- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acheron
őstag
válasz szőröscica #36313 üzenetére
4 vs 6 henger F10 528i
Az engem is érdekelne, hogy egy F10 523i (6 henger, 204 Le) mennyire dinamikusan tudja mozgatni ezt az 1600kg -os testet?[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
Autó csere projektben vagyok, és az egyik jelölt a BMW. Bár nincs teljesen kizárva a dízel, elsősorban benzines vonalon keresek. Formailag az F10 a befutó, de valószínűbb, hogy E60 -ból hamarabb találok megfelelőt a kereten belül. Többfelől jelezték, hogy az általam nézett modellekben (523i, 525i, 528i) a nem különösebben jó hírű N53 motor dolgozik. Utánaolvastam, és azt találtam, hogy a motorra nem feltétlenül jellemzők a drasztikus hibák (én ide sorolom, ha egy motor hajlamos motorblokk, hengerfej vagy kritikus vezérlés hibákra), ellenben a nagynyomású üzemanyag ellátó rendszert (pumpa + injektorok) 100 ezer kilométerenként, a gyújtótrafókat 50 ezrenként, a gyertyákat pedig 10 ezrenként illik cserélni - emellett a közvetlen befecskendezés áldásaként hajlamos szívóoldalon kokszosodni.
Mivel használtként szinte biztos, hogy bizonytalan futásteljesítménnyel fogok tudni autót venni, számolnom kell azzal, hogy ezeket rövid határidővel le kell cserélni, és akkor kb 100.000 km -ig van egy jó autóm (ez nálam cirka 5 év, ennél tovább nem is tervezem megtartani).
Próbáltam utánanézni az áraknak, és kb a következőket találtam:
Benzin injektorok (mókás, hogy már a benzineseknél is van ilyen): 20 - 25k. 6 db, ~150k (nálam max 5 évente 1x)
Nagynyomású pumpa (konkrét típust még nem találtam, remélem nem rosszat néztem): ~120k (nálam max 5 évente 1x)
Gyújtótrafó (12 - 15 k / db): 6db, ~90k (nálam kb 3 évente 1x)
Gyertyák (5k / db) : 6 db ~30k (nálam évente min 1 - 2x)
Vagyis ha egy motorikusan full lepukkant, a fenti mindenben instant cserés autót veszek, akkor cirka 400k -ra kell számítanom egy ütemben, ha nem, akkor kb ennyi fog előjönni a fenti jogcímeken az 5 év alatt.
Amivel nem tudtam számolni, hogy a koksz lerakódásokat milyen gyakran kell eltávolítani, és ez mennyibe kerül.
A kérdésem: jól számoltam -e, valóban jó alkatrészeket néztem?
Van esetleg egyéb problémája ezeknek a motoroknak?
A kokszosodás "elhárításról" mit érdemes tudni (gyakoriság, költség)?
A kérdéseim csak a motorra vonatkoznak, azzal természetesen tisztában vagyok, hogy egy autónak a sebváltójára, a futóművére és egyéb részeire is lehet költeni gazdagon, de ez minden más modellnél is így van.
Köszönöm, ha segítetek ennek a dilemmának a feloldásában. -
Acheron
őstag
válasz CharlieDrop #36382 üzenetére
Nekem is furcsa, ha jól vettem le, a gyári gyertyákról írták. Egy normális gyertya szettnek ennek a többszörösét el kell mennie. De a lényeg nem is a gyertyákon van.
-
Acheron
őstag
válasz H.Ezredes #36385 üzenetére
Köszönöm az infót. Ezek szerint nem jó helyen néztem...
Ez jelentősnek mondható különbség, főleg az injektoroknál. Öt évre vetítve még mindig nem tragikus, de ha beleveszem a vezérlés cserét, a koksz tisztítást, és ezt kellene egyben kiadni (és ez csak a motor), az már ok lehet egy kevésbé őszinte mosolyra. Egy 523i a maga 204 lóerejével és 270Nm nyomatékával valóban nem biztos, hogy megér ennyi pluszt.
Persze az nem biztos, hogy ezek mind egyszerre jelentkeznek, mint ahogy azt sem tudom, hogy injektor cserénél szükséges -e szettben cserélni őket (logikus lenne, de nem túl költséghatékony).
Sajnos a dízel egyre kevésbé opció számomra, tartós és erős benzinest viszont szinte lehetetlen találni az újabb (2010 körüli) autók között, legyen szó bármelyik márkáról.
Ha nem indiszkrét a kérdés, dízel típusoknál ugyanezek a költségek hogyan aránylanak a benzineshez (dízel nagynyomású pumpa, injektor, ezek csereperiódusa) illetve a vezérlés cserénél mivel lehet számolni?[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
Ebben a színkombinációban belülről is mutatós, nagyon jól kiadja a műszerfalat, pedig nem nagyon szeretem a barna belsőt. Kár, hogy ezek a benzinmotorok nem javallottak, formára nagyon rákívánós kívül, belül.
-
Acheron
őstag
válasz FIREBLADE78 #37624 üzenetére
H.Ezredes aláírása választ ad a kérdésedre. Vagy kereső.
-
Acheron
őstag
válasz FIREBLADE78 #37627 üzenetére
De... Csak nem a mobil nézetet kell használni. De mindenki úgy fórumozik, ahogy jólesik
-
Acheron
őstag
Betoltak a közeli kereskedésbe egy ilyen szépséget. Korábban nézegettem F10 -eket, de ez még nagyobb, ha jól látom. N55 motor, és ha jól tudom, az F10 -től eltérő futómű. A km elég gyanús (ilyen motorral többnyire kétszer ennyi km -el is többet kérnek a típusért). Szép, de nemigen mernék beleugrani
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- E-roller topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Politika
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Villanyszerelés
- További aktív témák...
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000