- MIUI / HyperOS topik
- iPhone topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Macrodroid
- Légies iPhone halvány színei
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
- Írországban lezárult, az USA-ban csak most indul az Apple dráma
Új hozzászólás Aktív témák
-
llax
senior tag
Ez még továbbra is csak annyit igazol, hogy ha valami alá hajtóművet szerelnek, az képes felemelkedni és leszállni
+ a Raptor működőképességét. Még úgy is jól irányítható, hogy az a hajtómű közel sem ideális helyen van (nem a középvonalban - ennek később még lehet (biztonsági) jelentősége).
Mondjuk ezekkel a képességekkel sem rendelkeznek valami sokan...A SpaceX is feltette a saját videóját.
Közben Musk már lábak verzióiról írogat és (lentebb) további kisebb ugrásokat emleget.A majdnem teljesen megépült SN6 sorsa némileg kérdéses, talán már csak az SN5-höz hasonló (kis magasság) kísérletekhez használhatják, mert egy anyagváltás (301->304L) is kinézőben van. Már az SN7 teszttartály is 304L-ből készült, abból készül az SN7.1 teszttartály is és az SN8 prototípus elemei is.
Mindeközben épülget a booster számára is a teszt/indítópad és az összeállítására szolgáló épület is. Az SH esetén sokkal gyorsabb kezdeti fejlődés várható.
-
Új munkahely, kevés szabadidő, még kevesebb energia.
Molnibalage egy PDF-be összefűzte az eddigieket, aminek lenne egy "0-adik" fejezete, egyfajta alapozó az űrbéli mozgás alapjairól, a rakétatechnika alapjairól, és így tovább. Ez kb. félkészen hever április óta. Szeretném befejezni, aztán ezt a sorozatot is tovább vinni, de energia és idő hiányában sajnos parkolópályán van jelenleg...
-
-
llax
senior tag
A küldetés 2. fele egy kicsit odébb van. (ami a 2 fél között van, az valójában nem a DM-2 része) Akkor kevesebb dolognak kell az eddigieknél is jobban működnie.
A következő, már menetrend szerinti repülésen várhatóan hamarabb dokkolnak. A mostani megközelítés sem egy kimondottan energiatakarékos volt, csak olyan ablakban indultak, hogy maradjon idő a rendszerek tesztelésére, esetleges kisebb problémák elhárítására.
-
llax
senior tag
A DM-2 küldetés továbbra is mintaszerűen zajlik.
SN4:
Hajtóműteszt előtte megtörtént, a problémák már az üzemanyag leengedése közben léptek fel (a "hajtóműrobbanás" és egyéb hazai fake címekkel ellentétben). Az tisztán látszott, hogy nem a tartályok sérültek, nem onnét szökött a metán. A robbanás sem ott keletkezett, hanem az elszökő metán robbant be, az ekkor keletkező lökéshullám indította a többi problémát.
2 teszttel korábban is volt ott probléma, csak nem ennyire súlyos, akkor is szökött a metán, csak kevésbé, ill. azonnal meg is gyulladt (így nem tudott halmozódni, majd esetleg berobbanni).
Ezek miatt megint csúszik néhány hetet a legelső próbarepülés, pedig már tényleg napokra voltak tőle. (Az SN5 már majdnem kész, kb. 2 hét lemaradással követi az SN6 is, készülnek az SN7 részei. Az "indítóállást" helyre kell hozni, de az annyira "minimál dizájn", hogy az sem tart hónapokig.) -
Teljesen újrafelhasználható módja nincs az FH-nak, a második fokozat mindenképpen elvész. Arra gondolsz, hogy a két Booster fokozat és a középső fokozat is visszatér. Ez határeset, de megvalósítható.
Ebben a módban nagyjából 20-28 tonnát lehet képes LEO pályára juttatni. LEO-ról LLO-ra (alacsony Hold körüli pálya) cirka 4 km/s delta-v szükséges. A Draco hajtóműveknek nagyjából 300-as ISP-je van, 28 tonnás indulótömeg és 7 tonnás hajtóanyag nélküli tömeg (vagyis 5 tonna teher és 2 tonna szerkezeti tömeg) esetén ez megvan.
Ha hajtómű terén a Merlin-1D Vacuum változattal számolunk, illetve annak 342-es ISP-jével, akkor 28 tonnás indulótömeg mellé cirka 8,3 tonnás hajtóanyag nélküli tömeg, más szóval 3,3 tonnás szerkezeti tömeg párosulhat.
-
Exploration Flight Test - 1 (EFT-1) tesztrepülés, 2014-ben. CGI Videó erre.
Az Orion visszatérő kapszuláját egy Delta IV Heavy rakétával Föld-körüli pályára állították, majd egy 5800km magas "kiszúrást" csináltak és visszatértek vele a légkörbe.
Hogy mi értelme az Orionnak és a Starliner / Dragon párosnak egymás mellett? Erről az amerikai űrhajókkal foglalkozó cikkben foglalkoztam ( [link] és [link] ) . Alapvetően a politika.
Az Orion a nagy elvárások miatt nagy és nehéz lesz. Meg drága és persze lassan is készül. A NASA-nak kellett egy gyorsabb megoldás ahhoz, hogy az ISS-re feljuttassa az űrhajósait. Ez lett a Commercial Crew, vagyis a Starliner és a Crew Dragon. A Boeing úgy manőverezett, hogy a Starliner nem tudja kiváltani az Orion-t, mivel direkt csak alacsony Föld körüli pályára tervezték. A SpaceX a Dragon v2 (v. Crew Dragon) esetében korábban folyamatosan hangoztatta, hogy az űrhajó képes távolabbi utakra is (ugye a Red Dragon projektben a Marsra is akarták küldeni). Ezek a hangok azóta elhallgattak, a SpaceX jelenleg a Starshippel próbálja távoli utakat megoldani...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gigabyte B450M S2H + Ryzen 5 1400 kisebb-nagyobb hibával
- Nokia 105 4G (2023) charcoal, Nokia 110 4G (2023) midnight blue
- ASRock B550 PG Velocita + Ryzen 5 3600 + 32GB (4x8GB) DDR4 3600Mhz CL18
- Philips 58PUS8505 Smart LED Televízió,146 cm, 4K Ultra HD ,Android, Ambilight, HDR10+ KIJELZŐHIBÁSAN
- Canon EOS 250D kiegészítőkkel, táskával (CSAK 200 expoval !!! )
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Asus ROG G20AJ - Intel Core i7-4790, GTX 980
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest