Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #82729984

    törölt tag

    válasz #24845312 #66 üzenetére

    Nézd, nagyon limitált a képzelőerőd.

    Képzeld el a következő automata megoldást:
    a kocsidban van GPS, van navi, meg van SIM kártya+adatforgalom beépítve.

    A kocsi méri hogy mennyivel mész, az automata navi alapján tudja hogy az adott úton mennyi a limit. Nincs más dolga mint ha a sebességed túllépte a megengedett limitet 10%-al akkor ezt gyüjti, majd mondjuk óránként vagy naponta egyszer bejelentkezik a központba és elküldi a legnagyobb sebességtúllépés paramétereit ha volt, aznapra. Ennyi.

    A rendőrségen lévő számítógépnek csak annyi dolga van, hogy ellenörzi hogy az adott útszakaszon tényleg annyi volt-e a limit és ha igen, már megy is a bünti. Gyakorlatilag a saját autód jelentene fel.

    Egy dolog kell csak hozzá, hogy a kocsiban lévő sebességmérő berendezést (pl. GPS vagy kombinált megoldás), hitelesnek kell tekinteni (de ez csak jogi részletkérdés).

    És most kapaszkodj meg: kollégám egy dohánycégnél volt terítő itt magyarországon és ez náluk már online ment. Konkrétan rászóltak telefonon ha túllépte a sebességhatárt, sőt azt hiszem valami belső bünti is volt érte.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz #56573440 #64 üzenetére

    Sőt akár holnap kitörhet egy atomháború is nem? Következésképp senki ne tegyen ajtót, kaput, zárat, lakatot a lakására, ne zárja be az autóját stb stb, hisz ha kitör egy atomháború akkor ezek ugyis mit sem érnek...
    Na érted...

    Az a baj, hogy általános problémákat szélsőséges dolgokkal próbálsz bagatellizálni.

    Mert ugye nagyon nem mindegy hogy mekkora a valószinüsége annak hogy egy hackkel lelövik az egész internetet (szinte zéró), meg annak hogy feltörik a kocsidat.

    Eddig, a kocsidban pl. csak egyedi müszaki hiba esetén lehetett balesetet. Értsd: nem fordulhatott elő olyan hogy egy autópályán az összes autó hirtelen szalagkorlátnak ment mert hirtelen minden besz@rt valami technika.
    Az új autóknál (és jövöbeni) autóknál ez simán előfordulhat. Kell hozzá egy hacker, egy-két lyuk a kocsik it rendszerén, és egy rosszakaró aki pl. végigautókázik egy autópályán és az összes mellette elhaladó autóra feltölti a kártékony kódot.
    Majd egy gombnyomás és voalá, az összes autó balesetezett.

    Vagy mondok jobbat: hasonló módszerrel elköthető lesz egy városban az összes autó egy gombnyomásra. Feltöltik a kártékony kódot egy sérülékenységen keresztül mondjuk egy tesco parkolóban állva, majd az összes megfertőzött önvezető autó szépen hajnal kettőkor elmegy magától a megadott helyre.

    A technikai adott, angliában a BMW-ket úgy lopták el hogy mellé álltak egy mobil átjátszóállomással, majd kihasználták azt a borzasztóan nehéz sérülékenységet miszerint a kocsi azt tekintette hitelesnek aki elküldte neki a saját alvázszámát, ami leolvasható volt az autóról kivülről is, de a biztonság kedvéért ha rosszat küldték neki elküldte a jót hogy ezt kellet volna... És már nyilt és indult is a kocsi...
    Mert a gyártó a mobil csatornát eleve biztonságosnak tekintette...

    Szóval, igen ez k.rva nagy baj. Nem az hogy a technológia erre tart, azzal nincs semmi gond, hanem azzal hogy mindenki sz@rik a biztonságosságra nagy ivben mert egyfajta hurráoptimizmus van.

    Egészen addig amig nem a te kocsidat lopják el úgy hogy odasétál a tolvaj, megnyom egy gombot a laptopján és már viszi is a kocsit. Meg amig nem a te kocsid vág át a szembe sávba a kamion elé, mert egy hülyegyerek épp szórakozott a kocsiddal.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz #24845312 #51 üzenetére

    "Gondolod lesz erre kapacitás, hogy a forgalomban lévő összes autó minden egyes megtett méterét elemezgessék, hogy ki mikor lépte túl a megengedett sebességet?"

    Bonyolultabb mint kamerával rögziteni a forgalomban lévő összes autó rendszámát autópályán, autuúton, körgyürün néhány km-erenként, majd összefuttatni hogy van-e érvényes matricája és amennyiben nincs a büntit kiküldeni?

    Csak mert ez igy 2016 elég mindennapos dolog, ha nem hiszed hajts fel az M7-esre matrica nélkül.

    Ha az autó elküldi a sebességét meg az utat amin halad, akkor kb. ennyi a szoftver:
    if (kocsi sebessége > sebességhatár*1.1) then send(30e HUF)

  • #82729984

    törölt tag

    válasz #56573440 #44 üzenetére

    A totális megfigyeléstől és adatgyüjtéstől félünk. Az hogy az állam csinálja, vagy ellopják tőle és mások, az tökmindegy.

    Azért tartunk tőle, mert nagyon könnyü visszaélni vele.

    "Mert ez még csak megközelítőleg se használható arra, amit itt a társaság fele fest a falra..."

    Dehogynem. És minél több ilyen rendszer lép életbe annál jobban, a rendszerek adatainak összekapcsolásával.

    Törökországban a puccs után 32 ezer embert tartoztattak le (és nyilvánvalóan nem 32 ezer ember szervezte). Na azok se gondolták hogy egy facebook megosztás után börtönbe kerülnek. Vagy mert egyszer beszéltek valakivel telefonon ami akkor jelentéktelennek tünt de ennek nyoma maradt a török szolgáltató rendszerében és most ezért elővették őket.

    Azt kellene felfogni, megérteni, hogy nagyon nagy ám a távolság a pszichológiai kezelésre szoruló paranoia és "nekem nincsen semmi titkolnivaló" rólam bárki bármit gyűjthet hurrá optimista megközelítés között.

    És bizony mindkét szélső esetre -idővel- igen könnyen rá lehet b@szni. Tehát a legjobb ha próbáljuk a paranoia és hurrá optimista közötti szintet féluton jól belőni. Nem kell körbeaknázni a házat, de az se jó ha vadidegenekre bizod minden adatot, mert az emberiség -történelmi tapasztalatok- alapján, többnyire nem szent terézekből áll.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Lecs@ #34 üzenetére

    "Nem lenne egyszerűbb szerintetek megtalálni a gyilkosokat"

    Nem. Általános tapasztalat, hogy a bünözök elég hatékonyan védekeznek az ilyenek ellen.

    Lásd például a francia terrortámadás. Az elkövetők vettek néhány eldobható föltöltőkártyás telefont, amit csak a merénylet előtt pár órával kapcsoltak be előszőr és azon tartották a kapcsolatot. A titkosszolgálatok a hajukra kenhették az összes lehallgatási-nyomkövetési adatot.

    Ezzel szemben, amire ennél sokkal hatékonyabb az az átlagemberek ellen felhasználás.

    "Engem aztán követhetnének méterről méterre"

    Egészen addig, amig egy válási perben az nem lenne a perdöntő bizonyiték, hogy az autód gps-e szerint - ami automatán jelentett a központnak - túl sok időt töltöttél egy helyben a 4-es főút mellett. Aztán magyarázhatod hogy a defektes kereket cserélted és nem k.rváztál.

    Számtalan módja van a visszaélésnek, és senki sem szent, mindenkiről lehet találni kényes dolgot.

    "Ne mondjátok, hogy gyorshajtás miatt nincs sok baleset."

    A hivatalos statisztikák szerint a balesetek 28%-át okozza, de ebbe beleértik a relativ gyorshajtást is (magyarán amikor jeges úton 50-el az árokba csúszol). Tehát a balesetek 72%-át _nem_ a gyorshajtók okozzák.

    A KSH adatai szerint a halálos balesetek kb. 3%-át okozza az abszolút gyorshajtás (azaz amikor valóban többel mész mint a megengedett)

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Lecs@ #23 üzenetére

    Nem a gyorshajtás okozza a balesetek túlnyomó többségét. Welcome in the real world...

    Csak pár kulcsszó: elaludt, elbambult, elsőbséget nem adta meg stb.

    "Ki hol és mikor járt. Aki " tiszta " , az nem lenne a dolog ellen ez tuti."

    Ajaj van itt baj.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz Lecs@ #17 üzenetére

    Látok még benne potenciált például tanya kettőn ha gyorsabban mész a megengedettnél automatikusan elküldi a rendőrségre az adatokat és már jön is a bírság...

    De kikapcsolhatatlan nyomkövetésre sem utolsó.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés