Új hozzászólás Aktív témák
-
Láttam a videókat, nagyon jók lettek, tanítani kellene ... de ...egy hiányosságot észrevettem velük kapcsolatban.
Mégpedig, hogy 1988-ban befejeződik a PC-k története, egy szörnyű Test Drive leégéssel az Amiga verzióhoz képest, majd egyből 1993-ba érkezünk a Doom-hoz.
Ott egy nagy fekete lyuk -
akkor lett a 286 a belépő szint ... és a 386SX is a katalógus szerint. Monitorral együtt csak 25%-kal került többe a 386 a 286-tól. A hülyének is megérte
Még mindig sokkal olcsóbbak ezek mint a korszak felső kategóriás PC-i.
Az mind1 hogy még így is 4x annyiba kerültek mint egy Amiga.
Valószínűleg, akinek ekkoriban volt PC-je kifejezetten játékra belőve, az elég tehetős volt ahhoz, hogy legyen egy Amigája is mellette, és akkor teljesen le volt fedve. -
Tőlünk nyugatabbra azért előbb történtek a dolgok.
Az F19 három szintet különböztet meg 1988-ban
1. low - XT
2. medium AT 286
3. high 386Furcsa lenne, ha még 1990-ben is mindenki XT-vel tolta volna nyugaton, és csak akkor fordultak volna 286-ra.
Már csak azért is, mert az IBM-nek, többek között a japán 386-os FMTowns gépekkel kellett versenyezniük, amiket kifejezetten otthoni szórakoztatógépnek adtak el multimédiával, CD-ROM-mal, hangkártyával 1989-ben(!)Amit mondasz az a magyar valóság
-
A Retailator az pont a PC-n lett sokkal jobb, annak ellenére is, hogy nem mentek rá a VGA grafikára, csak az Amiga 32 színt örökölte meg.
Fejlettebb lett a repülési modell, sok új apróságot beleraktak, és még így is gyorsabb. Ilyen szempontból ez nem jó példa, vagy legalábbis a PC-t erősíti.Egy korabeli belépőszintű, 8-10 MHz-es 286-os PC-n is simán futott úgy vagy jobban, mint Amigán.
Megnéztem a retro 286 16MHz gépemen a Retailatort, és az 1988-as F-19-et is, és legalább 2x gyorsabb az Amiga verzióhoz képest mint a kettő. Rendesen játszható, nem akadozik egyik sem.Érdemes megnézni az, 1989-es F-15 Strike Eagle II-t is. A 256 szín sokat dobott a szimulátorok megjelenésén.
Az biztos, hogy ekkor még nem a tömegeknek szólt a 256 színű grafika. Marha drága volt, nyilván nem érte meg egy kicsit sem. De aki a legjobbat akarta az kifizette a többszörös árat már ekkor is.
-
A videókban az Apple II pont ugyanúgy artifact colorral "csal" mint a PC 1982-ben.
Az 1984-es C64 port ami már jobb, de az sokkal későbbi, A 4 évvel későbbi, 1986-os Amiga és Atari ST port más kategória. PC-n csak 1988-ra lett látványosan jobb a grafika.Az 1988-as Amiga F-18 mellett nézd meg a szintén 1988-as, PC-s F-19-et.
PC-n már sokkal több részlet fért bele ebben az időben egy repülőgépszimulátorba. Taktikai térkép, kamerakép, élő HUD, részletesebb anyahajó, repülőgépek a fedélzeten, stb..[link]
-
Na pontosan ezért született az írás. Teljesen összekevered időben mi mikor volt.
1980 Apple II:
[link]
1982 PC: (erre mondom, hogy döbbenetes lehetett a korában)[link]
1984 Apple II "Flight Simulator II" port (ez ugyanaz mint a PC-s, csak két évvel későbbi) Ezt linkelted.[link]
1985-ben megjelent PC-re a legelső EGA verzió is. Sajnos nem találók róla képet, pedig nem nézhetett ki rosszul. A Youtube-on csak a 16 színű CGA van fent 160x100-as bontásban.
1988-as EGA verzióról kép: -
Néztem én is az Access játékait. Technológiailag nagyon durvák az 1989-1990-es, digitalizált VGA videójelenetek a játékaikban. Az ócska lövölde miatt kihagytam (korabeli arcade játék koppintás)
Végül csak a Links golfot raktam be tőlük, az is 1990-ből van, és szintén nagyon jól néz ki. Később az MS őket is felvásárolta és Microsoft Golf lett belőleAhogy gyűjtöttem az adatokat, számomra a 80-as évek első fele is érdekes lett. Az alapján amiket találtam, a PC-s Flight Simulator nagyon menő lehetett 1982-ben.
De szívesen vennék linket, videót vagy bármit ami alapján az jön le hogy az Apple II-esen vagy bármi máson jobb lett volna.Az 1984-es, olcsóbb EGA grafikának is megvoltak a maga erősségei abban az időben.
Szintén 1984-es, iszonyat drága PGA, 640x480 256 színt tudó, gyorsított grafika lehet hogy csak munkára volt jó, de egy élmény lehetett látni hol tart a tudomány.Az 1987-es IBM PS/2 a VGA-val is nagyon jól sikerült ... volna ... csak hát az IBM elcseszte az open-architektúrától való elfordulásával.
Ráment elég sok idő, mire az ISA klón SVGA verziókat kikalapálták megfelelő sebességre és árra.
1991 körül válhatott általánossá a 256 színű PC grafika, legalábbis nyugaton -
Az Apple gépek drágábbak voltak, az nem Commodore árkategória, és nem is volt szó róla.
Ráadásul iszonyat lassan megy rajtra. Composite, artifact kamu színekkel, kb 1 FPS.
Amit persze nem gondolok hiányosságnak egy sokkal régebbi géptőlEllenben, az 1982-es PC port már teljesen jól megy. Nem értem mire írod, hogy gyengébb lett volna.
Másik, azt írják, a King's Quest nem készült el Commodore 64-re. A gép korlátai miatt és a memóriája sem lett volna elegendő. A PC platform kellett hozzá, hogy létrejöhessen.
"King's Quest was not ported to the Commodore 64, the most important computer game platform.
Roberta Williams said that the limitations of its graphic system (three colors per 8x8 block) did not permit the level of graphics detail Sierra wanted. In addition, the computer's 64k of memory is too small for the complex AGI engine. She said that she had always wanted to make an adventure game with animation, but it was not possible up to then."
Nézd át újra a cikket, mert tök sok infót összegyűjtöttem benne.
Sajnálom hogy kiraktam idő előtt, így sokan félkész állapotban olvashatták el.
PC-n nem kellett 1992-ig várni, hogy olyan címek jelenjenek meg amik már felülmúlták minőségben a konkurenciát. 1-2 már jóval korábban is volt.
Nem az akció lövölde, de pont azt írtam, hogy a gyors és kiterjedt animációt nem igénylő játékok már ekkor is előnyben vannak PC-n.
PC grafika 1990:
-
Hosszú út volt, de az biztos, hogy a kezdetektől voltak emlékezetes alkotások PC-re is. A nem pörgős, lassú játékmenetes játékok az elejétől kezdve ki tudtak emelkedni. Ezek miatt érdekesek ezek az első évek.
Lásd a Flight Simulator szériát 1982-től. Az 1984-es King's Quest egy PCjr/Tandyn, vagy 1988-ban az újabb rész egy Roland hangkártyával ámulatba ejthetett bárkit.
De szerintem érdekes látni az egyéb próbálkozásokat is, ahogy szép lassan leküzdik az akadályokat. Ahogy az üzleti világnak szánt technológia, az évek alatt megfizethetővé válik, és nagy nehezen, 1990-re megérkeznek olyan PC-s kalandjátékok, amik azelőtt soha nem látott grafikát hoznak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- OLED TV topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen egeret válasszak?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen videókártyát?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bluetooth hangszórók
- Milyen TV-t vegyek?
- Víztisztító berendezések - kancsók - szűrőbetétek
- További aktív témák...
- Uhh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 16/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- Esport PC - i5 13400F, GTX 1080ti és 16gb DDR5
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- AZTA! HP EliteBook 840 G8 Fémházas Laptop Ultrabook 14" -60% i7-1185G7 16/512 FHD IPS Iris Xe
- Sony PlayStation 5 (PS5) Játékkonzol - Lemezes verzió, dobozában!
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 2in1 - i7-8G I 16GB I 256SSD I 13,3"FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gar
- Bomba ár! Dell Precision M4800 i7-4800MQ I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I K1100M I Cam I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman i3 FSP 600W
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 6000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- AKCIÓ! ASUS B460M i7 10700 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB KOLINK Observatory TG TT 600W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest