- Mobil flották
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Sony Xperia 1 VII - Látod-e, esteledik
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Yettel topik
- Fotók, videók mobillal
- Honor 200 Pro - mobilportré
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
stol
addikt
válasz
Ariadne #10734 üzenetére
Az a probléma, hogy a vásárló visszaél a jogaival tudatosan.
Teljesen tökéletesen hülyének néz és ezt jogilag be is tudja bizonyítani és be tudja vasalni a sokszor jogtalan követelését.
Ez az gész törvényrendszer egy vicc.. Mgtámadni? Van rá pénzem szerinted? Inkább ülünk magunkban csendben mormogjuk a magunkét.
Demokrácia? Az csak papíron igaz, mert azonnal "lehalkítanak" ha valamire rátapintasz, bármi legyen az és felsőszintű emberek pizicióját veszélyeztetné. -
stol
addikt
válasz
Ariadne #10728 üzenetére
Kérdzenék valamit... Boltos vagy?
Evvel keresed a kenyered? Szervizs vagy? Evvel keresed a kenyered?
Mert a mondataidból kiindulva erre nem udok következtetni.Hagyjuk már a "jog-jog-jog mindenáron" dumát....
Az a nagy tény, hogy a vásárló ezt gondolja: "elbasztam az alaplapot de leszarom, ti meg dögöljetek meg, mert úgyis leverem rajtatok, ha igazam van, ha nincs.."
Evvel a hozzáállással van a gond kérem. -
stol
addikt
válasz
Ariadne #10726 üzenetére
Nem egy hónap is isten áldjon meg, hanem a 3év kihordású trméknél 2,5évnél pl.!
A vevő vett egy terméket, amin fizikai sérülést okozott.
A fizikai sérülés fajtája véget az "eredeti" meghibásodási ok pontosan NEM allapítható meg. Az, hogy a hiba nem állapítható meg és amiatt, hogy az ügyfél megpödörte az LGA lábat, nehogy má' én nyeljek nyeles algopirint! Javíttassa ki az általa okozott sérülést és aztán szóbaállunk az eredeti hibával. -
ML320
senior tag
válasz
Ariadne #10728 üzenetére
Ebben a megközelítésben viszont a fogyasztó védelme = minden áthárítva a kiskerre. Oldják meg. Csak valahogy - sorry, nem tudom szebben írni/fogalmazni - ti nem tudjátok felfogni, hogy már amit lehetett, megtettem. Szakmai fórumok, ombudsman, képviselők, ismerősök... Felvetések itt a fórumon... Másik fórumon... Sehogy se megy. Állni és várni, hogy a másik majd megteszi? Én nem tudok többet tenni már. És elkeserítő, mikor a hatóság meg szarik ránk. "Mi van a törvényben?" Tudom, mi van a törvényben.
Te mint fogyasztó, megteheted, hogy nem mész be abba az üzletbe, ahol nem a megfelelő szolgáltatást kapod. És én mit tegyek? Menjek másik gyártóhoz?
- Gigabyte alaplapot kérek.
- Nem adok, mert nem jó a garintézése.
- Köszönöm, viszlát.
Berakhatok még pár sort, a lényeg az, hogy más nagykert is hiába választok, a gyártó egy és ugyanaz. Kikerülhetetlen...
És egy saját érdekképviselettel mire mennénk? Főleg ha már legyen saját ügyvédünk is(ja, van ügyvédünk, de fogyasztós dologra még nem kellett
) Figyu, annyitól nem véd a törvény, hogy pl nem fizetés esetén mi van. Tudom, járjam végig a törvényes utat... És bukjam be a vevőkbe/fogyasztókba vetett bizalmat, ha már utalásos számlát adtam nekik...
A lényeg viszont, hogy megint szépen elbeszélünk egymás mellett, és a végén nem lesz semmi. Kényelmes így minden. Miért is tegyünk már valamit a kereskedők érdekében. Látványosabb a fogyasztót védeni
Én se offolok többet. Esetleg folytatható egy másik topikban
-
ML320
senior tag
válasz
Ariadne #10718 üzenetére
Egypár vitán már túl vagyunk...
A kiskereskedelem nudli, és sajnos még itt van a régi jó magyar mentalitás is - Dögöljön meg a szomszéd tehene!
Azonkívül kinél és hogyan lobbyzzunk? Menjek el a kedves megválasztott képviselő urunkhoz? Az még el se jön a fogadóórájára...
Bocsi, de itt a fogyasztóvédelmi hatóságnak kéne lépnie. Ahelyett, hogy a vevő minél kedvezőbb helyzetbe hozása lenne a cél, foglalkoznának a direkt országba bejövő cuccokkal. Hiányolja a fogyasztó a magyar nyelvű kézikönyvet? Ne lehessen forgalomba hozni. Gondok vannak az ügyintézéssel? Szankciót neki. És még folytatható. Az ő nevükben van az, hogy "fogyasztó" és hogy "védelem". Ha tönkreteszik a kiskereskedők munkáját, azzal nem védik a véglényeket. Volt már pár kérdés arra, hogy a bedőlt boltban milyen formában intézhető a gari... Köszönjük, neked, ó magyar bürorkrácia!!!
És még hátra van a fogyasztói mentalitás... Ahogy mi, a törvényi előírásokat betartani próbáló, az ügyfelet szem előtt tartó boltosok is a kontár, átvágó, svindliző, mutymogó bt-k miatt szívunk, úgy a szerencsétlenül járt fogyasztó szenvedni fog a jogszabályt kihasználó kis f***kalapok miatt. Mert a lehető legolcsóbb úgy cserélni az alkatrészt, hogy az eredeti árat visszakövetelik... Mert ugyebár a törvényi lehetőség...Ennyi. Béke veled...
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Ariadne #10718 üzenetére
Ezt nem jogszabályi szinten kell(ene) megoldani. Az eladónak jól felfogott érdekének kell lenni, hogy nem sz*rozik, hanem kicseréli, visszaveszi, stb. Azért mert öldöklő verseny van, és azt akarja, hogy a vásárló holnap is oda menjen, és ne a szomszéd sarokra.
Itt ez addig nem tud működni, amíg az a lakótelep hőse, aki öt éve vett egy cipőt, és azóta gariban cserélteti. És ebben a vásárló a hibás. Az IKEA nem is tudom, hogy bírja ezt itt megoldani, mert ott tényleg nem kérdeznek, hanem cserélnek. Mondjuk a bútor más tészta, azt nyilván nem cipeli vissza senki minden hülyeség miatt.
Szóval ez tipikusan olyan eset, amikor nem törvényi szabályozás kell, hanem a piacnak kell ezt szabályozni, de amíg ilyen f*szok a vevők, addig itt balkán van, nem nyugat.
-
Pötyi
őstag
válasz
Ariadne #10715 üzenetére
Az a gond azzal, amit mondasz, hogy a vevők úgy fejlesztenék a gépeiket, hogy a gari lejárta előtt nem sokkal elhajlítanának egy lábat, majd visszavinnék és azt mondanák, hogy "igaz, hogy görbült a láb, de ettől nálam otthon még eskü, hogy működött, tehát boltoskám, ha nem tudod bizonyítani, hogy pont a görbült láb a nem indulás konkrét oka, akkor köteles vagy visszacserélni!"
Ha meg a magyar kereskedőknek szó nélkül adniuk kellene egy másikat, mert nem tudnák bizonyítani - fejlett diagnosztikai műszerek hiányában - hogy az elgörbült foglalati láb miatt nem indul az alaplap, vagy más miatt, akkor a magyar kereskedők rövid időn belül csődbe mennének, mert mindenki visszavinne mindent, a sok szar meg ott ragadna a boltosok nyakán! A boltosok ennyi szart egyszerűen nem tudnának a nagykeren át visszajuttatni a gyártónak, horror oda-vissza forgalom lenne, a kínai, tajvani, vagy koreai gyártót meg nem igazán érdekelné, neki nem az az érdeke, hogy tonnaszám visszaküldött terméket tesztelgessen, hanem hogy újat adjon el! Emiatt a gyártó valószínűleg rövid időn belül bezárná a cserebere lehetőséget, oszt perelje be az újpesti Sufnituning PC Bolt, ha tudja! (Nem fogja tudni, ezért a hülye EU-s/magyar jogszabály teljesíthetetlensége miatt bezárna, vagy becsődölne...)
Ráadásul a nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban nem lesz a filléres áron előállított elektronikai termékből az átlagbér mértékéhez képest drága tétel a kereskedelmi lánc végére, tekintettel az ottani bérszínvonalra!
Új hozzászólás Aktív témák
- PowerColor Red Devil RX6700 XT 12GB eladó
- HP Elite x2 1012 G1 Touch 2in1 LTE/4G Win10 Tablet lecsatolható bill. 100%ÚJ Akku, üzletből, 27%ÁFÁS
- Asus TUF Gaming A14 FA401WU - 14" 2.5K 165Hz - Ryzen AI 9 HX 370 - 16GB - 1TB - RTX 4050 - 3 év gari
- Redmagic 10 Pro gamer telefon eladó ! Újszerű, EU modell.
- Samsung Galaxy A33 5G 6/128GB, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- Huawei 4G CPE Pro3 4G Router
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 13" 2020 M1 16GB 1TB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen, CW90
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- AKCIÓ! Apple Macbook PRO 15" 2018 i9 32GB 500GB notebook garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest