Keresés

Aktív témák

  • d900t

    senior tag

    válasz fsc #58 üzenetére

    részben válasz az (#59)-re is.

    Laci,

    Te is pontosan tudod, hogy a diszti kényszerűségből előszeretettel veri át a viszonteladót. Ez pedig azért van, mert a gyártó slamasztikában hagyja a disztit.

    Gondolom te is emlékszel még arra az időre, amikor még disztinél vettük a fusi noteszeket. Bizony nem egyszer mutattunk be ügyfélnek téglát, kiskutyarágta adapterkábelt, stb. Ezek az ún. retail visszáruk, melyek már mondjuk megjárták a METRO-t és nem sikerült eladniuk. Mi pedig megvettük, mint zsírúj terméket. A disztibutorok szó nélkül eladják újnak, a vevő pedig a mi fejünkre borítja a hamut.

    A másik remek húzás pedig az, hogy a diszti a viszonteladónaki sem akarja cserélni a 3 napos terméket, hanem egyből a márkeszervizbe küld . Arra természetesen ismét nincs keret, hogy a kiskereskedő veszteségét vki állja, így az általában eladja újnak. Mi ebből a szempontból lényegesen jobban állunk, mert általában retailnek megfelelően kezelnek és mindent lazán visszadobálhatunk.

    A gyártó az ISO tizennégyezer valahány class II szabványra hivatkozva nem cseréli a pixelhibás noteszeket, az ügyfél meg a boltban tombol és valahol jogosan. Átnézi és ha prompt pixelhibát talál, ki kell cserélnünk, de hogy mi utána mit kezdünk vele, az legyen a mi bajunk.Ha meg utólag reklamál, akkor legjobb esetben megadjuk neki a képviselet szerviz vezetőjének elérhetőségét, aki természetesen nem elérhető, mert az idegrendszere nincs egy ilyen konfliktusra felkészítve. Ez a gyártói hozzáállás. Mondhatjuk, hogy ti bizonyos szempontból kivételek vagytok, de ez sem egy régi keletű ügy. A pixelhibás noteszek cseréjére való policytok pedig annyira titkos, hogy már azzal is bűnt követek el, hogy egyáltalán szóvá teszem, hogy ilyen létezik.

    Ma már a gyári csomagolású cuccok sem százasok. Tőletek multkor jött egy széria, melyben tévedésből 2.0 helyett 1.86-os pentium M volt. Ez akkor még feltűnt eladáskor és a most kipattant ügy kapcsán elmondhatom : mázli. A mostani MSI szállítmány egyik részében nem volt telepítőlemez, egy másik modellben pedig angol verziót csomagoltak a magyar géphez. Az első eset még csak-csak feltűnik, node a második csak véletlenül.Mikor belefogtam a Gatyanak írandónak válaszlevélbe, azon gondolkodtam, hogy tényleg fel kéne bontanunk minden gyári gyári csomagolású noteszt. És amikor a T. üf rákérdez, akkor mivel kéne megmagyarázni? Azt mégsem mondhatjuk, hogy illegális szoftvereket kerestünk rajta, igaz? Időnként még ma is előfordul, hogy windóz nélkül szállított masinákon rajta felejtődik a tesztpartició, mely egy kinai vagy angol XP.

    Jelenleg úgy gondoljuk, hogy a leghelyesebb az ügyfél előtt kibontani az orig csomagolást , mert a készülék úgyis bemutatásra kerül. Az ügyfél tüzetesen átnézi a gépet, amennyiben ért hozzá. Ha nem, akkor meg úgyis be kell mutatni pár percben. Ezalatt a stiklik általában kiderülnek. Ha meg nem, úgyis kapunk egy telefont. Az üzletekben az átadás-átvételről végig felvétel készül, így utólag ellenőrzihetjük, hogy pl. kapott-e aksit vagy sem. Ha nem, akkor sorry. Nem szokott ebből ekkora ügy lenni. Az üvöltöző, feljelentéssel fenyegetőző - mistrálon edződött idegrendszerű - ügyfél ritka jelenség, mint Mike Tyson a British Museumban.

    A demo gépek és az árkedvezmény: kisebb cégeknél a kiállított masinák általában megegyeznek a cég raktárkészletével. Tudok olyan cégről, aki írd és mond 3-5000 Ft-ot keres egy masinán, mert ez egy ilyen piac. Azt hiszem megérthető, hogy nem tud kedvezményt adni belőle. Mi ebből a szempontból is jobban állunk, mert a gyártók lassan versengenek a szabad polcokért, így a demogépért isok esetben adható árkedvezmény. Igy van ez a FU-SI-nál is (LifeBook, Amilo Pro), a hozzád tartozó AMILO-khoz pedig most adtam ötletet :)

  • bLaCkDoGoNe

    veterán

    válasz fsc #58 üzenetére

    Márbocs, de olyan, hogy ''javított új'' olyan nincs. Vagy új, vagy javított.
    Ha én új notit veszek teljes áron, akkor az legyen olyan szűz, ahogy a gyárból kijött, ne legyen róla leszedve a kijelzővédő, ne legyen összetapogatva. A kereskedő ne javított szart akarjon rámsózni egy új noti áráért. Nekem édesmindegy, hogy 3 napon belül romlott el benne valami, az a noti használt és javított, teljes áron, új notebookként eladni pofátlanság.

  • luciferc

    őstag

    válasz fsc #58 üzenetére

    A 2. vevő pedig látszólag használt notebookot vett, holott egy javított újat.

    Ugye tudod, hogy ez érdektelen? Ha nem közlik a vevővel ezt a tényt, akkor a kisker simán átbassza a vevőt, amire szerintem jó eséllyel rá lehet húzni a csalás btk kategóriát.

    javaslat: ilyen esetben kőkeményen minden helyen (igen, a rühellt BSA-nál is) be kell jelenteni a dolgot, illetve fel kell jelenteni a céget, hogy megtanulja, nem szivatjuk a vásárlókat. És ezt mindenkinek meg kellene tenni, a vásárlástól elállás mellett persze.

  • Pompi

    nagyúr

    válasz fsc #58 üzenetére

    ''De senki sem törli le a a 2-3 nap alatt feltett szoftvereket.''

    Ez azért alapvető hiba. Nem mondom, hogy örülnék, hogy ha már javított gépet kapok új árban, mert ugye ezzel végülis hátrányba (lehet, hogy csak elvi, de nekem és még sokaknak ez is számít) kerülök azzal szemben aki egy ténylegesen zsír új gépet kapott ugyanazért a pénzért, de ahogy a szállóige is mondja, ha nem tudom, nem fáj.
    A legkorrektebb dolog az lenne, hogy tájékoztatnak arról, hogy ez egy javított termék, esetleg adják valamivel csökkentett áron, a lényeg, hogy legyek tisztában a dologgal.
    A másik ha ez nem megy (?!) akkor legalább mindent tegyenek meg annak érdekében, hogy újnak tűnjön a dolog. Nem hiszem, hogy olyan nehéz dolog lenne minden cumót az első tulajtól visszakérni, másrészt az ő bevételükről és jó hírükről van szó, tehát az a minimum, hogy annyi energiát fordítanak a dologra, hogy gyári állapotba hozzák a gépet szoftveresen.

Aktív témák

Hirdetés