- Nem állnak jól az Apple Watch számai
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Csak 15 ezret kérnek ezért az autós fejegységért - hát olyan is
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Érkezik a Now Bar a Galaxy órákra is
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hieronymus
veterán
-
dabadab
titán
válasz
Hieronymus #96 üzenetére
Tényleg nem érted, hogy itt arról van szó, hogy milyen képességei vannak és az, hogy azokat a képességet milyen szinten tudja produkálni, az két külön dolog?
De, szerintem nyilvánvalóan érted, csak nem tudod elengedni. -
worxland
addikt
válasz
Hieronymus #96 üzenetére
Magyarán nem tudsz ilyent mondani. A többi rizsa.
-
Hieronymus
veterán
"De a felelősség vállalása és az önvezetőképesség között nincs egyértelmű korreláció."
Természetesen van. Nem találsz olyan idióta céget, amelyik felelősséget vállal egy szolgáltatására, de a szolgáltatást az elvárt minőségben képtelen nyújtani.
És olyan hatóságot sem, amelyik bemondásra elhiszi és engedélyezi a használatot." Mondj egy képességet, ami megvan a Merci most engedélyezett önvezetésében és a Tesla nem tudja."
Azt gondolom, valamit félre értesz ez ügyben. Nem velem kell vitatkoznod a képességek összehasonlítása ügyében.
A szakhatóságokhoz benyújtott kérelem alapján a Mercedes rendszere megkapta a képességi alapján a magasabb szintű engedélyt.A Te véleményed vagy az Én véleményem nem változtat a helyzeten.
-
worxland
addikt
válasz
Hieronymus #90 üzenetére
Semmi. De a felelősség vállalása és az önvezetőképesség között nincs egyértelmű korreláció. Mondj egy képességet, ami megvan a Merci most engedélyezett önvezetésében és a Tesla nem tudja. MÉG EGYSZER, mert a sok mellédumát már hallgattam eleget: képesség, nem engedély, nem felelősség, nem handabanda, nem rizsa, nem kötözködés, nem szófacsarás, nem kákániscsomótkeresés. Képesség.
-
nuke7
veterán
Azt számold bele, hogy covid, lezárások és infláció… ilyen sose volt még, a használt autók ára is felfelé ment, többért tudta eladni haverom az autóját mint amennyiért vette - 10éves autóból lett 13-14 és több pénzt kapott érte…
#92: én nem ezt látom, még nem csökkentek vissza a használt autó árak
-
worxland
addikt
válasz
Hieronymus #88 üzenetére
Kérlek szépen, olvasd el rendesen, amit írtam és ne költsd át olyasmire, amit nem írtam. Amúgy a minősítés a felelősségre vonatkozik jelen esetben és nem a tudásra.
-
worxland
addikt
válasz
Hieronymus #86 üzenetére
Ja, a felelősség áttolása nagy szám. Csak a tudás lóf@sz.
-
worxland
addikt
válasz
Hieronymus #83 üzenetére
"Ezektől a képességektől függetlenül a kaliforniai gépjármű-felügyelet komoly korlátozásokat szab a Mercedes rendszerére. Napközben csak bizonyos megadott utakon működhet, és csak legfeljebb 40 mérföld/órás sebességgel. A rendszer a Bay Area, a Central Valley, Los Angeles, Sacramento és San Diego kaliforniai autópályáin, valamint a Dél-Kalifornia és Nevada közötti 15-ös autópályán lesz használható, ahol januárban engedélyezték a robotpilóta használatát. A DMV engedélye "kizárja az üzemeltetést városi vagy megyei utakon, építési területeken, heves esőzés vagy erős köd idején, elárasztott utakon és olyan időjárási körülmények között, amelyekről megállapították, hogy befolyásolják a DRIVE PILOT teljesítményét" - közölte a hatóság. "
Napos időben, autópályán, 40 mph-ig. Magyarán dugóban. Fantasztikus.
-
Hieronymus
veterán
Most már nem csak a félig töltött akku okoz gondot.
A Mercedes engedélyt kapott önvezető autók árusítására Kaliforniában
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
Hieronymus #81 üzenetére
Én a Model 2 árára leszek kiváncsi. A nagy autómárkák "elérhető áron" szinte csak miniautókat dobnak piacra, és azt is gyakran kiherélve és fapados felszereltséggel:
Dacia Spring 10 millió 45LE és max sebesség 125km/h.
Fiat 500E 13 millió
VW E-up 11 millió
VW ID3 17 millióElmehetnek a francba. 3 éve a 0km-es Suzuki Swift/Ignis/Baleno 3.3 millió volt. Hova áraznak ezek?
-
Hieronymus
veterán
válasz
Tigerclaw #78 üzenetére
Németországban a támogatásokkal kerekítve 24 ezer euróért vihettem volna, ha akarom.
Jelenleg nem akarom, mert a hatéves autómat még nem éri meg lecserélni.
Akkor lesz értelme, amikor EU-n belüli gyártásból lehet megvásárolni.Leteszek ide egy érdekes linket. Németországban az első Tesla akkucsere áráról szól.
-
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
Hieronymus #73 üzenetére
Arra nem gondoltam hogy lesz olyan belpiacos kinai gyártó aki komolyan gondolja az exportot Europába. Korábban gyakran még a jóval megengedőbb kinai szabályozást is inkább megkerülték, vagy egyszerűen nem is foglalkoztak vele, csak aztán a kinai kormánynak elege lett a sok kiégett e-autóból és lerobban buszokból.
Azért a 30.000 Euros ár a BYD Dolphin-ért továbbra nagyon drága az árérzékenyebb közép, kelet és déleuropai piacoktól, főleg hogy zéró a márka ismertsége, elismertsége, presztizse és várható minősége.
Az biztos hogy valódi 30-40%-os árcsökkenés nélkül csak a gazdagabb nyugati országok piacán érhetnek el értelmes eladásokat és lényegtelen hogy az autó drága vagy az emberek keresnek erre túl keveset, mert a végeredmény ugyanaz.
-
Noukoum
veterán
válasz
Hieronymus #73 üzenetére
Az európai árak lenyomásához előbb autót is kéne eladni.
-
-
Sanya
nagyúr
válasz
Hieronymus #73 üzenetére
De ne is legyen egyik sem.
5 éve egy 7-es golf közepes felszereltséggel, DSG-vel 6 millió forint volt áfásan, adóval, átiratással, mindennel.
Az akkor olyan 18.500 euró volt.
Mennyi most egy 8-as golf? ugyanilyen felszereltséggel 12 millió, avagy 37.000 euró. Tényleg ekkora baromnak néznek, hogy dupla áron megveszem? A kasztni más egy kicsit, de minden elektronika ugyanaz benne. Most az elektronika ára, meg minden lefelé megy, mert a kutyának nem kell.
Túl van árazva, mert mindenki megvette. Most nem kell senkinek. Emiatt árat kell majd csökkentenie, ha nem raktárra akar termelni.
De a tesla ugyanez, csak a piaci szereplőknek öntött jókora mennyiségű pénz máshol kevesebb volt, kisebb volt az infláció is.
De 26 milliót egy tesla sem ér. Olcsóbb tankolni, talán zöldebb lehetsz, de 10 éves korában ki kell cseréljed az elektronika felét, meg az akku pakkot. Nagyjából egy új kocsi ára. Jó az elektromos autó, de még kicsit átgondolatlan. És a piaci szereplőket semmi nem mozgatja meg, hogy fejlesszenek, hiszen a ZŐD kormányok úgyis adnak támogatást, meg kedvezményeket (ami gátolja a fejlődést), és úgyis megveszik a parasztok.
A 10 éves benzinest még nem biztos, hogy kidobod. -
azbest
félisten
válasz
Hieronymus #73 üzenetére
nem a csúcs és közép modellek leárazásáról van szó, hanem a mexikói és indonéz gyárban eleve egy olcsóbban gyártható, kisebb autóval fognak kezdeni.
Amúgy ja, meglátjuk, a byd kisautó még akár népszerű is lehet. De lássuk előbb az árát, mert most úgy tűnik, mintha a kínai árat mondanák a hírek, pedig más gyártóknál is 2-3x annyiba kerlnek nyugaton a kínai kisautók, mint kínában, mert kicsit nagyobb akkut, jobb baleseti védelmi eszközöket tesznek bele a szigorúbb előírások miatt. A dacia spring is mennyivel drágább, mint a három másik nevű kínai változata.
-
Hieronymus
veterán
válasz
Tigerclaw #72 üzenetére
"...ha a Tesla megmutatja, ő tud elérhetőbb áron is kínálni valamit."
Ez a lehetőség már elment.
Az első komoly kínai gyártó a BYD amelyik megjelent Európában és kezdi lenyomni az árakat. A kínai piacon már komoly árlenyomó szerepet játszottak, minden külföldi gyártó komoly árengedményeket tett.
Maga a Tesla az idén már kétszer csökkentett árat. Követő üzemmódban van, nem diktál.A következő 1-2 év teljesen átrendezi a piacot. Még a Dacia sincs biztonságban a saját piacán.
-
Tigerclaw
nagyúr
Az EV eladások dinamikája erősen csökkenni fog a mikor lefedték a fizetőképes és kompromisszumképes EV piacot. Persze eközben csökken majd várhatóan a hagyományos meghajtású autók eladása is főleg az árérzékenyebb piacokon és újra nőni kezd a futó autók átlagéletkora. A mesterséges szigorításokkal meg csak vizet próbálnak facsarni a sziklából. Mire eljön a 2030 már minden ország feladja a korábbi igéreteit a témában még akkor is ha törvénybe iktatták korábban.
A klasszikus gyártók meg akkor esnek pofára a magas áraikkal, ha a Tesla megmutatja, ő tud elérhetőbb áron is kínálni valamit.
-
Dester31
tag
3 éve elhoztunk egy új céges autót, Volvo V60. Mivel új autó volt, a megtehető táv pontatlan volt, nem is zavart nagyon. A szalonban mondták, hogy menjünk el tankolni minél előbb, de gondoltam csak van annyi benne, hogy Újpestről átérve majd Békáson tankoljunk a szokásos Shell kúton. Nem volt, 400 méterre a kúttól lerohadtam a 11-es úton. Elmentem gyalog a kútig, vettem egy kannát meg 10 liter benzint...
Szóval, akkor csak félig töltenek majd eztán egy Teslát? Hm...
-
Hieronymus
veterán
válasz
kardkovacsi #68 üzenetére
Ez valami kialakult gyakorlat.
Közben utána olvastam. Németországban elméletileg teletankolt autókat kellene forgalmazni. A német kerekedői gyakorlat. A kereskedő maximum 5 liter üzemanyagot tölt be a járműbe, amennyiben nincs tele a tank. -
Rurik
csendes tag
2016 óta a légi közlekedésben kötelező a maximum 30% töltöttség a tűzveszély miatt. A cella gyártók 30%-on szállítanak. A Tesla gyártás után gondolom azon spórolt, hogy a teszt jelleggel 100%-ra töltött akksit ne kelljen mesterségesen 30%-ra lemeríteni.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
Hieronymus #66 üzenetére
"Vélhetően legalább annyi üzemanyagot, aminnyi a közvetlen kereskedőig elegendő." - van az a dolog, hogy tréler. Azzal viszik az autót a kereskedésbe, nem lábon. Tehát miért is töltene bele a minimumnál több benzint? Az egész érvelésed egy feltételezésre épül, "vélhetően".
"Ezt sem én írtam. Én csak annyit írtam, hogy önmagában a jövedéki adó nem alapja a kevés üzemanyag biztosításának. A pontos okát viszont nem ismerem." - ki is állította, hogy ezt mondtad? Kijelentő mondat. Az állam hülye szabályai miatt van az egész, ezt állítom már több hozzászólás óta.
-
Hieronymus
veterán
válasz
kardkovacsi #62 üzenetére
"Vagy azt gondolod a gyárban fullra töltik a tankot? Mert ha igen akkor ez egy tévedés."
Ez többszörös érvelési hiba.
1. Kérdésként történő állítás.
2. Olyan dolgot tulajdonítasz nekem, amit nem írtam. És te ezt cáfolod!Amúgy a gyártás végén is saját "lábon" mozgatják az autókat. Ehhez a gyárban betöltenek valamennyit. Egy adott gyártót meg tudsz kérdezni, ha érdekel. Vélhetően legalább annyi üzemanyagot, aminnyi a közvetlen kereskedőig elegendő.
"Kurva sok engedély meg letét kell ahhoz, hogy benzin árusíts."
Javaslom olvasd el még egyszer azt a mondatomat amit beidéztél. Abban van egy "ha" szócska. Másként fogalmazva "azon esetben"
A mondatom helyesen értelmezve, azt jelenti, hogy nincs - nem lehet eladott üzemanyag az új jármű eladási számláján. Csak az érthető olvasás tudományát kell bevetni a felesleges hozzászólások elkerüléséhez."Lehet szidni az államot, de hidd el a kereskedők nem spúrságból csinálják ezt."
Ezt sem én írtam. Én csak annyit írtam, hogy önmagában a jövedéki adó nem alapja a kevés üzemanyag biztosításának. A pontos okát viszont nem ismerem. -
Mit agyaltok ezen? Szolgálati verdával kicsattog egy alkalmazott majd 20 litykós kannákba betölt 100 litykó üzemanyagot ,majd ha jön az ügyfél akkor szépen feltöltik a kocsit is vihető... ha az ügyfél kéri és csók.
Nekem is volt ,hogy használt motort vettem... úgy kértem ,hogy teli tank friss olaj... szépen kifizettem és akkor nem volt gondom hazafelé
Ha meg az adott dealer-nél ezt sem lehet megrendelni akkor csók ,nézek másikat.
Hagyjuk már ,a mindenre engedély/jogszabályokat/kiskapukat. -
plömplöm
őstag
"A kenőolaj, motorolaj, egyéb olaj kiskereskedelmi kizárólag végfelhasználók részére történő forgalmazása nem kötődik jövedéki engedélyhez"
ezt szeretted volna kiemelni?
vagy azt, hogy mégis van ezeken is jövedéki adó, de az adott témakörben érdektelen?üzemanyagtöltő állomást nyitni és üzemeltetni szerintem jogilag egy icipicit nehezebb, mint mondjuk egy autósboltot üzemeltetni, ahol lehet kapni motorolajat is. de lehet, hogy tévedek.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
Hieronymus #61 üzenetére
A próba az nem kocsikázás, még véletlenül sem. Mellesleg annak kb. decire megvan a benzin igénye. Vagy azt gondolod a gyárban fullra töltik a tankot? Mert ha igen akkor ez egy tévedés.
" A szalon megvásárolja az üzemanyagot és megfizeti az adókat. Akkor eladás, ha a számlán szerepel a például 9.2 liter üzemanyag külön tételként" - hát pont ez az. Kurva sok engedély meg letét kell ahhoz, hogy benzin árusíts. Nem teheted meg. Itt vagy szerintem elkeveredve. Ez nem annyi, hogy bemész veszel ezer liter benyát, benyomod egy tartályba és akkor minden új autót feltöltesz 40 liter üzemanyaggal. Szépen kiváltod az engedélyeket, leraksz egy rahedli lóvét letétként az államnál (mert mi van ha elkezdesz csalni), kiváltasz csillió környezetvédelmi engedélyt stb...és akkor tölthetsz az új autóba üzemanyagot az ügyfeleknek. Ez az amit egyszerűen nem éri meg a szalonoknak, mert valójában akkora költség, hogy senki se fizetné ki egy új autó árában csak azért, hogy nem kelljen kigurulás után egyből a benzinkút felé venni az irányt.
Béna a szabályozás, ennyi. Lehet szidni az államot, de hidd el a kereskedők nem spúrságból csinálják ezt. Még egy BMW-nél is ez van. Pedig ott legfeljebb nem 2-3-5 milliót engedne a díler a listaárból, hanem 2-3-5 millió mínusz egy tankolás költsége lenne
-
Hieronymus
veterán
válasz
kardkovacsi #60 üzenetére
"De árulja, mert a gyártótól üres tankkal jön az autó. "
A próba után leszívják a tankból a maradék benzint vagy hogyan?
Az utolsó fázisban már saját hajtással közlekednek a járművek. De az autószalonig sem tologatják az autókat, ha közlekedési eszközt kell változtatni a jármú szállítóeszközét."(#59) plömplöm"
A jövedéki adóval mi a baj? A szalon megvásárolja az üzemanyagot és megfizeti az adókat. Akkor eladás, ha a számlán szerepel a például 9.2 liter üzemanyag külön tételként, a nagyjából 22 millió forintos átlagárú autó mellett.De nekem fullra mindegy. Legyen úgy a hogyan te gondolod.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
Hieronymus #58 üzenetére
De árulja, mert a gyártótól üres tankkal jön az autó. Tehát meg kellene vennie nagy tételben az üzemanyagot és tárolnia is kell. Onnan pedig mehet egyből a jövedéki kategóriába. Mellesleg otthon kannában 20 liternél több benzint nem tarthatsz. Szóval így kell értelmezni a nagy tételt.
Azt megtehetné, hogy átgurul az autóval a közeli kútra és megtankolja, csak akkor meg azért pampogna mindenki, hogy már nem új az autó. Meg persze ott a kockázat, hogy közben történik valami az autóval.
-
plömplöm
őstag
válasz
Hieronymus #58 üzenetére
várj, segítek: jövedéki adó
szerinted van-e ilyen a motor- és váltóolajon?
valamint: motor- és váltóolaj nélkül a gépjármű használhatatlan, néhány liter üzemanyaggal viszont nem az. -
Hieronymus
veterán
válasz
Dark Archon #56 üzenetére
Nem magyarázat. Ugyanis a benzint nem árulják, hanem biztosítják a járműhöz. Motor- és váltóolaj is van a járművekben. Nem csak 20%ra töltve, hanem teljesen feltöltve. És ezek az olajok sem szerepelnek a jármű számláján eladott kellékanyagként.
-
ddekany
veterán
"Nem szeretnék megismételni a Felicity Ace-incidenst, így egyes vevők az új Teslájukat kevesebb, mint 50 százalékos töltöttséggel kapják majd meg"
Az olyan incidensen mem segít, ha Porsche meg 100%-ig tölt... -
válasz
kardkovacsi #52 üzenetére
Na, ez legalább elfogadható magyarázat.
-
-
-
kardkovacsi
senior tag
"Netto bullshit, a kereskedők ezzel próbálják takargatni a kicsinyes sz@rrágást." - nem, nem. Arról van szó, ha X liter fölött árulsz benzint (ami meglehetősen alacsony litert jelent) akkor ki kell váltanod valami jövedéki engedélyt ami egy hatalmas letéttel és egy csomó papírmunkával jár (kb. mintha benzinkutad lenne), ezért nyilvánvalóan nem teszik meg a kereskedések.
-
hankock
tag
Mo-n új autó esetén a szalonba érkezés esetén is napokat kell várni az átvételre. (üzembe helyezés, biztosítás, eredetiség vizsga???!!!, rendszám, törzskönyv, stb.)
Tehát, amennyiben a szállításkor nincs is feltöltve, ami teljesen logikusnak tűnik, az átadás idejéig bőven van idő akár sima konnektorról is feltölteni az autót.
Új hozzászólás Aktív témák
ph Nem szeretnék megismételni a Felicity Ace-incidenst, így egyes vevők az új Teslájukat kevesebb, mint 50 százalékos töltöttséggel kapják majd meg. A Ford szerint pedig az EV-k gyártási költségei csak 2030 után csökkenhetnek olyan szintekre, mint a belsőégésű motorral szerelt modelleknél.
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Nem állnak jól az Apple Watch számai
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- 80% vs. 100% – Tönkreteszed az aksit, ha mindig feltöltöd? – Tech Percek #6
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Revolut
- Háztartási gépek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Honor 400 Lite,új 0 perces, 2év garival
- XPS 15 9500 15.6" 4K+ IPS érintő i7-10750H GTX 1650Ti 16GB DDR4 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Logitech g920 váltóval
- Lenovo ThinkPad P51s, P52s, T570, T580 eredeti Lenovo, belső akkumulátor eladó
- Legion 5 15ACH6H 15.6" FHD IPS Ryzen 5 5600H RTX 3060 16GB 512GB NVMe gar
- AKCIÓ! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" / Intel Core i7-13650HX / 16GB / 1 TB SSD / NVIDIA
- Telefon felvásárlás!! Honor Magic6 Lite, Honor Magic6 Pro, Honor Magic7 Lite, Honor Magic7 Pro
- AKCIÓ! ASUS PRO WS W790E-SAGE SE alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest