- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- 2 az 1-ben töltőkábel a OnePlustól
- A Z Fold7, vagy a Magic V5 a vékonyabb valójában?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Nem sok meglepetést tartogat a Galaxy S25 FE és Tab S11 Ultra külseje
- Huawei P30 Pro - teletalálat
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt csinálta a D3D11, és mindenki egyetért abban, hogy nagyon szar volt. Valahol a két végletet képviselő D3D11 és D3D12 között van az általános igazság. A Metal 2 modellje tűnik az arany középútnak.
(#46) Jack@l: Meg tudják, amikor szétválasztják a Windows 7 és a 10 settings beállításait. Ma még a fejlesztés összevont. De mint írtam az összes tesztünk aktivált HBCC szegmessel futott, tehát működik hiba nélkül. Az AMD is mondta, hogy aki szeretné aktiválja, mert stabil.
Nem a sorral van a probléma, hanem a tesztelés különválasztásával. Ha eltérők az alapbeállítások, akkor a Win7/10 settings tesztelését nem lehet összevonni. Jelenleg a legtöbb ember a Redux meghajtón dolgozik, vagyis nincs igazából erőforrás különálló tesztelésre. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #40 üzenetére
Nem, hiszen szépen fejlődik az ipar.
Azt senki sem mondta, hogy szar. Inkább az a baj, hogy a programozóknak az a része lett megkérdezve, akik alapvetően nagyobb szabadságot akartak. Az a része régebben nem is szólhatott bele, akik esetleg más álláspontot képviseltek. Az utóbbi réteg most kezdi belevetni magát és felmerültek a problémák. Ezek közül a legsúlyosabbat szerencsére egy szimpla függvénykönyvtárral, vagy mondjuk egy olyan hardveres megoldással, mint a HBCC kezelni lehet. Ennyi.
A legtöbben egyébként a Metal 2-t tartják a jó iránynak, de nyilván új API-t nem fog csinálni a Microsoft. Ebben benne van a pénz és az idő, így a D3D12-n belül fogják kezelni a felmerült problémákat.(#42) Jack@l: Mert még nincs különválasztva a default konfiguráció Windows 7-re és 10-re. És mivel HBCC nincs Windows 7 alatt, így alapértelmezetten a default konfigot inaktiválni kell. De egy kattintás aktiválni, és működik. Az összes tesztet ezzel csináltuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Ez egy hardveres rendszer, tehát nem számít, hogy milyen szar a programban a memóriamenedzsment, a hardver erre nagyrészt immunis, mert programfüggetlen a vezérlés nagy része. Azért vezették be, mert nem alakul tökéletesen a D3D12 és a Vulkan ebből a szempontból, így ha a programozók nem tudják ezt megoldani, akkor adni kell alájuk hardveres segítséget.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #33 üzenetére
Ezt úgyis kezelni fogják. Lásd a Vega a HBCC-vel.
Az egész a mára tervezett hardverekkel probléma, de a holnapra tervezettekkel már nem tényező.Egyáltalán nem kell nagyon specifikus kódot írni. A Microsoft megoldása olyasmi lenne, mint ez: [link] - persze nem Vulkan API-ra, hanem D3D12-re, de az alapelv tök ugyanaz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt nem lehet megcsinálni hardveresen. Ahhoz hardveres támogatás is kell, lásd Vega. Egy függvénykönyvtár pont úgy működne, ahogy egy aktuális D3D12-es program, csak úgy jó ezer kódsort a Microsoft adna. Ennyi. Igazából az egész nem sokban különbözik attól, amit az AMD kínál a Vulkan API-hoz VMA néven. Az elv és a cél ugyanaz.
(#26) Kopi31415: A megjelenés utáni hardverek már nem jelentenek komoly gondot. Pár százalékkal lehet rosszabb a hatásfok.
(#28) KKaresz45: Itt egyelőre szó sincs magasabb absztrakciós szintről. Csak egy függvénykönyvtár lenne az egész.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A driver egy rendkívül vékony réteg a D3D12-ben. Gyakorlatilag minden feladat, ami a D3D11-ben a kernel driverben volt, azt D3D12-ben programba kell írni. Ezeket a programkódokat biztosítaná a Microsoft egy esetleges függvénykönyvtárban. Ezek igazából a játékra vonatkozóan nem tesznek semmit, csak alapvető menedzsmentfeladatokat látnak el, amelyek régen amúgy is a driver feladati voltak. Például egy ilyen függvénykönyvtárral nem kell azt is megírnod, hogy miképpen allokálsz egy puffert, hanem csak meghívod az erre vonatkozó függvényt és a hozzá tartozó headerben már ott van az erre vonatkozó programkód.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel még nincs bindless program, ezért a D3D12-ben az erősorrend sokat változhat. Ez független a Vegától. A Vegának szimplán meghajtók kellenek, amelyek aktiválják a képességeit.
Pascalon is segít a D3D12, ha sok rajzolási paranccsal dolgozik a program. A többi gyorsulást hozó tényező nem igazából létezik Pascalon, így az aszinkron compute, a bindless, és az FP16 extráiból nem tud érvényesülni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Még nem, mert tele van inaktivált funkcióval a meghajtó. Emiatt látható az, hogy a Vega nagyon haknis a különböző tényezőkre. Van amikor az 1080 Ti sem jelent problémát neki, de van amikor az 1070 is kemény ellenféllé válik. Majd akkor kell ezt megnézni, ha a meghajtóban aktiválják a hardverbe épített képességeket. Akkor lehet erre vonatkozóan levonni bizonyos következtetéseket.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából kevés emulációt használó implementációkon már most azok.
Az is tipikus probléma, hogy a parancsmotorok kezelése rendkívüli módon megváltozott. Egy rakás sokszor használt parancsra építettek a gyártók az architektúrába úgynevezett fast pathot (az NV szinte csak ebből élt). Ezeket használták D3D11 alatt, viszont annyira erre építettek, hogy az általános pathot el is hanyagolták. Ugyanakkor a D3D12-ben az operációs rendszer címzi a fő parancsmotort, a meghajtó csak a compute parancsmotorokért felel. Ezáltal a D3D12-nél a hardverekben hiába van sok fast path, az elhanyagolt általános pathra kényszerül a munka, mert az OS a fast pathot nem ismeri, a driver pedig nem súghat neki. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez sajnos nem csak a fejlesztőkön és az API-n múlik. Az egyes D3D12 implementációk (hardver és szoftver együttvéve) nem alkalmasak arra, hogy gyorsabbak legyenek bizonyos körülmények között, bizonyos konfigurációkkal. Például te az aláírásodban szereplő gép pont beletartozik ebbe a körbe, de a hardverek fejlődnek, hatékonyabbak lesznek az általános adatutak a parancsprocesszorokban, és emiatt egyre inkább a D3D12-höz tudják a gyártók igazítani az szoftveres implementációjukat is, így az újabb architektúrákkal jóval kevesebb emulációt fog használni a meghajtó.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A14/Samsung Galaxy A34/Samsung Galaxy A54
- Villámgyors internet, egyetlen kártyával!
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Eladó ANDROID TV box 4/64GB tárhely / 12 hónap jótállás
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest