Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Noukoum

    veterán

    válasz forumpista #86 üzenetére

    Egyrészt nem dupla ár (Dobhatsz néhány itthoni példát, hasonló kategória, hasonló felszereltség, teljesítmény természetesen.)
    Másrészt rengeteg mindent fizetsz meg: Megfizeted azt hogy óriási a kereslet. Ha nem kellene senkinek, olcsóbban adnák hidd el. (És egy idő után abbahagynák, szerencsére eladják az összes autót)
    Benne van az árban a szervizköltség hiánya (töredéke).
    Benne van az árban a fejlesztési és tervezési költség. Nem nehéz úgy olcsónak lenni ha szökő évente újítunk.
    Azért is fizetsz hogy a gyártás során fokozatosan csökkenjen a co2 kibocsátás.
    De még azért is fizetsz hogy töltőket telepítsenek le, meg azért is hogy azon a töltőn te zöldebb energiával tölts.
    És valóban nem olcsó az akkumulátor (még). Ezek után még kérdés miért magasabb a villanyautó vételára? Igazából ugyanabban a kategóriában egy belső égésű autón több a haszna a gyártónak. Nyilván ne egy swiftet hasonlíts egy teslához.

    Az az autó amiről beszélsz az az id 3. Minden relatív természetesen, “alacsony vételár” csak kvótaautónál lesz, ami konkrétan veszteséges a gyártónak nem is kicsit.

    Megtérülés? Napi 50km-t megyek, évi majd fél milliót spórolok csak az üzemanyagon.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Új hozzászólás Aktív témák