. Ha így használnám, állandóan figyelni kellene erre is, folyton állítgatni a záridőt, ahogy változik egy picit nagyobbat a fény.
Vagy ha motorról fotózok, 1x erdő, aztán napos pusztába. Ezt nem lehet a záridő állandó tekergetésével kezelni. Jó ha be tudom állítani, hogy máshol is belenyúlhat a rendszer.
Pont azért van az ilyen funkciókra szükség, mert épp elég dologra kell figyelni egy rendezvényen. A körülmények változására már ne kelljen!
Gondolod, véletlenül került bele az 1D-be már vagy 15 évvel ezelőtt ez a lehetőség. De az 5D3-ban is van ez a funkció.Egyébként teljesen felesleges ennek szükségességéről vitázni. Nekem is van olyan terület, ahol felesleges, de sokszor bizony nagy terhet vesz le rólam.
-
tirszin
senior tag
Fotózol mondjuk gyors mozgást, ami megköveteli az 1/500s záridőt, tehát ezt fixálod.
A mélységélességgel emeled ki a témát, tehát szeretnéd pl. f4 és f5.6 között tartani.
Azért nem fixálod le a blendét, mert az ISO esetenként úgy túl szélsőséges tartományba kerülne. Teszem azt, le akarna menni ISO100 alá, de ugyebár oda már nem tud. (Ilyenkor nyilván zár a blendén.)
Na ilyenkor jó például, ha meg tudsz adni neki egy rekesztartományt, amit használhat.
Amúgy sejtettem, hogy nincs ilyen tartomány funkciója funkciója az RP-nek. -
murdock25
tag
Bocs, de azért az 1mm-ért nem túl indokolt szerintem. Ha így elém rakják és nagyon szeretnék egy nagylátós zoom-ot RF-ben, akkor inkább veszek 860-ért 15-35-öt, mint 700-ért 14-35-öt. Aki már ennyit csenget, annál már szerintem ez az eltérés nem oszt nem szoroz, főleg ha kap mellé f4 helyett f2.8-at.
-
tirszin
senior tag
Persze, hogy be van állítva, már az R menüjét kívülről fújtam, annyit állítgattam egy DSLR-hez képest!
Már az új 1.31 firmware van fent az R6-on. Nincs semmi különös változás az 1.2-höz képest. Talán csak annyi, hogy hiába veszem nullára (a legkisebb értékre) a témaváltást, könnyebben átugrik a háttérre, mint a v1.2-vel. De ez nem biztos, mert az 1.2 motorosokkal volt használva, az 1.31-nél pedig kerékpárosokkal és a háttérben kontrasztos molinók, amire sajnos többször átugrott.
Ráadásul hiába indítok az alany fejével, ő rendszeresen átugrott az emberek karjára. Ez elég idegesítő tud lenni, mert sokszor nincs annyi időd, hogy újrakezd a fókuszálást. Szóval azért van még mit csiszolni ezen az R6-on.
Lehet, hogy az R6 jobb, de az R sztem stabilabban tartotta a témát még úgy is, hogy csak középen volt a témaváltás sebessége csúszka. Persze sok másban gyengébb az R. Az R6 pl. jóval hamarabb találja meg a szemet és ugrik át oda. -
p_adam
addikt
Nem ettől függ, és alapból lekorlátozza... 6-8fps azokkal a régi (kb. 2012 előtti) EF objekívekkel, amik nem támogatják a "zöld" üzemmódot (pl. egy 400mm f/4 DO II-vel megy a 12fps).
Az R3-ba vélhetően az 1DX széria LP-E19 akksija kerül, ami valószínűleg gyorsabban tudja majd rángatni az AF motort. -
p_adam
addikt
Ez így nem igaz, a drágábbak, mint pl. a 24-70 2.8 L II, 35/1.4 L II vagy 70-200 2.8 L IS III esni fognak valamennyit, ahogy az RF obik ára is elkezd majd esni szép lassan, mert van honnan, ha feltöltődnek a készletek.
Az olcsóbbak viszont aligha fognak változni, tekintve, hogy mennyi EF bajonettes váz van a piacon az RF-hez képest, meg igazából nincs is hova esni tovább.Egyébként sokan írták, hogy mennyire nem lesz ára a DSLR-eknek, ehhez képest pl. egy 6D Mark II ugyanolyan használt árakon van, mint pár éve (és ez váz, nem egy is objektív)
-
-
Plexicushio
senior tag
Felesleges?
Arra utaltam volna a kommentemben, hogy pl. a 400 f/5.6-os obit is '93-ban adták ki, aztán alig akad olyan user review, ahol ne emelnék ki, mennyire gyors az autofókusz. A mai napig közkedvelt "BIF" üveg, ami azért sokat elárul. Illetve sok régebbi lencse megtáltosodik egy jobb MILC-en, mondhatni az esetek többségénél jobban teljesít AF terén, mint szinte bármelyik dSLR-en (kivétel 1Dx) ... De ennek az okát tudjuk jól. Szóval megéri MILC-re (régi) EF üveget adapterezniVagy még több legenda még a 90-es évekből:
- 135 F2L USM
- 200 F2.8L USM
- 300 F2.8L IS USM
- 400 F2.8L IS USM
- 500 F4L IS USM
... ezek sem a lomhaságukról híresek.Csak meg kell nézni, mit művelnek egy R5/R6-on. Vernek nem egy mai-tegnapi 3rd party üveget... ha nem mindet.
Persze, az újabbakban jobb/gyorsabb már a mikroproci, meg duál nano-usm, de ezekhez képest a 10-20-30 éves -akkori- top design sem vall szégyent. Sőt. Canon vonalon.
-
tirszin
senior tag
Igen, segít valamit. De a megoldás az lenne, hogy fókuszban tudja tartani, úgy 90+ százalékban.
A sok képnek megvan a böjtje, amikor egy egész napos rendezvény 1...2000 képét le kell raw-oznod és válogatnod mondjuk aznap éjfélig, ha szeretnél pihenni is utána valamit. Ha 8-10-et lőnél minden akcióról, az 10+ ezer kép!
Az egyhelyben álló, pl. dobogós emberekről nem a fókuszhiba miatt szoktunk többet lőni, hanem, hogy ne legyen belepislantás senkinél. De ezeket szerencsére van idő leválogatni ott helyben. -
tirszin
senior tag
Igen, de nekem nem is a sorozat miatt van sok EF obival gond, hanem ha közeledik felém mondjuk 20km/h felett, olyan lassan tudja követni, hogy egyszerűen a téma mögé csúszik az élességsík 20-30cm-rel.
Mindez Single-shot módban, követő fókusszal. Félig nyomom az expo gombot és várok a megfelelő pillanatra. Így lesz mindössze egy db képem, ami mögötte éles. -
tirszin
senior tag
Nekem az R érdekes dolgokat produkál Canon adapterrel egy EF 70-300 II obival. Ha zoomolok vele és 1 másodpercen belül nyomom le félig az expó gombot, akkor mintha MF-en lenne, nem indul el a fókuszálás, meg van fagyva.
Ha várok 1-2 másodpercet minden ok.
Ezt mondjuk kipróbálnám egy korábbi fw-el. Mert amikor eleinte használtam nem volt ilyen jelenség.
Túl sok komponens van már itt, sok hiba jöhet be, ha pl nem RF obit használsz hozzá.
Kijavítanak valamit és másik 5 új hibát hoznak be. Na ezért nem szívesen frissítek, ha jól működik -
Hi!King
őstag
Mármint mi használhatatlan sok képnél? Nekem nem egyértelmű abból, amit idéztél tőlem. A képek 90%-ánál én szeretem, ha a gép beállításaiból indul a szerkesztés, a maradék 10%-ban meg a gyári programmal is megoldható. Régen próbálkoztam Lightroommal, de úgy rémlik Canonnál amúgy az is defaultban a gép beállításaiból indul ki.
-
scarbantia
aktív tag
Igazából ha jól látom, akkor elég az AF-nek a touchscreen, amúgy egy gomb+tárcsa, és akkor a rekesz/exp. komp./ISO gyorsan állítható. Más nem is kell, visszajátszás gomb külön van, aztán ennyi.
A markolattal az a szívás, hogy se az akkuhoz, se a kártyához nem lehet vele hozzáférni. Mondjuk ez utóbbi nem számít, de az akku igen. -
p_adam
addikt
Ha az ember egy normális optikai keresőbe néz utána, akkor egyből látja, hogy még eléggé messze vannak az EVF-ek és talán sosem lesznek ugyanolyanok.
De ha már az élességet jól látom benne nagyítás nélkül, nekem az is elég, meg az IBIS miatt sokkal kevésbé fog remegni, ha mégis rá kéne nagyítani.
De ami lényeges, az IBIS, FF 4k, dupla kártyahely, gyors fps, mind orvosolva lettek, erre még rájön a 10-bit, 4k60fps, stb. a joystick, LCD felbontása, ezek, amik még nem ismertek, az 1DX III-at ismerve pedig crop nélkül, AF-el együtt a rolling shutter jelentős lesz, de az alapokat, meg az RF rendszert nézve eléggé erős játékos lehet a kategóriában, nyilván az R5 is jó, de azért nagyobb különbségre számítottam a kettő között. -
Plexicushio
senior tag
Nem (bírtam)
Azt megtartom valószínűleg, V30 szerencsére, kommersz videóra jó lesz, meg gincsolni a cellákat a Lexar kari helyett a teszt-fázis alatt
Inkább a kit-obit passzolnám el szivesen bőven ár alatt még."a legtöbb sorozatfotóhoz és leggyorsabb buffer ürítéshez úgyis UHS-II-es 300MB/s-os SanDisk Extreme Pro kell."
Ne hidd, hogy nem jártam körül a témát előtte.
M62 esetében tökmindegy, hogy UHS-I vagy UHS-II kártya van benne; 14 FPS esetén ugyanakkora marad a sorozatfeltétel hossza, azaz a buffer erejéig sajnos (max. ~850MB). 7 FPS-nél már lehet más a helyzet, hogy közben elkezdi írni ki a képeket a kártyára, de ott meg alapból lehet 8 másodperces is a sorozat...ami elég lesz.
De a buffer ürítés miatt viszont megér(het)i az UHS-II. Ám tudod mit löknek a gyakorlati számok RAW/C-RAW esetében? Hogy 3-4 mp. az ürítési előnye egy UHS-II -es Sandisk méregdrága SD-nek az UHS-I -es negyedannyiba kerülő változatához képest... (20-30 kép) JPEG esetében nem tudom; de nem kell teliőni 50 képig, csak szekvenciálisan kisebb a sorozatokat, és akkor az írásra sem kell annyit várni
. Viszont én csak JPG-t fogok akciónál, evidens.
Lexar 2000x SDXC a kiszemelt egyébként (adnak hozzá kártyaolvasót is). In-camera teljesítmény/ár-érték arányában ez a jó vétel, a Sandisk és Sony UHS-II nekem megfizethetetlen...
És ebben a gépben meg sem éri a többletet.
Tudom, ez már nem az a Lexar, de túl sok panasz nem érkezett a váltás óta.
De mivel 64 GB nem lesz elég, és ez úgyis csak az a top kártya lesz, tervben van egy 128/256 -os, lassabb "backup" 1667x -es Lexar is, vegyesen videóra.
Egy 128-as UHS-I V30-as MyMemory-m meg már van. -
Plexicushio
senior tag
... sportesemények híján, idő na az lenne kivárni, és még anyagilag sem járnék rosszabbul valószínűleg, ha maradok az m6-nál és később veszem meg, mert valószínűleg olcsóbban árulják majd mint ha ma venném. Csak hát... a türelem az egy olyan "erény", ami nem az erősségem ilyen "besózott" állapotban
. Mellette szóljon, hogy első komoly gépem lenne, tehát addig bőven lenne időnk összebarátkozni, tanulgatni vele, gyakorolni pár hónapot.
-
Plexicushio
senior tag
Ha nincs ez a pletyka már pár hete, jövő hónapban nyugodt szívvel vettem volna egy m6 mk2-t... de így.. nem tudom, hogy kivárjak-e vagy ne. A specifikációk ezért érdekelnének nagyon. Dual-SD slot, időjárásálló szigetelés, IBIS hidegen hagy, de pl. gyorsabb UHS-II foglalatért, nagyobb bufferért, nagyobb akksiért, pop-up EVF-ért, élesebb 4k60fps-ért már szivesebben adnék ki egy kis pluszt.
-
Plexicushio
senior tag
Az idáig oké is lenne, de akkor hogy van az, hogy ennek háromszorosa sem gond a másfél évvel ezelőtt bemutatott EOS M50-nél, ugyanazzal a szenzorral és procival?!
Szerintem itt megint csak a Canon szarevősége figyel be; mint éppen az M50 esetében a 4K, csak kontraszt alapú AF videó esetében, ahogyan azt beismerték, üzleti okok miatt nem DPAF a videó ,és lett croppos - mert akkor most lehet szinte senki nem venné a M6 MkII-t (vagy majd M50 utódot) - és lám, bivaly erős is az a szimpla DiG!C8 - bírja a 14FPS-t nagyobb felbontású szenzorral, UHS-II, stb. ... végül is igazuk lett, akkor most én sem agyalnék, hogy télen vegyek-e egy M50-et, vagy várjak-e az utódra, esetleg gyűjtsek még az M6 mk2-re... (bár inkább a jobb AF és nagyobb fps ami engem az M6 esetében mozgat, mintsem a jobb videó)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Synology NAS
- Xbox tulajok OFF topicja
- iPhone topik
- 3D nyomtatás
- A HMD visszalép az USA piacáról
- A kínai gyártók 3D arcazonosítással kísérleteznek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- További aktív témák...
- Apple iPhone 14 Plus 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra! I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- 130+131+132+133 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Napirajz könyv
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest