- Mobil flották
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Íme az új Android Auto!
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Új hozzászólás Aktív témák
-
Érdekes lista, igazán megerősítik amit írtam.
Ez 90 körülre változott meg és lett a PC elsődleges platform, de ugye a fejlesztéshez idő kellett, ezek a játékok inkább 92 körül kezdtek csak megjelenni.
A Corel és az Autodesk-hez hasonló alkalmazások elsőként Amigán és Mac-en arattak sikert. Volt korábbi műsorban is, de ez a 88-as is bemutatja, hogy a PC le volt maradva: [link] Ami még érdekesebb, hogy az Amiga szépen hozzá volt szinkronizálható a stúdió videojeléhez és így 1:1-ben lehetett vele kijátszani animációkat, háttereket stb-stb. A későbbiekben még 3D animációkra is Amigákat használtak, ezeket viszont még nem a PC-k, hanem a különböző egzotikus vasak váltották, mint a NeXT vagy SGI vasak.
+1 Esetleg még az A3000-ről szóló CC-t érdemes megnézni az Animátorhoz képest: [link]
A Sierra játékok közül a legfrissebb is 90-es, de már a Larry 5 is 91 végi. Ahogy a WCII 91 őszi, és Comanche is már 92-es, ha jól tudom. A 89-es SB után tehát kellett az a 2+ év a fejlesztőknek. Egy stúdió nem csinált volna nyarat, de 92-ben már tömegesen jöttek elsődlegesen PC-re a játékok.
Az Atarinak a több előnye is volt. Első gép volt ami kompletten 1MB RAM-mal 1000$ alá tudott menni. Ez segítette, hogy elterjedjen és "sokan" használják. A másik előnye a GUI volt (640x400-as éles mono képpel tökéletes volt zenélni vagy dokumentumot szerkeszteni) amiből normálisat a PC talán csak a Win 3.1-gyel kapott, olyan 7 évvel lemaradva a 68k alapú gépektől. A harmadik pedig a pontos megvalósítás volt, minden más platformnál pontosabban tartotta az ütemet. Amennyire érthetetlen, hogy a beépített hangkeltőjére nem fordítottak figyelmet annyira jól sikerült a midi interface.
A PC hatalomátvétele amúgy nem meglepő, mert a 85-ös nagy lendület után az Atari és az Amiga fejlesztések is gyorsan stagnálásba fordultak. Inkább az a csoda, hogy nem hamarabb történt meg. Az Apple külön utat járt be, 87-ben újítottak, majd folyamatos fejlesztgetések mellett mentek át araszolásba. De már ez is jobb volt, mint a másik két platform és csak évekkel később kerülgette őket a kaszás.
-
Igen, a PC ott fejlődött nagyon sokat. Ha gondolod, akkor erről csináltam videót, nagyjából azt mondom el, hogy miként ugrották át egy-egy területen az Amigát. Viszont szoftveresen nem érték még utól magukat, ami jó cím megjelent rájuk (pár excluzív címet leszámítva) az Amiga/Atari után jelent csak meg. Ez 90 körülre változott meg és lett a PC elsődleges platform, de ugye a fejlesztéshez idő kellett, ezek a játékok inkább 92 körül kezdtek csak megjelenni.
A szoftver fejlődése azért is volt lassabb, mert olcsóbbá kellett válnia a megfelelő teljesítménynek. A VGA-t sokan kaseroljátok, de mivel CPU-ból kellett mozgatni, ezért az elején a HAM-hoz hasonlóan inkább csak álló képekre volt használható. Mellé kellett egy tanulási görbe ami évekig tartott. Amigánál is ez volt, szóval nem egyedi. De a hngkártyákat is csak idővel tudták kihasználni.
88-92 között amúgy azért lenne nehéz, mert CPU-ban volt össz-vissz egy 386->486->486DX2. Hangkártyákból lehetne nagyobbat gurítani: csipogó->COVOX->Adlib->SB-> SB Pro -> Hullámtáblások (Midit nem ide tenném, mert jóval korábban jöttek és inkább Atarihoz kötöm őket.) Kb. ennyi. Szoftveresen viszont pont nem ugrik be semmi a köztes időből, a végére,vagy az után jött hirtelen minden ami nagyot gurított: Win 3.1, Office 2.0, X-Wing, X-COM, Doom...
-
Néztem én is az Access játékait. Technológiailag nagyon durvák az 1989-1990-es, digitalizált VGA videójelenetek a játékaikban. Az ócska lövölde miatt kihagytam (korabeli arcade játék koppintás)
Végül csak a Links golfot raktam be tőlük, az is 1990-ből van, és szintén nagyon jól néz ki. Később az MS őket is felvásárolta és Microsoft Golf lett belőleAhogy gyűjtöttem az adatokat, számomra a 80-as évek első fele is érdekes lett. Az alapján amiket találtam, a PC-s Flight Simulator nagyon menő lehetett 1982-ben.
De szívesen vennék linket, videót vagy bármit ami alapján az jön le hogy az Apple II-esen vagy bármi máson jobb lett volna.Az 1984-es, olcsóbb EGA grafikának is megvoltak a maga erősségei abban az időben.
Szintén 1984-es, iszonyat drága PGA, 640x480 256 színt tudó, gyorsított grafika lehet hogy csak munkára volt jó, de egy élmény lehetett látni hol tart a tudomány.Az 1987-es IBM PS/2 a VGA-val is nagyon jól sikerült ... volna ... csak hát az IBM elcseszte az open-architektúrától való elfordulásával.
Ráment elég sok idő, mire az ISA klón SVGA verziókat kikalapálták megfelelő sebességre és árra.
1991 körül válhatott általánossá a 256 színű PC grafika, legalábbis nyugaton
Új hozzászólás Aktív témák
- Gamer laptop
- 120" 4K HDR Házimozi (Optoma UHD 51 + 120 olasz mozivászon)
- HP DL380p Gen8 12LFF - 4x4TB SAS - 2x E5-2650L v2 - 96GB ECC - 2x10Gbit + 2x1Gbit
- Microsoft Surface Book 2, Sérült, 13,5 (3000x2000), i5-8350U, 8GB DDR4, 256GB SSD, 27% ÁFÁS SZÁMLA!
- Asztali PC , R7 8700F , RTX 3070 Ti , 32GB DDR5 , 512GB NVME , 1TB HDD
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 4 PRO 1TB SSD fekete játékkonzol extra játékokkal garanciával hibátlan
- ViewSonic VG700b monitor 17" 1280 1024 DSUB, DVI, beépített hangszórókkal
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest