- iPhone topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Teljes a kép a OnePlus Nord CE5-tel kapcsolatban
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Yettel topik
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lassú Víz
addikt
válasz
donw3ga #32876 üzenetére
Ebben is benne van a sötét folt a jobb felső sarokban. Nem lehet, hogy a 18 mm-es gyújtótávolságú objektív ennyivel többet lát mint az 50-es és tényleg ott van valami, ami fekete?
Egyébként pedig fotózz le egy homogén hátteret, ha azt akarod eldönteni, hogy az objektívben van-e a hiba. Illetve ugyanezt a képet a háttérre fókuszálva is beteheted, és kiderül van-e ott valami.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
racskobalazs #32854 üzenetére
Túl sok ingyen munka ha jól akarod csinálni. Ráadásul eszközbeszerzésen is gondolkodsz miatta. Tényleg jó az irány?
Minek neked ellenség, ha ilyen barátaid vannak? -
Lassú Víz
addikt
válasz
ph_5.5 #32860 üzenetére
Két gyerek, három iskola, négy ballagás. Soha egytől sem kaptunk lehetőséget, hogy a fotósuk által készített képből rendeljünk. Tehát szerintem nem ez a dolog lényege. Ennek ellenére van igazság abban amit írsz, de az első amit tisztázni kell, hogy kinek a felkérésére és elvárásai szerint kell az eseményt megörökíteni. Nem tudom, hogy mekkora az iskola, hány osztály ballag. Egy ember nem tud mindenkit (és mindenhol) lefotózni. Amikor a lányom ballagott, a sor eleje már az iskolában rótta a termeket, amikor a vége elindult a külső helyszínről. Vagy 4-5 jellegzetes helyszínen fotóztam őt (ebből egy épületen belüli, mert ott lehetetlen volt mozogni), és egy csomó Shift+Del kép született, mert nem a fotókkal volt elfoglalva. És ő csak egy diák a sok ugyanígy viselkedő közül. Fentiek alapján szerintem nem minden ember ballagását kell megörökíteni, mert az egyedül mission impossible, hanem a ballagást. Viszont teljesen egyetértek veled abban, hogy akinek nincs ilyen jellegű riportfotós tapasztalata, az tét nélkül vágjon bele, ha érdekli a téma.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
ph_5.5 #32762 üzenetére
Elégedj meg 14W-tal
https://www.ledvonal.hu/dimmelheto-led-izzo/led-lampa-ego-t32-e27-foglalat-14-watt-hideg-feher-dimmelheto-bright-stik-tungsramJa, most nézem, hogy elfogyott, és a Tungsram háza tájékáról sincsenek manapság jó hírek.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Rendo84 #32629 üzenetére
gimp ha nem akarsz fizetni, de hajlandó vagy vele dolgozni. Pl. https://youtu.be/GpGfcHcSX4s
Ha meg rábíznád magad valamilyen AI technológiára, akkor nézd meg mit kínál a Luminar.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Alvin_ti4200 #32266 üzenetére
Nem ártana aktualizálni. A Ptk pl. 2013-as már és nem 1959-es. Völgyi Attila blogját érdemes nézegetni.
-
Lassú Víz
addikt
Ha nem akarsz olvasni, nem kell. A szenzorra beérkező fényt a megvilágítással is lehet variálni. Talán még láttál autószerelőt stroboszkóppal gyújtást állítani. Valahogy nem azon mesterkedett, hogy tud-e gyorsabban pislogni.
Bal oldal 1/250 jobb oldal 1/8000. Fent álló helyzet, lent 1/24000 fordulat percenként.
-
Lassú Víz
addikt
Túl kicsi a vaku fénye vagy túl sok mellé a környezeti fény. Egy minimálra levett rendszervaku 1/20000 vagy még gyorsabb. A megvilágítások összehangolásával olyan dolgokat is ki lehet merevíteni vele, amit zárral sehogy.
A hátsó redőny szinkron nem szünteti meg a bemozdulást, csak másmilyen lesz a kép jellege. Művészkedni ér
.
-
Lassú Víz
addikt
Ezért jó a beállítófényes vaku. Van egy kis fény ami még nem vakít és nem a semmiből durran rá a vaku. Jó irányba keresgél a kérdező. Godox AD1200Pro, LED-es beállítófény, nagy teljesítmény, és belefér a keretbe.
Mondjuk arról nem ír jókat az álmoskönyv ha sikerül egy vakura eltapsolni közel 700 ezret (esetleg más pénzéből) és nem jó a végeredmény...
szerk:
Az AD600pro is LED-es beállítófényes és olcsóbb, ha elég a teljesítménye. Mondjuk 10 perce még azt sem tudtam, hogy van ilyen kombináció. Úgy látszik nem teljesen hülyék ülnek a Godox fejlesztési részlegén. -
Lassú Víz
addikt
Dobd be az esküvős topikba is. Azért csak óvatosan, a linkelt topikban keress rá schawo hozzászólásaira.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
HUNgabus #31745 üzenetére
A teljes szabadsághoz rétegeket, sőt beállító rétegeket kezelni tudó program kell. Valamennyi tudás kell a kiválasztáshoz, maszkoláshoz, és a színekhez sem árt némi ismeretanyag, mert fekete-fehér konverzió végeredménye jelentősen függ a színek beállításától is (mi lesz sötétebb, mi pedig világosabb).
Fentiek fényében gimp, Affinity Photo (lehet, hogy az iPad-es is elég), PhotoShop. Biztos van még jópár alkalmas eszköz, de ezek a legismertebbek. Személy szerint az Affinityt ajánlom és Olivio Sarikas tutoriáljait a youtuberól.Egyébként akkor érdemes ilyesmibe energiát fektetni, ha neked tetszik. Az AFTER jellegű képeket első körben rúgják ki pályázatokról.
-
Lassú Víz
addikt
-
Lassú Víz
addikt
válasz
balazsovics #31512 üzenetére
Igen. A Godox rendszer ezt lehetővé teszi, hogy pl. egy TT600-as TTL és HSS képes lesz egy vázhoz való X kioldóval párosítva. Ennek ellenére én is azt javaslom, hogy az első vaku legyen olyan, amelyik a vázon is tudja a TTL és HSS képességet.
A HSS sem csodaszer, és a világítást mindig össze kell rakni fejben. Pl. elsőre az sem egyértelmű, hogy normál módban a vaku megvilágítását nem befolyásolja a záridő, míg HSS-nél igen. Meg normál módban 1/128 teljesítménynél a vaku 1/20000 ideig ad megvilágítást, és ha nincs egyéb fény, akkor meg lehet vele fagyasztani a mozgást míg HSS módban hiába próbálkozol.
-
Lassú Víz
addikt
-
Lassú Víz
addikt
válasz
balazsovics #31498 üzenetére
TLDR: Szintén hobbi célok. Godox. Egy X kioldó, egy 60-as vagy nagyobb kulcsszámú rendszervaku, és még egy ugyanekkora ami lehet akár manuális is a rádiós vezérlés miatt. Lambency diffúzor, mini softbox jó. A nagyobb dolgok még jobbak, de többnyire otthon maradnak mert túl nehezek vagy körülményes a használatuk.
A Godox tényleg jó. Egy Sonyhoz való vakut érdemes venni, hogy a vázon is legyen TTL meg HSS, a távoli vakuk meg bőven jók manuálisnak (pl TT600) is, mert a rádiós módban ugyanúgy támogatják a TTL és HSS módokat mint a dedikált talpúak. A dedikált tud rádiós kioldó lenni, de inkább vegyél egy sima kioldót, mert ahhoz rohadt nehéz, hogy csak kioldóként legyen a gépen.
Stúdió vaku már más tészta, ott nem biztos, hogy ilyesmi elérhető. Két probléma szokott velük lenni. Nem adnak elég erős fényt, vagy nem tudod eléggé visszavenni a fényét.
Az olcsóbbaknak 4-5 lépésben lehet levenni a fényerejét és nincs HSS, nincs TTL. Őszintén szólva nekem ezek egy stúdióban nem hiányoznak. Van viszont rádiós, vezetékes és infra kioldás, modellfény, ami két okból jó: látod az árnyékokat és a modell arcába nem a semmiből durran bele a vaku.
A fényformálók egy külön világ. Ahogy minden sörnyitó, úgy minden lehet fényformáló is, a beépített fehér lapocskától a helyiséget határoló felületekig. Ha a Mikrosat lőtávolban van, akkor lehet tőlük kölcsönözni stúdióvakukat választott fényformálókkal. De az is jó tipp lehet, hogy kibérelsz egy stúdiót asszisztenciával és a rendelkezésre álló eszközöket kipróbálod.
Én is hobbifotózok. Az első, amire rájöttem, hogy a fényt rohadtul nem mérdekli, hogy mekkora váz van a kezemben, és fejnehéz lesz-e a vakutól vagy sem. A második, hogy baromi rossz a különböző helyekre letett slave vakuk fényerejét szaladgálással beállítani, olyan eszközök kellenek amik a vázról vagy a kioldóról állíthatók. Így is marad épp elég szaladgálás, hogy oda érkezzen a fény ahová szánjuk. A harmadik, hogy ezek az eszközök többnyire otthon a táskában maradnak, és legtöbbször egy vaku kerül fel a vázra egy Lambency diffúzorral vagy egy Mikrosatos mini softboxxal, mert emlékképek készülnek nem profi reklámfotók mint korábban láthattuk ph_5.5-től.
Végül a derítő vagy áteresztő diffúzor lap. Semmit nem ér, ha nincs aki vagy ami tartsa. Mai technikával akár meg lehetne próbálni állványra tenni a gépet és wifi-n keresztül telefonról exponálni úgy, hogy gépészkedsz a lappal, de szerintem erre senki sem vágyik.
-
-
Lassú Víz
addikt
+1 és egy kis kiegészítés:
Állvány, szűrő, fény és fényformáló, meg valaki aki ezeket el is viszi magával. A setupot csak fizetős modell várja ki, családtag komplett hülyének néz majd. Utána kellően sok időt el lehet tölteni az utómunkával is.
Megvan a helye a gépnek épp úgy mint a telefonnak, sőt ma már a telefonból olyan képek potyognak ki egy gombnyomásra, amiért egy fényképezőgéppel komolyan meg kell dolgozni. Persze ha sikerül, akkor jobb lesz a minősége, de telefon felől érkezve könnyen lehet csalódni.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Fr@nkieWilde #31407 üzenetére
Keresd meg a menüben a pixel mapping funkciót és futtasd le.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
vihartigris #31356 üzenetére
Azt azért nem. PhotoLab-nak van export to application opciója. Lényegében lementi a fájlt az adott beállítások szerint (jpg, tiff, dng), utána elindítja a regisztrált alkalmazást. Egyirányú a folyamat. Viszont a Nik Collection, Topaz Lab denoise, sharpen működik az Affinityben pluginként.
-
Lassú Víz
addikt
-
Lassú Víz
addikt
Az ISO emelésével csökken a dinamika ez egyértelmű. De nem biztos, hogy a felhúzott részekben marad elég árnyalat a szép képhez vagy a színhűség megőrzéséhez. Persze ma már AI minden is és az algoritmusok olyan részletekkel egészítenek ki egy képet amit soha nem fotóztunk le.
Bonyolult ez, lényeg, hogy mindenki ismerje a kezében lévő eszköz és az utómunkára használt programok határait, és ahhoz igazodva exponáljon a lehető legjobban. -
Lassú Víz
addikt
válasz
Nixon18 #31244 üzenetére
Nekem egy túra hátizsák vált be. Sima Decathlonos. A gép egy top loader táskában volt egy obival hasi-tasi módban. A hátizsák két vállpántjához rögzítettem a top loader táskát és lengés ellen a hátizsák derékpántját átfűztem a top loader táska övbújtatóján. Nagyon kényelmes menet közben, a gép mindig kéznél van amikor kell. Ha olyan a helyzet még túrabotot is vihetsz magaddal. Cserébe macerás a le- és felcuccolás.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
FerNandor #31233 üzenetére
Manuálban is számít. Az expozíciót nem befolyásolja. de a gép visszajelzését, hogy most hol is vagy a szerinte helyeshez képest, azt igen.
Túlgondolod. Átlagoló vagy középre súlyozott módot szoktam használni, és a három paraméterből egyet vagy kettőt fixálok, a maradékot a gépre bízom. Szituáció függő, hogy melyik marad automatán. Teljes manuál módot talán csak vaku használata mellett szoktam állítani.A manuálnak is megvan a maga előnye. Mindig végiggondolod, hogy mit miért fotózol úgy ahogy, és nem fogsz olyat csinálni mint én, hogy verőfényes napsütésben fix ISO800-on tolood végig a fotózás elejét A módban. Még jó, hogy tét nélküli hobbi kattogtatás volt.
-
Lassú Víz
addikt
Mindig vannak olyanok akik azt hiszik, hogy jobban tudják csinálni. Néha tényleg jobban tudják. A dolgok azon múlnak, hogy van-e valaki a csoport élén, aki a basztatások és a kritikák ellenére szívügyének tekinti az egészet és arra koncentrál aki vele van, aki támogatja.
Szerencsére a mi klubunk élén egy gyógypedagógus áll, akit a sérültek már megedzettek annyira, hogy jól bírja a hülyéket is
.
-
Lassú Víz
addikt
Elég szűklátókörűen osztod most az észt. A MAFOSZ szalonon 45 klub indult. Az nem az idősödő generáció hibája, hogy a fiatalok számára (tisztelet a kivételnek) semmilyen szervezeti tagság vagy önkéntes munka nem vonzó. Abban is van igazság, hogy az idősek nem újulnak meg, de az ember már csak ilyen. Te is, én is. Az említett szalonon a Szenior klub egy képe sincs kiállítva, pedig pár tagjuk odaírhatja a neve mellé a különböző szervezetek minősítő címét. Ettől még a fotózás szeretete közös, csak ma már nem azt a látásmódot díjazzák. Mindenkinek más a habitusa, de a világot megváltó csodagyerektől az Isten mentsen meg minket. Van ilyen ismerősöm, pár éven belül majdnem két neves fotóklubot vert szét.
A fotózás egy elég magányos műfaj. Van aki rögtön meglátja a képet, a másik perceket gondolkodik egy expozíció előtt. Ami nekem érdekes, a másiknak dögunalom és fordítva. Ráadásul senki nem szeretne egy klubba tök ugyanazzal a képpel visszamenni egy sétáról. Vannak közös fotózások, de nem ott fog elkészülni a legjobb kép, inkább az élmény miatt fontos a közösség megmaradása szempontjából. Ami működik, a közös pályázat, kiállítás, képértékelés - de csak finoman inkább a jóra rámutatva mint a rosszra.
-
Lassú Víz
addikt
Azért a PS-t vagy egyik társát nem vetném el. Pont turista módban tud nagyon hasznos lenni. [link]
Biztos lesz bennük hasznos anyag, de nem biztos, hogy jobb képeid lesznek tőle. Fejben kell ott lenni és sokszor előre eltervezni a képet. Pl. a linkelt videóban is az emberke tudta, hogy a kapu a témája, és elkészített több képet ugyanonnan, hogy majd később leszedhesse azokat a képelemeket, amiket nem akar rajta látni. És ha már turista mód, nincs az a csoport vagy türelmes család, amelyik kivárja, hogy állványt állíts, utána elkészíts három képet.
-
Lassú Víz
addikt
AF segédfény csak pár m-en belül hatásos, azon túl inkább zavaró. Pl. a Fővárosi Nagycirkuszban (ahol szabad fotózni vaku nélkül) is szólnak érte, mert csak arra elég, hogy megzavarja az artistákat vagy az állatokat.
Azt inkább kikapcsolva javaslom tartani, és csak végszükségben alkalomszerűen bekapcsolni. -
Lassú Víz
addikt
Azért itt a fotósok közt is volt különbség. Viszont ha elég a 12 Mpixel (Pana 20) és a 15 m vizállóság (Pana 31), akkor kapsz induló oldalon nagyobb látószöget és több mint 1 FÉ előnyt az objektívben. Nekem megérné a felárat. Ha fontos a videó, azt is össze kell hasonlítani, ahhoz nem értek.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
pibácsi #30950 üzenetére
Igen, létezik. Magyar felirattal is elérhető.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
adnoctum18 #30882 üzenetére
Majdnem biztos, hogy az a keret 10x15-ös szabvány képhez van kitalálva. Ha csak vágni kell, akkor egy egyszerű otthonra ingyenes eszköz FastStone image viewer. Otthoni nyomtatás szerintem átlagos felhasználónál felejtős. Sokkal megbízhatóbb és tartósabb eredményt kapsz egy erre szakosodott cégtől. Ha van a közeledben egy ilyen cég, ahová pendrive-on el tudod vinni, az a legjobb. Ha nincs, akkor kell egy minimális darabszám, hogy megérje és online feltöltöd majd postán jönnek a képek.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
aquark #30794 üzenetére
Teljes szenzort, keresőben is a teljes képet látod a kimeneti jpg felbontástól függetlenül. A nyers mindig 20 MP marad.
Ne keverd az FF gépek APS-C-s crop módjával, ahol a képkivágás eredménye a kisebb felbontás.
Van gép ahol létezik a digitális telekonverter nevű parasztvakítás is, de ha erre van szükséged, vegyél egy Gigapixel AI-t kb. 100 Euroért, és lényegesen jobb eredményt kapsz mint amit a gépben lévő különböző fantázianevű processzorok és algoritmusok tudnak.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Teasüti #30701 üzenetére
Szerintem a Pigmentára ritkán van panasz, az ő oldalukról:
"Ha papírképpel is összeveted a monitor képét, győződj meg róla, hogy a környezetedben a fehér fény 5000K°-os.
A Pigmenta Art Print Lab stúdióban szabványos megvilágításban dolgozunk, a német Just Normlicht 5000K°-os kalibrált fénycsöveit alkalmazzuk."
Igen, letölthető a papíronkénti ICC profiljuk soft proof-hoz.Nem használok LR-t és nem videózom, így az ottani nehézségekhez nem tudok hozzászólni.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Teasüti #30689 üzenetére
Azért nem ekkora szívás, mint leírod. Nekem aRGB-t tudó monitorom van, és D50 mellett tudja a megadott lefedettséget.
Több monitoros környezet általában nehézség, mert a programok vagy egy icc állományt vagy az elsődleges monitor színprofilját használják. Ezt leszámítva az általam használt Olympus Workspace, DXO Photolab, Affinity Photo, FastStone Image Viewer mind egyformán és jól jeleníti meg a színeket, természetesen bekapcsolt színkezelés mellett. Mentéskor vagy aRGB vagy SRGB profil kerül a fájlokba, sohasem a kalibrálási ICC profil, attól függően hová szánom. Nekem nem volt gondom a böngészőkkel sem, a beágyazott fent két profillal elboldogultak.
Ami viszont tény, hogy ha mindenki más SRGB-t néz, akkor célszerű arra optimalizálni a kidolgozást. Viszont van az a pénz, amiért a nyomda nem ragaszkodik az SRGB képhez. Egy idézet a Pigmenta oldaláról:
"A felbontáson kívül fontos, hogy legyen beépített színprofilja, lehetőleg RGB rendszerben, pl. AdobeRGB vagy ProPhotoRGB. Ezen kívül fontos, hogy kalibrált monitoron dolgozz, különben jelentősen eltérhet az amit te látsz a monitoron attól, amit mi látunk a monitoron és így attól, ami végül nyomtatásra kerül. " -
Lassú Víz
addikt
válasz
homeless09 #30692 üzenetére
+ FastStone (jpg, tiff)
+ Affinity Photo
+ Dxo piacra dobja hamarosan (vagy már elérhető) a Photolab raw konverterét önálló termékként.
Digikam van windows-ra is, de csak nyilvántartásra érdemes használni. -
Lassú Víz
addikt
A 3-as és a 4-es után már nem szavaztam neki bizalmat. Odáig el sem jutottam mint Timer, elakadtam a monitor kalibrációs profiljának kezelésénél. Különösen attól állt égnek a hajam, ahogy az indexképeket túlszaturálta.
Számomra nem volt tetszetősebb a végeredmény mint amit a DXO Photolab elért, de ízlések és pofonok - mint tudjuk - különböznek. -
Lassú Víz
addikt
Ha raw-ban fotózok (szinte mindig), akkor monitor előtt. Viszont pl. erdőben szürkekártya nélkül hiába volt raw meg bűvészkedés utólag... Egy kártya nem nagy költség, ráfotózni egy képre, aztán elkészíteni a képet nélküle, és sok melótól megkímél.
A műfény viszont egész más. Könnyen lehet, hogy nem homogén, aztán hiába minden, nincs benne a képben a kívánt hullámhossz tartomány.
Van olyan is, aki ha teremben kell vakut használni, akkor először rámér a környezeti fényre, utána színmódosító fóliát használ a vakunál, és persze fix WB-t exponáláskor. Legalább a színhőmérséklet egyforma lesz, csak a fényerő változik a távolsággal.
Egy másik filozófiát az Ízlések és fotonok sorozat operatőre képviselt. Ő csak napfény/műfény beállításban gondolkodott. Azt mondta, hogy azt akarja visszaadni amit látunk, és nem törekedett minden áron a színhelyességre.
-
Lassú Víz
addikt
-
-
Lassú Víz
addikt
360 W-ot bezárni egy softboxba szerintem nem tesz jót a fénycsövek üzemidejének, mint ahogy a kapcsolgatás sem. Maximum 2FÉ-t tudsz szabályozni, 4-2-1 kompakt fénycső, nem túl sok. A fényerejét nem tudom megítélni. A Madison stúdióban lévő LED-eshez volt szerencsém. Nem győzött meg. Egy vakunak jóval nagyobb a fénye. Szerintem ezek az állandó fényű cuccok inkább videóhoz valók, vagy egy új fejlesztésű FF szenzorhoz és fényerős objektívhez.
Még egy dolog. Egy ficánka modellt a vaku kimerevít. Ugyanez állandó fénynél 1/1000 záridő. Ehhez milyen ISO meg rekesz fog tartozni? Az én véleményem: inkább beállítófényes vaku.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Simulacrum #29849 üzenetére
Ha nem tudod erre a kérdésre a választ, akkor egyiket se vedd meg. Ha szükséged lesz egy objektívre, akkor tudni fogod. Én egész jól ellennék egy 24-105 f4-es zoommal.
-
Lassú Víz
addikt
Van (még) pl. az m4/3 rendszer, ahol az objektív adatok alapján a szoftveres korrekció alapból része a mutatványnak. Szerintem szoftvert sokszorosítani olcsóbb mint spéci lencsetagokat, ezt minimum az olcsóbb szegmensben előbb-utóbb mások is meglépik, ha még nem tették meg.
Nem igazán látom, hogy miért baj az alapból elvégzett lencsekorrekció, és miért jobb egy pl. hordós vagy párna képet kézileg korrigálni. -
Lassú Víz
addikt
válasz
Speeedfire #29664 üzenetére
https://prohardver.hu/tema/tervezo_es_alkalmazott_grafikai_beszelgetos_topic/friss.html
A fenti fórumon először próbálj meg keresni a tiédhez hasonló kérdést, ha nincs, kérdezd meg. Photoshop fórum összefoglalójában irányítanak oda minden nem PS spec. kérdést.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
BoscoD55 #29644 üzenetére
Ilyen előzmények után a helyedben Nikon D5600, D7500, Z50 + FTZ vonalon nézelődnék. Az állatok fotózásához úgyis nagy tele kell, a DX méret kifejezetten előny. Van valahol nikonos topik, ott bele tudsz kérdezni a részletekbe is. Pl. kereső mérete, világossága, szoftveres korlátozások.
OVF/EVF örök vita, ki kell próbálni.
A kereten kicsit érdemes növelni. Régen volt 270 Ft az Euro, és azóta az eladási darabszámok is esnek világszerte, amitől szintén nem lett olcsóbb ez a hobbi.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Lassú Víz #29638 üzenetére
Várj, találtam 80 kg terhelhetőségűt is
Úgy látszik lámpaállványból sem olcsók a minőségi darabok. Neked kell mérlegelni, hogy mit raksz rá, és megéri a mikrosatost cserélgetni, vagy egyszer beletolsz egy annál komolyabb összeget.
Majdnem biztos vagyok benne, hogy ebben a témában te előrébb jársz legtöbbünknél. Én pl. most találkoztam azzal, hogy egy komolyabb kültérre is szánt lámpaállványon van szintezőláb... -
Lassú Víz
addikt
válasz
Speeedfire #29637 üzenetére
Bár ez elég masszívnak tűnik, mégis valami azt súgja, hogy nem erre gondoltál
-
Lassú Víz
addikt
PS action. A szaktopikban (vagy az összefoglalóban emlegetett másikban) megmondják, hogy hogyan.
-
Lassú Víz
addikt
Pedig nem atomfizika.
Olvasd el a használati utasítást, benne kell lennie, ha a gép tudja. Viszont, ha ennyit se akarsz rááldozni, akkor meg zöld kocka, aztán olyan lesz, amilyet a Canon mérnökei megálmondtak. Szerintem ha a gép beállításait sem akarod megismerni a raw pepecselést még kevésbé fogod szeretni. Arról nem is beszélve, hogy egy csomó expozíciós hibát raw-ból sem lehet javítani.
-
Lassú Víz
addikt
55*1,6=? Mert a 85 mm portré az full frémen értendő, neked meg van egy APS-C rendszered.
Nem ismerem a Canon rendszert, de meg kellene nézni a vaku beállításait is. Lehet le van korlátozva manuális módban, vagy második redőnyre van állítva normál mód helyett. Annak a vakunak 13 a kulcsszáma, f5.6 mellett 2 m-re elégnek kell lennie ISO 100-on is. Az már más kérdés, hogy nem ideális az alanyt szemből pofánvillantani. -
Lassú Víz
addikt
válasz
Hi!King #29413 üzenetére
Egyetértek, csak kimaradt a 12,7 után a havonta.
Raw feldolgozásra a DXO Photolab-ot használom, onnan megy át az Affinitybe, ha szükséges. Vettem hozzá Neat Image plugint szelektív zajszűrésre, és Nik Collection 3-ast, csak legyen ötlet, hogy mi legyen az alapkép(ek)ből.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
hibavissza #29408 üzenetére
Megfizethető Affinity Photo, és nem kell törni.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
bugizozi #29364 üzenetére
Kis túlzással bárhová. Néhány nagyra nőtt jellegzetes fán, meg a kámi arborétum rododendron virágain kívül te meg tudod mondani, hogy a képen található fa hol van? Vácrátót arborétum, Gödöllő kastélypark, Martonvásár, Villányi úti arborétum, Dobogókő felé elég sok hely van. Elegendő gyaloglással elhagyott légvédelmi rakéta bázisok is elérhetők a Pilisben.
-
Lassú Víz
addikt
A 4/3 (nem az m.4/3!) rendszer halott. Nulláról indulva egy Ft-ot sem tennék bele.
A cserélhető obis topikban biztos meg tudják mondani, hogy melyik az a vétel, amiből kicsi bukóval ki tudsz szállni, ha nem jön be. Ha meg bejön a dolog, akkor készülj rá lélekben, hogy egy csomó pénzt el fog vinni. A legtöbbet akkor, ha megmászod a szamárlétrát, igaz nem egyszerre.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Natura Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3007, 91% Akksi
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-G5 I 8GB I 128SSD I 12,5" Foltos FHD Touch I Cam I W10 I Gari!
- Új Gigabyte 16 Aero 4K+ OLED i7-13700H 14mag 16GB 1TB SSD Nvidia RTX 4070 8GB Studio Win11 Garancia
- Apple iPhone 14Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest