- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Google Pixel topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Bemutatkozott a Fairphone 6
- Nem fogy a Galaxy S25 Edge?
- Minden készen áll a Galaxy Unpackedre
Új hozzászólás Aktív témák
-
plömplöm
őstag
Éves autópályamatrica ára a havi átlagbér százalékában -
nincsisbéla
aktív tag
Ha mindenki itt "csak tényeket" ír le, akkor itt van még egy: 0ft=0$ , 0l benzin 2006-ban is 0ft volt, meg most is az!
-
Crystalheart
őstag
Én ennek örülök. Minél kevesebb az autó az utakon, minél jobban spórolnak az emberek az olajjal, minél kisebb a zajártalom és szmog, minél több a biciklis és a gyalogos, annál jobb.
Annak nem örülök, hogy közben a vasutat nem fejlesztik, a vasúti teherszállítás ötven éves állapotokat tükröz, és a tömegközlekedés tarifája egyre drágul. Hülyeség, amit csinálnak.
-
Orulj neki, hogy csak ennyi, nem 600/liter, mert nem sokara annyi lesz.
-
plömplöm
őstag
"Közben világosan látszik - ha már itt tartunk - a benzin esetében is, hogy a kereslet jelentősen (több %-kal) visszaesett az elmúlt 2-3 évben."
csak a tavalyi évben 5.4% volt a 95-ös eladások csökkenése: [link]de majd megmagyarázzák, hogy biztosan ennyivel alacsonyabb az autóink fogyasztása, sőt, még arányosan még többet is használtuk az autókat, ezért kellett emelni az autópálya-díjakat
-
plömplöm
őstag
én direkt nem a mélyponto(ka)t vettem figyelembe, hanem konkrétan azokkal a tankolásokkal számoltam, amik ilyenkor a január elején esedékes vidékre menésünkkor voltak aktuálisok.
Dany007: nem tudom. ha nincs kontroll, akkor hamar el tudnak szabadulni az emberek. márpedig a kezdeti lelkesedésen kívül nem történt semmi az első rendszámok hiányából sem, ugyanúgy látom a rendszámtalan autókat mindenfelé, és innen csak egy lépés a hátsó leszerelése is, aztán tanakodhatnak, hogy kié volt a szürke gékkoccsi ott azon a képen...
-
Dany007
veterán
Nem hiszem, hogy olyan gyakorivá válna az a jelenség.
Én inkább arra számítók, hogy a kerülőutak forgalma fog sokszorosára nőni. Mivel sokan vannak, akik csak egyszer-egyszer mennek fel pestre. Mondjuk vásárolni, szórakozni, rokonokhoz stb... Nekik nem fogja megérni ez a brutális autópályadíj. Ezért inkább a kisebb utakon fogják megközelíteni Pestet. Ezáltal jóval több baleset lesz.Mi pl Veszprémből mindig az M7-esen mentünk Pestre. 4 napos matricával. Olyan 1500-2000 Ft körül volt ha jólemlékszem (3 éve nem voltam). Most ez hozzáadva a cirka 6k-s benzinárhoz még elmegy kategória.
Na de most már a benzin ár önmagában is lenne ~ 8.000 forint + 3000 forintos heti jegy már kicsit durva árat képez összesen. Csak azért, hogy felmenjek Pestre meg vissza. -
Eastman
addikt
2013 január:
95: -
autópálya egy napra: - -
A topik zárja önmagát. 3, 2, 1...
-
Dany007
veterán
Ezekkel az a legnagyobb probléma, hogy a fogyasztást csökkentik.
Viszont a szállítmányozó cégek már nem igazán tudják a fogyasztásukat tovább csökkenteni (takarékosabb útvonalak, kevesebb üresjárat), ezért a többletköltség szépen megjelenik minden terméken amit szállítanak.
Ezáltal minden szállított termék drágul. Ezáltal a kedves vásárló fizetésének kisebb lesz a vásárlóereje. Magyarul ugyanazért a pénzért kevesebb terméket tud vásárolni.
És ez senkinek se jó. Se a kereskedőknek (legyen az multi vagy kisvállalkozás), sem a vásárlónak. 'Igen így kell gazdaságot élénkíteni'Több nyugati országban a válság ellenére is első helyen szerepel a vásárlóerő növelés, de legalább szinten tartása még a megszorítások ellenében is (lásd Olasz o., Anglia).
Bezzeg nálunk szarnak az egészre. Egyre többet és többet vesznek ki az emberek zsebéből.
Közben világosan látszik - ha már itt tartunk - a benzin esetében is, hogy a kereslet jelentősen (több %-kal) visszaesett az elmúlt 2-3 évben.
Másik példa a BKV jegyárak emelésének kérdésében egy politikus vagy közgazdász? - nem emlékszem - megjegyezte, hogy a dolog fordítva is elsülhet. Hiszen ha tovább emelik az árakat, akkor egyre több ember fog más utazási módot választani - pl biciklit vagy autót(!) - és így nem hogy bevételnövekedést nem fog elérni a cég a megemelt jegyárakból, hanem pont, hogy bevételcsökkenést fog eredményezni.És amíg itthon ezen a mentalitáson nem változtatnak, addig az ég világon semmi sem fog javulni.
-
danih
veterán
2006: A benzinár átlépi a 300 Ft-ot. Szíjjártó Úr a népnyúzó kormány felelősségét latolgatja, azonnali jövedéki adócsökkentést sürget.
2012: A benzinár átlépi a 450 Ft-ot. Szíjjártó Úr csendben mosolyog, miközben a riporterek a Miniszterelnököt arról kérdezik, mennyire érzi magát felelősnek a kialakult szituációban.Hsz-em szárazon két történést említ, mindenféle politikai töltet nélkül.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autós topik
- Magyar az űrben
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Horgász topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- RAM topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- További aktív témák...
- Lenovo T14 Gen4 AMD R5 7540U/512GB/16GB/14" 2240x1400 2.2K felbontás IPS
- ROG Maximus Z790 Dark Hero
- Új MSI KATANA 17 Gamer Tervező Laptop 17,3" -35% i7-13620H 10Mag 16/1TB RTX 4060 8GB FHD 144Hz
- Apple Iphone 13 128gb csillagfény színű OLCSÓN . Csere/beszámítás
- OnePlus Pad 2 + OnePlus Pad 2 billentyűzet + Extrák
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B250 i5 7400 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 SUPER 6GB Rampage Everest 500W
- Kingmax 1x2GB DDR3-1333 RAM
- Felújított szerverek, storage-ok, hálózati eszközök Enterprise szinten, minden gyártótól
- Nike Airmax 720 43-as sneaker eladó
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest