Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    Szvsz az interaktív film mint műfaj működésképtelen.
    Minden drámának az az alapja, hogy a főhős elkövet egy hibát, ami végzetszerűen meghatározza a történet végkimenetelét. Ha az interaktív történet tanultsága az lenne, hogy bármit is döntesz ugyanoda vezet, akkor a néző átverve érzi magát. Ha több befejezés van, akkor a történet lényege veszik el - kivéve ha a befejezések annyira semmitmondóak, hogy kb. mindegy. Ha meg magát a sorsfordító hibát is megváltoztathatod, akkor nincs sztori.
    Ez már a korai interaktív film kísérleteknél is elég jól látszott, valószínűleg ezért nem terjedt el a műfaj.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Cassi #17 üzenetére

    "Dehogy, sőt sok esetben az alapszituációból természetesen adódnak a választási lehetőségek, például a Late Shiftben egy ártatlan civil belesodródása egy rablásba."

    Attól még a döntéseknek nincs lényegi hatásuk a sztorira.
    A szereplők döntései egy történetben két dolgot szolgálnak: a történet lényegi mondanivalóját határozzák meg, vagy a szereplők karakterét. Ezek közül egyiket sem bízhatod a nézőre. Így az interaktív történetekben a nézőknek csak placebo döntések jutnak.
    Ettől még egy interaktív történet lehet érdekes vagy szórakoztató, de nem azért, mert interaktív, hanem attól teljesen függetlenül (vagy annak ellenére).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák