Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Habugi #2220 üzenetére

    Persze. Abba gondolj bele, hogy nem is nagyon lehet mire optimalizálni még. Oké, picit optimalizálták Intelre, amit szintén elismertek, de GeForce-ra nem lehet. Főleg nem úgy, hogy a Crytek anyagilag nem áll most stabil lábakon. Nem fognak arra költeni, hogy visszafejtsék a GeForce-ok működését, csak azért, hogy optimalizáljanak rá. Lásd a TressFX, az AMD fél évig optimalizálta Keplerre, és még Maxwell optimalizálást nem is kapott, az még egy fél év. Az is kérdéses, mennyire jogszerű az AMD-nek megosztani a visszafejtés adatait a Crytekkel. Ugye a reverse engineering alapból egy tiltott dolog, de nagyon jellemző, hogy amikor a teljesítményproblémák, vagy kompatibilitási problémák megoldása érdekében történik, akkor a jog szemet huny a "bűntett" felett. Vannak is a törvényben ilyen kivételek. De a reverse engineering adatok továbbadása egy másik félnek már törvénytelen. A Crytek ráadásul nem Gaming Evolved partner a játékokra vonatkozóan. Ezért nincs a Ryse a Gaming Evolved listában, és így például az sem megoldható, hogy az AMD emberei optimalizálják a játékot GeForce-ra, amit például az új Aliennél megtettek.
    Ha az NVIDIA akarja, akkor kihasználhatja a törvény kiskapuit, így visszafejthetik a Ryse shadereit és azokat optimalizálhatják, majd driverből lecserélhetik. Ez biztos eredményt ad majd, csak nem egy gyors folyamat. De nem egyszer csinálták már. Ott volt például a Dirt Showdown. Háromnegyed év alatt átírták a shadereket és jóval gyorsabban futott GeForce-on, mint a kezdetekben.

    A DX11/DirectCompute 5.0 működésével nem nagyon tudnak mit kezdeni. Azt be kell nyelni. Az optimalizálás leginkább felzárkózást jelent majd, hogy a GTX 770 mondjuk ne egy 270X-szel legyen pariban, vagy mondjuk a 280X se legyen a 970 nyakán. Csodát viszont nem lehet tenni, olyat ne várjon senki.

    Az architektúra dokumentálása, illetve annak hiánya egy üzletstratégiai lépés. Az NV rá akarja kényszeríteni a fejlesztőket a GameWorksre, csak láthatóan a Cryteket ez nem érdekli, ahogy számos más fejlesztőt sem. Tehát szükség lesz a driveres hackekre, még ha a hátuk közepére is kívánják. Az NV idézi elő a problémát azzal, hogy nem mondják meg a fejlesztőknek hogyan lehet GeForce-ra optimalizálni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák