- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Szilícium-szén teleppel készül a Galaxy S26
- Milyen okostelefont vegyek?
- Végre bemutatkozott a Google Pixel 4a
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Kilenc képet osztott meg idő előtt az iPhone SE-ről a Spigen
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Samsung Galaxy Ring - gyűrű-kúra
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Helsing #2559 üzenetére
Szerintem teljesen félreérted ezt a dolgot! Ez egy sima marketing eszköz, ami az értékesítést hivatott elősegíteni (profit maximalizásás). Egyáltalán nem azért van, hogy ténylegesen hasznos dolgokat kapjanak a vásárlók.
1) A játék a CD PROJEKT RED eddigi legdrágább fejlesztése. Nagyon túlvállalták magukat, a cég valódi lehetőségeihez/méretéhez képest. És senki nem lehet biztos benne, hogy jó játék lesz, és eleget tudnak belőle értékesíteni. Lehetne jó játék kevés eladással, vagy rossz játék eleve kevés eladással is.
2) A játékok bevételének legnagyobb része premierkor és az azt követő 2 hónapban folyik be. Minden további bevétel már csak aprópénz. Tehát ez alatt az idő alatt a lehető legtöbb bevételt kell produkálni ahhoz, hogy a játék anyagilag kifizetődő legyen.
3) 16 db igyenes dlc, 2 db/ hét ütemezéssel. Merő véletlenségből ez 8 hét, vagyis 2 hónap.
4) Rengeteg helyen automatikusan megjelenik, ha egy játékhoz (pláne egy népszerű játékhoz!) új patch/tartalom jelenik meg. És minél többet van az emberek szeme előtt a játék neve, annál több esély van rá, hogy az is megveszi, akinek még nincs meg. Tehát az ingyenes dlc-kel valójában ezeket az ingyenes megjelenési felületeket/reklámokat "vette meg" a cég.
5) A játék végül akkorát robbantott, amire a kiadó a legmerészebb álmaiban sem gondolt. Tehát utólag nézve az ingyen dlc-k által "megvásárolt" reklámfelületek nélkül is hatalmas siker lett a játék. Mégis indokolt volt felhasználni a dlc trükköt, mert:
a) már jó előre be voltak jelentve, presztízsveszteség lett volna lefújni
b) az így származó extra bevétel extra profitot hoz majd a kiadónak, így biztosan lesz pénz a folytatásra
c) már amúgy is készen/előrehaladott állapotban voltak, így butaság lett volna nem használni őket.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Megkérnénk minden topiklakót hogy a játék történetéhez kapcsolódó hozzászólásoknál használja a Spoiler kódot!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- CES 2025: beharangozta az RDNA 4-et az AMD
- Path of Exile 2
- Házimozi belépő szinten
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- BestBuy topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Hobby elektronika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest