- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
válasz
zolka78 #13042 üzenetére
Ezek a szerződések általában a fotót beküldőt teszik felelőssé minden eredetiségi jogi kérdésben. Tehát ha bepróbálkozol a weboldalnál, akkor ők lazán lepattintanak és átpasszolják a labdát a barátodnak.
Onnantól meg bezárult a kör.
Nem láttam Kiskornél válaszát, kb. ugyanazt írtuk.
-
*Ropi*
félisten
válasz
perempe #9521 üzenetére
A vörös szem előidézője, hogy a fotóalany tág pupillával néz a kamerába, a vaku pedig bevillant a szemfenékig, ahonnan a hajszálerek vörösét láthatod vissza. Minél távolabb van a fényforrás a fgép optikai tengelyétől, annál kisebb a valószínűsége, hogy "nyuszikat" fotózol. Kompakt gépen ezt eléggé nehéz megoldani, lévén a vaku fixen beépített. Egyébként fotóalanya válogatja, nem mindenkinél jön elő (a partyfotósok imádják a betépett fiatalokat
). Elővillantás megoldás lehet, ha tudja a gép ("red eye reduction" néven fut általában az opció).
-
*Ropi*
félisten
válasz
MmDorian #9440 üzenetére
Ez egy jó kezdő szett, amit összeválogattál, családi fotókhoz tökéletes. Nekem Canonra volt Tampon 17-50/2.8-am, nagyon szép képe van. Arra vigyázz, hogy az 50-es vége rövid lesz, ha nem közelre fotózol. A vakut konkrétan nem ismertem, nekem 58AF-1 volt, azzal nem volt gondom.
-
*Ropi*
félisten
válasz
Wind-Storm #9444 üzenetére
Persze: vidd szervízbe.
Viccet félretéve: több mint valószínű, hogy ilyen hibajelenséggel otthon nem javítható.
-
*Ropi*
félisten
válasz
JohnyBlue #9406 üzenetére
Ahogy fattyu kolléga mondja. Az almás gépek árképzése és zárt üzleti modellje hosszútávon csak gondok forrása (alkatrészkompatibilitás, etc.). Ezenkívül, amióta az almás gépek is ugyanolyan Intel processzorarchitektúrát használnak mint a normál PC-k, így semmi létjogosultsága nincsen annak, hogy őket válassza az amber, hacsak nem kőgazdag és villogni akar.
A városi legendák, hogy az almáson nincs vírus, nem fagy, stb. sem igazak: bizonyíthatja egy ismerősöm, aki bekapott párat meg máskor egy program egy éjszaka alatt meg is fagyasztotta...Megunta az almát, normál gépre váltott és most boldog ember.
Röviden ennyi.
A Lightroomnak meg a Photoshopnak OpenGL, nVidia CUDA vagy ATI Stream kell, ezek gyorsítják. No persze a nyers processzorerő sem hátrány...
És noti vásárlásánál nagyon ügyelj arra, hogy a monitorja ne TN vagy e-IPS legyen! Amik jók: (S-)PVA, MVA, H-IPS...
-
*Ropi*
félisten
válasz
FireShadow #9399 üzenetére
Szoftveresen csinálják, nem tudom, hogy Nikonéknál mibe fáj, de nem lehet drága dolog. Vagy ingyen van, vagy max. 2-3k.
Igen, a környező pixelek alapján átlagolnak oda egy értéket.
-
*Ropi*
félisten
válasz
FireShadow #9396 üzenetére
Ha jól tudom, a Nikon D70-ben nincsen szenzortisztító funkció, csak manuálisan lehet megcsinálni. De inkább bízd szervízre, nagyon könnyű a szenzort összekarcolni, arra meg nincsen garancia. Olyan 2-3000 Ft-ba kerül kb. tbs jól írta, az Artworkben megcsinálják, vagy a Nikon Magyarországnál.
A hotpixeleket a szervízben kimappelik (kizárják a képalkotásból), de ezek korántsem biztos, hogy azok. Ne feledd: nyáron a nagyobb környezeti hőmérséklet miatt a szenzor is jobban melegszik, így a zaja is nagyságrendekkel nagyobb, mint télen. Tehát, ami nyáron hotpixelnek tűnik, télen simán jól működik (no persze kivételek mindig vannak).
-
*Ropi*
félisten
válasz
FireShadow #9391 üzenetére
Több összetevős a képlet:
1, mocskosul koszos a szenzorod, ez már a csak szervízben nedves tisztítással lejövős kategória. Egyúttal az objektívedből is kifújathatod a port.
2, magas ISO-ból és hosszú expozícióból eredő képzaj, ezt a Lightroom simán kiszedi a megfelelő beállításokkal.
-
*Ropi*
félisten
Forrása? Hát innen-onnan.
Főként az Adobe hivatalos terméktámogatási fórumáról (ahol mellesleg eléggé gusztustalan módon annyival intézték el a dolgot amikor felmerült a probléma, hogy a usernek nem kell érteni a program működéséhez, csak használja ahogy működik és perkáljon érte). De egyébként bárki rájön előbb vagy utóbb, akinek van szeme és használja is, én is magamtól kezdtem el utánanézni, mert csípte a csőrömet.
-
*Ropi*
félisten
válasz
trialboj #9344 üzenetére
"Azt írtad, hogy a creative style nincs hatással a raw képre, pedig ez előbb egyszerre készítettem raw jpgt és mindkét képen megvolt ez a túlzott színhatás. Miután berakom Lrbe, még mindig megvan a kis ikonokon. Viszont mikor rákattintok 1 mpre megjelenik az erős kontrasztos kép, s utána lebutítja a színeket."
Ez azért van, mert az LR első lépésben csak a rawba épített jpeg-et olvassa ki gyorsnézeti képnek, majd később egy háttérfolyamatban lekonvertálja magának a rawot gyorsnézetre. Ekkortól látod úgy, hogy "kimosták" a nézőkép színeit, de az a raw valódi kinézete.
-
*Ropi*
félisten
válasz
trialboj #9335 üzenetére
Az alapvető probléma, hogy a Lightroom belsőleg ProPhoto RGB színtérben dolgozik, viszont nem tud sRGB-t softproof-olni monitorra...Magyarán az életben nem fogsz benne színhelyes képet látni, amíg az Adobe össze nem kapja magát és meg nem írja rendesen a programot. Van hozzá egy sRGB softproof plugin, de az többet nem működik, mint igen, magyarán használhatatlan. Jelenleg a Photoshop CS5 az egyetlen, ami korrektül softproofol monitor RGB-be, azon azt látod, amit kell (feltéve, hogy bekapcsoltad az opciót).
A dolog másik fele, hogy a vázban a képstílusok és a színtér beállítás csak a váz jpeg motorja által kiköpött képekre érvényesek, a raw fájlokra nem! Ezért más teljesen a raw és a váz jpg kinézete.
A "fátyol" az AA (anti-aliasing) szűrő miatti lágyulás (Canon vázak sajátja az erősebb AA szűrő: kevésbé moaréznak, mint pl. a gyengébb szűrővel rendelkező Nikon vázak, amiknek alapból élesebb a képük emiatt), ezt a "clarity" csúszka eltolásával hozhatod helyre ízlés szerint. Plusz a "Camera calibration" fülön állíts be "camera faithful"-t, az felel meg a standard vázprofilnak.
-
*Ropi*
félisten
"Ertsd ugy, hogy video vagashoz meg photoshophoz nem CPU/RAM/GPU kell hanem nagy, es szinhu, bekalibralt monitor, valamint megfelelo billentyuzet (videovagashoz ez a... minek is nevezik... trackball? pl. egyszeruen nelkulozhetetlen), illetve photoshophoz en meg rajztablat is hasznalok."
Na azért ez így ebben a formában nem teljesen igaz.
Igenis kell a processzor meg a videokártya számítási teljesítménye, mert a Photoshop CS4 és a Lightroom v3 óta (ami gyakorlatilag egy Adobe Camera Raw némi extra körítéssel) is aktívan használják az nVidia CUDA és az ATI STREAM adta számítási kapacitást. És jóval gyorsabban számolnak úgy. Összehasonlításképpen: teszt jelleggel lekonvertáltam egy egymagos AMD Athlon 3200-as gépen egy 1300 képből álló anyagot. Canon 40D rawok, csak jpeg-be konvertálás. Az egymagos gépen 10,5 óra (!!!) volt. Egy mostani modern gépen (Core 2 Quad) ATI STREAM támogatással 37 perc. Az én gépemen (Core i7 2600K, nVidia CUDA támogatással) 26 perc...
Ugyanez HD videók tömörítésénél is: nagyságrendekkel gyorsabb GPU-s támogatással a h264 konvertálás.
Ami igaz, hogy a színhelyes munkához a kalibrált (nagyszínterű) monitor elengedhetetlen, az olyan játékszerek pedig mint a Wacom tábla csak javítanak a "felhasználói élményen", nagyban megkönnyítik az ember munkavégzését. Egyszer kellett végigrajzolnom egy 20 fős csoportképet egérrel, hogy ki lehessen cserélni a hátteret mögöttük (a fotózásnál nem volt lehetőség chromakey háttér használatára)...Ínhüvelygyulladás lett a vége. Akkor döntöttem el, hogy kerül amibe kerül, de veszek egy Wacom táblát. Életem egyik legjobb döntése volt.
Summázva: bizonyos határokon belül minden géppel lehet fotót stoppolni és videjót vágni, de a sebesség a lényeg: a munka örömét veszi el az, amikor hosszú percekig (órákig) vársz a gépre, hogy ne csak homokórázzon...
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
válasz
AMD Power #9287 üzenetére
Az optikai képstabi a keresőképet is stabilizálja, míg digitális (gyakorlatilag csak ISO-t növelő) nem. Az optikaiból az objektívekbe épített lencsetag-elmozdulással dolgozók max. 5 Fé-t tudnak kompenzálni, a vázba épített szenzormozgatósak max. 3 Fé-t. A digitális (érzékenység növelős) meg 1-2 Fé-t helyzettől függően, de durván zajos lesz tőle a kép.
Tehát az összes közül a legjobb az objektívbe épített lencsetag-mozgatós.
Workshopra jelentkezhetsz nálam is, kb. november elején indul újra.
-
*Ropi*
félisten
válasz
grabber #9238 üzenetére
Fresnel lencse, a komplett termék neve: Better Beamer.
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- Eldőlt, hogy lesz-e céges internetadó az EU-ban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- World of Tanks - MMO
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Star Trek
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB 1 év Garanciával
- Eredeti Lenovo 300W töltők - ADL300SDC3A
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest