- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Nem növel telepméretet a Galaxy S26 Ultra
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Google Pixel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
válasz
gergejly #117 üzenetére
Honnan kéne az autónak tudnia, hogy eszméletlen vagy? Illetve, hogy történt-e sérülés?
Példa: elpukkan egy légzsák. Honnan lehet megmondani biztosan, hogy van sérült, az nem hívta már a mentőket? Ha egy operátor értesítés előtt az autóval próbál kapcsolatot teremteni, ezek kideríthetők.
Másik: ha pukkanás után azonnal a vészhívót hívja, egy biztonsági centrum környékén mi lenne? Amikor az autógyár tesztel teljes rendszer integritást, akkor is jobb, ha nem megy ki vak riasztás. -
gergejly
aktív tag
Egyébként pont tegnap (szombaton ) jártam úgy, hogy jól jött volna egy assistance szolgágtatás. Terepen voltam(nem terepjáróm van, csak a halál ******ba volt dolgom)
És történetesen felakadtam. Se előre se hátra.
se kötél nálam, sem emelő.És itt jött képbe az ember kreativitása.
-
gergejly
aktív tag
válasz
#24845312 #112 üzenetére
Igen, ez jogos, mert tényleg életet menthet. Arra gondoltam ennek kapcsán, hogy manapság mindenkinek a keze-ügyében van a telefonja. 112-t onnan is lehet hívni, ahol nincs térerő.
Az engem sem zavar, hogy a levelezésemet olvashatják, a telefonomat visszahallgathatják, mert kit érdekel egyáltalán. De feláll a hátamon a szőr a napjainkban folytatott iszonyatos adatgyűjtések miatt. Túlzás. Mint ahogy ez is. Sosem tudhatod, mikor kerülsz olyan helyzetbe, hogy hátrányodra lesz pl hogy tudják az útvonalad. -
#06658560
törölt tag
-
#24845312
törölt tag
válasz
gergejly #104 üzenetére
Pedig de, mert ha olyan állapotban van a sérült, akkor nem fogja tudni felhívni se a 112-t, se semmit.
Sajnos a környékünkön többen haltak már meg emiatt. Volt, aki megfagyott reggelre, volt aki szép lassan elvérzett, és még sorolhatnám. Egyikük sem volt magánál a baleset után, segítséget se tudott hívni, autó pedig nem járt arra egész éjjel. Mire megtalálták őket, már késő volt.Én személy szerint úgy vagyok vele, ha lesz rá lehetőség, utólag is fogok ilyent szereltetni az autómba, sosem lehet tudni, hogy nem-e ez fogja majd egyszer az életemet megmenteni. Hogy esetleg logolni fogják az útvonalaimat? Egészen nyugodtan. Soha nem loptam, nem csaltam, nem bűnöztem, így kicsit se zavarna.
Mint ahogy nem zavar az sem, hogy a telefonhívásaim és SMS-eim is rögzíti a szolgáltató. Érdekes az ellen nem hőzöng senki.
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
gergejly #104 üzenetére
Nehogymá' ne bírjuk felhívni a 112-t, ha baj van.... Az opelnek miért kell belekontárkodnia, hány sérült van, milyen az állapotuk, stb... Az éteren keresztül meg tudnak gyógyítani, mint Gyurcsók az atv-ben?
Aha, persze. Bizonyára felesleges. Sosem történhet ilyesmi, nyilván.És tök jó, hogy már ehhez is van applikáció. Az lenne furcsa, ha nem lenne. Kétségkívül parasztvakítás, hogy a telefon mutassa a keréknyomást, sebességet stb. De erre szolgál a műszerfal. Ennyi.
Az applikáció pont segít abban, hogy mondjuk megtaláld a kocsid egy idegen városban, hogy hol parkoltál. Pont használtam, és tökre jól jött.Remek ötlet, hogy telefonon segítenek azon nyomorultaknak, akik nem boldogulnak a gps beállításával.
Azok a nyomorultak épp vezetnek és nem akarják babrálni a navit. Meg POI-t keresgélni.A lopás elleni védelem egy hasznos funkció. Lehetne. De az, hogy rendőrségi procedúra kell ahhoz, hogy megbénítsák a kocsit... Addigra rég késő .. A tolvajok sem hülyék..
Meg a szolgáltatást nyújtók sem hülyék és nem véletlenül nem engedik, hogy asszonyka letiltsa az ura alatt az autóját merő jófejségből egy veszekedés után. Hogy a rendőrség milyen hatékony és gyors, az már nehogy a rendszer hibája legyen.Király, hogy van benne egy "gomb", amivel elrejthetjük az autót. Legalább is az egyszerű felhasználó tényleg elhiszi, hogy most aztán tényleg nem követhető.
Aki nagyon akar követni, az nem így fogja csinálni...Az unio megint kitalált egy nagy okosságot, hogy még több ember megfigyelhető legyen.
Az Unió kitalált egy okosságot, hogy még több ember életben maradjon.A gyártó meg egyből rástartol a témára, hogy lehetne ezzel is pénzt lehúzni az autós jónépről, és egy szinte felesleges szolgáltatáscsomagot körít melléje.
Havidíjat fizetni ezért, SIM-et a kocsiba is, tartsunk el még egy szolgáltatót! Baromság.
Az undorító az egészben, hogy ezt úgy akarják lenyomni a fogyasztók torkán, hogy milyen jó ez nekik.
Lefogadom, ha lejár a triál időszak, és nem fizetsz elő, ugyanúgy logolják az útvonaladat. Ez erre született.
A gyártó mintegy évtizede üzemelteti ezt a szolgáltatását az USA-ban. Kicsit messze van ez az "egyből rástartol" fogalmától... Havidíjat nem kell fizetni a segélyhívási funkciókért, gondolom ez elkerülte a figyelmed.Nekem alapból sosem lesz olyan kocsim, amiben SIM lesz. Inkább kiiktatom.
Neked tehát nem lesz kocsid.
-
gergejly
aktív tag
Nehogymá' ne bírjuk felhívni a 112-t, ha baj van.... Az opelnek miért kell belekontárkodnia, hány sérült van, milyen az állapotuk, stb... Az éteren keresztül meg tudnak gyógyítani, mint Gyurcsók az atv-ben?
És tök jó, hogy már ehhez is van applikáció. Az lenne furcsa, ha nem lenne. Kétségkívül parasztvakítás, hogy a telefon mutassa a keréknyomást, sebességet stb. De erre szolgál a műszerfal. Ennyi.
Remek ötlet, hogy telefonon segítenek azon nyomorultaknak, akik nem boldogulnak a gps beállításával.
Viszont csak a gyári térképet tudják machinálni, ami nyilvánvalóan csak egy szükségmegoldás, arra az esetre, ha se telefon, sem rendes navi nincs nálunk.
Ne feledjük, hogy a google maps is lementhető offline használatra, illetve kis hazánkban egyszerűen lehúzható akár nng navigáció is, jó áronA lopás elleni védelem egy hasznos funkció. Lehetne. De az, hogy rendőrségi procedúra kell ahhoz, hogy megbénítsák a kocsit... Addigra rég késő .. A tolvajok sem hülyék..
Ezt is kipipálhatjuk, látható, nem erre lett kitalálva ez a cucc.
Meg kíváncsi lennék, a rendőrség mennyivel hatékonyabb az opel helpdeszkel összefogvaKirály, hogy van benne egy "gomb", amivel elrejthetjük az autót. Legalább is az egyszerű felhasználó tényleg elhiszi, hogy most aztán tényleg nem követhető.
Az unio megint kitalált egy nagy okosságot, hogy még több ember megfigyelhető legyen.
A gyártó meg egyből rástartol a témára, hogy lehetne ezzel is pénzt lehúzni az autós jónépről, és egy szinte felesleges szolgáltatáscsomagot körít melléje.
Havidíjat fizetni ezért, SIM-et a kocsiba is, tartsunk el még egy szolgáltatót! Baromság.
Az undorító az egészben, hogy ezt úgy akarják lenyomni a fogyasztók torkán, hogy milyen jó ez nekik.
Lefogadom, ha lejár a triál időszak, és nem fizetsz elő, ugyanúgy logolják az útvonaladat. Ez erre született.Nekem alapból sosem lesz olyan kocsim, amiben SIM lesz. Inkább kiiktatom.
Egyedül flottánál lehet értelme, ahol amúgy is állandóan figyelik az autókat.
-
Reggie0
félisten
válasz
Pttypang #100 üzenetére
Persze, sokminden beleszol. Pl. tachonal ezert kell kb. 3%-on belul lennie(talan 2.7, nem emlekszem), ami azert nem olyan nagyon pontos. A sebessegmeroknel a teljes tartomanyra +/-3km/h hiba a megengedett es a maximumot levonjak a mert ertekbol, de 100 felett az mar szinten <3%.
A lenyeg, hogy technikailag minden adott hozza es arra tokeletesen alkalmas mar most is minden, hogy megallapitsak a gyorshajtas tenyet bizonyos esetekben. Pl. ha 200-al mesz 130 helyett. Az mas kerdes, hogy a jelenlegi torvenyi keretek kozott a birsag megallapitasahoz szukseg van a pontos sebessegre is(azaz hitelesre, mert a ketto azert nem kovetkezik egymasbol kozvetlenul), mert ahhoz kotott a buntetes merteke es anelkul nem lehet most mit kiszabni. De semmi akadalya sincs, hogy lepesrol lepesre haladjon a rendszer a teljes kontrol fele. -
Reggie0
félisten
válasz
guriga1234 #99 üzenetére
Hat hogyne
Addig probald meg kitalalni, hogy ha egy kocsi 20 km/h-val kozelit egy hidhoz, akkor a hid mekkora sebesseggel kozelit a kocsihoz. Esetleg b) feladatnak probald meg kitalalni, hogy a kocsi er-e elobb a hidhoz vagy a hid a kocsihoz, esetleg egyszerre. Jo toprengest.
-
Reggie0
félisten
válasz
guriga1234 #97 üzenetére
Fizika tudas 0, erettsegid azert van? Fussal neki megegyszer.
Sima passat.
-
guriga1234
addikt
A viccest értelmezd --> nevetséges.
A hiteles mérőddel egyidőben ott álltál az út szelén a mérőddel, és vezetted is az autót, ugye? Kvantumember lehetsz szuperpozícióban...Egyébként, ha már nem titok: milyen autó produkálta neked azt a "pontos" adatot? Erről eddig szemérmesen hallgattál. Vagy csak az ábrándjaidban létezik?
-
Reggie0
félisten
Nyilvan, nem azt mondom hogy hitelesitettem. Csak azt mondatam, hogy volt egy hiteles merom amivel megegyezo ertekeket mutatott. Sehol sem allitottam, hogy ez a helyes eljaras. Azt viszont tokeletesen cafolja, hogy minden autoban kevesebbet mutat a sebessegmero. Az, hogy mennyit csaljon allithato az ECU-ban, pl. a VCDS kod valtoztatasaval. Nyilvan ettol sem lesz hiteles, meg mielott felreerted.
-
#56573440
törölt tag
-
Reggie0
félisten
válasz
guriga1234 #85 üzenetére
Ezt onnan tudod, hogy lemerted mindet? Naugye. Bar az elvakult hittel nem lehet mit kezdeni, csak az a templomba valo, nem ide.
En mar lattam olyat, ami pont annyit mutatott(tudom van sajat hitelesitett Prolaser II-m, azaz hitelesitett volt ugy 4 eve amikor vettem es aktivan meregettem). -
válasz
guriga1234 #85 üzenetére
Alapbol ki a fene allitgatna utana, ahogy kopik a gumi peldaul? Ha a gyari fix tulzast nem nezzuk, akkor is egyre pontatlanabb, ahogy kopik
-
#56573440
törölt tag
Felfelé akart lenni... nálam a 140 nincs 133, de a lényeget felfogtad az a lényeg.
Az a tahograf azért messze nem arról szól amiről itt beszélünk. Majd ha hitelesitett jeladó mérik a tengely fordulatot, hitelesitett kerekek hitelesitett nyomason mennek, akkor talán beszélgetünk bármiről. Btw a tacho ad hiteles sebesség adatot? Mióta?
-
Reggie0
félisten
válasz
guriga1234 #81 üzenetére
Ilyen logikara barki kepes mint te, mondok en is egyet: Neked biztos nincs monitorod, azert nem tudsz olvasni.
Nem mutat minden auto sebessegmeroje tobbet. A toveny csak annyit ir elo, hogy kevesebbet nem mutathat(20km/h felett). Aztan az, hogy az offszetet vagy szorzot szoftveresen vagy hardveresen kapja es hol iktatjak be, megint mas kerdes. Az, hogy a CAN buszon hiteles adat all-e elo vagy sem, nem fugg attol, hogy neked mit mutat a muszer. Csak attol, hogy hitelesitik-e. Gondolom kamionod sincs, ezert nem hallottal a tachografrol(a tahokhoz nincs koze, meg mielott felreertened) sem.(#82) blackrulz: jol is neznenk ki, ha lefele csalna.
-
#56573440
törölt tag
"A CAN buszon megkapja a hitelesnek szamito sebessegadatokat, amit a muszerfalon is olvashatsz."
Loooooooool
Hiteles mereshez hitelesitett mérőműszer kell. Amit a kocsi mutat az származtatott érték, mindegyik csal masszívan lefele alapból is, más kerekmerettel meg... A muszerfalhoz képest a GPS az atomora...
Engedd el szerintem, ez nagyon mellé kezd megint menni...
-
guriga1234
addikt
"A CAN buszon megkapja a hitelesnek szamito sebessegadatokat, amit a muszerfalon is olvashatsz." - neked valószínűleg nincs autód. Ha lenne, akkor tudhatnád, hogy minden autó sebességmérője többet mutat, mint a valóság. Általában 3-6 km/h-val mutat többet. Akkor milyen hitelesnek számító sebességadatról regélsz? Ráadásul, a keréknyomás ( --> a kerék átmérője változik!) is hatással van a sebességadatra.
-
Reggie0
félisten
válasz
#56573440 #71 üzenetére
Kit erdekel a GPS, ha sebessegrol van szo? A CAN buszon megkapja a hitelesnek szamito sebessegadatokat, amit a muszerfalon is olvashatsz. GPS legfeljebb ahhoz kell, hogy nagyjabol hol volt akkora a sebesseg. Pl. ha nincs a kozelben autopalya akkor eleg nehez a >130-at kimagyarazni, hiaba pontatlan a pozicio adat.
-
Tehat ha a lopast azzal kezdem, hogy egy gumikalapaccsal leutom a kis uszonyt a teton, akkor a problemak ezen resze ezzel el is van intezve.
Koszonom a segitseget. -
azbest
félisten
Nekem a Die Hard 4 autólopós jelenet ugrott be róla
-
stamas80
tag
Bog!
Nem volt olyan érzésed, hogy csak a Zsolt dolgozik ott aki tud magyarul? -
guriga1234
addikt
válasz
#24845312 #70 üzenetére
Az egész dolognak a sarkalatos pontja a SIM kártya, illetve a hozzá tartozó előfizetés. Egy év után, ha valaki nem fizet elő, akkor nem fog semmi adatot sem küldeni. Persze hozhatnak törvényt, mint pl. a kötelezőre is, hogy elő kell fizetni. Viszont nálunk a gépkocsipark átlagéletkora 10+ év, arra meg senkit sem lehet kötelezni, hogy drága pénzen beszereltessen ilyet az autójába, arról nem is beszélve, hogy sok autó műszakilag eleve alkalmatlan arra, hogy egy ilyen utólagosan beszerelt cuccot használjon.
Ki kell venni a SIM kártyát és nincs több árulkodás.
A cikk egyébként szerintem arról szól, hogy csak olyan új autót lehet forgalomba helyezni, amiben ilyen, vagy hasonló rendszer van. A használata viszont nem lehet kötelező. Ha mégis, és ha valaki nem akarja, hogy árulkodjon az autó, akkor tönkre kell tenni és annyi. -
#56573440
törölt tag
válasz
#82729984 #65 üzenetére
"Egészen addig amig nem a te kocsidat lopják el úgy hogy odasétál a tolvaj, megnyom egy gombot a laptopján és már viszi is a kocsit"
Ez volt az egyetlen értelmes sor, a többi megint álmodozás, arra hadd ne kelljen reagálni... És ebben is tévedsz, pont ezt csinálta. Kártyás Renault, amikor lezartam kiolvasta a kódot, csinált egy kártyát és lábon vitte el... egyéb kérdés?
Ha felebredtel nézz utána mi hitelessitheto mérőeszköz és miért. A GPS nem az, és ez nem jogi kerdeskor. Céges ejnye-bejnye szintre ok. Aminek büntetőjogi következménye van annak nem használható.
-
#24845312
törölt tag
válasz
#82729984 #69 üzenetére
Elméletben megoldható a dolog, igen.
Abban tökéletesen igazad van, hogy ehhez nagy képzelőerő kell, és bevallom, régebben én is nagyon szerettem a sci-fi regényeket/filmeket, de már jó ideje inkább realista szemszögből nézem a dolgokat.
Hogy a fuvarozócégeknél arra a néhány darab autóra GPS-es nyomkövetés van beélesítve, ezt tudom én is. De azok egyrészt céges autók, a cég a saját autóit követi nyomon, másrészt pedig a forgalomban lévő többi autóhoz képest elenyésző számban vannak. Nem többmillió autót kell figyelni egyszerre, hanem csak pár darabot cégenként (már ahol van egyáltalán ilyen).
Sokkal "jobb" a helyzet abban az esetben, amit írtál, hogy minden autó saját magát "jelentené föl" (bár ennyiből akkor automatikusan korlátozhatná is a jármű sebességét), de ehhez meg pontosan tudni kéne azt, hogy vajon lakott területen belül haladunk-e vagy sem?
Sajnos a jelenlegi navigációk nem tudják. Nekem is +10%-ra van beállítva a sebességtúllépési figyelmeztetésem, és a lakott terület elhagyása után nagyon sokszor meg is kapom a figyelmeztetést, hogy túl gyorsan megyek, mert szerintük én még lakott területen belül vagyok, holott már "rég" elhagytam a táblát. Ez alapján simán begyűjtenék akár napi 50 büntetést is, vagy még többet. (Több gyártó több eszközét használtam már, az összes térképgyártó térképével, mindnél volt ilyen és más egyéb probléma is.)De ez csak egy probléma a sok közül, ami miatt csak elmélet fog maradni még jó ideig ez a dolog.
(Persze a fenti dolog kiküszöbölése érdekében tehetnének minden egyes lakott terület táblához egy-egy jeladót is, de hogy nem lesz semmiféle ilyen dolog megvalósítva itt Magyarországon, míg mi élünk, ebben egészen biztos vagyok.) -
#82729984
törölt tag
válasz
#24845312 #66 üzenetére
Nézd, nagyon limitált a képzelőerőd.
Képzeld el a következő automata megoldást:
a kocsidban van GPS, van navi, meg van SIM kártya+adatforgalom beépítve.A kocsi méri hogy mennyivel mész, az automata navi alapján tudja hogy az adott úton mennyi a limit. Nincs más dolga mint ha a sebességed túllépte a megengedett limitet 10%-al akkor ezt gyüjti, majd mondjuk óránként vagy naponta egyszer bejelentkezik a központba és elküldi a legnagyobb sebességtúllépés paramétereit ha volt, aznapra. Ennyi.
A rendőrségen lévő számítógépnek csak annyi dolga van, hogy ellenörzi hogy az adott útszakaszon tényleg annyi volt-e a limit és ha igen, már megy is a bünti. Gyakorlatilag a saját autód jelentene fel.
Egy dolog kell csak hozzá, hogy a kocsiban lévő sebességmérő berendezést (pl. GPS vagy kombinált megoldás), hitelesnek kell tekinteni (de ez csak jogi részletkérdés).
És most kapaszkodj meg: kollégám egy dohánycégnél volt terítő itt magyarországon és ez náluk már online ment. Konkrétan rászóltak telefonon ha túllépte a sebességhatárt, sőt azt hiszem valami belső bünti is volt érte.
-
HoaryFox
őstag
Azt a mindenit
Vannak ám itt összeesküvés-elméletek jócskán.
A cikkhez: jó ötletnek tartom, hogy Európában is kapunk ilyet ha akarjuk, ha nem, mégiscsak egy elég figyelemelterelő dolgot (telefon) "helyettesít" úgymond.
Én arra lennék kíváncsi, hogy mi van akkor, ha balesetezem és az akksi kirepül / használhatatlan / kábelek elszakadnak, akkor lesz a GSM és a GPS modulhoz tartalék akkumulátor vagy meg vagyon lőve a júzer?
-
#24845312
törölt tag
válasz
#82729984 #53 üzenetére
Viszont nem csak az autópályára/fizetős útra felhajtó autókat kéne így figyelni, hanem minden egyes forgalomban lévő autót, és nem csak az elenyésző számú kamerás mérőhely által rögzített adatokat kéne figyelembe venni, hanem folyamatosan minden egyes autó GPS adatát másodpercenként figyelembe kéne venni (és rögzíteni), minden egyes megtett méterre vonatkozóan. Ez bődületes adatmennyiséget jelentene, szerintem erre jelenleg nincs kapacitás. Valós időben ez eleve fizikai képtelenség, és utólag sem fog ezzel egyetlen szerv sem foglalkozni, hacsak valami ok miatt (pl. baleset) nem fogják lekérni külön az adatokat.
Kb mintha azt mondanád, hogy automatikusan kiküldik a rendőrséget valakire valós időben, ha elhangzik egy bűncselekményre utaló mondat két fél telefonbeszélgetésében. Ilyen nincs. Hogy utólag kikérik a rögzített felvételeket 1-1 gyanúsított esetében, az igen, de hogy ok nélkül minden egyes ember minden egyes beszélgetését ellenőrizzék valós időben, avagy záros időn belül, ez fizikailag lehetetlen. Bizonyos megfigyelt személyek (erősen korlátozott darabszám) esetében megoldható, de az összes telefonáló ember/forgalomban lévő autó esetében egyszerre lehetetlenség.
Majd talán egyszer, a távoli jövőben... -
#82729984
törölt tag
válasz
#56573440 #64 üzenetére
Sőt akár holnap kitörhet egy atomháború is nem? Következésképp senki ne tegyen ajtót, kaput, zárat, lakatot a lakására, ne zárja be az autóját stb stb, hisz ha kitör egy atomháború akkor ezek ugyis mit sem érnek...
Na érted...Az a baj, hogy általános problémákat szélsőséges dolgokkal próbálsz bagatellizálni.
Mert ugye nagyon nem mindegy hogy mekkora a valószinüsége annak hogy egy hackkel lelövik az egész internetet (szinte zéró), meg annak hogy feltörik a kocsidat.
Eddig, a kocsidban pl. csak egyedi müszaki hiba esetén lehetett balesetet. Értsd: nem fordulhatott elő olyan hogy egy autópályán az összes autó hirtelen szalagkorlátnak ment mert hirtelen minden besz@rt valami technika.
Az új autóknál (és jövöbeni) autóknál ez simán előfordulhat. Kell hozzá egy hacker, egy-két lyuk a kocsik it rendszerén, és egy rosszakaró aki pl. végigautókázik egy autópályán és az összes mellette elhaladó autóra feltölti a kártékony kódot.
Majd egy gombnyomás és voalá, az összes autó balesetezett.Vagy mondok jobbat: hasonló módszerrel elköthető lesz egy városban az összes autó egy gombnyomásra. Feltöltik a kártékony kódot egy sérülékenységen keresztül mondjuk egy tesco parkolóban állva, majd az összes megfertőzött önvezető autó szépen hajnal kettőkor elmegy magától a megadott helyre.
A technikai adott, angliában a BMW-ket úgy lopták el hogy mellé álltak egy mobil átjátszóállomással, majd kihasználták azt a borzasztóan nehéz sérülékenységet miszerint a kocsi azt tekintette hitelesnek aki elküldte neki a saját alvázszámát, ami leolvasható volt az autóról kivülről is, de a biztonság kedvéért ha rosszat küldték neki elküldte a jót hogy ezt kellet volna... És már nyilt és indult is a kocsi...
Mert a gyártó a mobil csatornát eleve biztonságosnak tekintette...Szóval, igen ez k.rva nagy baj. Nem az hogy a technológia erre tart, azzal nincs semmi gond, hanem azzal hogy mindenki sz@rik a biztonságosságra nagy ivben mert egyfajta hurráoptimizmus van.
Egészen addig amig nem a te kocsidat lopják el úgy hogy odasétál a tolvaj, megnyom egy gombot a laptopján és már viszi is a kocsit. Meg amig nem a te kocsid vág át a szembe sávba a kamion elé, mert egy hülyegyerek épp szórakozott a kocsiddal.
-
#56573440
törölt tag
válasz
#06658560 #62 üzenetére
"Már most tudja ezt az Opel rendszere."
Jah hogy lopáskor kérésre gyújtást meg tudnak szakítani.
"Vagyis egy feltörés elég neki."
Ezzel van a bajom úgy igazából. Ez ilyen ultimate érv, hogy jah hát innen meg már elég csak feltörni. Az megvan hogy ezt a repüléstől kezdve bármire rátolhatod? Elég csak meghekkelni a tornyot aztán a gépet szépen a földbe teszik le a pilóták. Én nem állnék meg itt. Elég csak meghekkelni a zinternetet és megáll az egész világ
-
guriga1234
addikt
"bmw-t simán lehetett nemrég még hackelni és távolról bárki kinyithatta aki értett hozzá - ergo simán el lehet lopni" - először is ez nem mindegyik bömösre volt igaz. Másodszor meg: az enyémben van egyéb okosság is, ezért azt max tréleren tudnák elvinni (de úgy meg bármelyik autót).
-
sgery
őstag
Egyik oldalról jó dolog ez, mert tényleg van olyan baleset, amikor nincs más az úton és lehet észre sem vesznek, tehát nem ott leheled ki a lelked hanem tudod hogy úton a segítség.
Másrészről viszont a szokásos emberi jogok kérdése merül fel. Itt már nincs olyan, hogy ne tudnák mikor és merre jártál/jársz (nem mint ha telefon alapján ne tudnák már régóta..). Persze, akinek hátsó szándéka van az 1. retro kocsival jár amíg abba sem lesz kötelező 2. gps blokkolót használ. Tehát csak a jóhiszemű emberek ellen lesz felhasználható.
Az pedig mindig az aktuális jogi szabályok szerint határozható meg, hogy mi helyes mi nem, illetve nekünk ebből mi helyes és mi nem. Pl. van most az m0-áson egy 40-es tábla. Lehet tippelni 100-ból hány ember megy helyette 60/80-al. Igen, 100, mert a kamion is rommá tol ha véletlen 40-re lemész. Nem szabályos, még sincs miatta baleset, mégis mindenki szabályt szeg.Harmadrészről a réseket is megnézném, mennyire könnyű feltörni a rendszert. Mert pl. bmw-t simán lehetett nemrég még hackelni és távolról bárki kinyithatta aki értett hozzá - ergo simán el lehet lopni..
És mi van ha rossz emberek kezébe kerül az irányítás és random kirobbantja a légzsákot távolról a képembe? 10év múlva minden önvezető lesz, ott egy hacker támadás esetén mindenkit beküld a szakadékba a gép?Az irány talán jó, de szerintem senki sincs felkészülve arra a hihetetlen robbanásra az autóiparban ami épp most kezdődik. És rossz vége is lehet (pl. Tesla béta önvezetése - hülyékre bízni az ilyet, nem épp értelmes lépés meg is lett az eredménye)
-
#56573440
törölt tag
válasz
#82729984 #48 üzenetére
"A totális megfigyeléstől és adatgyüjtéstől félünk. "
"Az autókban akad még egy gomb, amivel elrejthetjük a kocsit más, hozzáféréssel egyébként rendelkező személyek elől. Ilyenkor nem lehet lekérdezni az alkalmazásban az autó helyzetét, a központ sem látja, csak akkor írja felül ezt a beállítást, ha segélyhívásról, vagy lopás miatti intézkedésről van szó."
"Dehogynem. És minél több ilyen rendszer lép életbe annál jobban, a rendszerek adatainak összekapcsolásával."
Mármint milyen rendszer? Pontosan.
"Törökországban a puccs után 32 ezer embert tartoztattak le"
El nem hittem volna ha nem mondod hogy ennyi ilyen opelt elpasszoltak már ott... Az azért nem semmi.
"Na azok se gondolták hogy egy facebook megosztás után börtönbe kerülnek. Vagy mert egyszer beszéltek valakivel telefonon ami akkor jelentéktelennek tünt de ennek nyoma maradt a török szolgáltató rendszerében és most ezért elővették őket."
Vagy igazából azt is leírhatod, hogy halvány gőzöd sincs hogy hogy és milyen kritériumok alapján találták őket, milyen módszerekkel. De ha van valami_hiteles_ forrásod hogy ezen emberek túlnyomó részét milyen módszerrel határolták be pls ne tartsd ám magadban, mert az szexy.
"Azt kellene felfogni, megérteni, hogy nagyon nagy ám a távolság a pszichológiai kezelésre szoruló paranoia és "nekem nincsen semmi titkolnivaló" rólam bárki bármit gyűjthet hurrá optimista megközelítés között."
Én meg azt mondom, hogy lopták el a kocsimat és volt balesetem is, mindkét esetben mocskosul jó lett volna ha van egy ilyen kütyü a kocsiban...
Értem én hogy mit akartok, csak az a baj, képtelenek vagytok konkrétumokat írni.
Még ha arról beszélgetnénk, hogy a telefonos appal lehet nyitni ezt a kocsit vagy a naviba bele lehet nyúlni ugyanúgy,és társai amik úgy egyébként a cikkben szerepelnek, akkor azt is tudnám mondani hogy okééé, az azért nekem se tetszik alapvetően.De felettébb viccesnek tartom, hogy egy ilyen biztonsági kockázatokat rejtő konstrukciót olvasva (azért lenne egy tippem hogy hányan olvasták el...) a legnagyobb bajotok hogy ha a gyártók összefűzik ezt egy globális adatbázissá és ezt a világ kormányaival mind és kérdés nélkül megosztják, akkor az aggályos.
-
Jó ez az újítás lehet hogy a következő autóm is Astra lesz.
-
#82729984
törölt tag
válasz
#24845312 #51 üzenetére
"Gondolod lesz erre kapacitás, hogy a forgalomban lévő összes autó minden egyes megtett méterét elemezgessék, hogy ki mikor lépte túl a megengedett sebességet?"
Bonyolultabb mint kamerával rögziteni a forgalomban lévő összes autó rendszámát autópályán, autuúton, körgyürün néhány km-erenként, majd összefuttatni hogy van-e érvényes matricája és amennyiben nincs a büntit kiküldeni?
Csak mert ez igy 2016 elég mindennapos dolog, ha nem hiszed hajts fel az M7-esre matrica nélkül.
Ha az autó elküldi a sebességét meg az utat amin halad, akkor kb. ennyi a szoftver:
if (kocsi sebessége > sebességhatár*1.1) then send(30e HUF) -
#24845312
törölt tag
Gondolod lesz erre kapacitás, hogy a forgalomban lévő összes autó minden egyes megtett méterét elemezgessék, hogy ki mikor lépte túl a megengedett sebességet?
Baleset, bűncselekmény, stb. esetén jó lesz ez, hogy meg tudják nézni ezt is, de egyéb esetekben kizártnak tartom, hogy ezzel foglalkoznának. -
tolts.hu
őstag
válasz
guriga1234 #46 üzenetére
Ez tök jó lesz mert a rendszer automatikus fogja érzékelni GPS alapján például a gyorshajtásokat is, és automatán jönnek a büntetések..
-
#56573440
törölt tag
"Nem vagyok paranoid, de én se tartom jó iránynak az állampolgárok teljes megfigyelését."
Csak az egész mondandóm szól arról, hogy ez, amit most teszteltek, ez bizony pont nem az.
A többi megint a kérlek ne a fejetekben élő, ebből továbbgondolt kép kiszínezését vitassuk meg kategória továbbra is.
Guriga: aranyos az eszmefuttatásod a kommentekkel kapcsolatban, csak azt nem tudod hogy pár topikban szedtem össze a jelentős részét... A kommented maradványa meg a munkásságodnak megfelelő személyes síkra terelés, meg általános lázongás. Még véletlenül se az amit kérdeztem.
Egyébként meg marhára nem értelek ám. Hőzöngsz hogy nem engedsz be senkit a privát szférádba, és közben bizonygatod hogy engem és téged is épp most is megfigyelnek úgy általában mindenkivel együtt. Akkormostmi?
Szerintem maradjunk abban, hogy a teljesen nyugodt magán szférádban elvérezhetsz tőlem az út mentén egy kietlen helyen, én azért mocskosul tudnék örülni, ha akkor a kocsim megjelenne egy bármilyen központban akik küldenek egy mentőt.
Egyébként egy pillanatig nem hiszem hogy nem figyelnek, csak azt sajnálom majd, akinek végig kell túrnia a 30-50.000 km-et amit én megteszek majd évente egy ilyen kocsiban. A gmail spam listám izgalmasabb lesz utána mondjuk az is igaz.
-
#82729984
törölt tag
válasz
#56573440 #44 üzenetére
A totális megfigyeléstől és adatgyüjtéstől félünk. Az hogy az állam csinálja, vagy ellopják tőle és mások, az tökmindegy.
Azért tartunk tőle, mert nagyon könnyü visszaélni vele.
"Mert ez még csak megközelítőleg se használható arra, amit itt a társaság fele fest a falra..."
Dehogynem. És minél több ilyen rendszer lép életbe annál jobban, a rendszerek adatainak összekapcsolásával.
Törökországban a puccs után 32 ezer embert tartoztattak le (és nyilvánvalóan nem 32 ezer ember szervezte). Na azok se gondolták hogy egy facebook megosztás után börtönbe kerülnek. Vagy mert egyszer beszéltek valakivel telefonon ami akkor jelentéktelennek tünt de ennek nyoma maradt a török szolgáltató rendszerében és most ezért elővették őket.
Azt kellene felfogni, megérteni, hogy nagyon nagy ám a távolság a pszichológiai kezelésre szoruló paranoia és "nekem nincsen semmi titkolnivaló" rólam bárki bármit gyűjthet hurrá optimista megközelítés között.
És bizony mindkét szélső esetre -idővel- igen könnyen rá lehet b@szni. Tehát a legjobb ha próbáljuk a paranoia és hurrá optimista közötti szintet féluton jól belőni. Nem kell körbeaknázni a házat, de az se jó ha vadidegenekre bizod minden adatot, mert az emberiség -történelmi tapasztalatok- alapján, többnyire nem szent terézekből áll.
-
guriga1234
addikt
válasz
#56573440 #44 üzenetére
Nem igazán vagyok kényszeres kommentelő, ez inkább rád lehetne igaz (elég csak a regisztrálási idő és a hozzászólások arányát megnézni).
Ha a 85 a születési dátumod, akkor bizony jól sejtettem, hogy saját tapasztalatod nincs az átkosról, amikor még durva módszerek voltak. Azóta csak annyi változott, hogy a módszerek finomabbak lettek. De egy pillanatig se hidd, hogy a hatalom nem figyel. Nem konkrétan téged, vagy XY-t, hanem általában mindenkit, de szükség esetén konkrétan is.
Nekem nincs félnivalóm, törvénytisztelő ember vagyok, csupán időnként hágom át a közlekedési szabályokat akkor, ha azzal semmit és senkit sem veszélyeztetek (magamon kívül persze). De ezzel együtt is védem a privát szférámat, és amihez senkinek semmi köze, ahhoz nem is engedek senkinek betekintést/hozzáférést. -
nemlehet
őstag
válasz
#56573440 #44 üzenetére
Nem vagyok paranoid, de én se tartom jó iránynak az állampolgárok teljes megfigyelését. Ez elég hülyén hangzik, de egyszer kerülj bárkinek az útjába akármilyen kicsi dologgal zsarolható leszel.
Pl gyakori módszer ez amikor valamilyen politikai erő holdudvara szeretne ingatlant/területet megszerezni. Itthon is volt rá példa, de a ruszkiknál rendszeres.
Esetleg nem is beszélve arról ha valami olyan beosztásban vagy egy nagyobb cégnél ahol üzleti titkok birtokában leszel. Nem véletlen kell egy nemzetbiztonsági átvilágításon a szeretőket is bevallani, mert nem mindenki Eltolcsy, hogy simán kibandzsalítsa magát a szituból..Lehet mondani, hogy szalagmunkás vagyok, tanyán élek, nem megyek sehova, de a legtöbb embernek van titkolni valója ami pont elég ahhoz, hogy keresztbe tegyenek neki kisebb-nagyobb dolgokban ha akarnak. Az információ hatalom és nagyon meg kell gondolni kinek a kezébe való.
-
#56573440
törölt tag
válasz
#06658560 #42 üzenetére
Na várjál kérlek...
"Mennyire lesz jó, hogy potenciálisan ott lesz a lyuk, az autódból bármikor egy darab tégla praktikumával egyező terméket gyártani, távoli hozzáféréssel?"
Miért érzed úgy, hogy a kommentemben kifejezetten kért "elképzelt, továbbgondolt, így is használhatnák bullshitet hagyjuk már" rész után neked ilyeneket kell leírni? Erre képes a bemutatott rendszer? Akkor?
"Miért jó a mellett érvelni, hogy ha jelenleg valamilyen adatgyűjtéshez a megfelelő állami szervezet direkt e célú tevékenysége kell, a jövőben elég legyen n darab adatbázist átfésülni, mert mások össze szedik?"
Na várj. Akkor most tisztázzuk már mitől fosunk. Az államtól vagy hogy ha kikerül ez az adatbázis a netre?
"Mennyire pontos a mobilcellás helymeghatározás? És a GPS adatok ehhez hogy viszonyulnak?"
Ha nem offroadozol meglepően pontos. Belvárosban a telefonom is megtalálja magát gps nélkül 1-2 utca közelítéssel, országúton meg egészen jól betippeli magát. Ha épp az érdekel bárkit aki hozzáfér az adatokhoz hogy merre jártál autóval, elég jó közelítéssel megtalál.
Guriga: Nem nem éltem az átkosban, se előtte, de paranoid skizofrén se vagyok, illetve valamiért nem érzek kényszert hogy minősítsek látatlanban beszélgetőpartnert akiről láthatólag fogalmam sincs. Persze ez is valami onnan származó maradvány lehet egyeseknél, szerencsére nem vagyunk egyformák. Megtennéd hogy nem az összes ilyen topikban lejátszott én kérdezek konkrétumot, ti írtok homályos "ha értenél bármihez vagy látnád amit én akkor értenéd" képeket vázolnál, hanem a témával kapcsolatban fejtenéd ki a kérdésemre a választ? Ha már kényszeresen kommentelhetnéked van...
Egyébként meg "vagy egy olyan mobil van nálad, ami nem köthető hozzád, " megoldása: pl hozzád kötik ha már annyira izgalmas vagy nekik.Miért fáj bárkinek, EZ a rendszer. Nem ami hozzáfér a kocsid elektronikájához. Nem ami a rendőrségnek jelent automatikusan. EZ a rendszer. Mert ez még csak megközelítőleg se használható arra, amit itt a társaság fele fest a falra...
-
guriga1234
addikt
válasz
#56573440 #41 üzenetére
Ha nincs nálad mobil, vagy egy olyan mobil van nálad, ami nem köthető hozzád, továbbá olyan úton mész, ahol nincs véda (pontos lista van arról, hogy hol vannak telepítve), akkor hogyan is figyelnek meg téged? Maximum úgy, ahogy régen: követtek autóval, de ez könnyen kiszúrható és ki is védhető, még ha váltott kocsis megfigyelésről is van szó.
Ha te felnőtt emberként éltél volna az átkosban (nem közvetlenül a rendszerváltás előtt, hanem korábban is), továbbá minimális rálátásod lenne a hatalom működésére (láthatóan fogalmad sincs), akkor minimum megértenéd azokat, akik nem szeretik, ha a magánéletükbe belemásznak. Normális esetben meg te is a véleményükön lennél. Normális ember nem akar "1984"-et.
-
#06658560
törölt tag
válasz
#56573440 #41 üzenetére
Egy folyamatosan onlány lógó rendszer mennyire lesz biztonságos, ha a first man felesége privát biznisz szervere adatai netre kerülhettek, ha NSA adatok netre kerülhetnek? Mennyire lesz jó, hogy potenciálisan ott lesz a lyuk, az autódból bármikor egy darab tégla praktikumával egyező terméket gyártani, távoli hozzáféréssel? Miért jó a mellett érvelni, hogy ha jelenleg valamilyen adatgyűjtéshez a megfelelő állami szervezet direkt e célú tevékenysége kell, a jövőben elég legyen n darab adatbázist átfésülni, mert mások össze szedik?
Mennyire pontos a mobilcellás helymeghatározás? És a GPS adatok ehhez hogy viszonyulnak?
-
#56573440
törölt tag
válasz
#82729984 #40 üzenetére
"Ezzel szemben, amire ennél sokkal hatékonyabb az az átlagemberek ellen felhasználás."
Ez annyiszor jött elő, ahányszor nem sikerült senkinek megválaszolnia a kérdést: mégpedig hogyis?
És most ha lehet ne a képzeletetekben élő a kocsim az államnak és a rendőrségnek automatán jelenti ha fingtam, kielemzi, és ha bejelentett vegán vagyok, de a gázok húsfogyasztásra engednek következtetni, akkor asszonynak megy az sms. Az ilyen elképzelt, továbbgondolt, így is használhatnák bullshitet hagyjuk már, mert ha tényleg akarnak _rólad_ tudni bármit, merre jársz, mit csinálsz, mióta megoldható? Kit érdekel a kocsid hova küld bármit, a hatalom egy pöccintéssel hozza a cellaadatokat és tádám. Ott a Véda is, azok is mind figyelnek...Engem mondjuk nem, de téged tuti
Mert a kerékcserés példád nagyon szar volt, vagy nem voltál még a 4-es úton a lányoknál
-
#82729984
törölt tag
"Nem lenne egyszerűbb szerintetek megtalálni a gyilkosokat"
Nem. Általános tapasztalat, hogy a bünözök elég hatékonyan védekeznek az ilyenek ellen.
Lásd például a francia terrortámadás. Az elkövetők vettek néhány eldobható föltöltőkártyás telefont, amit csak a merénylet előtt pár órával kapcsoltak be előszőr és azon tartották a kapcsolatot. A titkosszolgálatok a hajukra kenhették az összes lehallgatási-nyomkövetési adatot.
Ezzel szemben, amire ennél sokkal hatékonyabb az az átlagemberek ellen felhasználás.
"Engem aztán követhetnének méterről méterre"
Egészen addig, amig egy válási perben az nem lenne a perdöntő bizonyiték, hogy az autód gps-e szerint - ami automatán jelentett a központnak - túl sok időt töltöttél egy helyben a 4-es főút mellett. Aztán magyarázhatod hogy a defektes kereket cserélted és nem k.rváztál.
Számtalan módja van a visszaélésnek, és senki sem szent, mindenkiről lehet találni kényes dolgot.
"Ne mondjátok, hogy gyorshajtás miatt nincs sok baleset."
A hivatalos statisztikák szerint a balesetek 28%-át okozza, de ebbe beleértik a relativ gyorshajtást is (magyarán amikor jeges úton 50-el az árokba csúszol). Tehát a balesetek 72%-át _nem_ a gyorshajtók okozzák.
A KSH adatai szerint a halálos balesetek kb. 3%-át okozza az abszolút gyorshajtás (azaz amikor valóban többel mész mint a megengedett)
-
xmaas
őstag
Kar magyarazni nekik csak annyit tudnak hogy " niiizddd man a paranojast hohoho zakkant szegeny nem noooormaaalis hat nekem nincs semmi rejtegetni valooom ha mit felsz stb.
".
Meg mindig nem olvastak el gondolom a tortenelem konyveket ahol van nem egy es nem ketto pelda/esett ahol visszaeltek a hatalomal.,informacioval mindennel ,atgazoltak embereken tonkretetek eleteket azert hogy megkapjak a hatalmat/profitot/penzt/gazdagsagot illetve ne veszitsek el.Cegek,vallalatok, kormanyok,hivatalok mind egy kutya megtesznek mindent a penz szerzes erdekeben eladjak a lelkuket ,kicsi gyerekeknek eladnanak kokaint ha buntetlenul meguszhatnak ,szoval figyelni kene mert eloszor pici dolgokat adunk oda nekik aztan egyre tobbet fognak kovetelni amig egyszer csak felebredunk hogy porazon logunk es csak oda mehetunk/azt csinalhatjuk amit a hatalom megenged nekunk
Ez a szolgaltatas mukodik mar csomo eve USA ban jo dolog meg nem is, de amig penzt akarnak lekapcsolni rolunk 1 ev "probaverzio" utan hat koszonom en nem kerek belole.
Meg valahogy azt se neznem jo szivvel hogy az en autom kuldozgeti az adatokat ahova kedve szotyan, illetve hogy nekem tavolrol valaki betudjon szolni a kocsi dolgaiba elinditas/leallitas stb. nem erzem kellokepen biztonsagosnak a dolgot meg ha lenne is az autoba "by default" en kiherelnem ..
En inkabb egy olyan dologra szavaznek hogy ha baleset tortenik a kocsi tudjon kuldeni magatol veszhivast egybola rendorsegnek anelkul hogy legyen benne mikrofon meg ilyen baromsagok amiket kitudnak hasznalni a gyartok adathalaszatra .Boven eleg hogy a bank meg mail meg anyamkinja szolgaltato tud midnent rolam semmi szuksegem hogy az autom gyartoja is belatast nyerjen a dolgaimba
-
Misi1979
őstag
Akkor ne használj mobiltelefont, tudod, a szolgáltatód nagy pontossággal meg tudja mondani, hol vagy éppen.. vagy a mobilszolgáltatódban megbízol?
És ne gyere azzal, hogy csak bizonyos engedélyek birtokában adják ki a megfelelő szerveknek eme információt. Szerintem a gyíkemberek már régóta figyelnek téged. Sőt, a kommented összehúzott szemöldökkel olvassák épp.. (gyíkembereknek amúgy van szemöldökük? Majd ha jönnek érted, nézd meg plíz.)
-
gixxer-tomee
aktív tag
Nagyszerű, hogy több mint 20 év után, felzárkózunk amerikához.
-
Z_A_P
addikt
Egy 3 eves gyerek szintjen kozelited meg a kerdest.
Te olyan helyeken jársz, amit titkolni kéne ?
Azt hogy mi az a hely/ido ahol tilos tartozkodnod, az epp aktualis hatalom mondja meg.
Nem is kellene idoben visszamenned, eleg lenne most par orszaggal odebb tekintened, pl Torokorszagra.
Ha meg most sem vilagos miert oriasi veszely ekkora hatalmat (informaciot) barki kezebe is adni, akkor mindegy. -
Lecs@
addikt
-
guriga1234
addikt
Én is használom alkalmanként a HERE-t (már csak azért is, mert a Gear S2-re leküldi a jelzéseket). De emellett a telefonomon van még pár navigációs sw.
A guglit azért írtam, mert BOG azt emelte ki úgy, hogy külföldön roaming díjjal is kell számolni. Ezért írtam, hogy lehet offline is használni már több hónapja.Egyébként meg általában az autó beépített naviját használom. Motoron viszont jól jön pl. a HERE is.
-
GhanBuri Ghan
őstag
Azért az OnStar nem olyan új dolog, a GM '96-ban kezdte el a szolgáltatást.
-
EndR
tag
válasz
guriga1234 #15 üzenetére
Vagy még egyszerűbb: A Here-t kell használni. Bármelyik ország térképét letöltheted és relatíve gond nélkül használható offline, korlátozások nélkül.
(Magam is ezt használom évek óta külföldön) -
Z_A_P
addikt
Amúgy valóban jó lenne, ha lenne lehetőség erre is. Ki hol és mikor járt. Aki " tiszta " , az nem lenne a dolog ellen ez tuti.
Hihetetlen hogy egyes emberek mennyire nem tanulnak semmit a tortenelembol SEM.Mas:
Akkor az alap SIM/GPS az ingyenes szolgaltatas, vagy ha nem kerem az onstart-t, akkor is fizetnem kell evente X Ft-ot a kotelezo SIM miatt? -
-
#56573440
törölt tag
És tényleg
Most kéne nyissak kocsi alufóliázó üzemet, ahogy ezek kijönnek dőlni fog a lé mint az állat
Én csak azért tartom ezt a mentalitást sajnálatosnak, mert egy nyugodt perce nem lehet így az embernek... Van ilyen kollégánk, senki nem tudta hogy autóval jár be, most se látta senki, mert valahol ki tudja hol parkol messze, a laptopját nem teszi le egy pillanatra se (legyen az mosdó vagy kajálás se), és még sorolhatnám. Nem tűnik túl boldognak...
Lecs@
Jah nem érzed a bugit benne azabaj. Mert a rendőrség látna mindig azabaj. Mert kontroll alatt akarnak téged is tartani azabaj. Adat kell rólad amivel én se tudom mit kezdenének azabaj. A gyíkemberek és a bankok is bántanának azabaj. A kormánynak meg benne lenne a keze azisabaj
-
Beri78
őstag
válasz
guriga1234 #16 üzenetére
és nem csak a BMW, hanem rengeteg amerikai márka....sok éve
amúgy dicsérendő fejlesztés - jó lesz ez az autós társadalomnak -
#23196416
törölt tag
Nyomja meg a piros gombot, és nyugodjék békében.
-
Misi1979
őstag
Már előre látom a sok paranoidot, aki csak azért megy el "sufniszervizbe", hogy a beépített mikrofonokat és szenzorokat kiiktassa - "megfigyelnek/lehallgatnak a gyíkemberek/USA/CIA/".
szerk: ÉS CSAK 2 hozzászólást kellett várnom
-
Lecs@
addikt
Még picit hiányos a dolog, de az alapötlet nagyon jó. Bajba jutott autós hajnalban Kurd és Puruttya között pl, ahol és amikor még madár se jár. Stb-stb. Tuti fejlődni fog ez a rendszer, főleg hogy még van minimum egy év neki, hogy kötelező legyen.
-
guriga1234
addikt
Az usákiai BMW-kben már elég rég van hasonló rendszer, mint amilyen a cikkben bemutatásra került. Az európai modellekbe extraként lehet(ett) rendelni.
-
guriga1234
addikt
BOG!
A gugli naviját már jóideje lehet offline is használni. Le kell előre tölteni a kívánt térképrészletet (ennek a maximuma jelenleg kb. fél Magyarországnyi) és lehet használni. Nyilván ebben az esetben nincsenek forgalmi információk. A térkép (amennyiben nem frissítjük) 30 nap után törlődik, de már 5 nappal a lejárat előtt figyelmeztetést küld, hogy frissíteni kéne. -
babosmiki
addikt
Ez jó, nagyon jó!
-
Fejvadi
nagyúr
Köszi, érdekes teszt.
-
Out
addikt
Most akkor 32.500 Ft/év vagy 36.000 Ft/év?
-
Quqesz
nagyúr
látom mindenkinek beugrott egyből az idevaló részlet
-
darvinya
titán
Visszaköszönt a Macskafogó.
Vagy Ők már akkor tudták mi a jövő.Csak a kérdés, mennyibe fog ez fájni külön SIM szolgáltatása.
Én inkább telefonnal való együttműködést tartanám előremutatónak, mint még egy szolgáltatással egybekötött kütyü. -
Hallosz
senior tag
Az ember-ember kommunikáció remek megoldás, nem a szoftver akar helyettem dönteni.
-
bollokcs80
Korrektor
"Én vezettem, azt mondd meg, én vezettem?!"
-
Cilindrik
aktív tag
A Ratracer információs szolgálata az Ön rendelkezésére áll, asszonyom.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Videó stream letöltése
- GeForce RTX 5050 kártyák az MSI portfóliójából
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Bittorrent topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Jövőre veti be az FSR 4-et a Sony a PlayStation 5 Pro konzolon
- További aktív témák...
- 119 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!) (ELKELT)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 5060 Ti 16GB Zalman i3 NEO Enermax 650W
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro 24GB RAM 512GB SSD - garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest