- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Macrodroid
- Milyen okostelefont vegyek?
- MG4 menetpróba
- Még annál is olcsóbb lesz a Blackview Hero 10
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Közel 1 billió dollárt vesztettek a big tech óriásai
it Nagyot kaszáltak a shortolók, az úgynevezett Magnificent 7 közel 1 billió dollárt veszített a piaci értékéből a múlt héten.
-
Kisebb lett a Kioxia új, UFS 4.0-s memóriája
ph A friss dizájn persze gyorsabb is az elődhöz viszonyítva.
Új hozzászólás Aktív témák
-
a kérdés az, hogyha hirtelen megkattan a szoftver, belefér-e az emberi reflexidőbe, hogy korrigáljon?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
de hogy kezeled helyén a tesla önvezetőjét?
a teslával meg a többi vezetéssegédlettel az a legnagyobb probléma, hogy egy olyan paradigmaváltás van bennük, amire senki nincs felkészülve. Például se a szoftveripar, se a jogászok.
Arra a tényre, hogy több, mint két tonna száguldó acél egy távolban ücsörgő programozó klimpírozásának eredményeképpen olyan döntést hozhat, ami jogi következményeket von maga után, arra nincs felkészülve senki. Eddig nem volt ilyen.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ennél konkrétabb indoklás?
jelenleg az összes szoftvert, kivétel nélkül, úgy kapod meg, hogy as-is. anno elolvastam az ms eula-ját, nagyjából azért vállaltak értelmezhető felelősséget, hogy a zacsiban levő cd-t el lehet olvasni a számítógépen.ha pedig az autó fog vezetni, a bal1-ben ülőnek nincs lehetősége közbeavatkozni, a szoftver gyártója meg eltolja a felelősséget, akkor ki lesz a felelős? az, hogy jelenleg a gyártó által oktrojált szerződés szerint a bal1-ben ülő utas felelős mindenért, most is tarthatatlan, másrészt ez a hárítás kifejezetten a jog "lohol az események után" a gyártók meg röhögve hárítanak mindent.
kétségeim vannak afelől, hogy egy ilyen végfelhasználói szerződést, mint ami most van a teslákon, egy rendes bíróság előtt megállna-e. szerintem nem. azt tényként állítom, hogy még sosem került rendes bíróság elé a téma.
szerk: a szoftveripar sincs felkészülve rá, hogy életében először olyan cuccot kellene csinálnia, ami működik.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bemész a kórházba, mielőtt bármit tennének veled, kilométeres beleegyező (=lemondó) nyilatkozatot kell aláírnod. tehát de, a röntgengépek semmiben sem másabbak, mint az önvezetés.
a vasúti biztosítórendszerekkel meg az a helyzet, hogy azok nem mesterséges intelligencia cuccok, hanem nagyon sok nagyságrenddel egyszerűbb cuccok. ott egy kicsit egyszerűbb a hibátlanságra törekedni. de már a polgári repülésben is látható, hogy messze van a kívánatos cél. ha tucattermékké válik egy szoftver, aminek következménye az is, hogy magas a várható perérték, akkor ott nincs semmiféle felelősségvállalás.
egyébként is a tesla linux kernelt használ. mit is mond a gpl?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
én azt látom a saját autómon, hogy messze nincs rendesen letesztelve a rendszer. amikor egy "helyzetben" csak egyféle probléma adódik, akkor azt még többnyire kezeli. Amikor kettő vagy több, akkor matt. És látható, hogy mattot kapott, miközben meghoz és végrehajt egy teljesen hibás döntést. És simán előfordulhat, hogy nem vagyok elég gyors vagy elég erős ahhoz, hogy felülbíráljam. És egyáltalán nem biztos, hogy annyi idő alatt az autó észreveszi, hogy felül akarom bírálni, abortálja a marhaságát és visszaadja a kezelést. pedig ez csak egy l2-es, nem tesla önvezető fud.
hát igen, a repülésben is minden szénné van kontrollálva, ezt szajkózták a két boeing utasainak a hozzátartozói is. és azért azt is olvasni lehet, hogy nem úgy volt, hogy a boeingnél egyszer véletlenül elcsesztek valamit, amitől lezuhant két gép, meghalt egy kisebb falunyi ember, és ettől meghunyászkodtak és azóta minden rendben van. nem. előtte is, utána is, üzemszerűen tojtak a vonatkozó biztonsági előírásokra.
mi a biztosíték arra, hogy majd ha lesz engedélyezett önvezető rendszer, abban nem fog ez a hozzáállás előfordulni? Azt se hiszem el, hogy le tudnak programozni egy rendes ai-t (nyilván, hiszen nincs hozzá hardver, ami meg ma fut, az nem ai), de azt biztosan nem fogom elhinni soha, hogy nem lesz centek foghoz verése alapon kicit ócóbb aktuátor meg kicit gyengébb kamera stb, stb. meg "részvényesi nyomásra" meghajló minőségbiztosítás...
az a véleményem, hogy soha nem fognak önvezető autókat csinálni. pláne azokkal a technológiákkal, amik most vannak. teljesen más szemlélettel lehetne...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"Egyelőre nem hozhat önállóan semilyen döntést, ahogy egy adaptív tempomat sem.": a valóság ezzel szemben az, hogy meghozza a döntést, végrehajtja, majd az oktrojált végfelhasználói licensz szerződés segítségével a tulaj nyakába varrja a felelősséget.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
a valóság az, hogy engem is szivatott már meg a saját autóm, pedig az nem tesla és nem full önvezető csak l2.
miután jelenleg erősen úgy állunk, hogy nem tudják minden helyzetre felkészíteni az autót, és az autó nem ai, hogy olyan helyzetet is megoldjon, amit még nem látott, ezért jelentős esélye van a hibának. amiért az felel, akinek nincs köze hozzá.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
és akkor itt pontosan mi is történt? az történt, hogy a bosch befecskendező szoftverében levő hiba miatt elromlottak a kibocsátási értékek, ezért megbüntették a vw-t (ez lenne az analóg a tesla önvezető sw hibájával) vagy az történt, hogy a fóccvágen vezetői eldöntötték, hogy csalni fognak, és a kocsiba pakolt sw pontosan megcsinálta, amit elvártak tőle?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
nem, nem tévedtem, a vw-t nem azért vették elő, mert a szoftver bizonyos trükköket tudott. azért vették elő, mert a vw vezetése annak tudatában rendelte meg a trükköket a szoftverbe és töltötte bele az autóikba, hogy a trükkök csalnak.
szerk: vagyis a vw csaló szoftvere egy törvénytelen specifikációra adott egy specifikációnak megfelelő implementációt.
a tesla szoftvere ezzel szemben egy helyesnek tűnő specifikációra ad egy helytelen implementációt, ami emberéletet követelt. az én autómban is olyan, hogy helytelen implementáció van, csak még nem tört össze semmit, mert Bambanő izmos és kegyetlen.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
-
-
persze, az eddigiek alapján hoztak szabályt, ami, mivel kizárólag a gyártó érdekeit képviseli, teljesen rossz.
"Mire lesz a boltban önvezető autó, addigra ": az önvezető autók kint rohangálnak az utakon. jóreggelt. például az insignia négy éve.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
például a cikk témáját adó esetben egy önvezető autó olyan dolgokat csinált, amiről már most is elvárható lenne, hogy ne csinálja.
arra is van esély, hogy a kezelési utasítást mindenben megtartó sofőr sem tudta volna megfékezni.
ehhez képest mindenért a sofőr a felelős.
például az opelnél ha nem fogod a kormányt, akkor figyelmeztet. elvileg meg is áll, de ezt még soha nem próbáltam. az viszont teljesen biztos, hogyha az autó az önvezetési szabályok megsértését feltételezi (mert pl. nem érzékeli a kezed a kormányon) egy dolgot biztosan nem csinál: nem gyorsít. az is biztos, hogy már a buta adaptív tempomat se küldi bele az autót az előtte keresztben menőbe.tehát ha a teslának a vezérlése legalább alapszinten rendben lenne, akkor szerény számításom szerint legalább három hibát nem lett volna szabad elkövetnie. de elkövette, ezek összességének lett az eredménye, hogy feltrancsírozta a rizsrakétát és abban ketten meghaltak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
tehát az eddigi ítélkezési gyakorlatban nem születtek meg a precedensek?
egyébként nem az volt a kérdés, hogy a jogrendszer tud-e kezdeni bármit is az üggyel, mert nyilván tud. beleírták a felhasználási szerződésbe, hogy nem autopilot, oszt jónapot, rákennek mindent a sofőrre, az ügyészség kapott egy egyszerű ügyet, a tesla mossa kezeit, mindenki jól jár a sofőrt meg a két halottat leszámítva.
a kérdés az, hogy a jelenlegi jogi helyzet tartalmaz-e valami erkölcsöt és/vagy morált.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ Új Bontatlan 2023 MacBook Pro 16 M2 Pro 12/19 16GB/512GB Magyar billent Azonnal Átvehető Deák.
- ÚJ Független Apple iPhone 15 Pro 256GB !!! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA
- -50% Lenovo ThinkPad T14 Gen 3: i5 1250P (12mag/16szál!!!),16GB,512GB,TOUCH,Win 11Pro,gari 2025.9.2.
- Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512gb, Titánszürke, 1 hetes, csak kipróbált, 3 év garanciával, eladó!
- HP ENVY x360 15-fh0755ng Convertible - ÚJ - 15,6" notebook - Ryzen 5, 16GB, 512SSD, Win11