- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel topik
- One mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
All: köszi
tényleg kíváncsi vagyok, nem jön-e ezzel a chippel egy gDDR5-ös kártya - ütős lehetne...
fagy: mindig először az oldalra teszem ki, és utána küldök linkeket. vagy pont keresztbe kerültük egymást, vagy tréfálkozik a cache-ed
-
itt találtok egy mélyebb összehasonlítást az RV670 (3870) és az RV730 (4670) GPU-k között - természetesen játékos megközelítésből!
-
talán Titeket is érdekelhet ez a teszt - a 4670-est helyezi el mindkét 3850-es változat viszonylatában.
-
eztet nem értem. ha a 4850 lemegy 30%-kal, akkor kb. annyi lesz, mint most a 4830. tudom, hogy most nem vagy kapkodásban, de legalábbis teoretikusan kérdem - mennyit érdemes várni egy 15%-kal gyorsabb kártyára?
Aggregátor: igen, igazából lehet, hogy csak nekem voltak túl magasak az elvárásaim
-
az a 4850, szerintem a 4830-as cca. 20W-tal kevesebbet ehet - de persze, kell rá tápcsatlakozó. az rv740-nel az a nagy kérdés, hogy mennyire bírják a szivárgást visszafogni - de ezzel a felépítéssel meglepne, ha ki tudnák hozni extra csatlakozó nélül, gyakorlatilag egységek tekintetében az rv730 duplája a chip.
Aggregátor: én valahol a kettő között, egy okosan belőtt chipet relatíve kevés unittal, magas órajellel. mondjuk 480/24/8 felállásban, @750/1000.
-
hát, én nem most mondtam először a 4830-at
az igazi nagy előnye amúgy az rv740-nek a kisebb fogyasztás és az egyszerűbb vagy halkabb hűtés lett volna - ez most a 6-pines csatlakozóval veszni látszik. emellett, mindenki egy kicsi és kreatív chipet várt, ehelyett kapunk egy brute force megoldást a 4830 elemeivel és magasabb órajellel - egyedül a 128-bit + gDDR5 az érdekes benne...
-
de mekkora órajelekkel? a táblázatban 650-700MHz van, a 4850 pedig 625. és akkor a 4850-ben +25% ALU és TEX, ill. névleg +25% memória-sávszélesség, ami a gyakorlatban szintén cca. 30-35% (gDDR3 időzítés powa'). szerintem 16 ROP-pal reálisak az eredmények - a Far Cry 2 teszt alapján még az sem kizárt, hogy 700MHz-es a kártya.
nem akarok ellendrukkerkedni, de ha eddig az rv740-re vártam volna, akkor most vennék egy 4830-at
-
válasz
Mákosmetélt #4984 üzenetére
szerintem azért érdemes odafigyelni a memória-órajelre, mert a 128-bites busz miatt a 4670-esnek nagyon kevés amúgy is a sávszélessége - a 873MHz-es kártya simán lehet akár 6-8%-kal is lassabb!
-
válasz
tzsolesz #4911 üzenetére
a memória tényleg kap egy sallert, de annál kicsit bonyolultabb a dolog, hogy felezés - a cikkben majd leírom
a 3870 extra ROP-jait, ill. a 4670 extra textúrázóit még véletlenül sem akarom bántani - pont az fog kiesni a tesztből, hogy ezek mikor merre mennyit számítanak - ha számítanak.
-
válasz
barnam_ #4898 üzenetére
annyiban nem pontos, hogy a jópár ROP-funkcióban (legfőképpen AA melletti fillrate, z-fillrate) dupla tudásúak az RV700-as ROP-ok, viszont nem mindenben - pl. az egyszerű, mezei pixel fillrate-ben nem. erős a gyanúm, hogy a régebbi játékoknál főleg ez mutatkozik meg.
emellett még ott van a 128-bites memóriabusz, amit sokszor kompenzál a memóriavezérlő + az átszervezett cache-hierarchia, de nem mindig.Chaser: persze, minden kompromisszum esetén van az a pénz
gyiku, Cayman: nézzétek ezt meg - nem kizárt, hogy van benne 1-2 zöldség (pl. a 9800GT tuti az)
-
válasz
#31757056 #4889 üzenetére
a 256M-s 3850 most már több játékban is bukdácsol - én azért is teszteltem az 512-essel. lesz 3850-es shootout is
Aggregátor: az SP-k között minimális különbség van (a 4670-es 8x8x5-je kicsivel rugalmasabb, mint a 38x0 4x16x5-je) - ahol nagy a differencia, azok a ROP-ok és a memóriavezérlő.
viszont a 2-es meg a 3-as az lényegében teljesen ugyanaz. -
Köszi!
-
készítettem egy tesztet a jelenlegi alsó-középkategóriáról (4670, 3850, 3870, 9600GT) - check it out!
-
válasz
tzsolesz #2050 üzenetére
én a helyedben a memóriát is visszavenném - nem hiszem, hogy olyan RAM-ok vannak rajta, amik 0.8-asnak készültek, csak 1.0-s binbe kerültek.
NFS UC teszt kapcsán javaslom a 9600GT topicot, 9639-es hsz
amúgy ez bármilyen új játékra igaz - vmi megjelenik, és detroitrw kolléga rövidesen szállítja a teszteket
-
válasz
tzsolesz #2011 üzenetére
szerintem a BIA - HH-nál vmi driver issue lehet...
a ProStreet anno nagyon kiakasztott - az egyik tesztemben szerepelt. hosszas installálgatás után elindítottam a méréseket, és az 1.1-es patch-csel szépen hozta is mindegyik a 30fps-t - aaaaaarrrrrgggghhhhh. újratelepít, mérések 1.0-n, dühből letöröl
-
válasz
tzsolesz #2004 üzenetére
FEAR és CoH AA nélkül még ilyen - bár az előbbinek sok jelentősége nincs, bekapcsolt soft shadows-zal kellene megnézni, azt meg vmiért egyik site sem csinálja.
melyik játékban nem legalább 60-70%-kal gyorsabb a 4670 a 2600XT-nél?
szerk. az nVidia már a ProStreet engine-jét sem szerette
-
válasz
tzsolesz #1995 üzenetére
ki tudja?
egyfelől, ha elkezded összeadni az overclock, a hatékonyabb memória-vezérlő és a jobb cache-hierarchia hatását, minden bizonnyal nem lyukadsz ki rettenetesen messze a 3850 számaitól - erre utalnak a real-life tesztek is.
másfelől, a Te fizikai sávszélességed fele a 3870-ének, miközben a kártyák egyéb paraméterei jópár helyen egyformák - és gondolom, a 3870-et sem viccből szerelték gDDR4 memóriával.a nagy kérdés az, hogy a közelgő újabb generációs engine-ek mennyire lesznek éhesek sávszélesség tekintetében. ha tényleg divatba jön a számos párhuzamos render target használata, akkor az a 4670-nek nem annyira jó hír (a memória mellett a 8 ROP miatt sem). az intenzívebb postprocessinget, úgy tűnik, bírja, az ALU:TEX arányban meg csökkenésre nem számítunk. kb. ezek a legnagyobb fogyasztók - nézzük meg, mit hoznak a DX10.1-gyel (is) fennhangon hirdetett engine-ek.
-
persze, hogy irritáló, ezért érdemes eltökölni a beállításokkal, amíg nem fog akadni.
az a gondom a 20e FT körüli VGA-kkal, hogy mindegyikben van valami olyan kompromisszum, ami a jövőben csúful vissza tud ütni. ha ezt szeretné elkerülni az ember, akkor 9800GT-nél vagy 4830-nál lejjebb nem próbálkozik. ha viszont rá van kényszerítve anyagilag a kompromisszumra, akkor biztosan csábító az a 4e FT is, amit egy 256M-s 3850-nek meg tud spórolni. -
ha az ember hajlandó közepes kompromisszumokra, akkor el lehet vegetálni a 256M-val is. a textúra-minőséget szép sorban minden új játékban le kell majd venni, és az AA-t is el kell majd hagyni - de azt a kártya kapacitása miatt amúgy is hamarosan el kell...
én anno játszottam a FEAR-rel olyan kártyán, ami 128M-s volt és ráadásul AGP-s
-
-
válasz
barnam_ #1440 üzenetére
2 dologról tudok, ami sz*r bennük: a z-fillrate-jük fele az RV7xx-es kártyákénak (meg az nVidiákénak), ill. AA mellett a pixel fillrate-jük is leesik a felére. persze, számít, hogy duplaannyi van belőlük - így ezekben a mutatókban a 3870 utol is éri a 4670-et
Pala: igen, a 4850 az ideális megoldás...
-
sajnos nincs most igazán jó döntés, ebben a kategóriában mindegyik chipnek van valami jövőállósági gondja (a 4670-nek a 128-bit RAM, a 9600GT-nek a kevés shader, az 512-es 3850/3870-nek meg a gyenge ROP blokkok) - igazán jó szívvel egyiket sem merném ajánlani. 1.5 hónapja a 9600GT 21e-ért jó vétel volt - most ugyanaz 26e-ért már nem az. ráadásul a referencia hűtés mindegyik kártyán kicsit silány, és a 4670-en kívül nem is nagyon láttam jó custom hűtéseket szaladgálni mondjuk a refhűtős változatok árának 10-15%-os környezetében.
én a helyedben várnék, a 256-os 3850 még sok helyre elég, legfeljebb leveszed a textúra detailt very high-ról high-ra
-
válasz
glutamin #1228 üzenetére
jogos a komment, viszont itt a 3850-hez hasonlítjuk, aminek szintén nem alacsony az órajele, vehetjük úgy, mintha 160-bit VS 256-bit menne azonos órajellel - azért az még mindig nagy differencia. vagy nézhetjük úgy is, hogy a 4670-nek 40%-kal magasabb az órajele, mint a Galaxy 7300GT-mnek volt (amit nem tuningoltam, mert akkor csak 10% lenne
)
én láttam mindkét féle tesztet (olyat is, ahol kijön, olyat is, ahol nem), ezért vagyok bizonytalan. -
válasz
as_Rock #1224 üzenetére
ill. ehhez annyit tennék még hozzá, hogy most 256M-s 3850-et nem valami nagy ötlet venni - már több olyan játék is van, ami kompromisszumok nélkül már 12x10-ben sem megy.
az, hogy a 128-bites vezérlő ennyire kevéssé fogja vissza a 4670-et, még talányos nekem egy kicsit - biztosan sokat számít az RV7xx széria áttervezett cache-hierarchiája is, de azért szívesen ráereszteném a saját teszt-szetemet, hogy megnézzem, nincs-e valami rejtett akna ebben a témában. a 2008 előtti játékok AA mellett jellemzően eléggé érzékenyek a sávszélességre.
-
válasz
tzsolesz #898 üzenetére
a két újabb generációs játéknál, amit közelebbről ismerek (GRID, AC), csökkenő tendenciát mutat a memória-sávszélesség szerepe, így lehet, hogy a 4670 a 128-bit ellenére relatíve jövőálló. végül is, a 3850/3870 más okokból, de ugyanúgy nem erős AA-ban, máshol meg nem igazán fáj...
-
hirtelen deja vu érzésem támadt a 4670 VS 3850 téma kapcsán - kicsit több, mint egy éve ugyanez ment a 2600XT és az x1950Pro kontextusában
-
No, asszem rájöttem, mitől teljesít ilyen jól a 4670. Egyrészt nem ugyanaz a SP-k elosztása, mint a 3850-ben (4x16x5 helyett 8x8x5), másrészt a duplaannyi SIMD clusterből következően duplaannyi textúraszűrő van benne. ezekről hogy hallgattak az AMD-nél
és vajon hogyan préselték ezt bele 514M tranzisztorba?
Asszem általánossábban kijelenthető, hogy RV700 család rulez!
-
-
piszkálta a fantáziámat, megnéztem 9600GT-n:
Oblivion, 12x10, minden maximumon, HDR
9600GT, 650/1600:
mem 900, noAA: 65.9 fps
mem 900, 4xAA: 55.4 fps
mem 450, noAA: 57.0 fps
mem 450, 4xAA: 37.0 fpsAzaz AA nélkül 15%-kal, AA-val 50%-kal gyorsabb a 256-bit a teoretikus 128-hoz képest.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vírusirtó topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kazy Computers vélemények - tapasztalatok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Napelem
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- További aktív témák...
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2650v3 (20 mag / 40 szál, 2.3/3.0GHz), 32GB RAM, 55992Ft+ÁFA
- AKCÓÓÓ!!! Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Apple iPhone 14 128GB , Kártyafüggetlen
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest