Új hozzászólás Aktív témák
-
ch003067
addikt
Miért lett bannolva a tag ?
-
BigBlackDog
veterán
Szia!
Nemrég estem át én is ezen a folyamaton, nekem ez sokat segített. /*Nem saját szerzemény, ha szükség lenne nyomtatható változatra, küldj egy privit.*/
A három felsorolt típus közül bármelyiket bátran ajánlom, szerintem megbízhatóak.
Suzuki swift: olcsó fenntartású, igénytelen, kis fogyasztású kocsi. Könnyű vezetni, nőknek is ideális. De számomra kicsit furcsa volt elsőre a sok zörgő elem az utastérben, de megszokható.
Opel Astra F: megbízható jószág, de oda kell figyelni vásárlásnál. 250-300e km feletti példányok már veszélyesebbek lehetnek. Kombi szinte mind munkásautóként szolgált. Sok a fapados példány belőlük. 1.6-os benzines, 8 hengeres motor talán a legjobb választás (bár igényeidet nem ismerem), alacsony fogyasztás, viszonylag igénytelen.
Opel Corsa B: sajnos nincs tapasztalatom velük (de rosszat nem hallottam), így inkább nem írok semmit. -
-
Újoncka
aktív tag
Hát ott tartok hogy:
3 variáció áll még a fejembe:
Opel Corsa B
Opel Astra F
Suzuki Swift!Minél újabb annál jobb! Lehet kapni már 2-300 körül de úgy vagyok vele hogy inkább legyen kicsit több de biztos ne legyen darabokban!
400-500 között elég szép darabok vannak! Ferde hátút (csapott seggűt) szeretnék! De a sedantól se zárkózom el!Aztán így ennyi! Suzuki átlag 5l fogyasztanak ami mellettük szól! Kasztni szar! Ez van nem roncs-derbizni kell! Opelek 6-6,5! Szerencsére a lábam nem nagy
Nem sport autót akarok csak hogy elvigyen A-ból B-be!
Így röviden ennyi
-
nappa
tag
Szia!
Szerintem az opel és köztük az F astra jó választás első autónak is és amúgy is. mert igaz ahogy irták is elöttem hogy rohadós a kasztija de ki lehet fogni még 1-2 szép darabot
de viszont a motorjuk és a fogyasztásuk nagyon jó. ha azt veszed hogy az 1.6os ecotech ami kb 100lóeró és eszik városban 6-7et még akkor is ha kicsit nagy a lábad
ezt más kocsival nem nagyon lehet elérni. és mellettük szoljon az is hogy ha esetleg nem figyelsz és elszakad a vezérműszij akkor opelnál kevés az esély arra hogy tönkre mennek a szelepek esetleg a hengerfej..csak felteszel egy másikat és mehetsz is
és nem mellékesen olcsó hozzájuk az alkatrész! de ha esetleg csak 8 szelepest akarsz az is jó válásztás igaz csak 75lóerő az 1.6os verzió de amig van a motorba olaj és a tankba benzin nem hagy ott
és igazából ha dieselt akarsz abba is jók mert ugyis keveset eszik csak azokra több mindenre kell odafigyelni pl izzitógyerták, adagoló , porlasztók.
hát egyenlőre ennyi
remélem tudtam valamit segiteni és ha esetleg még lenne kérdésed irj nyugodtan -
Repsol600
addikt
Opel, sose kop el mert előbb szétrohad
Nah de téll ha régi Opelt választasz a kasznira figyelj oda mert téll nagyon rohadósak sajna ezeknek ez a betegségük. Swift jó választás mint ahogy írták is sokan mivel nagyon sok van belőlük és bontoba nagyon olcsón hozzá lehet jutni az alkatrészhez ha kell. Vagy még esetleg 2-es disel Golf. Kasztnira már ott is kell figyelni de azoknak a motojával nemigazán van gond is merős belehajtott 1mill km-t és a motorhoz hozzá se kellett nyúlni. -
Pitterix
őstag
Na van már kocsi???
-
Sandrew
őstag
Összeségében írja nem pedig suzukikra. Saját példa is van benne...Olvasd el
-
doc
nagyúr
nem csak azon mulik, hogy adja elo
ha megveszed az autot, es ket honap mulva kijonnek olyan hibak, amiket nem vett eszre pedig kellett volna, akkor bukta, es biztos nem mesz hozza tobbetaz ajanlas nyilvan nagyon jo dolog, de ha pl. 200 km-rol veszel autot, akkor nehezen mukodik hogy olyan ismerost talalj, akinek adsz a szavara, es ismer ott jo szerelot
-
doc
nagyúr
igen, ilyennel en is talalkoztam sajna
es a legtobbszor eleg jo szineszek, siman elhitetik magukrol hogy verprofikegyszre kollegam szolt, hogy indexelesnel az osszes indexem villog, elvittem egy szerelohoz aki eppen raert, kozolte hogy 'o, hat ez tipushiba, az indexkapcsolo kar bedoglik, 15-ert kicsereli'
mondtam hogy egyelore nem kell, majd meglatjuk. elvittem autovillamossagis szakihoz, aki kb. 20 perc alatt megcsinalta, a riasztonak lett valami baja, semmi alkatresz nem kellettde autovasarlasnal nem erdeke hogy hulyeseget mondjon meg hazudjon, miert kedvezne akar az eladonak, akar a vasarlonak?
-
DeFranco
nagyúr
Sok a kókler, sok a lehúzás... a szakik jó része arra megy, hogy minél több munkája legyen bármi áron. Barátságosan megszakért nekem egy autót, aztán ha hiba van, elmondja, hogy kopó alkatrész, vagy típushiba, 45.320 Ft lesz a csere. Közben kicserél valami jó alkatrészt, egy gyorsított amortizációjúra, hogy párezer km után megint beköszönjek.
Nem vicc, nem egy ilyenről tudok.
-
doc
nagyúr
pfff... hat eve volt
Nagytetenyi volt az oreg, ha jol emlekszem az utca neve amugy newyorkiasan '13. utca' voltannal jobb megoldast, mint hogy autoszerelot hivok fel akinek az a munkaja hogy ertsen az autokhoz, nem nagyon tudok (kiveve persze ha van a haveri korben, de szerintem azert ez eleg ritka)
mondjuk itt sem art, ha valami rutinos oreg rokat talal az ember, ma mar sokan csak addig jutnak hogy radugja a ketyeret az auto computerere, kiolvassa hogy mi a szitu, oszt' rendeli az uj alkatreszt
-
DeltaPower
addikt
Manapság már nem tanítják, mire való a felkiáltójel?
-
doc
nagyúr
en mikor autot vettem, korbetelefonalgattam nehany szerelot/szervizt, vegul egy idosebb szerelot sikerult talalni akihez delutan elmentunk az eladoval egyutt
az oreg a sajat garazsaban rendezett be egy kis muhelyt, elvitte az autot egy korre (olyat rallyzott hogy alig birtunk kapaszkodni), felemelte, alament, belemaszott a motorterbe derekig, es elmondta hogy mi az ami a kovetkezo kb. 1 evben eselyes hogy javitas/csere, tokeletesen be is jott minden amit mondott
megvettuk az autot, most mar tobb mint 6 eve huzza az igatszoval ha szerelo kell, fogni egy telefont, meg reklamujsagokat/internetet/stb, parezer forintert bevallaljak, ennyit boven meger...
MOD: egyebkent a sokat hangoztatott "franciat es olaszt NE" velemennyel abszolut egyet tudok erteni, szoval ha auto kell, akkor szerintem japan...
-
Újoncka
aktív tag
válasz
Motion_Blur #63 üzenetére
Így ahogy tetszik mondani! Gyárilag ez a megfelelő! Gyakorlatilag meg még is Suzuki II
Ha tetszik ha nem
-
Motion_Blur
félisten
Suzuki Swift MK1 (1983 – 1988)
Suzuki Swift MK2 (1989 – 1991)
Suzuki Swift MK3 (1992 – 2003)
Suzuki Swift MK4 (2005 – 2010)
Suzuki Swift MK5 (2010 –től) -
Újoncka
aktív tag
Ez mindenre igaz
Még a nőkre is xD
Egyenlőre ezzel szemezgettem valami hasonlóra vágyom külső állapot ügyileg! A belsőhöz meg viszek egy szerelőt
-
Drenadar
veterán
És swift II-t lehet e kapni 400ert?
Tény, legyen megbízható a kocsi, de ez is sok ismeretlenes egyenlet. Ami a legfontosabb, hogyan bántak vele előtte.
-
Újoncka
aktív tag
a rover csak egy kérdés volt mert kinézetre tetszik!
Psychonaut
Azért nem mentem át oda mert az értelmetlen balablánál már itt több infót kaptam!
Ott meg csak a bla bla bla bla bla megy semmi indok okfejtés semmi... Ennyierővel az óvodában is kérhetnék tanácsot! Úgy hogy maradnék itt!Utána néztem a rover alkatrész áraknak, jelentősen nem drágább mint egy opel vagy egy suzuki! Ha nem bontott alkatrészeket nézem... Tény ritkább mint a másik kettő! De bárdi,unix ban nem olyan eget verő a különbség az árakban!
Motion_Blur
A suzukis véleményed én is osztom! Nincs azzal a kocsival semmi baj főleg a Swift2 vel!
Kasztnija jó sőt vannak már nála rosszabbak is! A régi suzuk meg ugye karambolozni kell vagy autókázni? Persze jó ez nem függ össze!Sandrew
Köszi neked isUi: Akkor még mindig Opel vagy Suzuki
-
Sandrew
őstag
válasz
Motion_Blur #51 üzenetére
Egyetértek.
Suzuki Üzlete van édesapámnak. Lásd aláírásom. Soha nem csalódtunk még a márkában. De a VW-ben nem is egyszer pedig új passatot vettünk 2007-ben... -
Motion_Blur
félisten
Valamilyen szinten fel kell nőni szerintem az ilyen döntésekhez.
Egy autó arra való - szerintem - hogy minél kevesebb ráfordítással a lehető legtovább szolgáljon és megbízhatóan elvigyen A-ból B-be. Nem hinném hogy egy autó az önkifejezés eszköze. Ha szerelemből vennék autót akkor Ferrari-n kívül mást nem tudnék elfogadni, szal sokáig nem lenne autóm
ez alatt meg csak az ész érvek döntenek.
Senki nem lesz attól egyedibb egy suzukisnál hogy egy idősebb, megbízhatatlanabb, valszeg rejtett hibákkal teli tankert választ.
Lassan 2 éve van meg az autóm (Swift II 2006), most van benne 90e km de makulátlan állapotban van műszakilag és és esztétikailag is. Olajat egy cseppet se eszik, pedig van amikor olyanom van hogy tolom neki.. szervizben azt mondták ha vigyáz rá az ember és megvannak a kötelező olajcserék, ezek a motorok simán elmennek 400e km-t bármiféle generál nélkül.. úgyhogy felőlem lehet szidni a márkát, én megtapasztaltam az ellenkezőjét mindannak amit az átlag magyar kivagyi, sznob társadalom ráaggatott erre a márkára.
Na end off, csak kijött belőlem, sok baromságot olvastam ma ezzel kapcsolatban..
-
Sandrew
őstag
válasz
Motion_Blur #49 üzenetére
Opel, sose kopel
Cikkírónak vagy F Astra vagy Swift játszik szerintem.
De gk barátunk nem vesz suzukit mert az ciki... Tessék. Lassan ráköltötte az autó árát és 1000% hogy lesz még hiba
-
Sandrew
őstag
-
Drenadar
veterán
válasz
Psychonaut #44 üzenetére
azért mert persze, hogy több hazánkban a szuzuki alkatrész.
és igen szerencsére nem gyakoribb kocsi mint a szuzuki.
de tudod... ha egymás mellé teszem a két kocsit vagy hármat...
nem csak aszerint lehet dönteni hogy mi a legjobb befektetés. ugye ezt nem kell taglalnom? -
Sandrew
őstag
300-400-ért Suzuki Swift. Ha csak nem akarsz úgy járni mint ő
-
Psychonaut
veterán
Miert lenne buta osszehasonlitas? Az altalanos kovetkezmenye annak, hogy ha egy bizonyos tipusbol keves van, hogy a szervizelese dragabb lesz. Ergo: jobban megeri gyakori kocsit venni, mint ritkat. Nem ertem, hol a problema.
Rovernel pont nem igy van, oke, elismertem mar, igazad van. Amit kijavitottam az elozo hozzaszolasodban, hogy attol, hogy van hozza alkatresz, meg nem valik gyakori kocsiva.
Tenyleg nem ertelek.
-
Drenadar
veterán
válasz
Psychonaut #42 üzenetére
igen... és egy dinnyeföldön több a dinnye mint a banán.
most komolyan értem én hogy mit mondasz de ez nagyon buta összehasonlítás.
és jah. ha sok pénzed van simán megteszed hogy veszel 2 -3 rovert 500 ból
egyet autónak a másik kettőt alkatrésznek. de ennyire nem kell brutálisnak lenni.
pl a régi SAAB-okkal az a helyzet amit mondtál... rendelni kell külföldről mindent. roverből van minden
mindegy.
a lényeg, hogy a szuzuki igénytelenebb kocsi (vagyis kevesebb törődést igényel! ) és opelből is van bőven.
-
Psychonaut
veterán
Dehogynem, MO.-n nincs tul sok belole (azt csak csendben jegyzem meg, hogy F Astraval meg Swifttel Dunat lehetne rekeszteni) - talan a masodik szeriabol meg van ertekelheto darabszam, a regebbit tenyleg csak elvetve latni. Az meg, hogy UK-ban meg mashol sok van, nem valami relevans, mert onnan meg rajon az alkatreszre a szallitas, vam, AFA, stb.
Alkatreszbol lehet, hogy sok van, oszinten szolva nem vagyok tisztaban a hazai Rover alkatreszpiaccal. De szerintem a fent emlitett ket tipushoz sokkal egyszerubb alkatreszt talalni.
-
Drenadar
veterán
válasz
Psychonaut #40 üzenetére
Egyáltalán nem ritka kocsi....
Rover alkatrész annyi van mint égen a csillag. és a 214 -esből a legutolsó 99-ben gördült le a gyártósorról, lehet hogy az audi gyárból.Nekem egy éve van meg egy 400-as és semmi olyan baja nincs, ami más kocsinál ne fordulna elő (kipufogódob szétrohadása...).
Amúgy "kényelmes" a kocsi, és ennyi pénzért hangulatos is
Ha választanom kellene egy 620-as rover és egy akkori Honda accord között, akkor inkább a rover
(minden másban úgyis ugyanaz a két kocsi)
-
Psychonaut
veterán
Ritka autokat eleg kockazatos nezni, foleg az alkatreszellatas miatt. Ugye ha keves volt belole, ertelemszeruen bontoban is keveset/alig fogsz talalni (ottani alkatreszek meg zsakbamacskak is ugye), gyari alkatreszt aranyarban merik (akarcsak a Volvonal), utangyartottat meg szinte nem fogsz tudni venni (nyilvan ha keves volt a modellbol nincs akkora igeny ra).
Amugy a Roverek hiresen megbizhatatlanok (legalabbis a 2000 es azutaniak - az elotte keszultekrol nem sokat tudok).
Amugy miert nem mesz at a mar korabban is linkelt autostopikba?
-
Újoncka
aktív tag
Rover 214-ről vélemények ?
-
Ramirex
csendes tag
-
-
Újoncka
aktív tag
válasz
Psychonaut #33 üzenetére
nem gondoltam komolyan! csak kepletesen... nem nehez szerelot talalni szerintem!
-
válasz
Psychonaut #31 üzenetére
Ne hiszem, hogy a városban (vagy ha faluban laksz, akkor a közeli városban) nincs olyan, aki munka után otthon javítja az autókat. Az ilyen emberek tipikusan főállásban is szervizben dolgoznak, emiatt a szakértelem (másrészt nagyobb a kuncsaftkör, ha drága a szerviz, a kolléga fű alatt ajánlja magát, egy részét megcsinálják a szervizben, másik része pedig délután otthon). Én szerencsés vagyok, a szerelő itt lakik a szomszéd utcában, teljes műhelye van otthon (csápos emelővel együtt), főmunkaidőben a márkaszervizben dolgozik, így alkatrészt is gyorsan tud rendelni, és kapni mindent, ami csak kell. Szóval egy ilyen ember kell nekem. Kérdezz körbe pár embert a környékről, biztos ismer valaki egy autószerelőt. Ha máshogy nem megy, menj be a helyi csehóba, biztos tudnak javasolni egy-két kollégát.
-
Újoncka
aktív tag
adj fel egy hirdetest kis honorariumert szerintem barki szivesen elmegy veled a kozeledbol ha van valaki! vagy nem ilyen rendesek az emberek?
-
Újoncka
aktív tag
sajnos vagy nem sajnos nem igazan rajongom a markaert meg ha nem is ellenszenves de rengeteg rosszat hallottam roluk mint szereloktol mid ismerosoktol akiknel megfordultak azt mondjak nehez hasznaltban jot kifogni es az alkatreszek sem eppen a legolcsobbak hozza bocs az ekezet mentessegert eljen a mobil qwerty nincs kedvem tollal potyogni
-
DeFranco
nagyúr
Emlegettétek itt a megbízható szerelőt, akivel meg kell nézetni. Ilyet hol lehet kapni? Új autóra nem lesz pénz nekem sem, valamit majd idővel kellene venni, de sem ismerős, sem rokon nem ért az autókhoz, nem ismerek senkit, aki szakértő szemmel rá tudna nézni, és megbízható. Ilyenkor mi a teendő?
-
vwpolopg
őstag
VW Polo 6N? Nekünk volt pár évig, semmi baj nem volt vele, mondjuk szalonautó volt előttünk a németeknél. És 4-5 kilónál már kapni szépeket.
-
Újoncka
aktív tag
válasz
Psychonaut #25 üzenetére
Hát jogos nézegettem elég drágák hozzá az alkatrészek
Egy pár szerviz és már vehetek is egyből 2 460-atMeg ugye A0-val azért nem akarom a gatyám a kötelezőre fizetni! 1.7-1.8-2.0 kisebbet nem is terveztek xDD
Marad a 8 szelepes Astra F
még mindig
-
Ramirex
csendes tag
Szia!
Én egy régi Volvo 460-ast vennék, mivel olyan kasztnijuk van, hogy 30 éves korukban sem rohadnak. Motorikusan 500.000Km-t elmennek. Típus hiba náluk a generátor van hogy beszarik, de egy autó villamossági olcsón megjavítja.
-
Totalcart nem árt nézegetni, ott a népítélet rovatban sok autóról találsz véleményt. Volt nem régen pár cikkük is, hogy milyen autók férnek be 300k-500k keretbe.
-
Szplöttyy
senior tag
Troll mode on:
Gázos Puntót!
Troll mode off:Milyen autót vegyek?
-
Újoncka
aktív tag
válasz
Psychonaut #20 üzenetére
Én is így vélem
Viszont írták azt is hogy öregszik
De hát 15-16 éves autókról beszélünk
Szerintem ez vele jár! De több jót hallottam mostanában ismerősöktől tulajoktól! Hogy szerintem még mindig ez a legjobb választás!
-
Psychonaut
veterán
F Astra jo valasztas lehet, az 1.6-os 75 loeros motorral foleg. Valaki mar irta, hogy vigyazni kell, ne legyen szetrohadva. Ha nincs, akkor igen jo kis kocsi az.
-
Dany007
veterán
Nekem egy helyen intézték, egyetlen nap alatt. Szerintem így a legjobb, mert reggel bevittem munka előtt, majd utána hazahoztam.
Valami ilyen helyet kéne neked is keresni. Amúgy fogalmam sincs. Gondolom cégenként változik. De olyan nagy különbségek nem lehetnek.
Átírás, eredetiség vizsgálat, törzskönyv (!), meg az új biztosítás. Ez volt durván 85k. Ebből csak a negyedéves biztosítás volt olyan 12-15k asszem.
Lehet, hogy párezer forinttal olcsóbban is meglehet oldani, de nem hinném, hogy 10k különbségek lennének.
Én úgy szoktam, hogy ha új kocsit akarok (álmodozás: ) ) akkor alap, hogy 100k-t az ilyen "apróságokra" áldozok. -
Újoncka
aktív tag
Hát Suzukiban ilyen 96-97-es évjáratot nézegettem
Meglátjuk!
Meg hát 2 évet melóztam az Esztergomi Suzuki gyárban! SzóvalTudok ezt azt a modellről
Ez is egy választás felveszem a listára
Amit linkelt az úr toyota hát az is felkerült a listára mint érdeklődési kör
aztán csak csak leszűkül! Érdekes a VW-ket senki se ajánlgatja
-
Dany007
veterán
válasz
TazLeacher #6 üzenetére
Nekem az átírás, eredetvizsga, plusz egy negyedéves biztosítás került 85k-ba!
Szóval egy százassal simán lehet számolni csak a papírmunkát meg az apróságokat... Aztán ha egyből olajat is meg fékeket is kell cserélni, akkor meg mégtöbb.Igaz én ingyen kaptam anyóséktól egy Opel omegát
Így ez a 100k még bőven belefért
-
punk17
aktív tag
Szia!
Nekem 1,5 éve van swiftem(első autóm), egy 95ös 1 lityós, én nagyon szeretem. Eddig a legkomolyabb baja az volt h a vízpumpa tönkrement, komoly 7k volt hozzá egy új japán pumpa. Nem sokat eszik, eddig cserbe nem hagyott, és beleférek, mert hát 2m magas és 105kg vagyok, és kényelmesen elférek benne. Nem sok extra van benne de legalább nincs mi tönkremenjen. Viszont a Swift is szépen tud rohadni, de a tél előtt le volt alvázvédőzve így nem rohadt el. Ha meg valami baja lesz filléres hozzá bármilyen alkatrész. Mindennap használom, viszont hátrányként feltudom hozni, hogy nem nagyon adják meg az elsőbbséget, de ha látják, hogy nem fogsz megállni akkor nem mernek kijönni eléd
.
-
truba
tag
Szia;
F-Astrát nem ajánlom, nekem majdnem két évig volt egy, Astra F. 1.6, 1995.-évjárat, kitűnő állapotban, nem volt törve, nagyapámé volt, mikor nekem adta 2008-ban akkor 77.514km-volt benne.Mikor tavaly eladtam 114.713 km-rel örültem, hogy elvitték.
A gond az volt vele, hogy az alkatrészek kezdtek tönkre menni apránként, és az alkatrész árak nem olcsók. Egyszer 10 ezer, erre, máskor 20 ezer, arra, és kb. havonta előjön valami nyűg, az alkatrészek elöregedése miatt.
Inkább vegyél egy japán kocsit, azok a rizskazánok rengeteget bírnak,az alkatrészek olcsók,és én nem tudom, hogy hogyan csinálják őket, de egy Astrához képest jóval kevesebb a javítási igényük.
Ajánlom figyelmedbe pl.ezt
Vagy ezt, kollégámnak ilyen van, üti vágja, de az autó bírja. -
Pitterix
őstag
Aztán, ha megvan a "szörnyeteg" rakjál fel róla képet!
Különben mi pont idén vásároltumk egy Toyota Corolla 1.4 Harmonyt.
Nagyon jó kis autó.
Az ára 548k Ft volt, papírokkal, szereléssel együtt 615k körüli lett a vége.
Ha ennyi pénzed lenne, csak ajánlani tudom ezt a kocsit! -
Újoncka
aktív tag
Köszönöm a jó tanácsokat!
Járulékos költségekre(120k félre lenne téve) a keret ezen kívül mozog!
Van egy szerelő ismerősöm akit valszeg elrángatok majd magammal! Csak ne lakna olyan messzeTudom hogy sok féle van de sokan mondják ilyet ne vegyél olyat ne vegyél csak sehol az indok! És nekem ezek sokat nyomnának a dolgon!
Igazatok van abban hogy a járulékos költség nem lesz kevés! És persze alap hogy először egy szervizbe viszem( ismerős ) Pár éve már a szakmában van így az átnézés 0-ft lesz!
Ez egy jó hír így az esetleges új cserélendő alkatrészekre lesz egy 120 ezres keretem!(munkadíj = 0 felöntünk 1-2 sört )
Szóval ilyen téren jól állok átírásra stb... olyan 60-70k-t számoltam! így maradt olyan 40-50 ezer az alkatrészekre remélem nem voltam kishitű ha azt gondoltam hogy pl egy F Astránál az alkatrészek kijönnek ebből a tőkéből!Nekem ez a favorit kocsim csak azért gondoltam meghallgatok még másokat is
-
Ebben az áraktegóriában a régi Swiftek tanyáznak ('96 előtti modellek). Esetleg a régebbi japán autók (Mitsubishi Colt, Mazda 121), meg persze egy rakás más modell. Annyit tanácsolok, hogy keress több autót, ami neked szimpatikus, tedd "félre". Majd kerekedj fel egy megbízható (!) autószerelővel, és úgy induljatok el megnézni a gépparkot. Autónál, főleg ilyen korban, nem elég a több szem, mert nem lát többet. Szakértő szemek kellenek.
A használtautó vásárlás intézménye egy hatalmas szívás (volt erről egy cikk itt is), ki lehet fogni megkímélt, nagyon jó állapotú modelleket, de nagyon bele is lehet nyúlni.
Azt számold bele, ahogy a kollégák is mondták, hogy egy 1.3as benzines (vagy körlbelül 1.8as dízeles) áritatása 50 000 forintnál egy picit több. Ehhez jön még hozzá a biztosítás, ami nagyrészt a korodtól és a jogosítványod korától függ (és persze az autótól), lehet kapaszkodni, nekem jelenleg 45k/év. Továbbá használatautó vásárlásnál örök érvényű szabály: ha megvan, irány a szerelő, és vezérműszíj (vagy lánc) csere, olaj és olajszűrő csere, benzin és légszűrő csere. Érdemes megnézni a váltóolajat, fagyállót beméretni, felemelni (csápos emelővel) és alulról megnézni, ha valahol hiba van, javítani. Ez így alsó hangon is minimum 30 ezres mutatvány. Arra is figyelni kell, ha télen veszed, és a gumi nem téli, annak is szép ára van. Nyáron fordítva, mert míg a nyári télen is használható, csak veszélyes, addig a téli nyáron rettentő gyorsan kopik a nagy meleg miatt.
-
Drenadar
veterán
ugye azt felesleges elmondani, hogy hiába van 400 ezred egy kocsira, kell még mellé pénz?
nekem csak az átírás volt olyan 50 + eredetvizsga 17 ezer.
és én is azt vallom, ha nem láncos vezérlésű a kocsi, akkor illik kicseréltetni a vezérlést. Vezérműszíj, stb. brutális pusztítást tud véghezvinni egy elnyíródó vezérműszíj. (persze legrosszabb esetben).nekem még kellett az aljára hegeszteni egy katalizátort (mert szokásuk az embereknek levenni, hogy jobban menjen...)
530 volt a kocsi, és az első héten ráköltöttem ezek miatt még ~160 ezret. nem írtam fel az okmányirodás költségeket, azt nem tudom pontosan mondani...
-
TazLeacher
nagyúr
Csak egy pár dolog, amivel jó tisztában lenni, ha már autó:
Ha van 500K-d autóra, az nem 500K. Megveszed az autót, átiratod, befizeted a biztosítást, erre elmegy 50K simán. Utána gondolom olajat/szürőket cserélsz, esetleg egy vezérműszíjat, féket, és még az apróbb pici hibákat korrigálod, 100K (ha nem is rögtön egyben, de majd rájössz, hogy van helye ennek). Tehát ennyit nyugodtan rászámolhatsz, vagy különben csak a bosszúság lesz, hogy nincs pénz fékbetétre...stb.
Egyébként szerintem 3-500K között már simán lehet kapni Daewoo Lanos-t klímával, 2000-hez közelítő évjárattal, 90K körüli kilóméterrel.
-
Újoncka
aktív tag
Csak hogy lássam hogy van e történés
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- CPU léghűtés kibeszélő
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Házimozi haladó szinten
- Projektor topic
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Milyen notebookot vegyek?
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Fúziós energiát vásárol a Google
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Yettel topik
- További aktív témák...
- Dell Latitude 5450 Intel Core Ultra 5 135U 4nm 32GB DDR5 érintőképernyős laptop Dell gari 2027.09.hó
- PlayStation 4/5 kontroller analóg cseréje HALL TMR érzékelősre, 1 év garancia!!! Nincs többé drift!!
- PlayStation 5/4 kontroller analóg cseréje HALL TMR érzékelősre, 1 év garancia!!! Nincs többé drift!!
- XBOX ONE/Series kontroller analóg cseréje HALL TMR érzékelősre, 1 év garancia!!! Nincs többé drift!!
- XBOX Series S 512GB, 6 hó garanciával Bp-i üzletből eladó!
- CarPlay / Android Auto adapter meglévő Android alapú fejegységhez
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA be quiet! 650W
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 5 9600X Processzor!
- OLCSÓ MONITOROK
- Dell USB-C, Thunderbolt 3, TB3, TB4 dokkolók (K20A) WD19TB/ WD19TBS/ WD22TB4, (K16A) TB16/ TB18DC
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest