- One mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xiaomi 12X – kicsi a bors és hűvös
- Mi várható 2025-ben a mobilpiacon?
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
lalszi
aktív tag
Akksi ügyben néhány tudnivaló, nem én írtam, csak közzé teszem, mert látom sok itt a téves elképzelés.
A lítium-ion akkumulátorok töltését egy és CSAK egy féle módon lehet elvégezni. Az úgynevezett "csodatöltők" és "gyorstöltők" a lítium akkumulátorok esetében NEM LÉTEZNEK. A gyártók szigorú előírásokat szabnak meg az Li-ion akkumulátorok töltéséhez, ettől eltérni a saját érdekünkben sem tanácsos.
A lítium-ionos akkumulátorok NEM igényelnek FORMÁZÁST, az első és az ötvenedik, vagy ötszázadik töltési ciklus semmiben nem különböznek egymástól. Bár a lítium-ionos akkumulátorok celláit 4,2 Voltra lehetne tölteni, a töltők általában 4,1 Voltnál megállnak. Ezzel a kapacitás 10%-kal csökken, de az élettartam nagyban javul. Az újabb fejlesztésű lítiumos akksik már produkálják a hosszú élettartamot teljes töltésnél is. Nézzük, mi történik a lítium-ionos akkumulátor töltésekor.
A cellafeszültség gyakorlatilag az első órában eléri a kívánt szintet, ekkor a töltőáramot a töltő elkezdi csökkenteni. A következő 60 percben csökken a töltőáram és az akkumulátor eléri a maximális töltöttségi szintjét. Ekkor e töltőáram drasztikusen elkezd csökkenni és az ezt követő órákban gyakorlatilag a töltésnek nincs is értelme.A lítium-ion technológia kényes, de bizonyos szabályok betartása mellett biztonságos. Ennek érdekében az akkumulátorokat - bár ez kívülről nem látszik - ellátják különböző védelmi rendszerekkel. A túltöltés, a túlnyomás és a túlmelegedés ellen is védettek, ahogyan az alulmerülés ellen is. Általában akkor kapcsol szét a biztonsági renndszer, ha a cellafeszültség eléri a 4,3 Voltot, vagy a hőmérséklet eléri a 90 Celsiust, illetve amikor a nyomás eléri az adott szerkezetre számított értéket.
Ha túlmerül az akkumulátor, akkor a saját töltőjével nem hozható már vissza. Vannak viszont úgynevezett gyógytöltők, amelyek mintegy újraéleszthetik az alulmerült akkumulátorokat is, de 1,5 Voltos cellafeszültség alatt már ezekkel sincs remény.Amellett, hogy NEM igényelnek formázást, a lítium-ionos akkumulátorok már az első használatkor leadják a maximális teljesítményüket és nem érzékenyek arra sem, hogy az élettartamban meghatározott töltési-ürítési ciklusszámot hány részletben kapják meg. Ennek ellenére havonta egyszer érdemes teljesen lemeríteni és feltölteni őket, hogy a cellák között keletkezett különbségek megszűnjenek. Ezek ugyanis hibás diagnosztikához vezethetnek, azaz például a telefon azt mutatja, hogy már csak félig van az akkumulátor, miközben még majdnem televan, vagy éppen fordítva.
Jótanácsok a lítium-ionos akkumulátorok töltéséhez
Próbáljuk az akkumulátort minél kevesebb ideig a maximális cellafeszültségen tartani, azaz például ne kikapcsolt, hanem bekapcsolt állapotban töltsüka telefont;
3,92 Volt/cella a legideálisabb töltöttségi szint, ezen a várható élettartam a duplája, mint a maximális cellafeszültségnél. A gyártók általában e fölé hangolják a töltőket, így magunkon úgy segíthetünk, ha háromnegyedra elteltével lehúzzuk a töltőről az akkumulátort;
A töltőáramot nem szabad a maximálisan leadható áram 50%-a felé vinni, a töltők így is vannak hangolva. Akkor kell odafigyeljünk erre, ha nem a készülékhez járó töltővel töltünk;Felesleges éjszakára töltőn hagyni a telefont. Az áramot fogyasztja de mérhető kapacitásnövekedést nem eredményez. Szokjunk hozzá, hogy a telefont lefekvés előtt 1-2 órával kezdjük tölteni és éjszakára húzzuk ki a töltőt!
Ne hagyjuk sem nyáron, sem télen a kocsiban a navigátort/telefont/laptopot még a kesztyűtartóban sem! Ha mégis ott maradt, hozzuk újra normál hőmérsékletre, azaz hűtsük le vagy melegítsük fel, mielőtt bekapcsoljuk, vagy tölteni kezdenénk! A navigátort helyezzük úgy el a műszerfalon, hogy közvetlen napfény ne érje a hátlapját sem, ha lehetőségünk van rá, nyáron hűtsük, télen fűtsük!
Ha a navigátor, vagy a telefon nyáron a kocsiban töltés közben kikapcsol, nem biztos, hogy elromlott. Hűtsük le az akkumulátort, hogy a melegedés ellen védő elektronika visszakapcsoljon.Tárolás
Minden akkumulátorra igaz, hogy 15 Celsiuson szeretnek leginkább várakozni. Hűvös, de nem hideg helyen tároljuk őket.
Ne töltsük fel teljesen, mielőtt tárolásba helyeznénk. 40%-on tegyük el és felhasználás előtt töltsük 100%-ra. A lítiumos akksik 10 évig tárolhatók a megfelelő hőmérsékleten így. Lítium-ionos akkumulátort ne tegyük tárolásba ha teljesen lemerült. Tárolás előtt fél óráig töltsük.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a topic összefoglalót!
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Elemlámpa, zseblámpa
- One mobilszolgáltatások
- Egérpad topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gaming notebook topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- 3D nyomtatás
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Bluetooth hangszórók
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A53 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A16 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iphone 16 128GB gyári független, új, bontott
- Apple iPhone 14 Pro Max, Silver, 128Gb, 100% gyári akku, 3 hó garancia, független.+ Uag tok
- iKing.Hu Honor Magic 6 Pro - Black - Használt, újszerű állapotban - 2027. 09. 30-ig Bizti