Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lord Myn

    senior tag

    válasz frescho #22 üzenetére

    Szoftverek tekintetében ezek jutnak eszembe: Corel DRAW, Autodesk Animator/Pro/3D Studio.
    Játékok: a korábban említett Access játékok a VGA only példányokból nem is volt Amiga/Atari verzió: Countdown, Martian Memorandum, Amazon. A Sierra SCI1 játékai: King's Quest V, Space Quest IV, Larry 5, Conquest of Longbow. Arcade szimulátorok, amikre sok Amigás "csorgatta a nyálát": Wing Commander II, Comanche. Ezek mind '92-ig bezárólag jelentek meg.

    A MIDI-t mindenki az Atari ST-hez köti, mivel, ha jól tudom, az volt az első konzumer gép, ami beépített MIDI interfészt tartalmazott, így egy csomó zenész ezt vette, de a PC mindig is moduláris felépítésű volt és ugyanúgy lehetett MPU401-es kártyát venni hozzá, mint bármi mást és akkor már említett előnyökkel (nagy felbontású VGA, HDD) szerintem alkalmasabb volt zenélésre, mint az Atari (bár valószínűleg itt igazad lesz és a zenei szoftverekből az Atarinak sokkal nagyobb lehetett a repertoárja, a Win 3.1 megjelenéséig).

  • Lord Myn

    senior tag

    válasz frescho #20 üzenetére

    Szerintem meg abban a korszakban (1988-93) fejlődtek a legtöbbet a PC-k multimédia és játék szempontjából a DOS korszakban, amivel végül ahhoz vezett, hogy lenyomták az olyan direkt MM platformokat, mint az Atari ST vagy az Amiga.

    Pár példa:

    A VGA elterjedése: a 256/262K messze szebb grafikát eredményezett, mint a 32/4K (tudom ott volt a HAM, de azt ritkán használták és általában csak állóképeknél).

    A Roland MT-32 támogatása, a hibrid ROMpler/szubtraktív szintetizátor még ugyan nem hozta a wavetable-k minőségét, de a programozhatóságának köszönhetően, hozzáértő kezekben szinte filmzenének is beillő soundtrack-et adott jó pár játéknál, ami simán felülmúlta hangzásban az Amiga változatot is.

    A HDD-k ekkor már "kötelező" elemei voltak a PC-knek, míg az Atari ST/A500-nál még mindig egy luxus opciónak számított és nem is volt túl támogatott.

    Én '90-től lettem otthoni PC-s és számomra ez egy elég izgi korszak volt.

  • vrob

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz frescho #18 üzenetére

    Láttam a videókat, nagyon jók lettek, tanítani kellene ... de ...egy hiányosságot észrevettem velük kapcsolatban.
    Mégpedig, hogy 1988-ban befejeződik a PC-k története, egy szörnyű Test Drive leégéssel az Amiga verzióhoz képest, majd egyből 1993-ba érkezünk a Doom-hoz.
    Ott egy nagy fekete lyuk :)

  • vrob

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz frescho #16 üzenetére

    akkor lett a 286 a belépő szint ... és a 386SX is a katalógus szerint. Monitorral együtt csak 25%-kal került többe a 386 a 286-tól. A hülyének is megérte :) Még mindig sokkal olcsóbbak ezek mint a korszak felső kategóriás PC-i.
    Az mind1 hogy még így is 4x annyiba kerültek mint egy Amiga.
    Valószínűleg, akinek ekkoriban volt PC-je kifejezetten játékra belőve, az elég tehetős volt ahhoz, hogy legyen egy Amigája is mellette, és akkor teljesen le volt fedve.

  • vrob

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz frescho #14 üzenetére

    Tőlünk nyugatabbra azért előbb történtek a dolgok.
    Az F19 három szintet különböztet meg 1988-ban
    1. low - XT
    2. medium AT 286
    3. high 386

    Furcsa lenne, ha még 1990-ben is mindenki XT-vel tolta volna nyugaton, és csak akkor fordultak volna 286-ra.
    Már csak azért is, mert az IBM-nek, többek között a japán 386-os FMTowns gépekkel kellett versenyezniük, amiket kifejezetten otthoni szórakoztatógépnek adtak el multimédiával, CD-ROM-mal, hangkártyával 1989-ben(!)

    Amit mondasz az a magyar valóság :)

  • vrob

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz frescho #12 üzenetére

    A Retailator az pont a PC-n lett sokkal jobb, annak ellenére is, hogy nem mentek rá a VGA grafikára, csak az Amiga 32 színt örökölte meg.
    Fejlettebb lett a repülési modell, sok új apróságot beleraktak, és még így is gyorsabb. Ilyen szempontból ez nem jó példa, vagy legalábbis a PC-t erősíti.

    Egy korabeli belépőszintű, 8-10 MHz-es 286-os PC-n is simán futott úgy vagy jobban, mint Amigán.
    Megnéztem a retro 286 16MHz gépemen a Retailatort, és az 1988-as F-19-et is, és legalább 2x gyorsabb az Amiga verzióhoz képest mint a kettő. Rendesen játszható, nem akadozik egyik sem.

    Érdemes megnézni az, 1989-es F-15 Strike Eagle II-t is. A 256 szín sokat dobott a szimulátorok megjelenésén.

    Az biztos, hogy ekkor még nem a tömegeknek szólt a 256 színű grafika. Marha drága volt, nyilván nem érte meg egy kicsit sem. De aki a legjobbat akarta az kifizette a többszörös árat már ekkor is.

  • vrob

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz frescho #10 üzenetére

    A videókban az Apple II pont ugyanúgy artifact colorral "csal" mint a PC 1982-ben.
    Az 1984-es C64 port ami már jobb, de az sokkal későbbi, A 4 évvel későbbi, 1986-os Amiga és Atari ST port más kategória. PC-n csak 1988-ra lett látványosan jobb a grafika.

    Az 1988-as Amiga F-18 mellett nézd meg a szintén 1988-as, PC-s F-19-et.
    PC-n már sokkal több részlet fért bele ebben az időben egy repülőgépszimulátorba. Taktikai térkép, kamerakép, élő HUD, részletesebb anyahajó, repülőgépek a fedélzeten, stb..
    [link]

  • vrob

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz frescho #8 üzenetére

    Na pontosan ezért született az írás. Teljesen összekevered időben mi mikor volt.
    1980 Apple II:

    [link]
    1982 PC: (erre mondom, hogy döbbenetes lehetett a korában)
    [link]
    1984 Apple II "Flight Simulator II" port (ez ugyanaz mint a PC-s, csak két évvel későbbi) Ezt linkelted.
    [link]
    1985-ben megjelent PC-re a legelső EGA verzió is. Sajnos nem találók róla képet, pedig nem nézhetett ki rosszul. A Youtube-on csak a 16 színű CGA van fent 160x100-as bontásban.
    1988-as EGA verzióról kép:

  • Lord Myn

    senior tag

    válasz frescho #5 üzenetére

    Ha már kivétel erősíti a szabályt, az Access 2 játéka volt szebb PC-n, mint Amigán vagy Atari ST-n a 1989-1990-ben: a Mean Streets (Tex Murphy debütálása) és a Crime Wave (ócska akció lövölde, de akkoriban no.1 audióvizuális megvalósítással) és raádásul ezek digitalizált zenét és hangeffekteket, videóanimációt(!) is tartalmaztak, máig nem tudom, hogy tudták beletuszkolni kb. 2.5 MB-ba az egészet...

    KQ-hoz, biztos, hogy kellett RAM expansion az Apple II-nél, mert az AGI engine első verziójának is 128KB kellett minimum, de egyébként C128-ra átportolhatták volna (a multicolor limitációk ellenére), csak gondolom, az meg nem nagyon volt elterjedve, hogy egyáltalán foglalkozzanak vele.
    Egyébként a KQ első, '84-es változata még igen furcsa, a grafikát úgy rajzolja ki vonalanként és kitöltéssel minden egyes helyszínnél (gondolom nem volt elég memória/tárhely, hogy letárolják egyben a gyengébb gépeken), a szöveg is alul scroll-ozódik a párbeszéd buborékok helyett, ma már közel játszhatatlan, nem véletlen, hogy a most is kapható különböző kollekciókban már a '87-es "remaster" szerepel a KQ 1-2-ből...

  • vrob

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz frescho #3 üzenetére

    Az Apple gépek drágábbak voltak, az nem Commodore árkategória, és nem is volt szó róla.
    Ráadásul iszonyat lassan megy rajtra. Composite, artifact kamu színekkel, kb 1 FPS.
    Amit persze nem gondolok hiányosságnak egy sokkal régebbi géptől

    Ellenben, az 1982-es PC port már teljesen jól megy. Nem értem mire írod, hogy gyengébb lett volna.

    Másik, azt írják, a King's Quest nem készült el Commodore 64-re. A gép korlátai miatt és a memóriája sem lett volna elegendő. A PC platform kellett hozzá, hogy létrejöhessen.

    "King's Quest was not ported to the Commodore 64, the most important computer game platform.
    Roberta Williams said that the limitations of its graphic system (three colors per 8x8 block) did not permit the level of graphics detail Sierra wanted. In addition, the computer's 64k of memory is too small for the complex AGI engine. She said that she had always wanted to make an adventure game with animation, but it was not possible up to then."


    Nézd át újra a cikket, mert tök sok infót összegyűjtöttem benne.
    Sajnálom hogy kiraktam idő előtt, így sokan félkész állapotban olvashatták el.
    PC-n nem kellett 1992-ig várni, hogy olyan címek jelenjenek meg amik már felülmúlták minőségben a konkurenciát. 1-2 már jóval korábban is volt.
    Nem az akció lövölde, de pont azt írtam, hogy a gyors és kiterjedt animációt nem igénylő játékok már ekkor is előnyben vannak PC-n.
    PC grafika 1990:

  • vrob

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz frescho #1 üzenetére

    Hosszú út volt, de az biztos, hogy a kezdetektől voltak emlékezetes alkotások PC-re is. A nem pörgős, lassú játékmenetes játékok az elejétől kezdve ki tudtak emelkedni. Ezek miatt érdekesek ezek az első évek.
    Lásd a Flight Simulator szériát 1982-től. Az 1984-es King's Quest egy PCjr/Tandyn, vagy 1988-ban az újabb rész egy Roland hangkártyával ámulatba ejthetett bárkit.
    De szerintem érdekes látni az egyéb próbálkozásokat is, ahogy szép lassan leküzdik az akadályokat. Ahogy az üzleti világnak szánt technológia, az évek alatt megfizethetővé válik, és nagy nehezen, 1990-re megérkeznek olyan PC-s kalandjátékok, amik azelőtt soha nem látott grafikát hoznak.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés