Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Somatom #18 üzenetére

    de lehetne egy olyan közlekedési szokás, hogy melóba bmv-vel mész, és ha valamit intézned kell, akkor mész csak kocsival, ami közösségi autó.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Derrewyn

    senior tag

    válasz Somatom #18 üzenetére

    Erre megoldás az, hogy ne csak egy ember üljön egy ilyen autóba, hanem 3-4 is. Nyilván ez újabb kérdéseket vet fel, és simán lehetne egy Black Mirror részt is a témára húzni, hogy kiket és mi alapján ültet össze a rendszer.
    Viszont én úgy látom, hogy előbb-utóbb elkerülhetetlen lesz valami hasonló, mert az emberek nagy többsége a saját individualizmusa folytán magától nem képes arra, hogy a közösség érdekét szem előtt tartva ne egyedül üljenek egy autóba.
    Pedig neki is jobb lenne, ha reggelente fele annyi autó haladna Budapestre befelé, csak ugye hiába ugyanarra megy a szomszéd is, 5-10 percet várni reggel és délután az már nem fér bele. Helyette inkább ennek a dupláját üli a dugóban, mellette költ pluszban benzinre is és bosszankodik egész úton.

    Egyébként a jobb, komfortosabb, magasabb színvonalú és megfizethető (sőt akár ingyenes, mint az észteknél) tömegközlekedés lenne legjobb, de ugye az állami/önkormányzati cégek működése nálunk olyan, amilyen.

    Egyébként én szívesen közlekednék önvezető autóval. Szeretek vezetni, de nem reggel 6-kor ébredés után, és nem egy fárasztó munkanapot követően.
    Sajnos, rossz időben nincs más alternatíva, BP-ről kifelé megyek és munkahely közelében semmi sincs, vonat van legközelebb, kb. 2 km.

    Szerk. Ja, igen, az önvezető autót akár meg is osztanám mással, ha megfelelően biztonságos a rendszer.

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Somatom #18 üzenetére

    Mert megszokás is, illetve elbaszott munkaszervezés. Plusz azért annyira mégsem, mert felénk az irodisták jó része korábban jár, hogy ne kelljen a dugóval küzdenie, meg legyen parkolóhely és így hamarabb is távozik, mások meg később, mert akkor már nincs dugó.
    Az, hogy a közösségi autók a nap nagy részében kihasználatlanok lennének, egy jó részükre biztosan nem igaz, figyelembe véve, mekkora forgalom szokott egy-egy nagyvárosban lenni napközben is, mert az emberek mindenféle ügyet is intéznek. Budapest utcái sem halnak ki 9-kor.

    #30: Nem biztos, hogy ajtóig kell vinni mindenkit. Ha megadható olyan paraméter, hogy mondjuk x percet sétálok, akkor sokkal nagyobb rugalmasság kerül az útvonal tervezésbe. Az autónak utána nem kell kötelezően egy parkolóházban állnia, de ha mégis, egy központi parkoló jobb a város parkolóvá varázslásánál! Ráadásul esetleg ott könnyebb az elektromos autót tölteni, közben karbantartást el lehet végezni, nem az ember munka-szabadidejéből kell erre fordítani.

    #24: Nem, nem ritka. Manapság a városi fiatalok egyre kevésbé akarnak maguknak autót, motort és a fenntartásukkal járó nyűgöket.

    #21 Parson: A carsharing pont a közösségi közlekedést terjeszti ki a rugalmasság irányába, menetrendi és útvonali kötöttségeket felülírva.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák