OnStar ügyfélszolgálat, miben segíthetek?

SIM-et kapnak az új Opelek, ami egy csomó új lehetőséget nyit meg. Ezeknek a neve OnStar, minden új Opel tulajdonos egy évig ingyen használhatja a szolgáltatást.

SIM az autóban

2018 márciusától az összes Európai Unióban forgalomba helyezett autóban kell legyen SIM. Ezt a rendeletet azért hozták, hogy vész esetén automatikusan értesíthesse a gépkocsi a mentőket és a pozíciót is el tudja küldeni, magyarán egy olyan modulról van szó, amely mobilhálózatokon keresztül át tudja adni az aktuális koordinátákat, ha baleset történt. A sofőrök maguk is kezdeményezhetnek SOS hívásokat, de az autókba épített szenzorok és biztonságtechnikai megoldások maguktól is észlelhetik, ha baj van (például kinyílt a légzsák).

Ha viszont már mindenképp kell legyen a kocsikban SIM, akkor ezt nem csupán arra lehet használni, hogy a vészhívások megtörténjenek. Az autógyártókra van bízva, hogy milyen további szolgáltatásokat találnak ki, az Opelnél pedig sokat agyaltak, aztán megszületett az OnStar, amely szeptembertől itthon is számos Opel modellben elérhető, sok esetben az alapfelszereltség részét képzi, de alacsonyabb felszereltségek esetén is rendelhető opció. Az OnStar pedig egy csomó új funkciót ad hozzá a vezetéshez, úgyhogy elhoztunk egy ilyen autót, ami abból a szempontból pont kapóra is jött, hogy egy meghívásnak eleget téve el kellett jutnom Kolozsvárra.

Ezzel az Astrával utaztunk, a korábbinál vaskosabb tetőantenna rejti a hardvert
Ezzel az Astrával utaztunk, a korábbinál vaskosabb tetőantenna rejti a hardvert [+]

Az OnStar alapvetően egy szolgáltatáscsomag. Felhasználói szempontból nem tűnik nagy ördöngősségnek, a belső tükör felett van két gomb, az egyikre az van írva, hogy OnStar, a másikra pedig SOS. Vészhelyzetben az utóbbit kell nyomkodnunk, minden egyéb esetben az előbbit. Ha SOS jelzést adunk le, akkor megpróbálnak minket elérni a központból, ha ez 5 percen belül nem sikerül, akkor különösebb teketóriázás nélkül küldik a segítséget átadva a helyi erőknek az autó koordinátáit. Ha viszont elérnek minket, akkor az utasoktól további fontos információkat szereznek be a baleset súlyosságáról, a sérültek számáról és állapotáról, majd ezeket az adatokat is továbbítják a megfelelő szervek számára. Nyilván a dolog automatikusan is üzemel, nem kell a gombot nyomkodni (mert lehet, hogy nem vagyunk olyan állapotban, hogy ezt megtehessük), az autóba épített érzékelők egyből jelzik a központnak, ha baj van.

Ezekkel a gombokkal lehet kapcsolatba lépni a központtal
Ezekkel a gombokkal lehet kapcsolatba lépni a központtal [+]

Ez tehát a kötelező szint, amit minden autónak meg kell ugrania 2018-tól, az Opelnél azonban akad más is. Az OnStar központokban hús-vér emberek ülnek és fogadják a tulajdonosok hívásait, illetve egy webes és egy mobilos alkalmazás is tartozik a rendszerhez, amellyel további lehetőségeink adódnak. Az OnStar szolgáltatással felvértezett autókat a vaskosabb tetőantennákról lehet felismerni, hiszen a rádiós antennák mellett a pozicionálási egységeket is ebben kellett elhelyezni. Ne akarjuk szétszedni, nem lesz benne klasszikus SIM, csak egy chip, ami a szolgáltatói kártyákkal egyenértékű funkciókkal rendelkezik.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Az Opel Astra fedélzeti rendszere

    Az Opel tényleg sokféle lehetőséget kínál arra, hogy az okostelefonunkat összeköthessük az autónkkal. Azt hihetnénk, hogy ez triviális, de messze nem az.

Hirdetés