- MIUI / HyperOS topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Oké, és mi a kérdés?
Neked nem vált be, nekem igen, és fordítva. Szerencsére nem csak egy jó megoldás létezhet az adott problémára, a jelek szerint. Én is pont ilyen körülmények között fotóztam múlt szombaton. Gyors profilváltás, ha kell, kis kézi korrekció, tűz. Nem érzem úgy, hogy pont az a 3-4 másodperc hiányzott volna bármikor is.
-
válasz
Chosen #35156 üzenetére
Nikon annyiból jobb, hogy ha jól emlékszem, annál amikor belenyúl, sárgára váltja az alapesetben fehér színt a záridőnél. De örülök, hogy meglett a megoldás! Nekem ezzel az volt a gondom, hogy nagyon szórta az ISO-t, bármilyen fénymérést is állítottam be, szinte két azonos ISO/záridő értékű képem nem volt, ezért csinálom inkább úgy, ahogy írtam.
-
Gondolom, nem másodpercenként négyszer szalad át az árnyékos részről a napsütésbe a célpont... Ha más nincs, akkor ez egy használható kombó, nekem például ez vált be leginkább, ha a kislányunkat fotózom kültéri tevékenység közben. Nem egy ördöngös feladat, még ha nem is annyira kényelmes megoldás. Játszótéren is ugyanez van, hol napfény, hol árnyék, a gyerek meg úgy közlekedik, mint a villám.
-
válasz
Chosen #35147 üzenetére
Nikonban van olyan beállítás, hogy megadod azt a záridőt, aminél hosszabbat nem választhat. A baj az, hogyha AutoISO esetén eléri a beállított maximumot, akkor a záridőhöz fog nyúlni akkor is, ha az már hosszabb lesz, mint amit beállítottál. Ez a kézikönyv szerint is így működik. Ha kellően magasra engeded az ISO-t, akkor viszont nem írja felül ezt a maximumot. Egyébként esetleg érdemes lenne a helyszínen állítani egy expót az árnyékos részekre, és elmenteni valamelyik felhasználói beállítás helyre, és egy másikat napos helyzetre, és azt is elmenteni. Nem tudom, pana esetén van-e ilyen opció, nikonon van legalább két slot, ahova lehet szinte teljeskörű beállításokat elmenteni, majd egyetlen mozdulattal váltani ezek között.
-
válasz
Balinov #35133 üzenetére
Szívesen!
@sixpak: léteznek, de minek... A legtöbb semmire nem jó, még kiindulási alapnak sem. Ha normálisat és használhatót akarsz, nézz körbe a LOOX kínálatában. Nem olcsó, nem drága, cserébe használható. Vettem drágábban rosszabbat már, de olcsóbban jobbat még nem sikerült.
-
válasz
Lassú Víz #35105 üzenetére
Nekem van Capture Camere Clip, és használom is családi programokon. Arra tök jó, hogy ne kelljen földre tenni a gépet, vagy bárki más kezébe adni, ha a gyerek után kell nyúlni, arrébb kell két kézzel rakni valamit, stb. De, és ez egy nagyon erős DE, már a 85-ös fix is kényelmetlen lehet vele, ha váll körül hordod. A nagyobb tele csak akkor lehet megoldás, ha veszel alá a gyártótól PAD-ot, és övre fűzöd fel az egészet. De szerintem még úgyis cink vele egy nagyobb teleobi.
Én egyébként Manfrotto befree advanced iii-at használok, ebbe elfért a D750+Tamron 70-200 USD G2 összeszerelve, a Z6II ugyanezzel az objektívvel és FTZ-vel szintén, bár az már nagyon határeset volt, főleg a ki/be pakolás. A gond az, hogy bár ennek a táskának vannak külső zsebei, de a másfél liter víznek nem elég, maximum két félliteresnek. Amúgy kényelmes viselet hosszabb távon is, a pántja jól elbírja a PD Capture-et, kirándulós, városi csatangolós szettnek elég jó.
-
válasz
Stauffenberg #35053 üzenetére
Oké, akkor csak én flesseltem, bár mentségemre legyen mondva, elég régen hazsnáltam már APS-C rendszert, és akkor is többnyire DX obikkal.
-
-
válasz
Stauffenberg #35047 üzenetére
Oké, én értem, de szerintem a kérdező nem EZT kérdezte, hanem AZT, amire én válaszoltam neki!
Effektív gyújtótávolság, vagy valami ilyesmi néven fut ez, nem?
-
""FF váz 75ös obi egyenlő egy apsc váz 50es képével?""
Na ja, ezt írtam fentebb én is, amire azt írtad, hogy nem. Mégse ugyanaz az az 50 / 70 mm akkor!
Nálam az volt, hogy az 50-es FF obit felcsavartam APS-C vázra, és kijött egy szűkebb perspektíva, számszerűleg ugye FF 70 mm körüli érték környékén valami.
-
válasz
HollyBoni #35014 üzenetére
K&F szerintem rendben van, pláne ha nem a legalapabbat veszed, hanem azt, ami nem módosít jelentősen a színeken. Én szeretem, ha vízparton, vagy nagyon b_szó éles napsütésben kell fotózni. Egy baj van vele, általában elfelejtem elforgatni, amikor a géppel landscape állásból portréra váltok... A KF szűrőt rendeld közvetlenül a gyártótól, itthon pofátlan hasznot tolnak rá. Mindig van az árból valamennyi kedvezmény, és jellemzően két héten belül meg is jön futárral. Nekem eddig minden megérkezett sérülésmentesen.
-
Nem. Nálam az exportnál csúszott el valami, ugyanazon a gépen nézve is más volt a kép PS-ben, mint képnézegetőben. Színmenedzselt és anélküli, mindegy volt, soha nem azt kaptam vissza JPG-ben, mint amit PSD-ben láttam. A FB még ezen rontott. Ezért írtam, hogy összetett műsor, és néha sok vele a macera.
-
Nyilván az sem mindegy, mit fotózol, és hogy mi a cél. Én se plakátra gyártom a fotóimat, de egyszerűen az elején annyit cumiztam azzal, hogy az én monitoromon gondosan beállított bőrszín telefonra, FB-ra áttöltve konkrét vöröses-sárgás, kontraszttal csúnyán szétalázott festménnyé silányult, hogy kénytelen voltam beleásni magam a színterekbe, kialakítani az utómunkára a nekem bevált eljárást (amiről itt valaki fellebbentette a fátylat, hogy kerülőutakat is tartalmaz), ami konzisztens eredményt ad, hogy már nem akarok erről lemondani. Igen, kellett hozzá értelmes monitor, rendszeres kalibrálás, többször átalakított workflow, de most már megvagyok, és ha valakinél rossz a bőrszín, akkor nyugodtan húzom meg... a vállam, hogy bocs, a kijelződdel van gond, mert nálam kalibrált minden IS. Két hete vettem egy Datacolor Photo Checkr-t, ezzel még ismerkedek, de ha ezt is sikerül beépíteni a munkafolyamatomba, akkor azt mondom, hogy tisztes hobbistaként ennyit tudtam tenni a képminőség érdekében. Ezt lehet tanulni és fejleszteni érdemben, a művészi látásmódot meg nem, szóval legalább technikailag legyenek jók az amúgy klisés képeim!
-
Minden oldalról érzem az iróníiát és a célzást, de sebaj!
Vedd meg, rosszul nem jársz vele, de az első vörös szemmel átmulatott retusos este után jusson eszedbe: az a félamatőr kisköcsög a fórumról szólt előre, hogy 27 alatt nincs élet!
-
ASUS-nál mehetsz vivobook irányba is, ugyanaz a panel, a gép többi része minőségibb zenbook esetében. OLED technikailag garantálja, hogy képes lefedni a kívánt színteret, a Pantone hitelesítés az, ami mutatja, hogy pontos is. Ez ASUS-nál adott, Lenovo-t passzolom. Egyébként ellenőriztem Spyder-rel, és tényleg pontos gyárilag is a kalibráció.
@Jahno: mondhatod, ettől még lehetnek mások az igényeink. Nekem fontos a "jó" szín, és ezért áldozok pénzt, jobb híján.
-
Az üzleti gépek kilencven százalékában szutyok a kijelző. Méghozzá nagyon. Se színhűség, se lefedettség. A linkelt gépek a 10 százalékba tartoznak, de amennyti én látok ezekből, az nem túl meggyőző, a színtérhez kapcsolódó paramétereket jellemzően olyan alacsony fényerőn adják meg, ahol használni úgysem fogod. Talán annyi az előny, hogy matt a felület. Ráadásul a P2000 és a T2000 is gyenge, mint a lepkefing. Azt javasolnám, keress inkább egy OLED kijelzős ASUS-t, valami lakossági geforce-szal a fedélzetén, de ha Intel IRIS XE van a processzorban (Intel 11. gentől felfelé), a LR dolgokat az is bírni fogja. Nekem egy ASUS UX325 van, alkalmi PS-re meglepően jól használható (eltekintve a 13-as kijelzőt, de nem is PS-re vettem). A linkelt példányoktól se várnék sokat, de egyértelműen a DELL-t venném. Szerkesztés alatt itt 3D CAD-et értenek szerintem, ezek arra valók, nem PS-re meg LR-re.
-
Most vegyen mindenki szűrőt, mert drágulni fog...
-
válasz
Stauffenberg #34932 üzenetére
"egymás után tették be azt a két blokkot, amikor elsőnek elmondták, hogy az előző évben a cég fennállásának legnagyobb rekord árbevételét realizálták, majd utána a bejelentették a CC áremeléseket azzal az indoklással, hogy a Photoshop többet tud, mint tavaly ilyenkor és úgy igazságos (IGAZSÁGOS), ha a felhasználó ezért többet is fizet."
Tipikus, a covid nagyon jó megtanította a nagyvállalatokat arra, hogy gyakorlatilag bármilyen 20-40 százalékos áremelés átnyomható a fogyasztókon, aj ól ismert "csakmegazé'" indoklás alapján. Szégyen.
-
Itt most azárt arról van szó, hogy bérelsz egy adott szoftvert. Nem felét, nem negyedét, az egészet. Azért bérled, és nem veszed
mert nem lehet, hogy mindig a legfrissebb terméket kapjad. Erre kinéznek egy funkciót, és azt mondják, hogy oké, hogy fizetsz a termékért, de ezt csak keretek között használhatod. Mintha csak 5 színnel festhetnél, hiába van ott a több millió.Ez a baj a monopóliummal: nincs senki és semmi, aki az ilyen ámokfutás után tarkón csapná a pénznyelő parasztokat egy lapáttal.
-
válasz
Beldar #34921 üzenetére
Kérdés, mekkora objektív, mert egy 70-200 mellett semmi nem lesz már stabil. Ami nekem sétára bevált egy 50/85 fix üveggel a vázon, az a Peak Design Capture V3. Ha a vázon a markolat is fent van, akkor már az sem az igazi, mert eltartja a testtől az objektívet, és lépésnél kicsit mindig odaüt a váll. Biciklinél kérdés, hogy milyen canga, de ha előredőlve tekersz, akkor ez sem lesz jó megoldás. Talán a legjobb lenne egy hátitáska, oldalról nyitható kivitelben, amiből csak elő kell húzni a gépet.
Más. Észrevettétek, hogy az adobe a generative cuccok használatát külön számon tartja, és egy kredit egyenleg erejéig engedélyezi? Egyes csomagoknál ezután a generative funkciók nem érhetők el a hófordulóig, más licenceknél pedig lassítva működik tovább. Elmennek ezek a picsába? Mert szerintem igen.
-
válasz
randras_83 #34880 üzenetére
Nem is az a baj, hogy felzabálja az erőforrást, de gyakorlatilag alig skálázódik. Processzor fejlesztés előtt érdemes megnézni a Puget tesztjeit, gyakorlatilag mind a mai napig az órajel számít leginkább, 8/16/32 szál kábé ugyanúgy teljesít, de még csak az IPC se feltétlenül számít. Ebből látszik, hogy a motorháztető alatt egy ótvar engine teljesít, amit a jó ég mióta toldozgatnak már újabb funkciókkal. Az még szebb, hogy a bedőlések szinte mindig 30 GB memória használat felett történnek, ahol bőven lenne még kraft a vasban. Ha tiopelnem kellene, valami a memóriakezelés kapcsán se teljes, talán épp a 32 GB a limit. Jelzem, a gépem minden más szcenárióban stabil, iszonyat mértékű stressz tesztet eresztek rá néhány havonta, hogy bukjon, ha valami nem kerek. Emellett, virtuális gépekkel is dolgozom, szóval ki van használva a szinte teljes memória tartomány, és nincs crash. Egyetlen dolog dől el, vagy épp kettő: a PS és a CRAW. De, már ez is bőven túlteljesíti azt az ordas szart, amit Luminar néven forgalmaznak...
Egyébként nagy mágiát én se csinálok PS-ben, csak retus
De elég sok layert használok, mert van, hogy túlmegy valami, akkor egyszerűbb csak azta réteget "elveszteni". Gyakori nálam, hogy PSB-be tud csak menteni a szoftver, de basszus, bírja már, elvileg ez a piacvezető termék. -
válasz
randras_83 #34872 üzenetére
VRAM tekintetében azóta kezd kevés lenni, amióta elkezdték tolni az AI vonalat PS-ben is. Kábé 1 éve tűnt fel, hogy fullra pakolja már a VRAM-ot szimpla retus közben is a PS, és mostanában gyakorlatilag folyamatosan tele van, ha használom a fejlettebb funkciókat. Elég sűrűn belefutok abba, hogy GPU problémára utaló üzenettel fekszik ki a szoftver, miközben ez semmi mással nem váltható ki, se szintetikus teszttel, se klasszik játékkal (Starfield).
Kritikus a RAM mennyisége is. Nálam rendesen kifuthatja magát a PS, mert van alatta memória (64 GB), és a 24 megapixeles RAW-ra rántva jellemzően 12-14 layert, már bőven 25 GB felett jár a RAM használat, ha ezután még nekiállok takarítani a hátteret, bútorokat levenni, stb., akkor baromi gyorsan 30-32 GB lesz, és itt kezd is szenvedni rendre a PS.
-
válasz
randras_83 #34856 üzenetére
"csak a vga upgrade maradt volna,"
Ennek egyre nagyobb szerepe van, úgy látom. Én például pont ezért váltok majd feljebb, mert a 8 GB VRAM kezd nagyon szűkös lenni.
-
válasz
randras_83 #34850 üzenetére
Nem tudom, nekem nincs a Windows-os gépeimmel sem gond, igaz, általában nem sebtében összedobott konfiggal dolgozok, hanem jól utánaolvasok, figyelek a kompatiblitási listára, stb. Nyilván, ez se száz százalék, de azért össze lehet rakni jól működő konfigot is, meg alsó polcos táppal, gyenge hűtéssel, nyűgös alaplappal, de bika VGA-val egy instabil trágyát is, majdnem ugyanabból a pénzből. Nálam az van, hogy legyen inkább kicsit gyengébb, de ami a gépházba kerül, az stabil legyen, mint a félbevágott malac.
Utoljára XP SP2 idejében volt olyan, hogy gépet kapcsoltam, aztán bamm, kékhalál, mert sérült valamelyik DLL. Ott mondjuk meg is dolgoztam érte, volt ott cserélt ablakkezelő, dual boot 3 OS-sel, 5 partícióval, ami kell!
-
válasz
randras_83 #34846 üzenetére
"meg fél évente újrahúzni"
Anélkül, hogy parttalan vitába kezdenék, ez vagy gagyi konfigurációt, vagy rossz felhasználói szokásokat feltételez. Vagy, csak a szokásos barokkos túlzás a fórumon. Windows 10 első verziója óta megy nálam az inplace upgrade, ami soha nem volt a legjobb megoldás, mégis itt vagyok a11 legfrissebb verziójával, és a windows-nak semmi baja. A Photoshop, na az más tészta, az egy fostalicska, hiába licencelt termék. A scratch diskre, pláne annak telítettségére nagyon háklis, 10 GB üres hely alatt már szopózik mindennel is. De ez inkább az Adobe szégyene...
-
Engedd el a laptopot, vagy nézz mellé rögtön egy értelmes méretű kijelzőt is, mert ez a 15.6 hüvelykén bohóckodás maximum annak jön be, aki életében nem retusált még mondjuk 27 hüvelyken. Egyébként RAM legyen benne minél több, meg lehetőleg valami dedikált Nvidia VGA, hogy legyen elég erő Ai alapú zajszűrésre, pld.
-
válasz
csacsi77 #34794 üzenetére
Passzolom, ez a felfutáshoz működhet, de később azért nem lehet arra üzleti modellt alapozni, hogy majd csak lesz valaki, aki kölcsönadja a vasat.
Más. Most nézem egy hirdetésben, tényleg bezár március végén az NDustrial? Nem jutottam el oda, pedig mindig szerettem volna fotózni egyet valamelyik termében...
-
válasz
csacsi77 #34792 üzenetére
Mint ahogy minden írott média. Gyártónak is egyszerűbb kiadni 20 influenzásnak a terméket, akik bőnyállal és széles gesztusokkal ömlengenek egyet, mint átadni olyanoknak, akik tényleg ezzel foglalkoznak, van tapasztalatuk mondjuk 10+ év, ezért tudják, hogy mivel kell rendesen letesztelni azt az adott terméket úgy, hogy a lehetséges hibákra is fény derüljön. Van helyette ánbákszing meg két kép valami csöcsös modellel, és kész, a termék elkelt.
Azt mondjuk nem tudom, a Pixinfó szakmailag milyen szintet képvisel pontosan, de én vásárlás esetén adtam a szavukra, és nem vettem észre, hogy ez hiba lett volna.
-
Nehéz kérdés, én is a 16 GB-os 4060 Ti és a 4070 között örlődök. A VRAM mennyisége az AI funkciók szempontjából nem annyira mérvadó, sokkal inkább a tensor magok száma és generációja döntő. A 4070 ebben egy jó kompromisszum lenne. Viszont, ha PS-en belül használod ezeket az AI funkciókat, mondjuk 10 layer környékén, akkor a 8 GB VRAM miatt nálam már sokszor omlott össze a szoftver. 12 GB nyilván jobb lenne valamivel, de kérdés, hogy elég-e. A 4060 Ti 16 GB-os verziójával két nagy probléma van: az egyik, hogy gyenge, mint a molyfing, a másik, hogy nagyon közel van a 4070-hez árban. Szóval én azt mondom, hogy vagy 4070, vagy ugyanolyan áron RX6800 16 GB. Utóbbinak is mennie kellene PS alatt szépen, mert elvileg nem CUDA technológiát használ, hanem nyílt OpenCL-t, de nyilván tensor magok híján a denoise valamelyest lassabb lesz. Kérdés, hogy mennyivel. Egyébként nálam a 24 megapixeles RAW denoise van, hogy 1 perc, van, hogy 4-5. Sokadik driverrel is ezt tapasztalom, most például Studio van fent. 2070 Super, szóval nem mai gyerek már, de na. Emiatt akarok én is 4070-re fejleszteni egyébként. olyan, mintha az ISO, és maga a kép jellege se lenne mindegy. ha sok a sötét részlet, és finomabb zajt kell kiszedni (ISO800, például) nálam rendre lassabb, mintha mondjuk egy világosabb tónusú, ISO2000-es fotót kell szűrni.
-
Nyilván ez elvi kérdés már, szimpátia alapon súlyozhatók a pro/kontra érvek, és ahogy írtam is, egy A7III ellenében már nem ajánlanék se Z5-öt, se sima Z6-ot, de talán Z6II-őt se (ha nagyon az eyeAF a lényeg legalábbis). Jelen helyzetben nekem viszont az A6II vs Z5 között nem kérdés, hogy a Z5-öt venném a 24-70F4-gyel, aztán a többi majd alakul. Eleve, a két váz között van 6 év, ha jól látom, mégpedig a Nikon javára. Kézközelből ismerve a Sony terméktámogatási politikáját, ha javítani kell a vázat, akkor az kuka lesz, márpedig a Kérdező hosszú távra tervez a vassal.
Én mondjuk azt szoktam javasolni mindig és mindenkinek, hogy vannak dolgok, amiből lehet használtat venni, meg vannak, amiből nem érdemes, mert annyira komplex vagy kritikus fontosságú, hogy nem fér bele a rizikó. Utóbbi kategória nálam a váz és az akku, obit meg simán veszek használtat is, ha úgy alakul, mert ha nem megy, hát nem megy, de van még helyette másik a táskában szinte biztosan.
Zárszóként: elismerem, anyagilag jobb ajánlat egy Sony a megvilágításodban, bár azt kétlem, hogy képminőségben, használhatóságban képes hozni egy Z5+2470F4 szintjét. Ha meg tényleg nagyon kell az enteriőr, akkor majd vesz Sony-t, de ha két képet csinál vele beltérben egy évben, akkor én egyértelműen a Nikon szettet venném.
Kurrens ajánlat Z csoportból:
"2023.08 hóban vásárolt (2026.08 hóig garanciális) Nikon Z5 váz + Nikkor Z 24-70mm f/4 S objektív + 2 db SanDisk Extreme PRO 64GB memóriakártya + Nikon fotós táska.
Eladási ár: 540 000 Ft
Expószám: 1994" -
Az a baj, hogy szerintem most nagyon szélsőségekben gondolkodsz. Annyi pénzből, amit rászán, nem fogja futni spéci ilyen-olyan obikra. Nagyjából egy vázra, meg egy üvegre futja, azt is szűkösen. Ezért írtam sokadszorra is a 24-70F4-et. Mivel kitobi, tele van vele a piac. 24 milliméterrel azért sok mindent meg lehet oldani, meg a hosszabb végével is, kezdéshez ideális. Ha nagyon kell a választék, akkor később csavar rá Viltroxot, vagy FTZ-t, meg vele együtt a fél világot F bajonettel.
Egyébként van nagylátószögű objektív Z-re, csak kissé zsebbenyúlós.
-
válasz
lugosi #34658 üzenetére
"Aztán rájöttem, hogy nekem kb. mindegy, hogy 80 féléből, vagy 50 féléből kell kiválasztanom azt a 3-4 tök átlag objektívet, ami kb. minden rendszeren megvan"
Pont erről beszéltem. Amire a kérdező akarja használni, arra ott Z-n is a 24-70F4, mint olcsó kezdő objektív, és ha nagyon a portré felé megy el, megdobja később a 85 1.8S obival, vagy ízlés szerint az 50-es tesóval, és kész. DSLR mellé volt itthon 17-35/F4 Tokinám, hogy az majd milyen jó lesz. Na, kábé kétszer volt a vázon, most adom majd el. De ugyanez igaz a százas makróra is (az mondjuk marad a D750-re, mert makrózni szeretek néha, de csak íriszt). Ha valaki nem heavy user, akkor kábé 3 objektívet fog használni szerintem, az meg minden platformon megvan.
-
Ebből nekem az AF az egyedüli probléma, de ott se a darabszám, inkább a szemkövetés hatékonysága az, ami elmarad a Sony-tól. Sorozatfelvétel portréhoz bőven elég, épülethez még sok is, az obi kínálat meg hát olyan, amilyen. Az tény, hogy Nikonra vagy Z-t veszel, vagy semmit, mert az FTZ adapterrel ugyan sokan használnak régi obikat elégedettséggel új vázon, én pont nem vagyok az. Az EVF-nél úgy tudom, hogy a Z5-ben is ugyanaz az egység van, mint a nagytesókban, és az tényleg jó. De ahogy írták is fentebb, ha sok obit akarsz, akkor Sony-t nézz. Ha csak az alap dolgok kellenek, akkor ez nem szempont.
-
Szerintem olyan 30-40 ezer van az áron, 1 év bolti gariért cserébe nem tűnik soknak, ha biztosra akarsz menni. Csak az az összeg már tényleg annyi, hogy nem biztos, hogy megéri ebbe a technikába fektetni, és nem Z5-öt keresni. Nézz szét itt is, ha nem ragaszkodsz az itthoni rendeléshez, itt új cuccok vannak 1 év garival, a hazai árnál lényegesen olcsóbban. A gari az persze problémás lehet.
-
Passz, nem tudom, mennyiért árulja, van-e most egyáltalán, de a 250-be szerintem belefér már, elnézve a FB / jófogásos piaci árakat. Nála általában azért drágább minden, pont a gari miatt.
Tőlem vehet Sony-t is bárki, nem vagyok ellene beoltva, szeretem is a márkát egyébként más területeken, de azoknak a gépeknek a fogásától én egyszerűen hányok. Amikor a Z6II-őt vettem tavaly, esélyes volt az AIII is, de másokkal szemben én nem a menüjétől kaptam heregörcsöt, hanem az ergonómiájától. A fókusz rendszert nem vitatom, abban bajnok a Sony, és szerintem az is marad még jó ideig.
A kérdező meg közben elmenekült inkább...
-
"Értelmes eladót sem tudod rendesen meghatározni "
Kábé a termék képekből és három mondatból meg lehet mondani, hogy ki az. De ha garancia kell, akkor ott van Fotoptix Dávid, Ő ad mindenre 3/6 hónapot.
A legjobb persze mindenből az új, de itt most ez nem játszik, be kell vállalni a rizikót, és túl sok 30-50 ezer expós, megdöglött D750-ről nem hallottam, pedig amikor az enyémet vettem, hetekig csak a fórumokat túrtam, és most is tagja vagyok jónéhány 750-es csoportnak. Fotós ismerőseim között is akad még jónéhány 750 user, és nem láttam még hibás példányt, maxmimum olyat, ami olyan állapotban van külsőleg, hogy azon csodálkozok, hogy egyáltalán még működik,.
-
Nem találkozok semmi ilyennel, ami nem azt jelenti, hogy nincs, de ezért mondom azt, hogy értelmes eladótól vegyen. Lehet látni jófogáson nagyon lerúgott, meg nagyon szép példányokat is. Az enyém nem eladó jelenleg, de olyan állapotban van, hogy simán vissza lehetne csomagolni. Mert nem nyúltam hozzá getvás kézzel, rendszeresen le volt takarítva ennek ellenére is, nem lógott a nyakamban és kúrtam oda mindennek, ami jött, stb. Kábé mint a 150.000 kilométert futott autó esete: van, akinél ugyanabban a típusban már motort cserélnek ennyi idő alatt turbóval meg váltóval együtt, mert igényes a konstrukció a tulaj meg egyszerűen paraszt hozzá, és van, akinél ugyanaz a setup megéli a dupla kilométert is komolyabb hiba nélkül. Amennyi D750-et rászabadítottak nemrég az esküvő fotósok a piacra, nem csodálom, hogy kezdenek előjönni a hibák az új tulajoknál, tekintve, hogy azok a vázak jellemzően (és tisztelet a kivételnek!) milyen igénybevételt kapnak, méghozzá rendszeresen.
-
Ne hallgass most Jahno-ra!
Az a lényeg, hogy ne az aljából válassz a D750-ek közül, hanem valamit lehetőleg 50.000 expo alatt. Ez a gép egy igásló, ha volt gazdája, nem lesz baja, és mégis csak fullframe. ISO indifferens a zajszintje, azaz ISO 800-ig kábé lineárisan nő a zajszintje, utána kezd el rohamosan romlani, de a témák, amiket szeretnél fotózni, nem igényelnek ennél többet jellemzően. Volt olyan sorozat a vázból, amit visszahívtak zárcserére, de ezek a kezdeti sorozatból származtak, a 2020 körüli gépekkel jellemzően nincsen baj. Az akku ideje brutális, főleg ha gyárival használod. Képminősége még mai szemmel se marad le érdemben a 24 megapixeles társakkal, van összehasonlítási alapom, mert felváltva használok jelenleg D750-et Z6II-vel. Nyilván a MILC sok mindenben jobb, de képminőségben pont nem, ISO800-ig biztosan nem, sőt. Emellett, fullframe F bajonettes objektívekkel is tele van a piac, köztük nagylátóval is, szóval nem vennék APS-C tükröst már, mert akárki akármit mondd, szigorúan technikai alapokon nézve egy fotót a képérzékelő mérete nagyon nem mindegy.
Ha tényleg rendelkezésre áll a 600-as keret, akkor azt mondanám, kezdésnek próbálj meg vadászni egy Nikon Z5-öt. Fontos, hogy Z5, nem Z50. Ez fullframe váz, egy elég jó szenzorral, és nagyjából mindent tud, amire portrénál és tájképnél szükséged lehet. Ami a buktató benne, hogy normális markolat nincs hozzá, ezért ha azt szeretnél (van akinek létszükséglet, van akit egyáltalán nem érdekel), akkor ne ezt keresd. Valamiért esett az ára most annak is, valszeg' azért, mert sokan váltottak az olcsósodó Z6II-re, de az egy jó váz ettől függetlenül. Kezdésnek rakj mellé egy Z bajonettes 24-70- F4-et (ez kábé 150 ezer körül reális, ne bolti árat nézz), és ezzel el tudsz indulni.
De tartom a véleményem: ha csak az kell, hogy magadnak tudj fotózni jó minőségben, és még nem biztos, hogy ez egy tartós hobbi lesz, egy D750-nel, meg egy 24-70F2.8-cal jársz a legjobban ár/teljesítmény tekintetében.
-
válasz
sixpak #34600 üzenetére
GPU használathoz hozzá kell szokni, az összes AI cucc az nvidia tensor magokra épít. Pont ez a gondom, vennék AMD kártyát, ahol nem aranyáron mérik a 16 GB VRAM-ot, de az meg rendre durván kikap bármilyen AI funkció alatt nézve PS-ben. Ai denoise CRAW alatt szintén a GPU-ra támaszkodik, például.
-
válasz
sixpak #34597 üzenetére
Pedig nem fogod megúszni. A luminar szvsz abból él, hogy évekkel ezelőtt összerakott egy motort, amit azóta toldozgat, de igazából már lelépték a konkurensek, gyorsabban, stabilabban. Néhány éve még tényleg volt valami az eraser toolban például, mert jobban működött, mint az adobe-féle heal eszközök, de mára ez az előny elveszett, ráadásul sebességben köröket ver rá a PS. Egy klasszikus retushoz a PS tulajdonságainak szerintem kábé 1 százaléka, ha kell, de rengeteg tutorial, panel, AI cucc van már hozzá, amivel kábé gyerekjáték a használata (kis túlzással). A stabilitásról nem írok, mert ez is képes kifeküdni még viszonylag erős vason is (mostanában a 8 GB VRAM kezd kevés lenni, kénytelen leszek upgradelni a videókártyát), de a Luminarhoz képest még ezen a területen is más világ. Lightroomot kezelni meg tényleg nem nagy wasistdas.
Acdsee-t lehet még érdemes megnézni, nem atomdrága, de elég sokat tud.
-
válasz
sixpak #34584 üzenetére
Én a fotós csomagot használom, az első évben kedvezményes áron volt, most már drágább. Persze lehet, hogy másik email címmel lehetne új accot generálni, és ott ismét olcsó lenne, de kábé éves szinten 30 eurót lehetne ezzel megtakarítani, én meg nem trükközök ennyiért. Mondjuk elég drága azért havi szinten hobbistaként, de a tört verziókkal az a baj, hogy szinte mindegyikben van valami malware. Nincs kedvem most megkeresni, de talán nemrég ide is linkeltem egy pár hetes cikket, most épp ransomware van a kamu telepítőkben.
-
válasz
sixpak #34581 üzenetére
Nincs mit, bocs az elgépelésekért, épp összeomlott az oldal, nem tudtam már szerkeszteni és javítani. Inkább PS felé indulj el, ha nulláról keezded, vagy épp LR, úgyis ez a kettő a vége, ha az ember utómunkázni akar érdemben.
Mostanában elég sűrűn dob 503-ast a lapcsalád, Ti nem találkoztatok ezzel?
-
válasz
sixpak #34578 üzenetére
A Luminar egy rakás szar. Elnézést, de ez a legfinomnabb, ami eszembe jut róla. Mondom ezt úgy, hogy 2 évig csak azt használtam, mert relatíve egyszerűbb volt kitanulni, mint a CRAW + PS párost. DE, és ez egy hatalmas DE: a szoftver bázisa nagyjából ugyanaz a hármas verzió óta. tele van buggal, és ugyanazokkal, amik már a kezdetben is megvoltak. Akciózáshoz nagyon értenek, de amikor megesz egy 8/16 processzort, 64 GB RAM mellett, akkor azért ott bajok vannak. És ez 1 24 mpixeles kép volt, kábé 5-6 réteggel. Nevetséges. A support két dolgot tud: terel és ígérget. Volt, amikor nappokon át leveleztem velük, küldtem log fájlt, nyers fájlt, mindent amit akartak, végül azzal kívánták rendezni, hogy gyenge a vas. Küldtme egy screesnhotot a konfigról, ami messze, de messze meghaladta még az ajánlott szintet is, amire visszaírték, hogy biztos azért, mert AMD a proci. Na, itt hagytam az egészezt a picsába, és kezdtem el kitanulni a PS-t. Vicc, tetű banda, kerüld el őket messzire.
-
Falusi fotós nálunk is egy személy volt, de Ő már akkor se tudott belőle megélni (1983-1994 közötti időszak), mert autószerelőként dolgozott elsődlegesen, a képalkotás csak plusz pénzként volt jelen az életében. Mai szemmel nekem teljes mértékben hobbistának tűnik a tevékenysége, pláne mert szeretett szürcsölni is, amikor például szülinapi képek miatt jött. Szüleim elmondása szerint volt is rá példa, amikor kellett csináltatni még egy tortát, mert a Mester jelezte, hogy hát nem egészen jók lettek a képek elsőre ! :-D Expót állítani, analóg gépen, beb@szva nem is lehet egyszerű !
Elnézve a fotókat , a legjobb dolog bennük ,hogy elkészültek, más pozitívum nem is akad. Ma meg mindenkinek hatszáz kép kell holnapra, ingyen, de legyen ám mind kreatív ! :-D
-
válasz
lugosi #34545 üzenetére
"Ha már van egy betanult alkalmazott, akire lehet építeni, a vállalkozás is többet tud elvállalni."
Szerintem azért nem megy így, mert kevés az olyan vállalkozás, ahol annyi lenne a munka, hogy folyamatosan szükség lenne egy második fotósra. A legtöbb fotós egyedül van, vagy videóssal, ha jól gondolom.
-
válasz
lugosi #34539 üzenetére
Oké, így már értem, mire gondoltál. Viszont:
"Azt gondolom, hogy ezen változtatni kellene és lehetne, például megszerezhetné úgy a rutint, ha elmenne dolgozni asszisztensnek egy fotóshoz pár évig"
Ehhez az is kellene, hogy legyen oktató, és itt szerintem nem a pénz az elsődleges probléma. Hogy az emberek fizetnének is ezért, azt mutatja, hogy mennek a fizetős workshopok évek óta. A profik viszont nem vesznek maguk mellé senkit, mert minek, előbb-utóbb konkurencia lesz belőle, miért segítené a folyamatot azzal, hogy átad a tudásából?
ph5.5: na, ez igaz. Én szerintem el is engedem ezt a TFCD dolgot... Kapcsolódó csoportban raktam ki egy posztot életemben először, hogy glamour / boudoir vonalon fotózzunk együtt, a képekért, just for fun. Négyen jelentkeztek. Első: a modell nem fizet a stúdióért, felezni sem akar, hiszen én kerestem modellt, nem ő fotóst, fizessem én. Második: ő úgy szeretne képet, hogy ne legyen rajta ki se popsi, se dekoltázs, mert állami szférában dolgozik. Mindezt a fotózás után... Harmadik: a barátja csak úgy engedi, ha egyrészes ruha van rajta. Negyedikkel összejött, de Ő WS modell, tudta mit vállal, élmény is volt és képek is lesznek az anyagból. Hihetetlen.
-
válasz
lugosi #34535 üzenetére
Csak az a baj, hogy ha Karcsi nem vállal ingyen munkát, soha nem fog fejlődni,soha nem lesz "profi", ehelyett élete végéig nézheti a marketingrid videókat és fotózhat fejben, mert pénzért senki nem fog vele elmenni dolgozni, mivel ingyen is csak alig-alig. És nem biztos, hogy azért, mert balhere a szakmához.
-
válasz
ph_5.5 #34530 üzenetére
"Árak. Szabad piac van. De az ingyen mert kezdő vagyok, ingyen mert még suliba járok, ingyen mert kell a portfólióba... kifejezések sokaknál tényleg kiverik a biztosítékot."
Ez parttalan vita lesz. Ennyi erővel én is veszek el munkát a profiktól, amiért TCFD-ben, csak a kedvtelésért fotózok.
-
válasz
Joco_77 #34492 üzenetére
Itt vagy utólagos zajszűrés van, vagy baromi hosszú záridő, és jó eséllyel nem is KIT objektívvel készült. Szóval, ne csak a vázra koncentrálj, léegalább ennyire fontos az üveg is, bár szerintem egy Z5 (és nem Z50) + 24-70 F4 már elég lenne ehhez a mutatványhoz, ha elég stabil a kezed. Na meg persze utómunka. Egy állvány azért könnyít a helyzeten, de nyilván nincs mindig kéznél.
-
válasz
theporcupine #34454 üzenetére
Na, mostmár tudom, biztosan kell valamennyi glicerin a vízbe, mert a babaolajos testen is szétfolyt a vízcsepp, pedig fecskendővel rakta fel a modell, cseppenként. Na sebaj, ma is tanultam valamit, legközelebb szerzek azt is.
-
válasz
theporcupine #34454 üzenetére
Köszi a tippet, lehet, hogy a glicerin használatát félreértettem, vagy ez egy másik megközelítés, passzolom. Ha más nem, a babaolaj biztos a bőrre megy, mivel elkeverni nem lehet.
-
válasz
randras_83 #34452 üzenetére
Ha nincs a bőrön glicerin vagy olaj, akkor nem alakulnak ki szép cseppek, elvileg.
-
válasz
randras_83 #34447 üzenetére
Köszi! Közben utánaolvastam meg néztem TeCsőn, és elvileg az van, hogy glicerines kozmetikumokkal kell átkenni a modell bőrét, aztán mehet rá a vízpermet, ennek hiányában babaolaj, majd utána vízpermet. A hétvégén ha minden igaz, lesz rá lehetőségem kipróbálni, majd riportolok, melyik vált be végül.
-
Urak, kellene némi útmutatás. Beleszerettem ezekbe a lowkey, bodyscape, vízcseppes női testes fotókba, ki szeretném próbálni. A vízhez adagolnak valamit, hogy olyan szépen megálljon cseppekben, vagy utómunkával dolgoznak rá? Azt látom, hogy elég kemény, illetve irányított fénnyel világítanak ezeknél a képeknél, de gyanús, hogy a víz se sima csapvíz.
-
válasz
csabyka666 #34411 üzenetére
Ezt is megnézném, szerintem 1 darabbal meg egy derítőlappal is meg tudod oldani, amit szeretnél.
https://advesphoto.hu/termek/jupio_power_led_288a_lampa.html
-
Egyébként S2-be rögzíthető ez is, így ha valakinek van az AD200 miatt, akkor talán az a legegyszerűbb út.
-
válasz
ph_5.5 #34359 üzenetére
"A Godox 120-as oktaja borzalmas. "
Nekem is van, de már nem sokáig. Szétzszedni és összerakni nem 5 perc, olyan szinten kell feszíteni a szétszedéshez a pálcákat, hogy besz@rok, komolyan mondom. Vettem valami széthajthatót aliról, az első el volt törve, de pótolták nulla forintért.
"A nagy stripből Godoxok is vannak, azzal jelenleg semmi bajom, csak az nem hogy a gyári bajonett nem méretpontos"
Nekem is van belőle, de semmi gondom vele, MS300-ra simán felmegy. Viszont ezekből is keresek valami néhány klikkel nyithatót, mert nem az a cucc ez se, amit azért szeretnél összerakni, hogy néhány óra múlva megint szétszedd...
"Az FTZ nem tartalmaz lencsetagot, így a fényt nem töri, nem tudja lágyítani."
Hát igen, ehhez képest folyamatosam lágyabb képek születnek. Szerintem ez valami nagyon finom back/front fókusz lehet, ami tudom, nem lenne lehetséges, de az ötvenes pld. használhatatlan volt vele, olyan mértékű a probléma, ugyanaz az obi D750-en meg penge ugyanott, ugyanakkor. 85-ös legalább általában éles, de ott meg az eyeAF tévesztett többet, mint a natívval. 70-200 megint csak használható, de nem a legjobb, sokkal élesebb volt az is a 750-en. MOndanám, hogy placebo, de nem, élő képeken egyértelmű volt a különbség a két váz képei között. Ezer dolog okozhatja, de RAW-ban, tesztábrára nézve is lágyabbnak tűnt. Arról nem beszélve, hogy követni szinte egyáltalán nem tud az FTZ-zett tamron, miközben natívan egészen elfogadható, ha nem is igazán jó.
"Ott nem kockáztattam, 105 MC Z-t vettem."
Hát, őszintén szólva nagyon gondokodtam, hogy 85 helyett azt veszem, point azért, mert így makró nélkül maradtam, az F-es Tokinámban nincs AF, én meg íriszre, ajkakra használom általában, nincs lehetőség állványra rakni a vázat, vagy betonozni a modellt, kell az AF.
@Jahno: "Soknál azt vettem észre, hogy nem tudják mit kellene elvárni egy ilyen szintű cucctól és ha olyan, mint az előző DSLRje, vagy picit jobb akkor az már jó. "
Na ja, ez nekem is valószínű volt, de itt van Ph kolléga, aki szintén elégedett, és egy csomó tesztoldal szintén elégedett, ennyien nem tévedhetnek."Z6 és II közt meg olyan sok idő nem telt el."
Mondjuk a dupla procitól én azt vártam volna, hogy jobb legyen az AF, de nem. Bár, ezt csak tesztekből szűrtem le, sima Z6 nem volt a kezemben.
-
Tavasszal vettem a z6ii-őt, már 3 éves konstrukció, bőven ki kellene forrnia magát ennyi idő alatt. Inkább az volt a gond, hogy az adaptált lencsékkel kapcslatban van valami gikszer. Na most vagy az van, hogy mindenki IS hazudik, vagy az, hogy az énm FTZII-őm hibázik. Sanszosabb, hogy utóbbi, hiszen baromi sokan használnak FTZ-t, és nem nagyon van panasz rá. De most egy ilyet hogyan gariztatsz? Bocs, szerintem lágy? Elhajtanak. Fókuszál? Fókuszál. Hibát dob rá a váz? Nem dob. Viszlát.
@ph_5.5: nem volt még soha Sigmám, de talán még lesz. Alternatívaként a Z 70-200 obira a Tamron 35-150 lencsét néztem, őszintén szólva portrésként talán még jobb is lenne ez az átfogás , de egyrészt az se olcsó, másrészt sokan szidják a lassú fókusz miatt.
-
válasz
ph_5.5 #34349 üzenetére
Sigmához nem tudom mérni, mert az nincs, de nekem az a tapasztalatom, és kábé felévnyi időszak alapján állítom, hogy a régi 50/85 egyszerűen nem teljesít úgy pontosság terén, mint ahogy tette azt DSLR vázon. Eleve, nekem mese volt habbal a hatékonyabb fókusz MILC-en, mert több életlen képem volt, mint tükrösön. Másfelől, rekesztől függetlenül a két fix képe lágyabbnak tűnt, mint korábban tapasztaltam. Valahogy nem voltam elégedett, és ez nem birtoklási vágy, hidd el. Egyszerűen semmi nem volt olyan éles, mint azt D750-en megszoktam. Lehet, hogy csak az én Z6Ii-őm, vagy épp az FTZ-m a híbás, de már ott tartottam, hogy sz@rok az egészbe, eladom a MILC-et, mert kezdtem úgy érezni, bármit teszek, nem lesz elég éles a kép. Utolsó próbakémt vettem meg a natív 85-öt,és minden negatívum eltűnt, a képek pengék ismét. Lehet, hogy jobb is, mint a DSLR és 85 párossal volt, de mindenképpen jobb, mint az FTZ-s szettel. Emellett, a fókusz stabilitás is nagyságrendekkel jobb lett, szinte, 10/9 az arány szemre. Vettem egy 50-est is, szerintem ez gyengébb lencse fókusz pontosság terén, de ez is hozza az elvárhatót. Pont emiatt fogom cserélni a Tamron-t. Ha jól sikerül a fókusz, betyár éles az, csak hogy nem sikerül mindig. Arra meg gyerek mellett nincs mindig sanszod, hogy újrafókuszálj. Sorozatot lövök, kényszerből, de ez se megoldás mindig. Az ára meg nem annyi lesz, mert einfinitiy beszerzést tervezek, kábé 400-at kell rátoljak. Hogy ez sok vagy kevés, az már más kérdés....
-
Akkor legalább Ti jól jártok az AD300-zal! Nekem is fáj a szívem, de olyan ritkán építem ki a "mobil" stúdióm, hogy igazából nem sok értelme lett volna lecserélnem erre az MS300-as készletemet (pláne mind a négyet), mobil vakunak meg ott az AD200. Azért nagyon kacérkodtam én is a gondolattal, hogy legalább egyet veszek, de tavaly novemberben-decemberben két objektívet is cseréltem natív Z mountra, és tavaszig bezárólag a Tamron 70-200 USDG2-vel is ez a tervem, így most nem fért bele az extra kiadás...
@ph_5.5: ha jól emlékszem, én is 20k alatt vettem az XPRO-t, de hát ez ilyen biznisz manapság. A TT350N vakukat meg 26-27 körül valahogy (igaz, egyiket se itthonról, fomito vásárlás kábé minden godox cuccom, kivéve két MS300-at, mert akkor épp Mikrosaton is alig volt drágább, mint a korábbi kettő, amit kintről vettem), és a softboxok is jelentősen megdrágultak itthon az utóbbi két évben.
"(csak itt most ketten fizettük ki... és kevesebb mint 5db volt már akkor is amikor én vásároltam- kíváncsi leszek hogy kiküldik-e)"
Biztos lehetsz benne, nyáron 17 ezerért vettem Logitech MX Master 3S egeret tőlük, kiküldték, pedig az félár volt. Sokan azóta is árulják az Aprón, mert vettek belőle több példányt is. Tuti lesz fent hamarosan 200 körül AD300 is...
BÓNUSZ: ha az AD300-zal együtt rendeled meg a hozzá való 85-ös softboxot is, akkor 16 ezer, tehát az eredetihez képest féláron megkapod. Na így már tényleg brutál jó az akció.
-
válasz
Lassú Víz #34303 üzenetére
Na igen, az egy pontosabb szoftver, a Datacolor mellé csomagolt annyit tud, hogy vagy beálítod Te kézzel neki azt, amit akar (120 vagy 100, már nem emlékszem), vagy az aktuálisan beállítottal kezd el dolgozni. Nekem a 120 nagyon alacsony, így én mindig utóbbit szoktam választani. Ezek szerint szoftveres különbség is lehet, köszi az infót! Lehet, ki kellene próbálnom a DCal-t....
-
válasz
FerNandor #34300 üzenetére
Azzal így nem mész semmire. Itt azt kell látni, hogy nem mindegy, milyen fényerőre kalibrálod a monitorodat. Tehát, lehet az enyém is kalibrált, meg a Tiéd is, a fényerő mégis más lehet mindkét monitoron, mert nincs rá fix érték, csak ajánlás. A kalibrálás a színhelyességet adja meg, a fényerőt a létrejövő profil nem tartalmazza (tudtommal)! Arról nem beszélve, hogy van aki 6500K-s fehér pontra kalibrál, van aki meg máshová, függően a felhasználástól (mozi, fotográfia, print, stb...).
-
válasz
lugosi #34293 üzenetére
Ez így szerintem nem igaz. Nálam kalibrálva van a monitor, de amikor az OKJ-s portfoliót készítettük, az oktató mondta, hogy legalább fél fényértéket tegyünk rá minden képre, ami monitoron rendben van, és igaza lett. PSD-ben küldtem az anyagot ráadásul, mert úgy kérte a nyomda.
Fernandor: inkább csináld meg magadnak, a kalibrálás amúgy sem egyszeri történet, félévente legalább újra kellene csinálni, mert nem kell ahhoz hardveres változás, hogy csússzanak a színek, egy új driver elég hozzá. VGA cseréről már nem is beszélek. Monitorok színe is változik, bár amióta nem CCFL csöves technikát használunk, ez már nem akkora tényező. Vegyél egy Spyder X Pro-t, tök amatőröknek készült a szoftver mellé, végigvezet a folyamaton, elcseszni lehetetlen. Nyilván az ára nem két gombóc fagyi, de jófogáson is látok néha, és kábé egyszer kell majd megvenni. Maximum csinálsz másoknak is kalibrálást, és bejön az ára hamar.
-
válasz
FerNandor #34290 üzenetére
Én naptárat rendeltem most tőlük. A világosság érdemben nem változott, talán nagyon picit lett sötétebb, illetve az árnyalatok valamelyest sárgásabbak, de nem vészes. Úgy tudom, eleve kicsit rá kell húzni az expóra, ha nyomtatásba küldesz valamit, én ezt nem tettem meg, így igazából reálisnak tűnik, amit kaptam. SRGB-be mentetted ki? Ha ott csúszik el valami, akkor a kontraszt nagyon el tud szállni. Én abban küldtem el, mivel sehol nem láttam, hogy miben kérik, így gondoltam, hogy ez lesz a legjobb, hiába inkább a cmyk tűnik nyomtatásban logikusnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R7 2700 / RX 5500XT 8GB / 16GB DDR4 / 256SSD + 1TB HDD
- ASUS X540SA-XX004D Notebook - 4 napot használt
- Samsung Galaxy Book2 Pro 360 i7-1260P 16GB 512GB touchscreen
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X395 - AMD Ryzen PRO 5 I 8GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Lenovo ThinkPad X13 Yoga i5-10310U 16GB RAM 512GB SSD 13.3 FHD Touch 2in1
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest