Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tomcat78

    őstag

    válasz Hieronymus #87 üzenetére

    Ha a környezetvédelem számítana,már rég nem az olaj lobbi alapján kéne autókhoz hajtást gyártani.
    A diesel motorok működésében igazad lehet,csak egy apró dolgot felejtettél ki a jövőképet illetően,hogy önmagában csak azért finomítani a kőolajat nem volna épp kifizetődő szerintem.Pont a vázolt arányok miatt a kitermelt mennyiséget illetően.Tehát ugyan ott tartunk,hogy a diesel,mint technológia már alapból halott ügy,mivel kb kétszer annyi kőolajat kell adott mennyiséghez lepárolni,mint benzinhez.Ergo,ha csak a gázolaj miatt finomítanak kb dupla mértékben szennyezi a környezetet kapásból a finomító egységnyi gázolajért,mint ugyanakkora egységnyi benzinért.Abban igazad van,hogy mint melléktermék(sok mással együtt:kerozin,pakura,stb) keletkezni fog.Amiben nincs környezetvédelmi szempontból pont a fent vázoltak miatt,az hogy a benzines elöbb fog eltünni.
    Változnak a vásárlási szokások,és sok esetben a törvényi szabályozás is gondolom.Legjobb tudomásom szerint nyugateurópában csökken a dieselek aránya pont emiatt.Nem véletlenül jön hozzánk ennyi belőlük...
    Nem akarok hitvitát nyitni,tudom sokan kedvelik a dieseleket,de ettől,mint termék összességében még mindig káros marad a természetre,bármennyire is korszerü egy motor.Ugyan ez igaz természetesen a benzinesre is.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

Új hozzászólás Aktív témák