Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz aginor #163 üzenetére

    nem kell hinnem, hogy jobban vezetek az önvezető autónál, elég, ha számba veszem az ezt alátámasztó tényeket.

  • hcl

    titán

    LOGOUT blog

    válasz aginor #163 üzenetére

    Engedd.
    Nem hiszem, hogy jobban fogok vezetni (nem tudom, honnan szedted), csak egy igen hasznos kényelmi extra. (Komolyan, olyanok is vezetnek, akik a körforgalmat nem értik, meg nem tudnak parkolni, hát azoknak megváltás lesz.)

    "Az autópályás példa érdekes, abban mondjuk még hajlandó is vagyok hinni, mert ott többnyire jól kontrollálható szituációkkal találkozik a gép, "
    No comment :D

    BTW nekem aztán tök mindegy, hogy mit hiszel.

  • hcl

    titán

    LOGOUT blog

    válasz aginor #157 üzenetére

    Miért trollkodnék? Csak ez egy nagyon nem fekete-fehér dolog.

    "Ahogy látom, te pont az a fajta ember vagy, aki megvesz egy ilyen autót, és onnantól azt hisz majd, hogy ő a császár."
    Jó, hogy így tudod helyettem. Szerencsére nem így van.
    Jelenleg 20+ éves autóm van (jól karbantartva), és nem is szívesen fizetnék valami drága hodályért sokat. Meg mint említettem, nem is vezetek jól. Na most ha lenne önvezető autó, akkor a kényelem miatt venném, de felvágni vele? Ha ismernél, pont tudnád, hogy röhögök azokon, akik a vásárolt cuccaikra verik :D

    "miért, egy önvezető autóban azzal fognak?"
    Ha egyszer a nem önvezetőben is másra figyelnek, akkor _mindenhogyan_ jobb, ha az autó is figyel.

    "megint csak kimegint csak kiforgattad, amit írtam,forgattad, amit írtam,"
    Miért kellene kiforgatni azt, amikor a saját állításodat cáfolod :D

    "A táblafigyelő annyit tesz jelenleg, hogy felismeri a táblát (márha sikerül neki) és SZÓL neked, "
    Az önvezető is szól, ha valami gáz van.

    "de nem érted, hogy attól, mert jelez, attól a te reakciód a helyzetre nem lesz sem gyorsabb, sem jobb?"
    Tényleg, és mi van azokkal a helyzetekkel, ahol az automatika reagál jobban? A vészfékezős radaros tempomattal pl. nincs bajod...

    "Én pedig pont azt mondtam korábban, hogy ha az önvezetésbe bele kell nyúlnia az embernek,"
    Pont ez az, hogy valószínűleg nem kellett volna belenyúlnia, csak felülbírálta. Ebben a cikkben az van, hogy a Tesla elkezdett gyorsítani... na most olyat valószínűleg nem csinál magától...

  • ddekany

    veterán

    válasz aginor #158 üzenetére

    "De akkor abban egyetértünk, hogy ezek a rendszerek még nem forgalomérettek?"

    Már amelyik, meg már amire... Pl. lehet, hogy autópályán már kevesebb autopilottal a baleset mint nélküle.

    FSD beta meg nyilván nincs kész, ezt nem is tagadják. Hogy válogatott embereknek odaadja a Tesla, hogy játszanak vele. Elég bátrak, de eddig megúszták, és valószínűleg az első komoly balesetnél vissza fognak venni. Szóval szvsz nincs gyakorlati jelentősége a közbiztonságra. Amíg nem gurul el a gyógyszerük sokkal jobban...

  • ddekany

    veterán

    válasz aginor #150 üzenetére

    Ez amúgy beta, jelen formában nyilván nem használható, kivéve tesztelőknek, akitől elvárás, hogy ugrásra készen álljanak. Akkor lesz kész, ha nem kell ugrásra készen állnod. Igen, szóban Musk mindig következő hónapban/évben már biztos benne, hogy kész lesz, ami parán hangzik. De az csak duma. Akkora öngólt már csak nem lőnek, hogy kiengedik úgy, hogy több baleset lesz vele, mint nélküle. Szétszedné őket a közvélemény. (Tippre, pár év múlva kénytelenek lesznek vele szembesülni, és elismerni, hogy a jelen megközelítéssel, ahogy az AI működik, nem megoldható amit akartak. Ez persze vonatkozik a többiekre is.)

  • hcl

    titán

    LOGOUT blog

    válasz aginor #150 üzenetére

    Miért forgattam volna ki...

    "Amúgy egy ilyen kényes dologban a 99.9% megbízhatóság a minimum, bármi ami azalatt van, nem elfogadható."
    Akkor betiltjuk az autókat en bloc?

    "azt ugye vágod, hogy ezzel pont az én álláspontomat erősíted? :C"
    Nem, ld. az idézett mondat további részét...

    "Tehát, ha folyamatosan figyelned kell, akkor ugyanolyan fáradt leszel, "
    Nem, annyira nem kell intenzíven figyelni. És más azért, hogy nem stresszelsz, csak a furcsaságokat kell észrevenni.
    Nem mindenki működik ugyanúgy.

    "Amúgy ha nem te vezetsz aktívan, akkor akaratlanul is egyre gyakoribbak lesznek az ilyen, "csak egy pillanatra rákukkantok a telefonra" alkalmak és ugyanott vagyunk."
    Csakhogy ott van egy működő rendszer, ami legalábbis jelzi, ha gáz van (el is felejtettem, hogy amúgy az összes vezetéssegítő csipog/egyéb módon jelez).
    Illetve én meg arra hoztam a dolgot, hogy amúgy sem a vezetéssel foglalkoznak a - főleg USA-ból olvasok ilyeneket - sofőrök, akkor jobb, ha van ott valami, ami viszont azzal. És az csak fejlődik a használattól, ahogy egyre több adat van.

    " ez igaz, de ha nem megbízható, akkor ez csak félmegoldás "
    Máris 50%-kal jobb a semminél. Amúgy a táblafigyelő és a többi sem 100%-os, tehát a fenti érvelésed alapján azt sem lenne szabad használni...

  • hcl

    titán

    LOGOUT blog

    válasz aginor #143 üzenetére

    "- de erre nem az a megoldás, hogy alfa állapotban kiengedjük."
    És nem is abban van. Azért akármire még egy korruptnak feltételezett hatóság se ad engedélyt. Azért ne már, vannak olyan videók, hogy tök jól elközlekedik, az csak nem alfa.
    Meg elég sok olyan eset volt, hogy az önvezetés be volt kapcsolva, és akkor történt a baleset, amikor belenyúlt a vezető :D

    "Autópályán a hosszan tartó, monoton, ingerszegény környezet miatt még aktív vezetés közben is könnyebben bambulnak el az emberek,"
    Akkor még jó is, hogy ott van némi vezetéssegéd, ami beavatkozik a bambuló sofőr helyett.

    "Idézet egy cikkből. Ízlelgesd, mert kb pont ez történik, amikor nem aktívan te vezetsz"
    Az azért megvan, hogy ezt nem Autopilot mellett szokták leginkább, hanem normál autóban? Szerintem is gáz, de az önvezetés legalább ezenközben nem alszik.

    Amúgy kifejezetten nem vezetek jól, városban meg kifejezetten rühellek, mert macera. :P

  • hcl

    titán

    LOGOUT blog

    válasz aginor #121 üzenetére

    " Azért, mert nem engeded az utakra félkész (potenciálisan balesetveszélyes állapotban), attól a fejlesztés még nem áll le, "
    De nem is tud hova fejlődni, mert már kellenének a valós helyzetekből az inputok.

    "Egy ilyen funkció vagy jól működik, vagy nem. Ha nem, akkor nincs helye az utakon"
    Bmeg a fél világ béta cuccokkal működik, vagy működött...

    "Ha ugyanúgy figyelned kell és korrigálnod, akkor valójában nem jó semmire."
    Dehogynem. Ha csak fejlesztésre, akkor már hasznos. De alapvetően egy autópályás egyenesen menéskor már bőven jó, ha a sofőr tud pihenni.
    Nyilván nem filmet nézni kell közben, de a kevésbé rutinosaknak (én sem sokat megyek pályán, nem is szeretem) már segítség lehet.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés