- MIUI / HyperOS topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Srácok, Ti milyen szövetet használtok fekete / fehér háttérként? Van egy alap stúdiós állványom szövettel, de ez ilyen műanyag zsákvászon jellegű történet, vasalni nem lehet, és csupa téglalap minta marad a hajtások mentén. Jó lenne valami olyan anyag, amin nem látszanak ennyire markánsan a ráncok. A háttérelmosás, alacsony mélységélesség alkalmazása megvolt, illetve a "modell távolságának növelése a háttértől" játék sem mindig megoldható, pláne otthoni körülmények között, így jobb lenne eleve konzisztens háttért használni.
-
-
Megfontoltam ezt a GODOX MS300-at a javaslatodra, és mivel nem egy világvége összeg, először megpróbálom ezt az FV200 helyett. Arról van esetleg információd, hogy a beállítófény a vaku villanása előtt kialszik-e, vagy sem? Nem tudom, hogy hogyan működik ez a gyakorlatban más vakuknál, de amit próbáltam, ott úgy emlékszem, kialudt a villanás idejére, így nem okozott problémát a képen, hogy más volt a színhő a fix fény és a vaku esetében.
-
válasz
Lassú Víz #29834 üzenetére
Köszi, nem említették valóban, de nagyon igaz. Főleg fontos szempont ez mostanában, mert például a környékünkön csak napfény stúdiók vannak nulla felszereléssel, tehát vagy te viszel magadnak mindent, vagy dolgozol (a nem létező) napfénnyel. Nekem nem is a fakóság a gond, hanem az, hogy vagy sárga, vagy vörös, vagy semmilyen a bőrszín kidolgozás után. sRGB a monitorom, bárnem speciál cucc, de bármin is nézem vissza utólag, valahogy nem az igazi. Pfff, lehet váltanom kellene captureone-ra.
-
Mikrofon és randras, köszi mindkettőtöknek! C1-t annyira nem ismerem jól, 30 napot bohóckodtam vele, többek között a skin tone funkció miatt, de nem igazán lett jobb a végeredmény, mint L4 alatt. Annyi, hogy a piros foltokat jól javítja a szoftver, az tény. L4 sajnos nem ismeri az adobe portrait profilt, generic D750 van csak benne, az meg aztán a legfakóbb mind közül valamiért.A szürke kártyának utánanézek, sohasem használtam még ilyesmit. Köszi a tippet!
-
Akkora szopás ez a bőrszín kérdés... Standard módba állítottam a D750-et, de valószínűleg ez semmit nem számít RAW esetén, ha jól értem. Utómunkánál ha ezt a profilt választom Luminarban vagy C1-ban, eléggé fakó, Semlegesben még laposabb, portréban pedig (aminek elvileg jónak kellene lennie, hiszen portré képekről beszélek) olyan sárgás és túlhúzott kontrasztú, hogy sírok. Szenvedek a WB és a tint értékekkel, de valahogy nem adja ki.Ti hogyan értek el természetes bőrszínt? Speedfire képei például tök természetesek ebből a szempontból. Ráadásul, ha sikerül is beállítani retus előtt, mire végzek vele, és kitolom jpg-be, fakó és élettelen lesz az egész. Raklap beállítással próbálkoztam már, de csak nem akar érdemben javulni a dolog, bizonyára én reszelem el valahol.
-
Szerintem felejtsd el a könyvet. Ha alapszinten szeretnél fotózni, menj el egy alapozó workshopra, 1 nap alatt többet tanulsz élesben, mint yotuube nézéssel meg könyvolvasgatással 1 hét alatt. Nekem ez a tapasztalatom. Könyv és YT addig jó, ameddig rájössz, hogy mi mire való a gépen, de hogy mikor mit érdemes állítani gyakorlatban, azt egy profitól jobb megkérdezni, ellesni.
-
válasz
Speeedfire #29708 üzenetére
Köszi újfent az infót. Alszom még rá egyet, és döntök, hogy mit és hogyan szerezzek be végül. Van itthon két darab TT350N egy X1 kioldóval, és ehhez most jön az S2 mount, hogy bowens adapteres softboxot is ki tudjak vele próbálni, mert eddig csak ernyőztem. Nem volt rossz ez sem, de ezeket tartanám meg "vonulós" cuccnak, beltérre keresek valami komolyabbat beauty dish / stripek alá. Ezért kezdtem egyáltalán az AD200-at, majd stúdió vakukat nézni, aztán állandó fényű LED-et, aztán meg a kombinált megoldást. Szép kerek kör lesz ez, ha végül bezárul, és maradok az AD200-nál! ;-D
-
válasz
Speeedfire #29702 üzenetére
Olvasol a gondolataimban, mert ezt is néztem korábban!
Onnan indultam még néhány hete, hogy ad200+sl60 lenne az ideális nekem, aztán rájöttem, hogy az kábé pont annyiba kerül, mint az FV150 itthonról, vagy az FV200 külföldről, és akkor két eszköz egyben, ezért lett ez a cél (egyelőre egyetlen fényforrásos tanuló fázisban járok, bőven elég ezt kitapasztalni ennyi szabadidővel). De most jól bekevert ide a kis MS300-as, amiről ahány cikket olvasok, mindenütt az egekbe magasztalják. Mondjuk, ez azért a Godox-tól nem is meglepő mostanában, én legalábbis maximálisan elégedett vagyok minden cuccukkal, ami eddig van (bár az nem sok). Izzókkal szoptam már eleget, arról fejlesztenék épp!
Köszönöm a tippeket!
.mf: az 1/320 csak onnan jött, hogy nálam az az alsó határ, aminél természetes fényben még éles képet tudok lőni fix 85%50 obikkal VR nélkül, persze a vakus megvilágítás más tészta. Stúdiós workshopon 1/160-nal toltam én is az oktató javaslatára, de jobb szeretek biztosra menni, mert remegős a kezem. De igazatok van, ez csak az én vesszőparipám, a képeket nézve az 1/160-as záridő is éles képet adott statikus modellnél, vaku használatával.
-
válasz
Speeedfire #29699 üzenetére
Köszönöm az érthető választ, és persze Neked is, kacsento1! Így már világos, kissé megkevert a hasonló értékadási metódus a két különböző technikai tényezőnél, de így már leesett a tantusz. Amúgy sem erősségem a stúdiózás technikai oldala, teljesen új terület nekem, úgyhogy még rendszeresen érnek ilyen felismerések (legutóbb a hungarocell derítő hatékonyságát látva csaptam a homlokomra, hogy ezt így hogy?!) , de hát valahol el kell kezdeni ezt is. Az utóbbi 5-6 évben csak a szakmámnak éltem, most már élnék egy picit a fotózásnak, mint örök hobbinak is!
Állandó fényen én is gondolkodtam, éppen ezért terelődött a figyelmem az FV150/200 felé, de igazából az ajánlott MS300 annyira "olcsó" ahhoz és egy AD200-hoz képest is, hogy lehet, bevállalom tapasztalatszerzésként, és ha esetleg nagyon nem boldogulok vele, választok valami mást!
-
válasz
Speeedfire #29697 üzenetére
Ezt olvastam, de azért köszi, viszont vélhetően nem értem ki a lényeget belőle!
Az rendben van, hogy a HSS nélkül is marha gyors, de rémlik valami olyasmi a stúdiós gyakorlatról (és ez lehet, hogy rosszul értelmezett infó, és ez visz félre), hogy az átlag stúdió vakuk mellett nagyjából 1/160-as záridőn érdemes fotózni, és amikor 1/250-en vagy 1/230-on próbáltam, a fele kép sötét maradt, ami ha jól emlékszem, a DSLR működési elvéből adódik. Ezért nem tudom hova tenni itt az 1/800-at.
-
Nézegetem az MS300-at, szimpatikus kis vas, de ha 1/800 az alja, és én teszem azt, 1/320-on fotózok, a szinkron különbségből nem lesz probléma, a zár mozgásából eredő árnyék a képen? Nemrég futottam bele hasonlóba, és ezért szeretem a HSS-t, mert ott tág határok között mozogva sincs gond ebből a szempontból, egyben nagyobb szabadságot is ad. Teszem hozzá, még csak most ismerkedek a stúdiózással, szóval simán lehet, hogy alapvetéseket nem látok át.
-
Köszönöm a tippet, egészen szimpatikus eszköz, utánanézek ennek is! Ami miatt eredendően LED-et nézek, az a kvázi igénytelensége: nem kell a cső élettartama miatt aggódni, hogy véletlenül odaverem valahova, vagy csak melegen mozgatom, és emiatt sül ki, stb. A HSS mondjuk tényleg nem szempont, bár eddig minden cuccom tudja, és néha használom is. Az FV200-at is gyengének tartod? Az még lehet, beleférne nálam is a büdzsébe. Érdekes egyébként a kulcs szám kérdése, mert anno, amikor megvettem a pici TT350N-t, mindenki le akart róla beszélni, mondván, gyenge. Azóta eltelt másfél év legalább, és (bár kültéren csak kevésszer használtam) soha nem volt gyenge, sőt olyan fotós is meglepődött az erején, akinél az AD200 a leggyengébb vaku a készletben. Ami a kiegészítőket illeti, abban száz százalékig igazad van, csak sok esetben hely is kell például egy hungarocell lap tárolásához, ami nálam nagyon nincs sajnos. Emellett, az sem árt, ha viszonylag gyorsan össze tudom rakni a szettet, majd 1-2 óra múlva szétkapni, ez szintén nrm kedvez a DIY megoldásoknak.
-
válasz
mikrofon #29688 üzenetére
Csak az árától már nem messze van az FV150 (pláne Fomito-n) , ami az értelmes modellfény, és a vaku funkció miatt jobb lehet egy kezdőnek egy szimpla vakunál, szerintem. Én is az vagyok, és nemrég volt lehetőségem normális stúdióban tanulni egy picit, és úgy tapasztaltam, hogy jóval könnyebb így beállítani mind a technikát, mind a modellt, ha látod a fényt folyamatosan. Egyébként én is pont az AD200 és az FV150 között próbálok most dönteni, mert néha jó lenne a mobilitás. Mivel azonban már van itthon rendszervaku, és úton van a Godox S2 rögzítő, amivel bowensbe foghatom azt, inkább az FV150 felé húz a szívem.
Egyébként jól irta .mf, egy kis hobbi stúdió is marha drága mulatság, csak a passzív eszközök (állvány, derítők, boxok, stripek, táskák a szállításhoz, háttér és állvány, csipeszek és egyéb rögzítő elemek, boom kar) bőven 150k felett van, pedig mindent IS ebay+fomito párosról szerzek be, és nem high end cuccokról beszélek. Meg vennem kell egy normális állványt a nagy vaku alá, bármi is lesz az, na meg persze magát az eszközt.
Jó kis hobbi ez! :-D És még az IT a drága, a lóf@szt!
-
válasz
Speeedfire #29664 üzenetére
Azt a mindenit, amikor ilyet látok, akkor jövök rá, hogy mennyivel magasabb szinten űzik mások ezt a hobbit (vagy hivatást?), mint én. Brutál anyag, gratulálok! A 2567-es kép nálam favorit...
-
válasz
Speeedfire #29642 üzenetére
Köszönöm!
-
válasz
Speeedfire #29640 üzenetére
Szia!
Belinkelnéd ide is? Nekem is érdekes lesz hamarosan.
-
Ebay-es "Hoya" CPL filterekkel van tapasztalat? Itt is van esetleg ajánlott eladó, mint a memóriakártyák kapcsán a sincerytrading? Korábban vettem egy Hoya-nak hirdetett cuccot, az nem volt rossz, bár nem tudom, mennyire van itt látható különbség a brandek között.
-
válasz
randras_83 #29588 üzenetére
Köszönöm!
Azt mondjuk nem, értem, hogy a francban kerülhet fele annyiba a 24-120, mint itthon, szürke import ide, vagy oda. De ha eredeti a cucc, nem is nagyon érdekes!
-
E-Infinity-ről rendelt már valaki? Azon túlmenően, hogy a garancia esetleg kérdéses lehet, megbízható a forrás, eredeti cuccokat árulnak? A Nikor 24-120-szal szemezek, de itthon hardcore ára van (a büdzséhez mérten).
-
válasz
mikrofon #29576 üzenetére
Igen, annyi, hogy a két váz között van 5 év a D3500 javára, ami azért - lévén, elektronikai termék - valamelyest biztos csökkenti ezeket a kategóriákat. Ellenben, ahogyan azt a népszerű mondás is tartja: a fizikát kérem nem lehet megb@szni. A több, mint kétszer akkora szenzornak ugyanakkora megapixel mellett rombolnia kell, ami rontja az esélyeit, az a D3500-ból már száműzött AA szűrő, de az is csak az élességre lehet hatással, dinamikára és fényérzékenységre nem igazán. De ez az elmélet, majd látjuk a gyakorlatot. Feldolgozó motorból ugyanaz az Expeed 4 van mindkét vázban, így e tekintetben már kiegyenlített a verseny.
A 3XXX egyébként ugyanazt a szenzort tartalmazza, mint az 5XXX, ez biztos. Talán még a 7XXX is ugyanarra a CMOS APS-C lapra épül, csak a szolgáltatások jóval bővebbek az alap modellhez képest. Itt a valódi nyereséget számomra a FF / APS-C különbözet adja majd, reményeim szerint, meg a kihajtható kijelzőt is nagyon hiányoltam végül a 3500-ról, pedig először egyáltalán nem tűnt fontosnak.
-
válasz
randras_83 #29573 üzenetére
Lerendeltem a D750-et ma, de objektív nélkül, úgyhogy még érdekes is lehet! Írj rám, ha van egy árad, és végleges a szándék, aztán meglátjuk!
A D3500 megmarad egyelőre, hogy összevethessem a nagytesóval, azonos objektívvel, azonos körülmények között. Ha nem hoz annyit a D750, mint gondoltam, akkor megy apróra. De a kollégától kapott RAW képek meggyőzőek voltak (sajnos).
-
válasz
randras_83 #29570 üzenetére
Nem is vetem el, csak gép terén. Az új lesz, objektívből meg nézek használt zoomot majd, az 50-est meg beszerzem szerintem újonnan,l bár ha van jó használt ajánlat, azon is elgondolkodok. Így is belefér a keretbe.
-
Köszi az infót! Alapvetően nem szeretnék pénzért fotózni, mert (egyelőre) szerintem nem vagyok hozzá elég jó, bár másokat ez nem szokott megakadályozni...
Azért gondolkodtam rajta, mert amúgy drónnal is repülök, és oda jól jönne néha, ha el lehetne adni az elkészült képeket, mint "kapcsolódó szolgáltatást", például webdesignhoz. Meg hát, előbb vagy utóbb hátha sikerül annyit fejlődni, hogy lesz pofám pénzt kérni egy-egy munkáért.
Mindenesetre köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalatod, sajnos sejtettem, hogy itt is ez a helyzet. OKJ rendszergazdára jártam régen, de egy vicc volt az egész, szerencsére a papír miatt mentem csak, és nem tanulni.
-
"Fény. Godox X1p/X2 kioldó, TT350, TT600, 2-3 állvány, 60/+ octobox v brollybox v ezüst esernyő, 60x90 diffúzoros softbox, pár derítőlap (ezüst, arany, fehér hungarocell-lap)."
Hát ezen felröhögtem, leírtad nagyjából a cuccaimat!
X1 kioldóm van, két darab TT350N-nel, illetve Godox 80-as oktával, meg egy kisebb ernyővel, raklap derítőlappal. Hungarocell nincs, de jó ötlet!
Mondom, ezeket használom és szeretem is, de nem mindig van lehetőség még egy alap technika összeállítására sem, pláne, ha ez ember hobbista, így nem megy elsőre a jó pozíció belövése, és állítgatni kell. Erre például most nem volt lehetőség.
@b.vr: tervben vannak a workshopok is, illetve az említett barátomtól is tanulni próbálok, Ő olyan 15 éve fotós. OKJ képzést is nézegetek most a Perfektnél, de nem tudom, mennyire van értelme. Elvileg külső oktatókkal szerződtek, fotósok tartják a gyakorlati képzéseket. Még meglátom, de decemberben lehet, hogy belevágok, elvileg 6 hónapos kurzusban teljesíthető a képzés.
-
válasz
kovsol #29555 üzenetére
Elsősorban Nikon vonalon, és ott is a FF gépekre gondoltam. Egy D3500-ról átváltani APS-C MILC-re csak azért, mert több a fókuszpont, nekem nem éri meg, pláne, mert FTZ adaptert is kellene vennem, ha csak nem válok meg az objektívektől is. Ha meg megteszem, akkor miért MILC irányába menjek, amikor FF szenzorral klasszikus DSLR olcsóbban is elhozható, és tele használt objektívvel hozzá a piac (ami nem az én műfajom, de ha mondjuk még garis, akkor miért ne)? Csak emiatt vetettem el, de ez mind szubjektív. Az eye-AF funkciót amúgy irigylem az újabb gépektől, bár live view alatt az arc-fókusz egészen jól megy a mostani belépőszintű gépemen is. De abban igazad van, hogy a szemfókusznál nincs jobb, és igen, pont kis mélységélességgel dolgozom, ha lehet.
"A dinamika az csökken ahogy az ISO -t növeled. Ha maxos dinamikát akarod, akkor alap ISO -t kell használj."
Ezt a tanácsot pedig köszönöm, megfogadom. Muszáj volt kicsit az ISO-n tolni, mert nem volt lehetőség állványozni (pörögtek az események), és semmiképp sem akartam elmosódott képeket, ami néha becsúszik ISO200, és viszonylag hosszabb záridő mellett. Ellenben, ha FF-en a 800-1600 ISO is hoz olyan dinamikát, amilyet láttam tőle most, akkor nem kérdés, hogy nekem arra lesz szükségem, mert milyen lehet akkor mondjuk 100-on?
-
"Nem akarok geci lenni, de..."
Akkor ne legyél az!
Természetes fényű stúdió volt, pont ez volt az egész gyakorlat lényege, hogy ne kelljen softboxokkal, ernyőkkel, méhsejt ráccsal, meg centire beállított vakukkal szenvedni, csak a modellre figyelve a lehető legjobb képi világot hozni. Engem alapesetben nagyon is érdekel a fényelés, iszonyú mély és érdekes téma, a low-key stílusért odavagyok, de a barátom a természetes fényre esküszik portrénál, és a nyers, de pláne a kimunkált képeit nézve meg is értem, miért. Baromi nagy ablakokkal, de féloldalas megvilágítással rendelkezik a stúdió, ez a sajátossága, kifejezetten ezért mentünk oda. Ennyit szerintem el kellett volna bírnia a szenzornak a "sötét" oldalon is. Lehet, hogy modern kivitelű, rendes világítás és kültéri fény mellett nem is volt eddig nagyobb gondom vele, de hogy 800-as ISO mellett is zajosodik, miközben 1600 felett tolja mellettem a kolléga zaj nélkül, brutális dinamika és részletgazdagság mellett, akkor azért van alapja a megjegyzésemnek, szvsz.
Rapid:136: sajnos a MILC nekem tényleg nem pálya, rettentő árak vannak még. Plusz, kilencven százalékban portrézom, csak ez érdekel, szóval jó lenne a markolat is a D750 mellé, amit csak azóta hiányolok a saját gépemről, amióta alkalmam volt a kollégáét próbára tenni 20 percre. Persze az egyértelmű, hogy MILC úton halad a világ, de szerintem kell még néhány év ahhoz, hogy leszivárogjanak az igazán erős modellek a megfizethető szintre, most még picit túlárazottnak érzem, ha a videó nem számít, és nekem nem számít.
Kolléga szerint egyébként jobb minőségű objektívekkel is hatalmas előrelépést érnék el képminőség terén, amit én nem is kétlek, ezért is jöttem ide tanácsért a konkrét típusokra vonatkozóan. Csak ilyen objektív árak mellett az sem kis beruházás, és akkor még mindig ott járunk, mint sz autók esetében a nagy blokk / kisköbcentis turbó viszonylatában, hogy jó az, de soha nem éri el ugyanazt a szintet a való életben, még ha papíron közel is van. Ha meg már költök, akkor legyen egyértelmű az előrelépés a technikában.
-
válasz
Rapid136 #29550 üzenetére
MILC-et kilőttem az ára miatt, manuális obikhoz meg tapasztalatlan vagyok (és rossz a szemem). Szerintem az lesz, hogy elengedem a D3500 kezét a meglévő 35-ös 1.8G DX-szel együtt, jön egy D750 egy 50 1.8G-vel. Ezt így meg lehet úszni 500k körül, ami nálam a lélektani határ a projektre első körben, aztán majd kell még mellé valami FX utazó zoom, ha a DX-es Tamron 18-200 Di II VC nem válna be a "nagy" vázon.
Köszönöm a tippeket még egyszer Mindenkinek, nem akarom tovább offolni a topikot!
-
válasz
mikrofon #29544 üzenetére
A bizonytalanság oka az útkeresés igazából. Erősen remeg a kezem a D750 rendelés felett, de nem vagyok biztos abban, hogy a jelenlegi tudásommal van értelme FF-be fektetni. Ugyanakkor, tudás jobbra vagy balra, amikor egy beltéri sorozatnál azt látod, hogy megfelelő expó mellett azért nem tudsz érdemben utómunkázni, mert kicsit húzol az árnyékon, és olyan képzaj van, hogy besz@rsz, akkor elönti az agyam a matéria. Az időt rászántad, a pénzt a műteremre rászántad, a tudásodnak leginkább megfelelő módon fotóztál, majd jön az, hogy a végeredmény mégis elmarad az elvárttól, mert a képminőség nem elég (pedig 1 éve váltottam D3100-ról D3500-ra, ami hatalmas ugrás volt képminőségben, de lehet, hogy már akkor FF felé kellett volna kacsintgatni.) A D750 most esett abba az ársávba, amit már rá tudok áldozni erre a hobbira, csak amiatt van ellenérzésem, hogy alapvetően régebbi a gép, a szenzor sajátossága miatt penge éles, de kissé fátyolos a nyers kép. D3500 ebben (és csak ebben) jobb, korom fekete a fekete. Szóval, ezért keresek olyan objektívet, ami most jó APS-C-hez, de 1 hónap múlva már lehet, hogy FF-en lesz. Addig még lesz néhány műtermi fotózás ismerősöknek, és ha elgurul a gyógyszer, vátlani fogok.
Közben másutt ajánlották a 85mm-es 1.8D-t is, ami elvileg APS-C-hez nem jó motor hiányában, de jóval olcsóbb árban, ha végül FF-re váltok. Lehet, hogy azt a kombót veszem, mellé meg később majd egy használt 50 1.8G-t, ami mindkét vázon megy. vagy beszámíttatom a 3500-at, és problem solved.
-
válasz
csacsi77 #29542 üzenetére
Semmin, igazából már döntöttem az 50-es mellett, elvileg az FX és DX-re egyaránt használható. Nézek épp egy használtat itt aprón, de miután a 35-ösben is fókusz motort kellett cseréltetnem másfél év után (nem kapott ütést), és anno a D3100-hoz tartozó 18-55 KIT ugyanígy hullott el 3 évesen, használtat nem szívesen veszek, marad az új.
Köszi Mindenkinek!
-
válasz
vihartigris #29534 üzenetére
Vidéken ez sajnos sansztalan. 14 nap elállás elég lesz, vagy megpróbálok kérni kölcsön ismerőstől pár napra. FF-re egyébként mi az ajánlott portré objektív 200 ezer alatt? Azt látom, hogy az árak erősek ezen a platformon, de talán van valami ennyiért.
-
válasz
kovsol #29527 üzenetére
Tudom, ellentmondásos, de mindkettő gond igazából. Ha közel mész, akkor zavaróan kevés marad meg a környezetből, és amúgy is kényelmetlen néha. Ahol meg már nem túlzottan szűk a kompozíció, ott meg már a téma kicsi. Persze ez biztos user error, de nekem valahogy nem fekszik a használata, bár nem tudom meghatározni, miért. Érdekes módon a 18-200 Tamron zoommal jól boldogulok ilyen szempontból, csak ott meg a fény kevés, vagy épp életlen a végeredmény. Jó lenne egy végig 1.8 környéki kis zoom, mondjuk 18-100 között, itt használom szituációtól függően a legtöbbet a Tamront, csak hát ez portéra kábé alkalmatlan beltérben, igaz, nem is arra szántam, de a fentiek miatt elkezdtem ezt használni a 35-ös helyett. Legutóbb már úgy felkúrtam magam azon, hogy nem sikerült összehozni a várt minőségű eredményt, hogy FF-et kezdtem nézegetni, ott legalább a zajjal, fénnyel nem igazán lesz baj, ha hülye is vagyok hozzá, de az objektív árak kicsit gyilkosak.
Ha már itt tartunk: ez a szett mennyire alkalmas portrézni, kiváltképp az objektív? Van valamivel drágábban 24-120 is, de gondolom, az már kevésbé lehet jó ilyen célra.
vihartigris: nagyjából jól leírtad a gondomat, még ha viccnek is szántad!
Nézzétek el nekem, nem vagyok profi, csak lelkes amatőr, abból is kezdő.
mikrofon: köszi a tanácsot!
-
válasz
randras_83 #29524 üzenetére
Köszi a választ! Én mondjuk már a 35-öst is szűknek érzem bent, szóval akkor a 85-öst ki is zárhatjuk, és a leírtak alapján a Sigmát is. A 85 azért lett volna jó, mert motoszkál a fejemben a FF-re váltás... Szolid zoomban van valami 150 körül, ami szóba jöhet? Iszonyatos a paletta, és nem látom át. Nem kell 100-nál nagyobb átfogás, arra van már egy Tamron.
-
Srácok, továbbra is objektívet keresek a meglévő 35mm/1.8G Nikkor mellé (helyett), portré / glamour témakörre. Nem kedvelem ezt az obit, hiányzik a zoom, a modell arcába kell állni vele a féltestes képekhez, de legalább éles a kép, amit meg kedvelek benne. Ajánlottátok korábban már a Nikon 50mm 1.8G-t, illetve ugyanennek a 85-ös változatát. Előbbivel szerintem nem lennék érdemben előrébb, bár elég baráti az ára, utóbbi meg annyiba kerül, hogy szóba jön ez a SIGMA, amiről olvastam hideget és meleget. Ismeri esetleg valaki "személyesen"? Vagy, még mindig a 85-ös az etalon ennyiért? D3500-ra kellene.
-
Sziasztok! Amatőr fotós vagyok, és szeretnék portré / budoir / glamour vonalon fejlődni. A számtalan netes anyag mellett jó lenne élő képzésen is részt venni. Fotobetyar.hu, és Fotoskepzo.hu is kínál ilyen oktatást, nagyjából azonos áron. Melyik cég ajánlottabb, van itt ezzel tapasztalat?
A másik, hogy 100k alatt milyen objektívet ajánlotok egy Nikon D3500 mellé a fentebbi célokra? Jelenleg van egy Tamron 18-200mm F/3.5-6.3 Di II VC, illetve egy Nikon AF-S DX 35mm f/1.8 G fixem, utóbbival néha kényelmetlen a megfelelő távolság felvétele, előbbi meg kevésbé fényerős beltérben, mint szeretném.
Köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 4TH: i7-6GEN I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E6530 - i5-3GEN I 4GB I 500GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Garancia!
- Beszámítás! Apple iPad Pro 11 2024 1TB WiFi + Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest