Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Samus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Újoncka #34 üzenetére

    Valóban nem nehéz szerelőt találni. Csak jó szerelőt nehéz találni...

  • Samus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Psychonaut #31 üzenetére

    Ne hiszem, hogy a városban (vagy ha faluban laksz, akkor a közeli városban) nincs olyan, aki munka után otthon javítja az autókat. Az ilyen emberek tipikusan főállásban is szervizben dolgoznak, emiatt a szakértelem (másrészt nagyobb a kuncsaftkör, ha drága a szerviz, a kolléga fű alatt ajánlja magát, egy részét megcsinálják a szervizben, másik része pedig délután otthon). Én szerencsés vagyok, a szerelő itt lakik a szomszéd utcában, teljes műhelye van otthon (csápos emelővel együtt), főmunkaidőben a márkaszervizben dolgozik, így alkatrészt is gyorsan tud rendelni, és kapni mindent, ami csak kell. Szóval egy ilyen ember kell nekem. Kérdezz körbe pár embert a környékről, biztos ismer valaki egy autószerelőt. Ha máshogy nem megy, menj be a helyi csehóba, biztos tudnak javasolni egy-két kollégát.

  • Samus

    addikt

    LOGOUT blog

    Ebben az áraktegóriában a régi Swiftek tanyáznak ('96 előtti modellek). Esetleg a régebbi japán autók (Mitsubishi Colt, Mazda 121), meg persze egy rakás más modell. Annyit tanácsolok, hogy keress több autót, ami neked szimpatikus, tedd "félre". Majd kerekedj fel egy megbízható (!) autószerelővel, és úgy induljatok el megnézni a gépparkot. Autónál, főleg ilyen korban, nem elég a több szem, mert nem lát többet. Szakértő szemek kellenek.

    A használtautó vásárlás intézménye egy hatalmas szívás (volt erről egy cikk itt is), ki lehet fogni megkímélt, nagyon jó állapotú modelleket, de nagyon bele is lehet nyúlni.

    Azt számold bele, ahogy a kollégák is mondták, hogy egy 1.3as benzines (vagy körlbelül 1.8as dízeles) áritatása 50 000 forintnál egy picit több. Ehhez jön még hozzá a biztosítás, ami nagyrészt a korodtól és a jogosítványod korától függ (és persze az autótól), lehet kapaszkodni, nekem jelenleg 45k/év. Továbbá használatautó vásárlásnál örök érvényű szabály: ha megvan, irány a szerelő, és vezérműszíj (vagy lánc) csere, olaj és olajszűrő csere, benzin és légszűrő csere. Érdemes megnézni a váltóolajat, fagyállót beméretni, felemelni (csápos emelővel) és alulról megnézni, ha valahol hiba van, javítani. Ez így alsó hangon is minimum 30 ezres mutatvány. Arra is figyelni kell, ha télen veszed, és a gumi nem téli, annak is szép ára van. Nyáron fordítva, mert míg a nyári télen is használható, csak veszélyes, addig a téli nyáron rettentő gyorsan kopik a nagy meleg miatt.

Új hozzászólás Aktív témák