- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Android szakmai topik
- Megéri lecserélni a Nothing Phone (1) és (2) készülékeket
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- Milyen okostelefont vegyek?
- Lassan teljes a Xiaomi 16 tudáslistája
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
proci985
MODERÁTOR
nah, akkor most kiigazítok. a hibázó AI, a bugos fizika és a memory leak bug ismételt megjelenése nem egyéni és főleg nem konfigurációfüggő hiba.
az, hogy a videokártyáknál mi a helyzet, itt most teljesen érdektelen. akinek ismerősek olyan fogalmak, mint erősen párhuzamosított végrehajtásra való optimalizálás (GPUknál ez a helyzet), illetve gyengén vagy egyáltalán nem párhuzamosított folyamatok (ld a progi használ 1-2 magot max), az tudja miről beszélek. röviden: GPUra optimalizálni a kódot baromi nehéz a nagyon sok feldolgozóegység és különböző architektúrák miatt, CPUra a dolog sokkal egyszerűbb. a CPUnál pedig elvéreztek az elején...
a program 1.5.0.3 és 1.5.0.4 verziók alatt egy magot használt csak ki. teszteltük, sokan, többek között énis, és tényleg. ellenben ha a programnak a 30frame eléréséhez a 3.0ghzn járó q6600 kevés lett volna, szintén az anyjába küldtem volna el a programozóit. a szálprioritások utólagos megpiszkálásával lazán lehetett 50%os teljesítménynövekedéseket elérni (és akkor még mindig nem natív és fordítóból optimalizált két magot használó programról van szó, hanem szoftveres realtime terhelésújraelosztással gyorsítottra, aminek gyengébb a hatásfoka). ez is tény. ha nem hiszed, olvass vissza. vagy teszteld, ha nálam a 3.0ás quad egy szem 3870OC kihajtására nem volt elég(olyan cpu limites voltam mint a ház), akkor Nálad a 8800gtx slivel komoly problémáid lettek volna (talán 4ghz már elég 1920ban...).
egy csomó quest 1.5.0.4 alatt bugos volt. pl a freedom mechanik upgrade... ez egy engine hiba volt, mint azt a modding community megtalálta és javította. valszeg ezért is jött elő a létező összes konfigon. ugyanígy a nem lehet átjutni cordonba bug (ld quicksave bug).
a kilépkedések egyrésze az elrontott spawn miatt volt, avagy az egyik spawn értékben volt egy NULLpointer vagy egy elgépelés. amikor arra a sorra futott a kód, természetesen behalt a játék meglepő módon konfigtól függetlenül.
a fizikánál szintén volt egy hasonló kaliberű hiba, ami valamelyik ütközésdetektálásnál szintén NULLt/nem várt értéket dobott. természetesen ez is konfigurációfüggő... avagy ha a modderektől letöltött javított ltx filet használtad, úgy nem jött elő. minden más esetben igen.
ha nem tűnt fel, hogy az AI egész egyszerűen mennyire gyenge, és mennyire kiforratlan mondjuk a játék kereskedelmi modellje/spawnja (semmiből előtermő banditák még 1.5.0.7ben is vannak agropomnál... amint kinyirod az SoCs underground lejáratnál a szörnyeket, a nyakadraspawnolnak, van is egy ötletem, hogy miért), akkor nem vagyok benne biztos, hogy egy játékról beszélünk (ez javult a legfeltűnőbben az eleje óta). hasonlítsd össze a FEAR, Stalker SoC, Crysis very high AIkkal, és csodálkozz, hogy jé, máshol be tudnak keríteni és nincs autohit. sőt, az AI képes a játékos cselekedeteinek függvényében dönteni. természetesen legnehezebb fokozatok számítanak.
a golyók egyrésze bugos volt, különösen a sörét. avagy ha bejött az elhajlás-animáció, akkor vagy nem sebződött az ellenfél, vagy nem eleget. Swampban legnehezebb fokozaton ez különösen kellemetlen volt (harmadszor lőttem fejbe és még mindig talpon van... e?). de megfigyelhető volt AKval és sima 5.45össel is.
egyetlen probléma van tehát: az általad említett egyéni konfigurációs hibák konkrétan a játék ltx filejaiban voltak, tehát mindenkinél elő kellett a dolognak jönnie. ugyanis ezek a hibák a CPUn futó folyamatokban voltak (de végülis tökmind1, a kezeletlen NULL/exception illetve a várt viselkedéstől eltérő logikai modell mindenhol ugyanazt produkálja).
a játék befejezetlenségéről pedig azt hiszem a vége tükrében nem érdemes beszélnünk... "és akkor menjünk Pripaty undergroundba". főleg vicces volt, hogy az utolsó pályán a Strelokot mozgató script bugos volt (1.5.0.4ig biztos, 1,5,0.7ben már javítva volt), és nálam olyan helyen fagyott be a mozgása, ahonnan még tudtam lőni... esetleg a loner stalkerek vezére, a doppleganger is érdekes, amint egyszerre hulla red forestben és él cordonban. ez 1.5.0.7ben is megvolt. és ott már általában el is lehetett addig jutni totális összeomlás nélkül (1.5.0.3ig a quicksave nem mentett el pár létfontosságú infot, ami miatt az engineösszeomlás egy idő után biztos volt... minél többet quickloadoltál, annál biztosabb, szóval nem véletlenül a nehezebb fokozatokon próbálkozóknál jött a legtöbbször elő). természetesen a quicksave rossz mentéséhez is köze van a videokártyának: ja nem. az égvilágon abszolúte semmi köze a kettőnek egymáshoz azon kívül, hogy mindkettő a program logikai vázával kommunikál. ami a CPUn fut. moduláris/OO dizájn, mert az nekünk jó;>
a véleménye természetesen mindenkinek más, és a fórumok ezért jók, más nézőpontból is meg lehet nézni egy adott dolgot. de könyörgöm, ebben az esetben abszolúte objektívek voltak a hibák, és nem is akármekkorák. le lehet tagadni a létüket, meg lehet próbálni rákenni valamire (biztos a vistux/nvti/amtel;Đ), csak nem egy témához félig/teljesen süket fórumon vagyunk, ahol az emberek elhiszik bemondásra a dolgokat és/vagy hosszútávú memóriájuk nincs.
nos, én felsoroltam egy pár eléggé csúnya bugot. amik egyrésze szerepel a hivatalos hibajegyzékben is (változtatások felét nem tartalmazták a patch nfok... különösen spawnt és egyensúlyt érintő apró, ámde fontos piszkálások). ezek után még mindig fenntartod, hogy a játék kezdetektől fogva hibamentes volt? ha igen, akkor konkrét indoklást kérek úgy, hogy jelen pillanatban már tudod, hogy a bajok egyrésze biztosan a program hibája volt, és köze nem volt a hardverhez és hardverközeli funkciókhoz. tehát a gyenge/rossz a konfigom az nem indoklás és nem válasz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gamer laptop eladó Acer Nitro V ANV15-51-79X2 Intel Core i7-13620H RTX 4060 165Hz
- Dell Latitude 5340 gyönyörű állapot, gyári magyar! Core i7 1365u - 16GB - 512GB - mint az új!
- Vivobook Pro K3500PC 15.6" FHD OLED i7-11370H RTX 3050 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- Eladó HP Pavilion Gaming PC RTX 3060, Ryzen 5, 16 GB RAM, 144 Hz monitorral
- Samsung Galaxy A56 5G / 8/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Bontatlan
- elado Deepcool Mystique 240 2027 még garis
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3332
- Samsung Galaxy A35 5G / 6/128GB / Kártyafüggetlen / 12 Hó Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest