- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Megjöttek a Redmi Note 14-es telefonok Magyarországra, ennyibe kerülnek
- One mobilszolgáltatások
- Redmi Note 14 Pro+ 5G - a tizenhármas átka
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Egy csokor, friss Galaxy S25 render
- Google Pixel 8 - tapasztalatok
- Nagyot fejlődhet a Galaxy Ultra periszkópos kamerája
- Google Pixel topik
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
angliaimax
újonc
Sziasztok.Kérdezném hogy dk2-höz inkább az oculus tuch-ot vagy a leap motion-t ajánlanátok?
-
#54625216
törölt tag
válasz summers #9598 üzenetére
A külföldi webshopokon is található még a régi xboxos, touch nélküli csomagokból és azok is 560EUR körül mennek, míg az új bundle ugyanott 450EUR. Gondolom még a régi áron rajtuk maradt pár doboz és nem akarják olcsóbban adni vagy aki áraz, csak a cikkszámokat nézi és fogalma sincs, hogy a régi áron már eladhatatlan a cucc.
-
summers
tag
Szia! Egy hete rákérdeztem az ipon-nál, hogy elvileg két azonos termék között miért ilyen nagy az árkülönbség, azt válaszolták, hogy a két terméket két beszállítótól szerzik ezért más az árazásuk. De szerintem még annyi különbség van a két termék között, hogy a bundle-hoz a sisakon kívül két szenzort és két touch controller-t adnak, míg a másikhoz egy szenzort+xbox controller+távirányító, de ez csak az én véleményem.
-
Graphics
Jómunkásember
Iskolai prezentációs céllal szeretnék VR szemüveget vásárolni egy FullHD-s mobilhoz.
Milyen kínai szemüveget tudtok ajánlani?
Bármilyen témában szívesen segítek, SSD, Robotporszívó, Xiaomi, Poco mobilok ,de 2025-ben már csak és kizárólag privátban leszek elérhető. :)
-
#54625216
törölt tag
"Illetve ez jó készülék?"
Jelenleg az oculus rift a legjobb ár/minőség tekintetében a piacon, de ahogy jönnek az új márkák, úgy változik a piac. Szvsz a következő félévben még marad a jelenlegi felállás.
"Ez jó ár?"
160K alapvetően jó ár, jelenleg az amazon.de-n lehet 450EUR-ért kapni ingyen postával, de arra még rájön a német és a magyar áfa különbözet, azaz a végösszeg olyan 150K körül áll meg az aktuális forint-EUR árfolyamtól függően. Amazonos rendelés előnye, hogy 30 napig indoklás nélkül visszaküldheted, hátránya, hogy nehézkesebb a garancia érvényesítése, mert postázni kell (mondjuk a magyar webshopoknak is).
Tanács: használtan csak jelentős árengedménnyel vegyed, mert még ha állítja is az eladó, hogy zsír új, "csak kipróbálva volt", ha beregisztrálta a touch kontrollereket az oculusnál, akkor az azokhoz járó ingyenes játékokat már a saját accountjához kötötte, tehát annyival kevesebbet ér a cucc.
-
kiskuplung
őstag
Igen, azért is rosszak ezek, mert a látvány egyáltalán nincs összhangban a füledben lévő folyadékkal érzett gyorsulással És csomószor látom ismerősökön, hogy VR-ban, ha kiállnak egy magas épület tetejére, akkor azonnal bekapcsol náluk az életösztön, mint pl. ebben a videóban
Szóval ha ide-oda mozogsz látszólag a VR térben, és közben nincs meg a hozzátársult egyéb szenzoros érzésed, amire egész életeben treníroztad az agyad, akkor annak rövid úton rosszullét lesz a vége.
Kivülről lehet is látni a játékosokon, hogy ide-oda billegnek, ahogy elveszítik az egyensúlyukat.Ezért sokkal jobbak azok a játékok, amikben csak egy helyben kell állni, max. a valódi lábaiddal sétál ide-oda egy kis körben. Az ilyen VR alkalmazásokban senki sincs rosszul, soha, ezt garantálom.
Az ülve, Xbox kontrollerrel vagy egér/bill kombóval játszás a legrosszabb amit tehetsz VR-ban, csak mondom Olvass vissza kicsit, pont most volt szó a Vanishing of Ethan Carterről.
Ha állva, a Touchos kontrollerrel nyomod free locomotionnel, akkor van esély rá, hogy nem lesz bajod, de ehhez már érzékenyíteni kell az embert. Megoszlanak a vélemények, van aki érzékenyebb, van aki nem annyira.
Autós anyagok szerintem a skála legintenzívebb végén vannak a skálának, különösen pl. a Dirt Rally, mert ott még függőleges mozgás is van (látszólag), amit egy szobában ülve nem érzékelsz.
De, és ez a legjobb hír, eddig 100%-os itt is a hozzászoktatási arányom az ismerőseim közt, 1-2 óra gyakorlás után mindenkinek nagyon jól ment, és hát az élmény... az fantasztikus.
Ha nem próbáltad még, akkor nem nagyon lehet leírni, de képzeld el, hogy tényleg ott ülsz a kocsiban, ki tudod dugni a fejed az ablakon, vagy benézni a visszapillantó mögé... Egy valóra vált álom egy szimulátorosnakÉn is szimekhez vettem (Elite főleg), de teljesen leragadtam a Touchos címeknél, annyira fantasztikusak.
[ Szerkesztve ]
-
zeee
senior tag
válasz kiskuplung #9593 üzenetére
Biztosan igazad van, mert nekem tényleg nincs semmi tapasztalatom. Lehet, hogy egy VR szemüveg állva nem való mondjuk fps játszásra. Ebben a videóban már inkább el tudnám képzelni. Mondjuk 20 egy irányba fordulás után nem tudom hogy nézne ki a kábel az ember nyakán A lényeg hogy én biztos hogy ülve szeretnék/fogok játszani az xbox kontrollerrel vagy egér billentyűvel. Egyébként el tudom képzelni hogy állok, hogy a kezeimet is használhassam és a Touchon lévő kis stickkel előre/hátra/balra/jobbra megyek, mert én alapvetően tényleg így képzeltem el, de akkor azt mondod hogy ez 100% rosszullét? Illetve mi a helyzet a szimulátorozással? Abban is kell számítani rosszullétre?
[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
"Engem a Htc Vive-ban a teleportálás annyira zavar a videókon, hogy azt sem tudom elképzelni hogy az valakinek bejön."
Hogy fogod majd áldani a fejlesztőket, hogy teleportot is raktak a játékba, ha majd nem csak videókat nézegetsz
Amúgy a válasz a kérdésedre az, hogy játéka válogatja, hogy mit támogat. Van olyan, ami csak teleportosan működik, és a játékmechanika alapjává tették, mint pl. a Robo recallnál, vagy az Arktika.1-nél.
Van ahol választható, mint pl. Don't knock twice, vagy Mage's Tale, hogy teleport, vagy szabad mozgást szeretnél-e használni.
Az igénytelenebb, régi VR játékokban, és utólag VR-osított cuccokban (pl. Alien Isolation) pedig csak free locomotion (szabad mozgás) van, szerintem Te ezt szeretnéd (amíg ki nem próbálod).
Ilyenkor a Touchon lévő kis stickkel tudsz előre/hátra/balra/jobbra menni, és a fejeddel nézelődni.
Illetve van még a minden VR játék alfája és omegája, a Lone Echo, amiben a karjaiddal különböző tárgyakban tudsz megkapaszkodni és úgy előrelökni magad a zéró gravitációs térben. Szerintem ez a legtermészetesebb módja az irányításnak, de értelemszerűen nem lehet mindenhol használni.
Hidd el, nagyon is jó az a teleport. Lassan egy évnyi VR-ozással a hátam mögött is, ha rossz egy locomotion implementáció, akkor az igenis rosszullétet okoz, lásd Vanishing of Ethan Carter VR.
-
zeee
senior tag
Sziasztok! 2-3 éve amikor összeállítottam a gépem, direkt figyeltem arra hogy majd szeretnék nagyon virtuális valóságban játszani. Vártam nagyon a végleges rift-et, de a megjelenési árat nagyon soknak éreztem, ezért vártam tovább. Most látom, hogy az iponnál màr 160K ba kerül, talàn itt az idő hogy beruházzak rá. Ez jó ár? Illetve ez jó készülék? Mert ugyanazt áruljàk 200-ért is. De előtte mindenképpen lenne néhány kérdésem. Nekem főleg szimulátorozásra lesz hasznàlva (Assetto Corsa) de nyílván némi fps is, stb. A Touch kontrollerrel menni is lehet egy fps-ben? Vagy annak gombjai csak a kézmozdulatok funkciói? Engem a Htc Vive-ban a teleportálás annyira zavar a videókon, hogy azt sem tudom elképzelni hogy az valakinek bejön.
-
Márton
nagyúr
válasz MlbMatic #9588 üzenetére
ideböksz mindenféle komment nélkül egy linket, de nem használod a megfelelő gombot rá, nekünk adsz még feladatot, hogy egyáltalán meg tudjuk nézni azt amiről már megy itt a társalgás...
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
wolfhgb
aktív tag
Ha a debug tools ban 1,5 re állítom az ss t, akkor az minden oculuson használt game re vonatkozik, függetlenül, h honnan indítom?
-
Raymond
félisten
válasz kiskuplung #9585 üzenetére
Ha kitoltik a fejlesztok akkor van ott szoveg. Nem mindig van. Vagy ha van akkor meg nem mindig tudsz meg belole valami ertelemeset (peldaul - "some bug fixes").
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
kiskuplung
őstag
Azt vajon meg lehet nézni, hogy amikor egy app updatel, akkor pontosan mi is változott?
Van egy "What's changed" gomb, de pl. az Arktika.1 tegnap este frissült, és jó lenne, ha látnám a listát, de csak egy verziószám van ott.
Gondolom a fejlesztők lustasága, hogy ezt a részt nem töltik ki, de hátha Ti többet tudtok... -
Raymond
félisten
-
kiskuplung
őstag
Ezt láttátok már?
Pimax Apology LetterA refresh rate-es rész az érdekes szerintem:
Native resolution and frame rate per eye base on latest DP V3 prototype:
3840*2160*80Hz (no risk, passed sufficient stability test, guaranteed)
3840*2160*85Hz (medium risk, not passed initial stability test, not guaranteed)
3840*2160*90Hz (high risk, not pass initial stability test, not guaranteed)De vannak még itt finomságok:
"Scent enabling" -> Ezek a kínaiak tényleg mindent beígérnek
-
addikt
Sziasztok!
Rég jártam erre, még a CV1 launch környékén, jókis flamek voltak akkoriban itt Akkor sikerült is nagy nehezen beszerezni egyet, de a kezdeti fellángolás után gyorsan a dobozában és a szekrényben kötött ki, szerintem 6-8 óra lehet benne. Alapvetően én szemtréninghez szerettem volna vásárolni, de azóta ezt a fajta terápiát kitaláló klinika is váltott mobil VR támogatásra, mert nekik, meg a pácienseknek is egyszerűbb azzal az élet. Szóval így pláne mennie kéne. Viszont alig van pár darab eladó itt az aprón meg jófogáson összesen, nem feltétlenül akarnám beárazni azok alapján. Tudnátok segíteni, hogy manapság mit lehet érte kérni? Teljesen újszerű állapotban van, tényleg csak pár órát használtam, az XBOX 1 controller pedig bontatlan, mert volt meglevő. Mivel rég volt a launch, így garancia már nincs rá. Touch nincs hozzá, akkoriban az még ki sem jött
Nem bukrolt hirdetésnek szánom, tényleg komolyan érdekel, mert nem akarom elkótyavetyélni, se "tegnapra" eladni. Így is nagy bukó lesz rajta, úgy tippelem
-
-Solt-
veterán
válasz Graphics #9576 üzenetére
Szia,
Akkor mondom én is... Az ötlet szerintem nagyon jó, de a gyakorlatban sok mindennek stimmelnie kell ahhoz, hogy működőképes is legyen a történet.
- az oktatóprogramnak támogatni kell a VR-t
- megfelelően erős hardver kell alá, hogy a fix 90 FPS minden körülmény között meglegyen
- hagyományos szimulátorhoz képest egységnyi idő alatt kb fele annyi embert tudsz beültetni
- ha minden stimmel, akkor is lesz egy jó ~10% aki hajlamos a rosszullétre
- szemüvegeseknek macerásJelen pillanatban én ezt csak úgy tudnám elképzelni, hogy egy hagyományos szimulátor mellett pluszban felállítani, de semmiképpen sem csak erre alapozni. Nulláról kivitelezni nagyságrendileg 500.000 - 1.000.000.-Ft körül lenne, plusz a szoftverek.
www.smart-bus.hu
-
Márton
nagyúr
válasz kiskuplung #9577 üzenetére
wow, gondolom ez nem letölthető
pedig még a tenger is milyen élethű!Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
kiskuplung
őstag
válasz Graphics #9576 üzenetére
Szia!
Az a baj a VR-ral, hogy bizonyos fokú érzékenyítésre mindenkinek szüksége van. Ha egyből beül egy VR-osított szimulátorba, akkor garantált a rosszullét. Azt pedig gondolom, nem szeretnéd, hogy az iskolának ilyen híre menjen
Én ezzel a programmal szerettem volna vezetgetni tanítani a páromat, de nagyjából 2 percnél nem bír benne többet : City Car Driving
Nekem olyan 50 fős mintám van, akik nálam kipróbálták már a VR-t, és amíg olyan programmal próbálkoztunk, amiben állni kell, és összhangban van az egyensúlyérzékük a látvánnyal, akkor minden rendben volt, 0 ember lett rosszul. De autós játékba beülve, ez a szám felugrik kb. 25-re, vagyis még érzékenyítés után is nagyjából az emberek fele azonnal levette a fejéről.
Promóciós célokra én inkább valami olyasmit ajánlok, amiben az emberek állhatnak, felrakod a fejükre a headsetet, és szétnézhetnek. Nagyjából úgy mint itt: Oculus Audi
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
Üdv Mindenkinek.
Lehet rossz helyen kopogtatok, de feljött egy mélyenszántó gondolat bennem.
Autósiskolánk van, és a jövő évben szeretnék több rendezvényre is kimenni. Terveztem autós-motoros szimulátort kivinni, de azon járt az agyam, hogyan lehetne realisztikusabb élményt adni.
Ekkor jött a VR alapötlete. Szerintetek? Motoros-autós programmal ütne igazán a dolog, de még nagyon kezdő vagyok a témában.
Bármilyen témában szívesen segítek, SSD, Robotporszívó, Xiaomi, Poco mobilok ,de 2025-ben már csak és kizárólag privátban leszek elérhető. :)
-
proci985
MODERÁTOR
az oculus VR zsenialis.
kenyelmes, nem nyomja az ember fejet, tetejeben ha beleizzadnek siman kimosom. legjobb.
namost miutan a superhot VR utolso palyajanak a vegere elegge megizzadtam, nekem ez volt messze a legzavarobb tenyezo.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
MlbMatic
tag
https://prohardver.hu/hir/pimax_vr.html
(\ /) (O.o) (>< ) /_|_\
-
fulton
addikt
válasz kiskuplung #9568 üzenetére
apám, jól bírod a "kiképzést" közeledik valami a hátam mögött és....
"Affected" re mire érted hogy sírva vitted végig, rosszul voltál a mozgástól vagy a játék filinje? -
kiskuplung
őstag
Feltétlen csinálj, mert én is akarok majd venni. A gyári maszk nálam lassan menthetetlenül szétfoszlik.
Amúgy most jövök a Wilson's Heart-ból. Valamiért azt gondoltam, hogy ez valami kalandjáték lesz, kicsit nyomozós, kicsit thriller.
Ehhez képest egy (látszólag) bolondok házában ébredünk kikötözve (na jó valójában valami izomterápiás gépbe kötve), látszólag sehol senki, a telefont felvéve mindenféle szörnyhangok szólnak be,vér- és karmolásnyomok mindenfelé...
A játék baromi jól van összerakva, tökéletesen VR-ra van tervezve. Ez az első játék amiben egy tükör előtt nézegethetem magam (és orvosi tappancsokat tudok így leszedni a halántékomról )
Nagyon jól bele lehet élni magunkat, annak ellenére, hogy fekete-fehér a játék.Így is (vagy épp ezért?) az egyik eddigi legkomolyabb VR élményemen vagyok éppen túl: megpróbálom spoiler nélkül leírni.
Szóval találkoztam végre egy élő emberrel, akit elkap "valami", és beránt egy pult mögé, és csak a kivetődő árnyékokból és a sikolyokból tudok következtetni, hogy mi történik.
Úgyhogy én is menekülőre fogom a dolgot, de egy zárt ajtó állja az utamat.
Semmi gond, van nálam egy kulccsomó. de nem tudom melyik a jó kulcs!
Közben a "valami" a hátam mögül meg elkezd jönni felém és egyre közelít.
Remegő kezekkel próbálgatom a kulcsokat, közben hallom a lépéseket mögöttem, és ha hátra nézek akkor is látom, hogy jön....
(mindezt képzeljétek hozzá, hogy az asszony a háttérben szurkol, hogy SIESS MÁÁÁR!)Ááá, szóval nagyon jó, pont ilyen pillanatok miatt vettem a Riftet.
Ha legközelebb látjátok 10USD-s akcióban, és bírjátok az ilyesmit, akkor csapjatok le rá.
A jump scare faktor nem olyan durva benne, én legalábbis az Affected-et majdnem sírva vittem végig, de ebben csak "kellemesen" meglepődök.[ Szerkesztve ]
-
Shodan
addikt
Megjött a VR Cover, sajnos még így is nyomja a fejem. Úgy néz ki menthetetlen vagyok. Nem rossz, majd csinálok róla képeket.
www.pc-style.hu - Első magyar minimal modding oldal.
-
Joshi
titán
válasz tobias88888 #9561 üzenetére
Én kérdeztem ez ügyben. A Bigscreen működik, de az Oculus Videoval nem bírok. Nagyon rossz az élek körvonala, tudom hogy a DK2 ilyen de mintha jobb lett volna. Mit kell állítanom hogy jobb legyen?
-
-
minas
aktív tag
Kösz, utánanézek ezeknek a szemüvegeknek is.
Nem kellene bele saját képernyő, a full hd-s telefont nézném benne.
barcalaci84: Ha benne van a két szemet elválasztó rész, akkor normál "egyképernyős" videót nem lehet úgy nézni. Vagy eleve kettéosztott video kell hozzá, vagy alkalmazással kell két képre bontani, amivel viszont az a gond, hogy egyszerre két full hd-s képet kellene egyszerre megjeleníteni a telefonnak, és ezt már sajnos nem bírja szusszal.
Valószinüleg a legegyszerűbb megoldás, ha egyszerűen kibányászom belőle az elválasztót.
-
izomman1
senior tag
válasz #54625216 #9545 üzenetére
Oh minden probléma elillant... Raw Data 2.0 ba megy gyönyörűen 2 szenzorral room scale be!
debugtool ba egyébként ne ASW be se volt kapcsolva! Bekapcsoltam és minden okés !
Steam alatt meg a reprojectiont kikapcsoltam.. ( gondolom duplán nem kell dolgoztatni a kártyát..)
Köszi a segítséget mégegyszer! -
Joshi
titán
válasz barcalaci84 #9541 üzenetére
"igény szerint lehet olyat is h egy moziteremben ülsz a virtuális térben és a "mozivásznon" játszod le a filmet"
Erre van valamilyen app? Vagy hogy? -
kiskuplung
őstag
válasz izomman1 #9550 üzenetére
Biztos, hogy azzal függ össze. Ez az Arizona Sunshine ahhoz képest, hogy úgy néz ki, mint egy jobb Wii-s játék, botrányosan eszi a gépet. Mióta áttértem a 7700k-ra, még az Arktika.1 se, meg a Lone Echo se akadozik, pedig azért van pár nagyságrendnyi különbség a grafikában (mondjuk szerintem a játékmenetben is ) az Arizonához képest.
-
izomman1
senior tag
valószínűleg a teljesítménnyel összefügghet a szellemkép (reprojection) mert Arizona Sunshine is szellemképessé válik supersampling 2.0 ba , de még 1.5 be nem az a GTX 1080 TI vel...
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Akkor most bamulhatod az erdekesseget mert ott van az oldalon. Azt hiszem meg nem esett le mekkora szamokat produkal a jatek. De ez itt nagyon off, se nem PUBG topic se nem Steam topic. Ha gondolod a PUBG topic-ban lehet folytatni.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Jack@l
veterán
válasz Raymond #9517 üzenetére
Érdekes lenne ha egy fizetős játék, ami ráadásul bugos mint állat, bedöntené a steam statokat 1 hónap alatt...
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #9543 üzenetére
Az usb kártya csak a tracking pontosságát fogja befolyásolni, meg a rendszer stabilitását (pl. nem dobja el a gép a kapcsolatot a szenzorral).
Az usb2.0-n a szenzor képe tömörítve jut el a géphez, míg usb3-on tömörítés nélkül, ez elméletileg pontosabb trackinget eredményez (gyakorlatilag nincs sok különbség, bár 4 méteres játéktérnél már számíthat). Ha több szenzort adsz a rendszerhez, akkor mindenképpen kelleni fog az usb kártya.A szellemkép adódhat az fps enyhe ingadozásából is, amikor bekapcsol az ASW. Ha pl. 80-90 fps között ingázik a teljesítmény, akkor 90 alatt a rendszer valójában 45fps-re vált és duplázza a képet. Az ASW ki-bekapcsolódása okozhat pillanatnyi akadást, maga az ASW pedig szellemképet.
Az ASW-t le lehet tiltani a
"c:\Program Files\Oculus\Support\oculus-diagnostics\OculusDebugTool.exe"
programmal, az "Asynchronous Spacewarp" funkciót kell disabled-re rakni.Próbáld meg átállítani és nézd meg, hogy úgy is marad-e a szellemkép. Fontos, hogy a tesz alatt a debug toolnak végig futnia kell.
-
-
izomman1
senior tag
Ja és kipróbáltam a Rift 2 szenzort úgy is , hogy csak 180 fokra állítva elől két szenzorral úgy, hogy egyik 3.0 ba másik pedig 2.0 ba dugtam hosszabbítások nélkül . (másik 3.0 ba a Rift van)
Szintén szellemképes játszhatatlanul szaggat a Raw Data akárhova állítom a grafikát . ha mozgatom a fejem…Inatek USB kártyát kéne vennem? Az tuti megoldja ezt? De a többi játék miért megy hibátlanul?
[ Szerkesztve ]
-
barcalaci84
őstag
(lehet én értem félre a kérdést)
bármilyen filmet , 2d-s anyagot meg tudsz nézni a szemüvegben mintha egy óriási mozivásznon néznéd
(tehát nem lesz 3d-s stb csak kapsz egy óriási képernyőt)
igény szerint lehet olyat is h egy moziteremben ülsz a virtuális térben és a "mozivásznon" játszod le a filmet -
izomman1
senior tag
válasz #54625216 #9538 üzenetére
Ha már vélemények…
Volt időm most kicsit mélyrehatóbban tesztelni a Riftet és azt kell mondjam jobb a képminősége .. A lencsék is tetszenek, mert a virtuális térnek ad egyfajta mélység érzetet ami a Vive ban is megvan , de a Rift lencséi valahogy úgy vannak alakítva, hogy mégjobban kihozza ezt.. Nem tudom ti észre vettétek már ezt? ( Egy régi youtube ostól hallottam csak ezt)
A pixelesség se annyira probléma a Rift esetén , mert a lencse torzát és csak fele annyira látod.. ha például közeli objektumot nézel a lencsén keresztül akkor egyenesen nem is látod (Pl. Onward közel a falat vagy akármit nézel) Látni a távolba tekintés esetén a pixelt még mindig , de nem annyira zavaró mint a Vive esetén (Igaz 2.0 ba már közelíti a Vive is) … FOV viszont jóval kisebb a Vive hoz képest , bár picit majd ha vékony szivacsot rendelek a Rifthez talán javítható ez is.. Kényélembe megint csak a Rift a nyertes a sima Vive fejpánthoz képest.. Követésem viszont egészen tréfás ( még nincs USB kártyám kellene vennem? )
Mert egyes játékoknál , hogy 6700 K procira cseréltem tökéletes (80-90 % nál) viszont a Tales of Glory vagy a Raw Data esetén ahogy fordítom a fejem szellem képes és nem azt mondanám, hogy szaggat , hanem hogy szellem képes ahogy mozgatom a fejem! Más jétékoknál meg ( Pl.: Arizona Sunshine , Onward , Wilson Heart) teljesen tökéletes!
Mi lehet a gond, hogy egyes játékoknál jó a tökéletes a játék másnál meg nem? Kissé idegesítő Vive esetén ez nem volt..
Az új alaplapomon egyébként 2 db usB 3.0 van egyikbe a Rift másikba az egyik senzor van bedugva aminek 4 M es passzív hosszabbítása van.
A második szenzor usb 2.0 ba van dugva azon nincs hosszabbítás.
Hozzá kell tegyem 4 M es távolságba van felülre a szoba két sarkába feltéve a két szenzor ellentétes irányba. ( Lehet túl nagy a távolság? )
A játéktér viszont középen 2,5x3 M re van belőve..
Mondom az a furcsa, hogy szoba léptékbe ezzel a felállással tökéltesen meg az nagyon sok játék ( Arizona Sunshine , Onward , Wilson Heart )
Viszont pár nagyon nem szellemképesen hiába állítom le a supersamplingot és a grafikát low ra! ( Tales of Glory vagy a Raw Data )
Az utóbbi két játék rosszul optimalizált Riftre ezért van ? Mert én úgy gondolnám ha más játékok jól mennek akkor a senzoroknak nincs gondjuk és nem kell + USB kártyát és hosszabbítókat vennem..
Vélemények? Nektek hogy megy az alábbi két játék Tales of Glory vagy a Raw Data Riften?
Köszi a segítséget előre is! -
#54625216
törölt tag
válasz Pitti11 #9532 üzenetére
Rift és Vive között az igazán lényegi különbség a roomscale mérete.
Ha 3x3m-nél nagyobb játékteret akarsz, akkor válik versenyképessé a Vive, mert minden tovább költség meg usb-vel szerencsétlenkedés nélkül trackeli a nagy játékteret.
Ha 3x3m alatti játékteret tudsz csak biztosítani, akkor a rift a befutó, mert jóval olcsóbb (450 vs. 700EUR) és megbízhatóbban futnak vele az oculus store-os programok, mint a vive-on revive-al.Képminőség szempontból a riftet szokták picivel jobbnak kihozni, de ez annyira egyéni ízlés kérdése, hogy egzakt adatokkal nem lehet alátámasztani. Pl. Vive-on nem annyira erős a "godray" effekt, de erősebb a kromatikus abberáció és kisebb az éles tartomány, azaz attól függ, hogy kit mi zavar jobban.
Ugyanígy nehéz ítéletet mondani magukról a hmd-k designjáról is. A Vive picivel nehezebb és nincs beépített fülese, viszont függőlegesen is lehet állítani a lencséket, míg a riftnél a fejpántokkal kell bénázni.
Mindkét hmd-hez idővel szükség lesz extra cuccokra, ezt érdemes rögtön az elején beárazni.
Rift-hez pcie usb3 kártya, a szenzorok hosszabbításához usb3 kábelek.
Szemüvegeseknek vr-lens.eu szemüveg feltét, illetve mind vive-hoz, mint rifthez hasznos adalék a vr-cover, amivel le lehet cserélni az eredeti szivacsot normális műbőrre és mosható szövetre.
Vive-hoz pedig kiadtak egy minőségi fejpánt+fülhallgató+mikrofon kombót, ami szintén extra költséget jelent (120EUR).Ha youtube-os elemzéseket nézel vagy teszteket olvasol, mindenképpen nézd meg a dátumot és csak a frissebbeket vedd figyelembe (2017 nyár), mert tavaly óta sokat változott a piac és a tartalomkínálat. Pl. minden 2016-os teszt a vive-ot hozzta ki jobbnak, mert akkor még kb. egy árban volt a rifttel és a rifthez még nem volt touch kontroller.
A privát véleményem amúgy az, hogy a per pillanat a rift a legjobb vétel, de lehet, hogy fél év múlva fenekestől felfordul a piac, majd újabb fél év múlva megint.
-
Márton
nagyúr
Van ilyen is, olyan is.
Még csak két lencse sincs sok esetben
A kép itt nem osztott.Hát még a DIY projektek
Oda beletehetsz fullhd kismonitort, és akkor filmre is jó..Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Márton
nagyúr
-
Pitti11
tag
Tudtok valahol korrekt oculus vs vive összehasonlítást? Röviden pro és kontra nekem már elég. elfogultság néélkül, SDE, tracking pontosság, ...stb
...itt az összefoglalóban az oculusnak 1080x1200 felbontás van írva vive-nál meg 1200x1080. Én úgy tudom mindkettőben 1080x1200 azaz vízszintesen 1080 függőlegesen 1200, de javítsatok ki.
Csak PC felhasználás érdekel.[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
válasz Bagoly81 #9530 üzenetére
Nekem a Lone Echo a szívem csücske, szerintem ez áll legközelebb a system-seller fogalmához a Riftnél.
De majdnem kétszer annyiba kerül, mint az Arktika.1, és ha lövöldözős játékokat kedvelsz inkább, akkor azt is ajánlom (ne felejtsd el feltekerni a nehézséget HARD-ra, úgy van benne kihívás).
A Lone Echo nem egy akciójáték, hanem kaland, kis puzzle-ökkel fűszerezve.A Climb-ot még nem sikerült beszerezni.
-
Bagoly81
aktív tag
melyiket vennétek meg először? artika 1 , the climb , lone echo? egyiket sem van jobb!?
-
minas
aktív tag
Lehet, hogy ilyen nincs, vagy tévúton járok, de van-e olyan vr szemüveg, amivel csupán sima (nem vr) full hd műsort is tudok nézni moziszerűen anélkül, hogy a telefonra valamiféle képernyőosztó alkalmazást kelljen telepíteni, vagy eleve kettéosztott videót kelljen letölteni. Vagy egészen röviden - ha működik - ki lehet venni a két szem látóterét elosztó "válaszfalat". Amit tehát szeretnék, egy bármilyen normál full HD műsort megnézni szemüvegben, amit amúgy monitoron, vagy tévén nézek.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
Raymond
félisten
válasz Németh Péter #9523 üzenetére
"Izé, mi történt nagy hirtelen?"
PUBG: [link]
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Joshi
titán
válasz Németh Péter #9525 üzenetére
Nem értem miért érdekel benneteket a VR részesedése, ez olyan mintha rajtatok múlna. Itt beszélünk róla és kitárgyaljuk az esetleges fejlődéseket, gondokat de nincs ráhatásunk. Kivéve ha valami VR mozgalmat fed a PH VR topik.
-
őstag
-
Joshi
titán
válasz Németh Péter #9523 üzenetére
Kínát ne vegyétek referenciának, ott az van amit az állam enged főleg online mozgolódásban.
-
őstag
-
Joshi
titán
válasz barcalaci84 #9520 üzenetére
Ez mindenképpen jó hír, remélem felkarolja őket egy neves gyártó. Mindenesetre a Pimax 8K CV1 még messze van, de jó látni hogy vannak próbálkozások. Még akár VR verseny is lehet ami nekünk végfelhasználóknak csak jó lehet.
(#9519) -Solt- a linkelt beállítás egyáltalán nem low volt sőt, sajnos már nem látszik az Assettós settings menü(nem tudom miért ). Nem véletlenül várom a Volta teljesítményét.
[ Szerkesztve ]
-
barcalaci84
őstag
azért VR-ban teljesn máshogy lövi be az ember a grafikát mint monitoron...ami monitoron eyecandy az VR-ban többnyire csak ront a látványon, vagy csak felesleges dolog , mert nem látom a kocsiban ülve
pl a Assettoban a PP effektek kifejezetten rondítják VR-ben (mondjuk monitoron se szerettem)és elmosottabbá teszik a dolgokat -
barcalaci84
őstag
a csávó (is) el van ájulva tőle
200 fov : gamechanger
felbontás: még mindig nem az igazi és ha nagyon koncentrálsz lehet látni minimális screen doort , de egyértelmű erőrelépés
éles a kép mindenfele (a 200 fokos headset szélein talán már nem annyira ) és a távoli dolgok is élesek...
nem találkozott god ray effekttel és a szinekkel , fényességgel ,feketével is teljesen rendben van és 200 fokos
a mozgásérzékelés tök ugyanolyan volt mint VIVE-ban (szóval szerinte jobb is mint a rifté)75-82 fps-sel mentek a játékok mint utólag megtudta (ez mondjuk nem tűnt fel neki )
laptopon ment a cuccja és 200 fokos a fov
ez a next gen HMD
-
-Solt-
veterán
Tehát mindegy, hogy néz ki, csak 4K legyen? Egyébként tényleg számolj egy kicsit, sokszor a fix 60 FPS sincs meg 4K-n egy 1080Ti-l, és akkor hol van még a 90? De tegyük fel közepes beállításon megvan a fix 90, ez akkor is még csak 1db 2d-s kijelző, és nem 4K/szem 3D-n 150+ FOV-l.
www.smart-bus.hu
-
Joshi
titán
Anno próbáltam egy 980Ti-vel a 4K felbontást Assettoval, ez már elég régen volt ma már csak jobb lehet a helyzet. Persze az Assetto nem egy High End grafikus motoros játék, de azért van remény.
-
Raymond
félisten
A PUBG az osszes Steam stat-ot a feje tetejere dontotte. A marciusi megjelenese ota 20mil uj felhasznalo kerult a Steam-be es nagy resze Kinabol. Hiaba novekszik a VR HMD-k szama akarmennyit is az osszfelhasznalok szama annyira megnovekedett hogy az abbol VR szazalek le fog esni. Ahogy egy rakat mas is leesett (pl. AMD grafikus kartyak reszesedese) es olyanok vannak hogy a Windows 7 megint markansan novekedett es a Kinai a dominans OS nyelv.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
izomman1
senior tag
igen a kedvencem.. Nagyon jókat mond nagyon meg kell állni, hogy ne rendeljem be a Pimax 8K -t ... (Csak most túlszaladtam gépfejlesztés Rift vétel és már csak mínuszból tudnám berendelni... )
de tartok tőle mindenben nem lesz jó. (360 fokos videó egyenlőre nem megy rajta , Virtual Desktop szintén rosz a nagy FOV miatt ) . illetve a szoftvert sokat kell még csiszolni aki early alkalmazó lesz szerintem a program tekintetében lesznek gondok ha a kereskedelmi verzió is megjelenik és rendelhető és jó a teszt akkor fogok csak cserélni egy ilyenre..[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
válasz tobias88888 #9513 üzenetére
Melyik univerzumban? Nézz mezei 4K 1080Ti teszteket, és írd össze hány játékban van meg a 90FPS.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
Jack@l
veterán
válasz Menthirist #9509 üzenetére
Ha kizárjuk a tényt, hogy soros pénzeli a vr headset nélkülieket, akik direkt kapcsolják be a survey-t. Akkor nemtom, kérem kapcsolja ki
kiskuplung: baromira nem értem miről hablatyolsz, fejtsd már ki légyszi
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
-Solt-
veterán
-
kiskuplung
őstag
válasz Menthirist #9509 üzenetére
Hagyjad, az előző próbálkozása szerencsére elhalt, ez is menjen a süllyesztőbe.
-
veterán
-
Jack@l
veterán
válasz Németh Péter #9501 üzenetére
Ősszességében meg 0.12%-ot esett a vr szegmens, már csak 0.25%.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
izitom
tag
-
Joshi
titán
válasz #54625216 #9503 üzenetére
Szerintem ezt eddig is értette mindenki, de attól még lehetne gyártani fullos VR cuccokat is függetlenül attól hogy drága hozzá a hardver vagy nem. Persze ha nincs tartalom akkor nehéz eladni a milliomos apuka gyermekének is hiába van sz@rásig lóvé.
ui.: játékoknál ha mondjuk a hmd 4k szemenként és a felbontást feltolom 4k-ra, akkor az annyin megy nem? Most ne menjünk bele a hardverigényre, csak kérdezem.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #9499 üzenetére
Ha a VR csak a 360-as videózásról vagy pre-rendered tartalomról szólna, akkor persze lehet variálni a felbontással, de eddig nem a passzív filmnézésről, hanem a VR felhasználását 95%-ban kitevő gaming, kreatív vagy vizualizációs szoftverekről volt szó.
Ezekhez mind realtime renderelni kell a látványt, ami pedig hardver függő.Az egész VR piac jelenleg úgy működik, mint ahogy a konzolpiac: adott egy hardver szabvány és a szoftvergyártók ahhoz alkalmazkodnak. Ha a szabávány túl erőforrásigényes és emiatt drága, akkor szűkül a felhasználók köre, ha nem elég jó a látvány, akkor szintén. A szűkülő felhasználói bázis pedig visszaveti a tartalomgyártást.
Úgy kell tehát egyensúlyozni a képminőség, a hmd ára és az erőforrás igény között, hogy az ár / képminőség kompromisszum a lehető legtöbb embernek megfeleljen, mert az maximalizálja a felhasználók számát és az kell a tartalomgyártás felfuttatásához. -
Raymond
félisten
válasz Németh Péter #9501 üzenetére
Mar lehagyta, ugyanis a DK2 is Rift 50.89 vs 48.76
Otthoni felhasznaloknal mar egy ideje lehagyta. Amit Steam-en latsz abban nagyon sok az ipari felhasznalas (game arcade) ahol szinte monopoliuma van meg mindig a Vive-nak. Es a Summer Sale elhozott egy erdekes dolgot - eleg sok felhasznalo van aki nem sok eves jatekoskent jott a VR-hoz eleve valami Steam konyvtarral, eleg sokat olvasni az Oculus forumokon es a redditen is hogy az uj Rift tulajoknal nincs is Steam mert az oculus Store jelenti nekik a belepest a VR vilagba.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
őstag